Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 24. okt 2017, 11:27

Du må lige opdaterer når du har snakket med advokaten, tænker på jer!
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 24. okt 2017, 19:08

godtnavn skrev:Du må lige opdaterer når du har snakket med advokaten, tænker på jer!


Han sagde at vi som absolut minimum skal have grav på 1/3 + de udgifter vi har haft til photboothen, og han mente at vi havde en utroligt stærk sag.
Vi skal have formuleret en mail til hende så hun forstår alvoren, og at det er alt for letkøbt med de 2500. Jeg ved ikke om hun tror jeg er for sød til at hænge hende ud, for så tager hun fejl. Hvis hun holder fast i den kompensation bliver det overalt på bryllupsforrummer, facebook osv. Jeg er stadig ked og sur, men er efterhånden kommet til terms med at det ikke kan være anderledes, og at de minder er long gone.
I weekenden skal jeg fejre min kandidatgrad, og overvejer at sætte en hjemmegjort photobooth op og så er stort skilt med "Det en om'mer" :D. Men det vil jo så desværre kun være med halvdelen af den gæsteliste i forhold til brylluppet.
3
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 24. okt 2017, 19:23

Filipai skrev:
godtnavn skrev:Du må lige opdaterer når du har snakket med advokaten, tænker på jer!


Han sagde at vi som absolut minimum skal have grav på 1/3 + de udgifter vi har haft til photboothen, og han mente at vi havde en utroligt stærk sag.
Vi skal have formuleret en mail til hende så hun forstår alvoren, og at det er alt for letkøbt med de 2500. Jeg ved ikke om hun tror jeg er for sød til at hænge hende ud, for så tager hun fejl. Hvis hun holder fast i den kompensation bliver det overalt på bryllupsforrummer, facebook osv. Jeg er stadig ked og sur, men er efterhånden kommet til terms med at det ikke kan være anderledes, og at de minder er long gone.
I weekenden skal jeg fejre min kandidatgrad, og overvejer at sætte en hjemmegjort photobooth op og så er stort skilt med "Det en om'mer" :D. Men det vil jo så desværre kun være med halvdelen af den gæsteliste i forhold til brylluppet.


Hvor meget var det I havde givet alt i alt? Og hvor mange udgifter havde i til photoboth? Jeg troede de kom med det hele. Altså hvor meget vil I i følge advokaten minimum have krav på i forhold til de 2500 kr hun tilbød?

Synes du skal gøre det hvis du tror det vil være sjovt, jeg ville nok bare tænke på alt det vi havde mistet til forrige fest, men kan du abstrehere fra det så sæt en op og få nogle gode billeder af folk der :)

Og seriøst, hun fortjener sgu at blive hængt ud hvis hun ikke vil give mere retur!
1
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 24. okt 2017, 19:24

...jeg synes dog en tredjedel lyder ret lavt, havde troet der kunne gøres krav på i hvert fald havldelen :(
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 24. okt 2017, 19:56

godtnavn skrev:...jeg synes dog en tredjedel lyder ret lavt, havde troet der kunne gøres krav på i hvert fald havldelen :(


Ja nu prøver vi at se hvad hun siger uden at give hende noget konkret, vil prøve at kræve fuld refundering i første omgang , netop for at understrege at så et sagen lukket der , men at vi ellers vil gå videre, og også til de sociale medier. Ekstra bladet skriver jo om alverdens ting, så hvorfor ikke det her (og det ville jeg nok alligevel ikke :P) angående det med at kunne tænke på det med en ny photobooth, så tror jeg virkeligt jeg især bliver nødt til at få taget det med noget humør, jeg er i forvejen ret depressiv , så i stedet for at forklare gæsterne med tristhed at billederne er væk, så må vi prøve at tage lidt pis på det. For der var så mange ting der gik galt på vores bryllupsdag, og det her så oveni er slet ikke til at bære, men det bliver vi jo desværre nødt til.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 24. okt 2017, 22:26

Angelina skrev:
Moxy-lady skrev:Har du overvejet at spørge Angelina? Tænker at hun måske kan rådgive dig ift hvad der er fair kompensation mv?

Men øv altså, hvor er det bare bittert, og jeg er enig med de andre i tråden; Minimum prisen af photo booth alene skal refunderes. Absolut minimum.


"Hvad er fair"? Well i bund og grund intet, for der er intet der kan erstatte de mistede portrætter. Hvis jeg som fotograf havde mistet en stor del af kundens portrætter (i øvrigt uagtet om det var fejl på udstyr eller min fejl) ville jeg have refunderet kunden den fulde pris de havde betalt (og nok også givet nogle produkter med i købet). Refunderet det fulde beløb fordi jeg ikke havde fuldført den opgave jeg var hyret til - og give produkter med, for at kompensere for at have mistet noget uvurderligt.


Tak for dit input. Jeg har med vilje ikke taget kontakt fordi jeg frygtede at træde nogle over tærerne. Men jeg er utroligt glad for du har skrevet. Fotografen mener helt oprigtigt ikke at vi har mistet specielt meget, selvom 100 unikke billeder er røget. For vi har jo fået vores portrætbilleder, som ja, er en stor del, men for mig var de andre billeder virkelig også en stor del, og noget vi virkeligt har brugt en del tid på, for at få det setup som vi ville. Og ja, det er noget skide sjusk at hun har ikke har taget backup, og især før hun tager sin computer med til næste fest, hvor vores billeder er det eneste sted der er på. Og ja, det er uvurderligt, jeg ville til en hver i tid hellere have mine billeder, end at få dækket fotografen. De penge er kun et lille plaster på såret over alle de minder og tårer der er røget grundet det.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 25. okt 2017, 06:16

Angelina skrev:
Filipai skrev:
Angelina skrev:
Moxy-lady skrev:Har du overvejet at spørge Angelina? Tænker at hun måske kan rådgive dig ift hvad der er fair kompensation mv?

Men øv altså, hvor er det bare bittert, og jeg er enig med de andre i tråden; Minimum prisen af photo booth alene skal refunderes. Absolut minimum.


"Hvad er fair"? Well i bund og grund intet, for der er intet der kan erstatte de mistede portrætter. Hvis jeg som fotograf havde mistet en stor del af kundens portrætter (i øvrigt uagtet om det var fejl på udstyr eller min fejl) ville jeg have refunderet kunden den fulde pris de havde betalt (og nok også givet nogle produkter med i købet). Refunderet det fulde beløb fordi jeg ikke havde fuldført den opgave jeg var hyret til - og give produkter med, for at kompensere for at have mistet noget uvurderligt.


Tak for dit input. Jeg har med vilje ikke taget kontakt fordi jeg frygtede at træde nogle over tærerne. Men jeg er utroligt glad for du har skrevet. Fotografen mener helt oprigtigt ikke at vi har mistet specielt meget, selvom 100 unikke billeder er røget. For vi har jo fået vores portrætbilleder, som ja, er en stor del, men for mig var de andre billeder virkelig også en stor del, og noget vi virkeligt har brugt en del tid på, for at få det setup som vi ville. Og ja, det er noget skide sjusk at hun har ikke har taget backup, og især før hun tager sin computer med til næste fest, hvor vores billeder er det eneste sted der er på. Og ja, det er uvurderligt, jeg ville til en hver i tid hellere have mine billeder, end at få dækket fotografen. De penge er kun et lille plaster på såret over alle de minder og tårer der er røget grundet det.


Det er jo ikke op til hende at vurdere hvilke portrætter der er vigtige for jer.

At ikke tage backup før man tager det med ud til næste kunde, hører ingen steder hjemme og er utilgiveligt - at ikke direkte sende computeren ind til eksperter, med det samme er også. Det er sjusket, og en ligegyldighed overfor kunden for at de her selfie portrætter også har en stor værdi.

Men, nu kunne jeg jo ikke dy mig, så jeg tjekkede hendes hjemmeside, og med alt det hun inkluderer til en meget lav pris, så vil jeg være forbløffet hvis hendes forretning mere end liiiige løber rundt, så hun har nok ikke råd til professionel recovery - og endnu mindre at refundere jer. Ikke at det skal være jeres problem, det er 100% hendes problem, men det er nok derfor hun forsøger at slippe så billigt som muligt. Så det er selvfølgelig nemmere for mig at sige "refundere + smide noget oveni" - for jeg har ikke røde tal på bundlinjen (eller kun meget små sorte tal)


(F.eks hendes album, der har hun valgt markedets dyreste leverandør - og så sælger hun dem for 5000 kr? Det er nærmest hendes kostpris, altså nærmest ingen fortjeneste (tilgengæld er de mega lækre - næsten ligeså lækre som mine ;) )


Den der bekymrer mig ærligt talt en smule, for hvis der er any freaking chance at vi kan få vores billeder, koste hvad det nu vil, så vil jeg sgu gerne have muligheden. Vi har dog snakket med 2 separate firmaer som begge mener det er umuligt. Og hun siger hun har haft sendt det ind til et af de firmaer der blev anbefalet her i tråden, og hun skrev en forklaring som lød teknisk, som min mand tog for gode varer, og ikke mente hun selv ville have skrevet. Ham og hans kollegaer er dog meget imponerede over at en harddisk på den måde bare kan være gone, fordi det normalt er mega svært at få fjernet alt fra sådan en, så en professionel ikke kan finde det frem igen. Men dagen efter hun i sin tid ringede og informerede om hvad der var sket, spurgte vi om vi måtte få computeren over, netop fordi min mand arbejder med IT og arbejder med nogle der netop kan lige den slags, men det afviste hun. Så hvordan vi på nogen måde kan undersøge det, det ved jeg ikke. Og lige nu der er jeg sgu klar på at smide alt hvad vi har for de billeder.

Og ja angående med det med økonomien, så ved jeg ikke lige meget om det, altså hvor meget der skal til for at løbe rundt. Vi havde oprindeligt en aftale med nogle fra KBH som sendte 2 fotografer ud for samme pris som vi skulle give hende, og som (ligesom hende) også havde et godt rygte. Så vi tog det ikke engang som værende "billigt"
Men jeg ved at hun er stoppet på hendes deltidsjob som hun har kørt ved siden af, for at være 100% fotograf fordi hun har fået travlt. Men ingen tvivl om at det ville gøre ondt, men som du siger, det er jo reelt ikke vores problem. Tænker bare på sigt at det vil være billigere at refundere de penge, frem for den dårlige omtale hun ellers kommer til at få. Jeg ville som brud gå langt udenom en der havde mistet billeder på den måde hun har mistet dem.

Har de seriøst kostpris på næsten 5000??? :8: Altså de er da sindsygt lækre, og noget af de vi måtte fravælge grundet økonomi, men SÅ meget, det er jeg alligevel imponeret over.
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 25. okt 2017, 09:43

Man kunne fristes til at tænke at hvis det koster 5.000 kr at prøve at genskabe billederne og hun tror hun kan spise jer af med en erstatning på 2.500 kr så er det en dårlig forretning for hende at prøve at få fat i billederne. Åh hvor er det en lorte sag! Hun skrev i en bryllupstråd hvor en ledte efter fotograf og havde virkelig lyst til at fraråde hende (men gjorde det selvfølgelig ikke). Men jeg bliver helt harm over hun ikke mener I har mistet meget, I har sgu da mistet så meget!

Og er ked af der også var andre ting der drillede på dagen, men håber det var mindre ting. For I ser så smukke og glade ud på billederne!
3
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 26. okt 2017, 19:23

Du må opdaterer hvad hun svarer, håber hun indser hvor meget hun har fejlet og giver jer alle pengene retur. Det kan på ingen måde erstatte billederne, men måske I kan tage på en lækker ferie og besøge nogle af dem der bor langt væk og tage nogle nye lækre billeder.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 18. nov 2017, 11:37

Nå. Seneste nyt er at fotografen ikke har givet lyd fra sig. Til gengæld har hun fjernet vores online galleri, både fra brylluspbillederne og engagement shoot. Og at hun heller ikke har leveret de 2 film hun har optaget af talerne, som jeg endda spurgte efter før vi kom med erstatningskrav. Vi er også slettet fra sneak peeks på facebook, det billede hun brugte som hendes coverbillede på fb er også fjernet som om det aldrig har hændt. Instagram er faktisk det eneste sted vi ikke er fjernet fra.

Det er simpelthen uprofessionelt over alle planer.
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 18. nov 2017, 11:46

Ej men altså... Hvad gør I så nu? Men man kan da sige at hun så på alle punkter bryder aftalen så der er bedre udsigt til at få det hele retur. Men hun har bare at leverer de film!!!
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 18. nov 2017, 12:01

godtnavn skrev:Ej men altså... Hvad gør I så nu? Men man kan da sige at hun så på alle punkter bryder aftalen så der er bedre udsigt til at få det hele retur. Men hun har bare at leverer de film!!!


Vi skriver til på mandag, har lige en jobsamtale der, så gider ikke bøvle med det i weekenden. Og hvis filmene er den pris vi må betale, så er jeg bare glad for at min moster også har filmet- og givet os- alle filmene, fotografen havde fra 2 taler, min moster har fra alle 10 indslag :)

Vi så lige videoen fra "sko-legen" hold nu kæft det er sjovt altså. Mine 2 veninder fra studiet lavede det. Den ene af dem blev gift sidste år, hvor jeg lavede den for hende, og håbede hun ville gøre gengæld, det er altså bare en god måde at slutte af på :D
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 23. nov 2017, 17:15

Nå. Men altså hun svarede ikke på hvorfor at hun havde fjernet billederne, men vil have vi går igennem Forbrugerklagenævnet, om jeg orker det. Men hun har jo i den grad brudt aftalen når hun har fjernet vores billeder OG smidt 1/4 del væk
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Aquadorable » 23. nov 2017, 17:28

Filipai skrev:Nå. Men altså hun svarede ikke på hvorfor at hun havde fjernet billederne, men vil have vi går igennem Forbrugerklagenævnet, om jeg orker det. Men hun har jo i den grad brudt aftalen når hun har fjernet vores billeder OG smidt 1/4 del væk


Det har da virkelig udviklet sig til en frygtelig sag. Jeg fatter ikke, at hun ikke lægger sig fladt ned :tie:
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 23. nov 2017, 17:59

Aquadorable skrev:
Filipai skrev:Nå. Men altså hun svarede ikke på hvorfor at hun havde fjernet billederne, men vil have vi går igennem Forbrugerklagenævnet, om jeg orker det. Men hun har jo i den grad brudt aftalen når hun har fjernet vores billeder OG smidt 1/4 del væk


Det har da virkelig udviklet sig til en frygtelig sag. Jeg fatter ikke, at hun ikke lægger sig fladt ned :tie:


Ja. Det der med at vi ikke giver hende dårlig anmeldelser, det kan hun i hvert fald glemme. Det er simpelthen for ringe.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"