Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. okt 2017, 09:12

Filipai skrev:Det kan jeg desværre ikke finde nej..
Og ja, jeg er så sur, hvis hun havde stoppet med at bruge den med det samme det var sket (den 15.9) og så kontaktet professionnelle, eller os, så havde vi med 99% sandsynlighed kunne få billederne frem igen. Og så har hun bare taget en åndsvag beslutning, og hendes forsvar er "at hun jo også bare er menneske" og ja det er hun, og fejl kan ske, men hold nu kæft jeg er sur og skuffet over det her.
Min mand som er it-ingeniør har prøvet at tigge og bede om, om hun vil sende computeren, så han kan prøve at få hevet data ud. Men hun vil ikke grundet noget forsikringsmæssigt.


Hvis jeg skal være helt ærlig, lyder det mere og mere, som om der ligger noget på computeren, som gør, at hun ikke vil have den undersøgt af andre. Ikke nødvendigvis noget meget alvorligt eller strafbart, men måske et rod af private og professionelle filer, som vil udstille hendes biks som useriøs. Jeg kan sådan set godt forstå, at hun ikke udleverer en computer til private, medmindre der kun, potentielt, befinder sig jeres billeder på den, og den alligevel står til udsmidning, men jeg forstår ikke, at it-firmaer ikke må se på den, og at hun vælger at lægge ud med en manøvre, som er kendt for at have til formål at slette data.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 3. okt 2017, 09:15

DetSorteCirkus skrev:
Filipai skrev:Det kan jeg desværre ikke finde nej..
Og ja, jeg er så sur, hvis hun havde stoppet med at bruge den med det samme det var sket (den 15.9) og så kontaktet professionnelle, eller os, så havde vi med 99% sandsynlighed kunne få billederne frem igen. Og så har hun bare taget en åndsvag beslutning, og hendes forsvar er "at hun jo også bare er menneske" og ja det er hun, og fejl kan ske, men hold nu kæft jeg er sur og skuffet over det her.
Min mand som er it-ingeniør har prøvet at tigge og bede om, om hun vil sende computeren, så han kan prøve at få hevet data ud. Men hun vil ikke grundet noget forsikringsmæssigt.


Hvis jeg skal være helt ærlig, lyder det mere og mere, som om der ligger noget på computeren, som gør, at hun ikke vil have den undersøgt af andre. Ikke nødvendigvis noget meget alvorligt eller strafbart, men måske et rod af private og professionelle filer, som vil udstille hendes biks som useriøs. Jeg kan sådan set godt forstå, at hun ikke udleverer en computer til private, medmindre der kun, potentielt, befinder sig jeres billeder på den, og den alligevel står til udsmidning, men jeg forstår ikke, at it-firmaer ikke må se på den, og at hun vælger at lægge ud med en manøvre, som er kendt for at have til formål at slette data.

Hun har haft den forbi elgigantens service center, så jeg tror nu hun har prøvet, men desværre først efter hun selv gendannede den. Og derfor er de højst sandsynligt nu væk. Jeg kontaktede et firma, som sagde de tidligere idag var blevet kontaktet af en med nøjagtigt samme problem, så det må jo have været hende. Er bare så skuffet over hun først har gjort det nu.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Pandesteg » 3. okt 2017, 09:19

Ej hvor er det bare surt! Jeg føler virkelig med dig/jer! :ae: :ae:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Lys » 3. okt 2017, 09:22

Hvor er det surt (ja, ingen ord er jo helt store nok i den situation).

Mht kompensation så skal I jo i hvert fald ikke betale den del af prisen, der svarer til prisen for photobooth'en. Hvis I har fået en samlet pris, så kan I måske fradrage prisen for photobooth'en, når hun sælger det særskilt.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Daine » 3. okt 2017, 14:36

Det er nok Forbrugerklagenævnet du skal have fat i så det ud til via en hurtig googling, hvis I ikke kan blive enige om en økonomisk kompensation. Sørg for at have på skrift (hvis du ikke allerede har det), hvad der er sket og at hun 100% er skyld i det er sket og tager ansvaret.
Jeg ville som minimum kræve halvdelen retur i kompensation, måske endda 60-65%, eftersom jeres fest var bygget meget op omkring denne photo booth (og der derfor ikke blev taget ret mange andre billeder) og I jo på ingen måde kan få bare en brøkdel af det genskabt. Sørg for at skrive alt ned du har skrevet her: vejrudfordingerne, jeres normalt MEGET spredte familie der ikke sådan lige samles igen, at der ikke blev taget ret mange andre billedet etc.
Lad jer ikke spise af med en fotobog, der måske nok salgsmæssigt har en værdi af 5000,-, men det er med garanti ikke det hun selv giver - hun skal jo også tjene på den. Reelt vil jeg gætte på en værdi omkring 2000,-

Øv Filipai :kram:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 3. okt 2017, 15:32

Jeg er lidt glad for at de var et af de steder der ikke havde tid på vores dag, for en ting er at det kan ske, men at de efterfølgende er så uprofessionelle omkring det.

I skal mindst have 5.000 retur, det er det de tager for photoboth og er jo en del af det I har betalt. Det synes jeg bare ikke en gang ville være nok :genert:
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 3. okt 2017, 15:38

Hold kæft et bøvl. Har været ganske uduelig, udover jeg er små syg, så skal jeg kæmpe med det her. Det har taget en kamp, men har endelig fået hende overbevist om at sende computeren ind, selvom de sagde at billederne nok er overskrevet.
Jeg er så sur. Hvis hun ikke havde forsøgt på at fikse rundt med den, da den gik i stykker, så havde vi fint kunne gendanne vores billeder, men næ nej. Jeg håber virkeligt nogle kan trylle. Jeg ved at det normalt er mega besværligt at få slettet alt fra sådan en harddisk, så jeg håber inderligt at der bare er nogle af vores billeder tilbage.
Jeg har skrevet at vi på ingen måde er interesserede i en fotobog, og at jeg i første omgang krævede at hun sendte den retur. Og jeg har ligeledes taget fat i vores advokat, hvis det altså ender med det. Jeg har det på skrift at hun 100% tager skylden, og også hvordan hun har håndteret situationen med ikke at gå direkte til en professionel.
3
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Avino » 3. okt 2017, 16:01

Åhhh, hvor er det dog trist, med de mistede billeder.
Jeg ville også være grædefærdig.

Men hvor er de billeder, du viser, dog smukke.
En smuk brud og gom.
Forsinket tillyke til jer
:kram:
2
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 3. okt 2017, 19:06

Krydser alt hvad jeg kan for at i det mindste nogle af billederne kan reddes!
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Aquadorable » 4. okt 2017, 07:20

Sikke noget møg! Det er virkelig uprofessionelt af hende. Jeg håber sådan for jer, at det lykkes at redde billederne :kys:
1
K - 12.06.18 :love:
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 5. okt 2017, 15:55

Ved du hvornår du får svar om noget kunne reddes? Krydser så meget fingre!
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 5. okt 2017, 16:07

godtnavn skrev:Ved du hvornår du får svar om noget kunne reddes? Krydser så meget fingre!


Hun skrev 20 arbejdsdage... Så det er hvad der føles som en evighed. Jeg håber sådan på der er bare nogle af dem. Orker ikke at skulle igang med at forhandle en løsning.
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 5. okt 2017, 18:57

Filipai skrev:
godtnavn skrev:Ved du hvornår du får svar om noget kunne reddes? Krydser så meget fingre!


Hun skrev 20 arbejdsdage... Så det er hvad der føles som en evighed. Jeg håber sådan på der er bare nogle af dem. Orker ikke at skulle igang med at forhandle en løsning.


Det er da også sindssyg længe! Håber de finder ud af det før og selvfølgelig at alle billeder dukker op!
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 12. okt 2017, 20:55

Nå. Jeg er efterhånden parat til at fortælle videre. Trælsheden over manglede fotos, er så småt blevet erstattet af glæden over at vi 1.12 overtager et gammelt hus, der står på drømmegrunden, så vi i 2018 kan få bygget vores drømmehus :banan:

Og brylluppet var sgu skønt, selvom der er gået flere ting galt. Så vi tager sgu lige et afsnit til i fortællingen (og som vi har lavet fotobog sider til :P )

Nå. men altså, efter den smukke vielse var der planlagt reception i Sognegården. Regnen var kommer, så vi stod og fik krammet alle vores dejlige gæster inde i våbenhuset, og så blev de ellers sendt ud i regnen. Thank god, havde vi jo kæmpeparaplyen, så min far holdte den over os da vi kom ud, og så blev der ellers kastet ris på os. Da jeg smed bhen om aftenen, var det nærmest risengrød i bhen, med alt den varme (og sved :slem:) der var kommer efter festeriet :lol:

Til receptionen havde min mor stået for det mest overdådige oste/pølse bord, og min stedmor havde bagt kage. Min veninde, kammerat, Peter og jeg havde teamet op og havde fået lavet topperen til kagen. Den blev vi super godt tilfreds med.
Vi havde lavet matchende skilt til vores gæstebog med hjerter, og så havde min far fået lavet en bag-in-box skjuler så vores papvin så lidt mere fancy ud
Screen Shot 2017-10-12 at 22.49.46.jpg

Screen Shot 2017-10-12 at 22.54.46.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Zonta » 13. okt 2017, 19:38

Hvor er det bare mega ærgerligt, det med billederne. Jeg føler så meget med dig. Det var godt nok ikke fra bryllup, men min bærbare brændte sammen for flere år siden og jeg mistede alle billeder fra mange år. Billeder fra ferier bl.a. De er lidt svære lige at tage igen. Jeg krydser alt hvad jeg kan og håber på, at I kan få dem tilbage og et afslag uanset hvad det ender med :kryds:
1
J, juli 2018.

Tilbage til "Fest og bryllup"