Skal gaven pakkes ind, eller skal du have den i pose?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Skal gaven pakkes ind, eller skal du have den i pose?

Indlægaf Fruity » 29. okt 2021, 21:21

Jeg synes det er noget hø, at stof pludselig er synonym med miljøvenligt. Hvor mange gange skal posen genanvendes, før det er lige så belastende for miljøet som papir?
2
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Skal gaven pakkes ind, eller skal du have den i pose?

Indlægaf Neenah » 29. okt 2021, 21:26

Sidste år købte jeg nogle gamle juleduge i gembrugen, som jeg syede om til gaveposer - dem pakkede vi alle gaver ind i, og vi genbruger dem i år. Jeg har også lige i går produceret 25 poser mere af et gammelt gardin med et fint mønster og en rest nervøs velour. Jeg nægter at bruge penge på gavepapir, og er ret glad for denne løsning.
11
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Skal gaven pakkes ind, eller skal du have den i pose?

Indlægaf LaMariposa » 30. okt 2021, 04:37

Neenah skrev:Sidste år købte jeg nogle gamle juleduge i gembrugen, som jeg syede om til gaveposer - dem pakkede vi alle gaver ind i, og vi genbruger dem i år. Jeg har også lige i går produceret 25 poser mere af et gammelt gardin med et fint mønster og en rest nervøs velour. Jeg nægter at bruge penge på gavepapir, og er ret glad for denne løsning.


Det var faktisk en rigtig god ide :) Den tror jeg, at jeg hugger. Har lang juleferie i år, så jeg kan godt nå at lave det, når ferien starter.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Skal gaven pakkes ind, eller skal du have den i pose?

Indlægaf Æble » 30. okt 2021, 05:38

Fruity skrev:Jeg synes det er noget hø, at stof pludselig er synonym med miljøvenligt. Hvor mange gange skal posen genanvendes, før det er lige så belastende for miljøet som papir?


100% enig. Man har stadig nyproduceret noget.

Der hvor det er smart er som neenah at bruge en gammel dug eller lignende. Man behøver ikke engang sy en pose. Man kan klippe det med en takkesaks og så er der genbrugs indpak.
4

Tilbage til "Fest og bryllup"