Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2017, 19:10

Hvilket fotograf havde du? VI overvejer nemlig en med photobooth og er i tvivl om det var dig der nævnte den, og nu vil jeg altså ikke have den samme (selvom de andre billeder er fantastiske :love: ). Så kan jeg få navnet? Evt i pb :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2017, 19:12

Din brudekjole er i øvrigt nøjagtig sådan noget jeg drømmer om (men ikke helt har kroppen til). Gal du var smuk! Og bordet er da mega overdådigt, hvordan gik det med lysene i glassene? Vi overvejer nemlig noget lignende, dog med runde borde, men en masse vaser/glas med blomster og lys.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 2. okt 2017, 19:31

godtnavn skrev:Din brudekjole er i øvrigt nøjagtig sådan noget jeg drømmer om (men ikke helt har kroppen til). Gal du var smuk! Og bordet er da mega overdådigt, hvordan gik det med lysene i glassene? Vi overvejer nemlig noget lignende, dog med runde borde, men en masse vaser/glas med blomster og lys.


Det står på første side. Hun var pånær dette flop helt fantastisk. Så vil bestemt ikke fraråde hende, heller ikke selvom jeg er skide sur lige nu ;)

Pjat med det med kroppen, jeg er overvægtig, og jeg følte mig alligevel fantastisk i min kjole. Jeg elsker virkeligt min budgetvenlige Lily kjole, som jeg havde forsvoret det ikke skulle være. Det gik så fint med lysene i glassene, det blev ikke for varmt, vi havde også højt til loftet, og det så simpelthen så flot ud.
Screen Shot 2017-10-02 at 21.31.37.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf HappyPaww » 2. okt 2017, 19:43

Har hun tilbudt kompensation for de manglende billeder? I burde sgu have det hele gratis :sur:
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 2. okt 2017, 19:47

HappyPaww skrev:Har hun tilbudt kompensation for de manglende billeder? I burde sgu have det hele gratis :sur:

Ja og nej. Hun har tilbudt at lave et bryllupsalbum, med værdi 5000 kr, men i og med jeg aldrig ville have i sinde at bruge 5000 kr på et bryllupsalbum, og havde tænkt at lave et (budgetvenligt) selv, så synes jeg ikke det er en kompensation. Vi har ikke lige taget stilling til hvad vi gør og vil kræve, for jeg er så skuffet og ked af det. Netop fordi det jo ikke kan gøres om, og fordi vi ikke bare kan samle og vores venner og familie til en fest, selvom vi havde lyst, grundet folk er rejst for at komme til brylluppet. Nu prøver vi i første gang at få set om vi kan fremtrylle de billeder, og så må vi tage den derfra, for ja, man kan slet ikke værdisætte det her, så jeg er jævnt træt af det.
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 3. okt 2017, 08:27

Nå. hun har prøvet at gendanne computeren selv, før hun har sendt den til en professionel, hvilket derfor betyder at alle vores billeder er blevet overskrevet, og dermed er væk for evigt. Jeg er grædefærdig, og ved ikke lige hvordan jeg håndterer det her bedst. Jeg mener bestemt ikke en fotobog som kompensation er nok, og jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre. Hun har jo brudt kontrakten, og jeg har flere steder, på mail, understreget hvor vigtig de her billeder var, inden brylluppet that is.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Kalimsofie » 3. okt 2017, 08:30

Filipai skrev:Nå. hun har prøvet at gendanne computeren selv, før hun har sendt den til en professionel, hvilket derfor betyder at alle vores billeder er blevet overskrevet, og dermed er væk for evigt. Jeg er grædefærdig, og ved ikke lige hvordan jeg håndterer det her bedst. Jeg mener bestemt ikke en fotobog som kompensation er nok, og jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre. Hun har jo brudt kontrakten, og jeg har flere steder, på mail, understreget hvor vigtig de her billeder var, inden brylluppet that is.



Øv, hvor er det bare uprofessionelt og råddent :sur: :sur:

Jeg har ingen gode råd eller ideer, men jeg bakker dig op i, at en fotobog, som I alligevel ikke havde tænkt jer at købe hos hende, slet ikke er godt nok. Der må hun komme ind i kampen!
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Hunkat » 3. okt 2017, 08:32

Filipai skrev:Nå. hun har prøvet at gendanne computeren selv, før hun har sendt den til en professionel, hvilket derfor betyder at alle vores billeder er blevet overskrevet, og dermed er væk for evigt. Jeg er grædefærdig, og ved ikke lige hvordan jeg håndterer det her bedst. Jeg mener bestemt ikke en fotobog som kompensation er nok, og jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre. Hun har jo brudt kontrakten, og jeg har flere steder, på mail, understreget hvor vigtig de her billeder var, inden brylluppet that is.


:gisp: :tie:

Jeg er enig. Stort nedslag i prisen, som minimum.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Ficus » 3. okt 2017, 08:36

Jeg ved slet ikke noget om teknik - men kan man prøve at høre de der firmaer der gendanner om det lyder som en situation hvor de har erfaring med at deres arbejde virker? Om dataen alligevel kan ligge et eller andet sted..

Kan virkelig godt forstå at du er sur og knust.

Det med fotobogen synes jeg heller ikke virker som en særlig fin kompensation, heller ikke om du så gerne ville have købt en. De 5000 er jo en salgspris, hendes pris er nok meget langt fra. Så det virker lidt "let" sluppet. Særligt hvis hun lidt glider af på at prøve at få nogle profesionelle til at kigge på computeren.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 3. okt 2017, 08:47

Jeg har haft kontaktet flere firmaer idag. Billederne kunne have være gendannet hvis hun havde taget computeren ind som det første. Men fordi hun selv har gendannet computeren, og efterfølgende har brugt computeren, så er vores billeder overskrevet. Der er intet at gøre.

Jeg kan ikke finde andre sager omkring det i Danmark, og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal gribe det an. Jeg er lige før jeg ikke synes et nedslag i prisen er nok. Vi har brugt 15000 på at have hende med, og ja det er måske Ilandsproblemer, men jeg er virkeligt knust over at 500 billeder er røget sig en tur på den måde. Jeg vil fandmer have lov til at lave en om'mer, jeg vil have en ny chance for de billeder her. Og det får jeg ikke, og selv hvis jeg ville invitere på fest, ville det være de første 30.000 der ville skulle bruges på flybilletter for vores helt nærmeste familie. Fuck jeg er sur og ked af det.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Hunkat » 3. okt 2017, 08:51

Jeg ved godt det ikke erstatter noget som helst men så må det jo blive et prisnedslag properiontelt med svindet i billeder. Hvis I skulle have haft 1000 billeder og nu kun får 500, ja så må det være halv pris.

Ej, jeg kan ikke forstå man gambler med kundens billeder på den måde ved selv lige at se om man kan fikse-fakse.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. okt 2017, 08:54

Det virker også mærkeligt, at hun selv som det første prøvede at gendanne.
Hvorfor gør man dog det, når der ligger unikke billeder på computeren, og enhver ved, at en gendannelse netop sletter indhold?
Det var noget andet, hvis det var en bivirkning. Altså, det ville stadig være dumt at forsøge sig med noget, når man ikke har forstand på det, men her kan jeg virkelig ikke se formålet.

Jeg kan godt forstå, at I er skuffede og vrede på flere planer. Et er de tekniske problemer, noget andet er, at de sender maskinen til en anden fest uden at lave backup og dernæst sjusker med problemløsningen. Findes der et klagenævn for fotografer?
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 3. okt 2017, 09:02

DetSorteCirkus skrev:Det virker også mærkeligt, at hun selv som det første prøvede at gendanne.
Hvorfor gør man dog det, når der ligger unikke billeder på computeren, og enhver ved, at en gendannelse netop sletter indhold?
Det var noget andet, hvis det var en bivirkning. Altså, det ville stadig være dumt at forsøge sig med noget, når man ikke har forstand på det, men her kan jeg virkelig ikke se formålet.

Jeg kan godt forstå, at I er skuffede og vrede på flere planer. Et er de tekniske problemer, noget andet er, at de sender maskinen til en anden fest uden at lave backup og dernæst sjusker med problemløsningen. Findes der et klagenævn for fotografer?


Det kan jeg desværre ikke finde nej..
Og ja, jeg er så sur, hvis hun havde stoppet med at bruge den med det samme det var sket (den 15.9) og så kontaktet professionnelle, eller os, så havde vi med 99% sandsynlighed kunne få billederne frem igen. Og så har hun bare taget en åndsvag beslutning, og hendes forsvar er "at hun jo også bare er menneske" og ja det er hun, og fejl kan ske, men hold nu kæft jeg er sur og skuffet over det her.
Min mand som er it-ingeniør har prøvet at tigge og bede om, om hun vil sende computeren, så han kan prøve at få hevet data ud. Men hun vil ikke grundet noget forsikringsmæssigt.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Hunkat » 3. okt 2017, 09:04

Filipai skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det virker også mærkeligt, at hun selv som det første prøvede at gendanne.
Hvorfor gør man dog det, når der ligger unikke billeder på computeren, og enhver ved, at en gendannelse netop sletter indhold?
Det var noget andet, hvis det var en bivirkning. Altså, det ville stadig være dumt at forsøge sig med noget, når man ikke har forstand på det, men her kan jeg virkelig ikke se formålet.

Jeg kan godt forstå, at I er skuffede og vrede på flere planer. Et er de tekniske problemer, noget andet er, at de sender maskinen til en anden fest uden at lave backup og dernæst sjusker med problemløsningen. Findes der et klagenævn for fotografer?


Det kan jeg desværre ikke finde nej..
Og ja, jeg er så sur, hvis hun havde stoppet med at bruge den med det samme det var sket (den 15.9) og så kontaktet professionnelle, eller os, så havde vi med 99% sandsynlighed kunne få billederne frem igen. Og så har hun bare taget en åndsvag beslutning, og hendes forsvar er "at hun jo også bare er menneske" og ja det er hun, og fejl kan ske, men hold nu kæft jeg er sur og skuffet over det her.
Min mand som er it-ingeniør har prøvet at tigge og bede om, om hun vil sende computeren, så han kan prøve at få hevet data ud. Men hun vil ikke grundet noget forsikringsmæssigt.


Det er sket for tre uger siden og I har ikke fået besked før nu? :gisp: Nej nej nej!
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Ficus » 3. okt 2017, 09:08

Man kan jo ikke bruge det til en fis i din situation, at hun jo os bare er et menneske... øv

Som kunde hos en fotograf, ville jeg egentlig nok tænke at de automatisk lagrede billeder flere steder, i noget cloudværk. Specielt når det er en professionel. Og så når man nu ved der er gået en uge fra de er taget til det er gået galt, hvor de bare har "ligget".

Ej hvor er det bare pisse ærgerligt!
2

Tilbage til "Fest og bryllup"