Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 1. jul 2016, 14:20

Ja. Altså som i nok har luret, så friede min nu kommende mand til mig. Jeg havde haft det på fornemmelsen at det ville ske, men alligevel kom det som en kæmpe overraskelse da han faldt på knæ, efter en helt igennem fantastisk dag i Rom, hvor vi sad og så solnedgangen fra en høj. Ih hvor jeg tudede, og han havde spurgt min far "om lov" inden, hvilket bare er en tradition jeg synes er så fin, for jeg er virkeligt fars pige.

Nå, men anyways, datoen er sat, og nu skal drømme brylluppet på plads. Jeg elsker planlægning, jeg elsker fester, og jeg elsker bryllupper, og jeg har nok planlagt mit eget bryllup siden jeg fik min første barbie med brudekjole, så for at spare mine veninder for alt for meget spam, især nu hvor der er så længe til, så går det ud over jer, som bare kan klikke væk :D

Det bliver den 09.09.17, og det er udelukkende af praktiske årsager, det skal være efter ferien er slut, og da jeg skal aflevere speciale i juni næste år var det ikke skide smart at det lå før ferien.


Kirken er booket, omend jeg skal have rykket tiden, da min bryllupsvante veninde sagde at 14 blev ret sent, så det skal jeg have rykket til 12.30 i stedet. Og efterfølgende skal vi have gæsterne til et festlokale 30 km væk, hvor vi skal feste hele natten :banan:

Brylluppet bliver et "budget" bryllup, men hvor vi alligevel har sat store summer af til de ting der betyder noget for os. Men det vi kan klare selv, gør vi også selv, og jeg elsker at nørkle med DIY projekter, så det kommer denne tråd også til at bære præg af.


Og så den obligatoriske liste. Ting i kursiv er ting der er klaret

Huskeliste 6-12 måneder før brylluppet

- Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet

- Reserver kirke eller et rådhus - Lyngby kirke klokken 12.30 :D

- Reserver festlokale eller restaurant - der er booket til både reception og fest

- Arranger transportmiddel til dagen

- Bestil tid til at få lagt makeup og ordnet hår, make-up mangler jeg selv. Er ved at være lidt presset angående at finde en frisør.

- Bestil kjole Kjolen er købt og kommet med hjem, der er billeder i tråden. Den skal dog lige syes ind og have sweetheart neckline

- Book musik til festen

- Book fotograf Lea og Anna fra memorable kommer og sørger for lækre billeder og god musik på dagen.

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet

- Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune (Bemærk at prøvelsesattesten tidligst må være dateret 4 måneder før vielsesdatoen)

- have købt Brudekjolen, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen) mangler kun at få helt styr på noget bælte og hårspænde nu, min kollega er sat på bæltesagen, og når hun har gjort det, tyvstjæler jeg alle hendes ideer og laver hårspændet.

- Køb tøj til brudgom.
fik vi skræddersyet i Thailand

- Køb vielsesringene


- Skriv en ønskeliste
CHECK, omkring 150 ønsker er på ønskeskyen
- Skriv en gæsteliste - Er næsten skrevet, men kan selvfølgelig modificeres en smule

- Få designet invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram osv Er klaret, og de er blevet så flotte. De er på side 12

- Send invitationerne ud (senest 3 måneder før brylluppet)

- Vælg 2 vidner (ved både borgerlig og kirkelig vielse) Det bliver de 2 forlovere

- Vælg en toastmaster

- Fastsæt/bestil bryllupsmenuen Menuen er næsten fastlagt, vi skal lige afprøve den igennem, og vi har fået hyret en kokkeelev til at hjælpe til dagen inden og på dagen

- Bestil bryllupskage - Min søde stedmor laver kagen, chokobunde, tobleronemousse og hindbærmousse med marcipanlåg

- Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne)

- Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres (brudebuket, knaphulsblomster, hårpynt bordpynt og kirkepynt) - Min moster som er mesterbinder giver blomsterne i bryllupsgave :lun:

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet

- Forbered tale/event til din tilkommende

- Lær at danse brudevals

- Planlæg skifte af efternavn, hvis dette er tilfældet. Jeg har søgt om at få hans navn, og beholder mit eget mellemnavn
Senest rettet af Filipai 19. jul 2017, 16:22, rettet i alt 2 gange.
5
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Hunkat » 1. jul 2016, 14:23

Tillykke :D (selvom vi nok godt vidste det var på vej)

Jeg glæder mig til at følge planlægningen. Sig til hvis du skal have et link til konfetti eller noget andet jeg kan hjælpe med :)
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 1. jul 2016, 14:25

Og så det lidt sjovere, billeder :D

Farverne bliver støvet grøn, lys lyserød, creme farvet og så med træ og guld som lidt modspil. Sukkulenter bliver gennemgående brugt, også selvom det er set en del, så synes vi begge det er super fint

Billede

Billede

Billede
Billede
Senest rettet af Filipai 1. jul 2016, 14:26, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 1. jul 2016, 14:26

Hunkat skrev:Tillykke :D (selvom vi nok godt vidste det var på vej)

Jeg glæder mig til at følge planlægningen. Sig til hvis du skal have et link til konfetti eller noget andet jeg kan hjælpe med :)


Hehe, det var uundgåeligt :D

Jeg er stadig i overvejelse med det konfetti, for det var bare så fint til dit bryllup, men hvad sker der hvis det regner :D Smitter det så af?
Jeg er forøvrigt også ude i at tage kontakt til "din fotograf", jeg er lidt pjattet med at de er to ude, så man virkeligt kan få fanget alle ting.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Skralde » 1. jul 2016, 14:29

Orh et bryllup - jeg er virkelig en sucker for det :lun: Tillykke! Jeg glæder mig til at følge din tråd :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Hunkat » 1. jul 2016, 14:31

Filipai skrev:
Hunkat skrev:Tillykke :D (selvom vi nok godt vidste det var på vej)

Jeg glæder mig til at følge planlægningen. Sig til hvis du skal have et link til konfetti eller noget andet jeg kan hjælpe med :)


Hehe, det var uundgåeligt :D

Jeg er stadig i overvejelse med det konfetti, for det var bare så fint til dit bryllup, men hvad sker der hvis det regner :D Smitter det så af?
Jeg er forøvrigt også ude i at tage kontakt til "din fotograf", jeg er lidt pjattet med at de er to ude, så man virkeligt kan få fanget alle ting.


Kan konfetti og streamers smitte af?
Ja, kulørte konfetti og streamers kan smitte af, ved lang tids fugtpåvirkning. Alkohol er et opløsningsmiddel og fremskynder afsmitning, så man skal være varsom hvis fadøl og spiritus spildes på gulve og borde. Afsmitning vil ikke forekomme i tørre lokaler og ved normal brug. Man kan undgå afsmitning under våde forhold ved at benytte konfetti eller streamers i sølv metal eller hvid papir – disse produkter indeholder ikke farve.


Fra deres hjemmeside. Så har du lidt at tænke over.
Fotograferne har jeg jo allerede anbefalet, de ser så søde. Og de tager gerne snakken helt uforpligtende. Jeg tror dog de lige er gået på sommerferie
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 1. jul 2016, 14:32

^Skralde, det er jeg sjovt nok også. Tjek lige et screen shot fra min pinterest :genert:

Er glad for du gider følge med :kys:

Screen Shot 2016-07-01 at 16.30.52.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 1. jul 2016, 14:33

Hunkat skrev:
Kan konfetti og streamers smitte af?
Ja, kulørte konfetti og streamers kan smitte af, ved lang tids fugtpåvirkning. Alkohol er et opløsningsmiddel og fremskynder afsmitning, så man skal være varsom hvis fadøl og spiritus spildes på gulve og borde. Afsmitning vil ikke forekomme i tørre lokaler og ved normal brug. Man kan undgå afsmitning under våde forhold ved at benytte konfetti eller streamers i sølv metal eller hvid papir – disse produkter indeholder ikke farve.


Fra deres hjemmeside. Så har du lidt at tænke over.
Fotograferne har jeg jo allerede anbefalet, de ser så søde. Og de tager gerne snakken helt uforpligtende. Jeg tror dog de lige er gået på sommerferie


Gider du smide et link, for tør sgu ikke det farverige så, med mit held så kommer det til at øse ned :P
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Hunkat » 1. jul 2016, 14:35

Filipai skrev:
Hunkat skrev:
Kan konfetti og streamers smitte af?
Ja, kulørte konfetti og streamers kan smitte af, ved lang tids fugtpåvirkning. Alkohol er et opløsningsmiddel og fremskynder afsmitning, så man skal være varsom hvis fadøl og spiritus spildes på gulve og borde. Afsmitning vil ikke forekomme i tørre lokaler og ved normal brug. Man kan undgå afsmitning under våde forhold ved at benytte konfetti eller streamers i sølv metal eller hvid papir – disse produkter indeholder ikke farve.


Fra deres hjemmeside. Så har du lidt at tænke over.
Fotograferne har jeg jo allerede anbefalet, de ser så søde. Og de tager gerne snakken helt uforpligtende. Jeg tror dog de lige er gået på sommerferie


Gider du smide et link, for tør sgu ikke det farverige så, med mit held så kommer det til at øse ned :P


http://www.confetti-world.com/shop/konfetti-38s1.html
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3977
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf girl_beat » 1. jul 2016, 15:11

Tillykkeeeeeee! :klap: :lun:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 1. jul 2016, 15:30

Jeg kørte tilfældigvis forbi en brudekjole butik da jeg skulle besøge familie, og da der stod at de havde udsalg måtte jeg lige ind og kigge. Desværre var der intet af udsalget da duede, men ekspedienten spurgte om jeg alligevel ikke ville prøve et par kjoler. Og der, i en alt for lille størrelse, var min kjole, ekspedienten prøvede at forklare at jeg altså ikke kunne passe den, men jeg kunne se at hvis nogle af kjolerne skulle være min, så var det altså den. Den kunne ikke lukkes, men wooow hvor var den ellers bare perfekt. Desværre synes jeg den er alt for dyr, så har lagt den lidt på hylden, og tænker jeg ikke skal ud og prøve kjoler igen før til januar, hvor jeg også håber jeg har smidt nogle kg og at der kommer noget på udsalg.

Men se den lige :lun:

Billede

Billede
8
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Flora » 1. jul 2016, 15:56

Tillykke med brylluppet :blomst: :pompom:

Ej, hvor jeg altså håber for dig du finder den kjole i den rette størrelse og til den rette pris. Hold op hvor er den flot! :lun: :dåne:
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Lulu » 1. jul 2016, 16:10

Tillykke :lun:

Der er altid lagersalg på brudekjoler i oktober. Så du skal nok ud og kigge der. Måske der også er om foråret engang, men det er jeg ikke sikker på.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 1. jul 2016, 17:42

Flora skrev:Tillykke med brylluppet :blomst: :pompom:

Ej, hvor jeg altså håber for dig du finder den kjole i den rette størrelse og til den rette pris. Hold op hvor er den flot! :lun: :dåne:


Ja, hvis jeg ikke finder noget der er lige så fantastisk, så må jeg jo bruge pengene på det, budgettet er til det, men synes bare det er voldsomt at bruge 2 måneders SU på en kjole, som så også skal tilrettes.

Lulu skrev:Tillykke :lun:

Der er altid lagersalg på brudekjoler i oktober. Så du skal nok ud og kigge der. Måske der også er om foråret engang, men det er jeg ikke sikker på.


Jeg ved i hvert fald at den brudeforretning der er tæt ved mig de har i januar, det fortalte den ene ekspedient nemlig da jeg lurede sammen med en veninde, og fandt en flot kjole, så hviskede hun "den kommer på udsalg til januar"

Men vil da klart holde øje til oktober, kjolen skal nok under alle omstændigheder tilrettes grundet min overdrevne timeglas figur, så den kan nok købes uden at have tabt alle de kg jeg vil.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 1. jul 2016, 17:45

Og tak for tillykkerme alle sammen :kys:
0

Tilbage til "Fest og bryllup"