Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Anilara » 26. feb 2016, 08:41

Jeg tror egentlig ikke jeg umiddelbart har særligt mange problemer med traditionerne :) Jeg har dog heller ikke noget imod hvis de ikke bliver holdt.

Den eneste jeg nok ikke gider, er at knalde på bryllupsnatten.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Fru Sunshine » 26. feb 2016, 09:30

Nå ja: jeg går bestemt heller ikke ind for et raseret hjem og har stadig ikke fattet, at nogen virkelig synes det er sjovt.
Det praktiseres heldigvis ikke i Norge og min omgangskreds er heller ikke typerne.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Fru Sunshine » 26. feb 2016, 09:31

Badesandalen skrev:
Fru Sunshine skrev:Til festen er der vist kun den med strømpebåndet, jeg ikke ville være med til. Ikke på vilkår, om jeg skal stå og flashe blævrelår, så jeg havde ikke noget på. Mit "noget blåt" sad i et lille smykke i min kjoles udskæring.

Ris er jeg heller ikke fan af. De kravler ind overalt. Men det var så nemt, for det er slet ikke tilladt ved kirken og feststedet ville heller ikke have det. Heldigvis.

Jeg var all in for overraskelsespolterabend og det fik jeg. Arrangørerne kender mig godt nok til at vide, hvad jeg ikke ville bryde mig om, og den eneste udklædning de udsatte mig for, var et slør. Det var også fint, for med sådan et i håret, bliver alle folk meget overbærende, når man larmer ret meget i en togkupé.

Min mand fik forresten et par ekstra sokker med, da han købte sit tøj. Dem han havde på og som blev klippet, havde en stiplet linje til at klippe efter.


Ej, hvor sjovt! Det er da godt fundet på.

Han købte dem sammen med resten af udstyret. Dettes vist ret brugt, men ingen af hans venner havde set det før.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Daine » 26. feb 2016, 12:41

Skulle jeg engang blive gift ( :sarkasme: ), tror jeg, jeg ville foretrække en hemmelig borgerlig vielse, uden familie/venner til stede. Efterfølgende skulle vi så holde en "sommerfest" for nærmeste familie og venner med masser af god mad og champagne, så kunne vi der afsløre, vi var blevet gift.

Jeg ville hade at være i fokus hele bryllupsdagen/aftenen :genert:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Novella » 26. feb 2016, 16:03

Jeg kan hverken fordrage taler eller lejlighedssange. Eller at være i fokus. Eller at skulle.sige noget personligt mens folk kigger på mig. Eller skulle ordne noget som helst logistisk. Eller høje, skærende og klirrende lyde. Umiddelbart ville jeg hellere føde på live tv end gennemgå et bryllup igen. Skal jeg giftes igen bliver det rådhus en torsdag formiddag. Så holder jeg gerne et drøn af en 40 års i stedet.
3
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4381
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10731

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf BlueBunny » 26. feb 2016, 16:14

Jeg kan heldigvis lide mange ting ved et bryllup.

Jeg bryder mig ikke om at brudgom/brud skal ydmyges ved polterabend. Eller at deres hjem raseres på bryllupsdagen.

Synes at for lang en kirkeceremoni er kedelig (salmerne).

Synes det er ærgerligt hvis gæsterne mixes for meget ved bordene. De skal også have det sjovt. Jeg synes et bryllup er superromantisk og vil gerne være tæt på min mand. Ja det er fint vi ikke er bordherre/dame, men jeg synes det er spøjst at man splitter gifte par
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf girl_beat » 26. feb 2016, 16:15

Danseprinsesse skrev:De fleste af dem, det er bare slet ikke sådan et bryllup, jeg ønsker mig.

Jeg vil gerne giftes i en smuk kjole og fantastiske sko, bagefter skal vi spise god mad med de allernærmeste og snakke og drikke coktails til langt ud på natten. Resten vil jeg gerne være fri for.

Enig! Så derfor har vi arrangeret sådan et bryllup :D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. feb 2016, 16:54

Ud over tiltag, der involverer en betydelig risiko for at ødelægge noget og/eller ydmyge nogen, har jeg det overraskende fint med de fleste bryllupstraditioner. Jeg synes, at det er enormt hyggeligt at være med til og banker gerne på servicet, hvis det er en del af konceptet.
Det er faktisk kommet bag på mig, at jeg godt kan lide den slags, og jeg kender ikke årsagen.

Om jeg kan se mig selv i den traditionelle bruderolle, er jeg derimod overhovedet ikke afklaret med.
Jeg ved ikke engang, om ægteskabet er mig, og jeg ville ikke bryde mig om at blive friet til med knæfald og alt det.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf godtnavn » 26. feb 2016, 20:51

Alle mænd skal fandme ikke kysse mig hvis min kæreste går på toilettet, det vil jeg finde mega grænseoverskridende, ligeledes den anden vej, det er kun mig der skal kysse min kæreste når vi skal giftes.

Ligeledes kan jeg godt finde ud af at kysse min kæreste upassende meget, så vil også frabede mig trampen i gulvet/klirren på bestikket.

Brudevals gider jeg kun hvis min kæreste lærer at danse, jeg har intet imod det sådan generelt, men min kæreste kan ikke danse, og så bliver det bare akavet, og det vil jeg helst undgå :lol:

Ris synes jeg tilgengæld er hyggeligt, dog må der ikke kastes ris der hvor vi gerne vil vies.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Bøtte » 26. feb 2016, 21:02

Jeg er for de fleste traditioner :love:

Dog er jeg modstander af traditionerne on taler. Hverken min far eller mand holdt tale, da ingen af dem bryder sig om det. Og mit bryllup skulle være en god fest for alle, så ingen skylle gå og have det skidt med at holde tale senere.

Vi gik heller ikke for midnat! Vi skulle da have det hele med ;)
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf MOGA » 28. feb 2016, 11:12

Jeg har haft et bryllup med stort set alle ting nævnt i denne tråd.

Skal jeg nogensinde giftes igen, skal det være stik modsat. Jeg kan mærke, at jeg med årene virkelig har udviklet mig i en helt anden retning. Så - rådhus, pænt tøj og en god fest.
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf D.itsen » 28. feb 2016, 12:16

Jeg er All in for alle traditioner. Jeg har en god idé om at vores venner ikke hærger vores hus eller sender mig igennem byen for at sælge kys, så de må gerne pynte vores hus på den søde måde og lave alt muligt andet pinligt til polterabend.
Vi skal dog næppe vises i en kirke da vi ikke er troede. Og vi kan lige så godt vælge en totalt atypisk bryllup, men vælger vi et nogenlunde klassisk tager jeg gerne traditionerne med (inden for rimelighedens grænsen).
Jeg kommer aldrig til at klippe et slør før jeg har tjekket med bruden at det er ok. Og det med rosenbladene og katten, ville jeg håbe brudeparret advarede mig om, for det er ikke noget jeg ville vide om jeg ville være så ked af noget der skulle være sødt, blev træls

Edit: den med at vi gæsterne ikke må gå før vi er gået, den kan de dog godt glemme
Senest rettet af D.itsen 2. mar 2016, 02:27, rettet i alt 1 gang.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Annione » 1. mar 2016, 23:13

Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal få spredt rygtet om, at jeg
1) ikke vil overkyles med ris
2) ikke kaster med min brudebuket
3) ikke skal have nogen til at pille/klippe/rive i mit slør
4) foretrækker taler fremfor sange
5) ikke gider klirren med bestik på tallerknen for derefter at kysse på komando
...

og mange andre ting. Jeg er heller ikke sikker på brudevalsen.

Nårh ja. Polterarbend. Det elsker jeg. Og jeg har allerede sendt gæsteliste og ønsker til de 2 veninder, som jeg ønsker skal arrangere det. Så ved jeg nemlig at det bliver ordentligt og sjovt. Og ikke ydmygende eller for meget alkohol - medmindre de ønsker at jeg ligger og brækker mig kl. 19. :deer:
0
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Hurrze » 1. mar 2016, 23:52

Elvispop skrev:Kirkevielse :badr:


Der er jeg så stikt modsat. Jeg vil hellere undvære, end ikke at blive gift i kirken. Hvis jeg skal giftes skal det foregå i en hvid traditionel kirke. Skal hvert fald ikke giftes på noget rådhus :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Hurrze » 1. mar 2016, 23:54

superboa skrev:Der var flere ting jeg/vi frabad os ved vores bryllup:

Jeg ville ikke overraskes med en polterabend - jeg ville kende datoen (men ikke hvad vi skulle). Det blev heldigvis overholdt og vi havde en virkelig sjov dag :D

Jeg havde ikke slør på - vidste det bare ville irritere mig grusomt med det der flagrende slør.

Vi ville ikke have kaste ris - man kaster dem for at brudeparret skal blive frugtbare, og det virkede pænt skørt, når nu vi er frivilligt barnløse ;)

Jeg havde strømpebånd på, og det måtte jeg hoppe op på en stol og fremvise for middagsselskabet - det syntes jeg var meget sjovt, og nej, min mand skulle ikke tage det af mig med tænderne!

Manden fik klippet strømper med ikke slips - strømperne var gamle og var på til formålet, slipset var til gengæld pænt dyrt, og lad os sige stemningen var blevet noget stram, hvis der var blevet slippet i det!

Vi dansede ikke traditionel brudevals, det ville ingen af os ha' følt os tilpas med, så vi havde fundet disko-versionen frem, og gik amok til den :D

Vi gik bestemt heller ikke hjem før midnat - vi blev og lukkede og slukkede ;)


Tror mest brudevalsen er i forhold til at den første dans skal være med ens mand. Altså at det ikke nødvendigvis er en bestemt dans, men den første :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Fest og bryllup"