Julen 2020 - hvad gør I?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Fledermäuslein
Indlæg: 2131
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6880

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf Fledermäuslein » 21. nov 2020, 16:46

SurSødSovs skrev:
Fledermäuslein skrev:Vi er to uger i Danmark hveranden jul og skulle have været det i år.

Men da vi, i hvert fald som reglerne er nu, skal 10 dage i karantæne efter hjemkomst og først kan teste ud af den på femtedagen, giver det ikke så meget mening i år. Enten bliver ferien ret kort, eller også skal vores datter misse den første uge i skolen og jeg er ikke glad for nogen af de muligheder.

Så sandsynligvis holder vi jul i vores nye hus, kun mig, min mand og vores to børn. Det kunne nu også være hyggeligt at prøve, selv om jeg vil savne mine forældre og børnene vil savne mormor og morfar.


Vi har samme restriktioner. Vi tager derfor til DK den 18. Og retur den 29. (dagen efter min fødselsdag) Så kan vi lige nå test på 5. dagen og være retur på arbejde.

Det bliver så karantæne-nytår. Men det glæder jeg mig til :lol:

Juleaften bliver som altid, men dagene omkring bliver med afstand og fokus på ikke-risiko-adfærd, så vi kan komme raske retur til et coronafrit land


Vi har først sommerhus fra den 20. Selv hvis vi kørte hjem den 28. eller 29. opstår spørgsmålet, om det overhovedet er muligt at få en test alle mand på femtedagen. Eller hvis svaret er forsinket, så vi alligevel misser skolen (vi arbejder begge hjemme, så det er ikke et problem). Er der nogen, der kan handle for os, nu vi slet ikke må gå ud? Skal den lille så også testes, selv om han er meget bange for læger og sådan en podning næppe hjælper på det?

Det er mange ubekendte for at få lov at køre 1000 km to gange på en god uges tid. Hvis jeg vidste, vi kunne komme over grænsen uden kontrol, ville jeg snyde med karantænen og bare passe ekstra på (og stadig teste alle andre end lillebror), men det kan jeg nok ikke regne med :afro:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9138
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22065

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf Purple Haze » 21. nov 2020, 18:35

Jeg plejer at holde jul hjemme hos mine forældre og med mine to onkler.
De seneste år også med min kæreste, svigermor og svoger.
Nu er mine forældre døde, og mine onkler har fundet på noget andet.

Så vi starter en ny tradition hvor vi holder jul hos os, primært for mig, kæresten, svigermor og svoger - og så ellers dem vi kender som ikke har andre planer. (Vi kan pt dog max være 8 pga pladsmangel).
Hvis der kommer andre end os 4 vil det være nogen vi alligevel ser, så set burde være coronaforsvarligt.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11402
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23667

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf Mani » 21. nov 2020, 18:57

Vi skal holde jul og mine svigerforældre og svigerinde kommer, hvis alle er friske og raske. Den del er på plads.
Men så er der min side af familien, der er splittet på 3 lokationer og alle med faktorer, der gør at de er i risikogrupper ud over det aldersbetingede. Vi kan jo ikke bare shuffle rundt mellem dem og min svigerfar er også svag pga. kræft. Jeg har ikke fundet den løsning, der giver den gode mavefornemmelse endnu :(
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6537
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14598

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf Mangoness » 21. nov 2020, 19:46

Jeg skal over til mine forældre, som jeg plejer.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf Elverpigen » 21. nov 2020, 23:38

Julen i år bliver for mit vedkommende en corona-edition.

Mine forældre er over 70 og ikke i den allerbedste forfatning. Jeg har ind til videre smyget mig uden om den håndfuld smittetilfælde, der er på min arbejdsplads.

Jeg er begyndt at præparere forældrene om, at jeg for mit vedkommende kommer til at nyfortolke juleritualerne. Der kan hænges noget julepynt på et træ i deres have og så kan jeg komme forbi og kaste nogle gaver efter dem på afstand og hyggesnakke udendørs en times tid.

En ting er, at de ønsker at holde en nær normal jul med hvad det kan indebære af corona-risiko. En anden ting er, at jeg ikke ønsker at risikere at bære en smitte hjem, der meget vel kan koste dem livet. Alle de fine anbefalinger med 1-2 m afstand & sprit er over længere indendørs besøg desværre ikke tilstrækkelige, EOD.

Det spiller også ind, at de ikke er helt isolerede, men trods alt ser min søster. Måske kan vi få søster til at sætte en videoforbindelse op senere på aftenen.


Jeg må indrømme, at corona-forsigtiheds-adfærd også slider på mig. Det er et lag "management" oven i at holde styr på hele tiden, og det har jeg brug for nogle pauser fra. Ud over at det er skide samfunds-ansvarligt, kan det diskuteres hvor smart det er for det mentale helbred.
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3880
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9220

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf Sofakartoflen » 22. nov 2020, 00:47

.
Senest rettet af Sofakartoflen 5. jan 2023, 04:39, rettet i alt 1 gang.
0
Selma156
Indlæg: 2366
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6859

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf Selma156 » 22. nov 2020, 10:35

Vi bliver kun fire, som de sidste par år, og jeg har ingen bedsteforældre tilbage. Så der er ikke rigtig nogen forbehold.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf zembra1986 » 22. nov 2020, 13:33

Det vil være helt normalt. Jeg plejer ikke at være til julefrokoster og i min familie har vi ikke tradition for familie julefrokoster. Jeg skal tilbringe juleaften med min mor og søskende......helt som jeg plejer.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46499

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf LadyFox » 22. nov 2020, 13:52

Vi skulle have været på skiferie - men det skal vi ikke alligevel. Så min mor, hendes kæreste, min stedfar og lillesøster tager hjem til min onkel og hans kone og den ene af deres børn. Det andet barn bor der hvor vi skulle have stået på ski så han er nok ikke hjemme desværre.
Jeg er dog lidt ærgerlig på min kæreste vegne, han skal arbejde om dagen juleaften og dagen efter og der er lidt dårlig stemning og sygdom i hans familie for tiden, så de holder nok ikke jul. Normalt holder vi jul i København så normalt ville han kunne tage med - men i år er det med overnatning, langt væk.
0
...
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17402
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42473

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf LaMariposa » 22. nov 2020, 16:50

Vi holder jul hjemme sammen med den allernærmeste familie i år. Vi bliver fem, og jeg glæder mig så meget :lun: Corona vender op og ned på meget i år, og det har givet nogle muligheder, som ikke ville have været der ellers.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4686
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21510

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf catnip » 22. nov 2020, 18:43

Vi er expats, så pga corona hverken rejser vi eller fragter vores forældre til os i år. Så det bliver bare os to. Det skal nok blive rigtig hyggeligt.
2
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15519
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25953

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf Delfin » 22. nov 2020, 19:16

Planen er at holde jul hos min mor i Jylland sammen med datter og bror, og det bliver der kun lavet om på, hvis der bliver sat en prop i Storebæltsbroen, eller der dukker anden forhindring op. Mor er gammel, og Corona eller ej, så lakker det nok snart mod enden. Det kan meget vel være vores sidste jul sammen, hvis den gamle ikke er mere sejlivet, end hun ser ud til. Det ved jo ingen, men hun har valgt, at hun hellere vil se sin familie i den tid hun har tilbage end at undvære at se os. Skulle hun være uheldig at Corona afkorter hendes tid, er hun afklaret med det, og det er vi andre sådan set også, selvom jeg selvfølgelig hellere ser, at hun dør uden forudgående sygdom. Det håber man vel altid på.
Jeg er også selv i risikozone, følger restriktionerne, men lever ellers mit liv næsten normalt, passer mit arbejde og ser også min datter jævnligt.
5
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Julen 2020 - hvad gør I?

Indlægaf Vixen » 22. nov 2020, 19:22

Jeg skal holde jul med min kæreste, min mor, min søster og hendes mand og børn. Vi er allesammen i fast smittekæde i forvejen. Jeg ved endnu ikke, om min mormor joiner os, som det ellers er meningen, men hun er ikke specielt Corona-bange og samtidig meget ensom, så jeg tror, hun kommer.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Fest og bryllup"