Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 16. aug 2016, 08:36

Nå, men en lille update herinde. Jeg fik prøvet min kjole med et endnu større underskørt, og det var endnu mere fantastisk. Desværre da jeg kom hjem med skørtet, var der faktisk allerede i stykker, så det blev returneret. Nu har jeg så fundet et skørt magen til, brugt, til 400 kr, så det er lige 1100 sparet :banan: . Det kan mit sparegen godt lide.

Ellers er vi blevet helt enige om de træ dækketallerkner, så nu skal vi bare have fundet en der kan save dem. Da jeg tænker de skal slibes og lakeres tænker jeg vi godt bare kan komme igang, da jeg næppe forestiller mig jeg gider fikse 50 tallerkner på en gang.

Min mor faldt over billigt træbestik til receptionen, vi har fået servietter hjem (de er dog meget meget tynde), guldtusher er kommet hjem, og det er sgu bare mega hyggeligt sådan at kunne gå at have så god tid til at vælge ting og sager ud.
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 31. aug 2016, 16:59

Nå, endnu lidt update på bryllupsplanlægningen. Min mor har igen været den vilde krejler, og fået fat i lidt "pænere" paptallerkner, til 5 kr for 10 stk. Så nu er der købt paptallerkner til receptionen til en fin pris :banan: Hun er sgu go hende min mor.

Den endelige bekræftelse på kirken og sognegården er også i hus.

Og vi har fået indhentet tilbud fra forskellige fotografer. Jeg synes godt nok det er svært. Vi har indsnævret det til 3 stks. Vi havde egentligt et budget på 10K, men de 1 af dem bryder det.

Alle er fra vielsen til brudevals.
Mulighederne er:

1. En fotograf, kommer en time før vielsen til lige at få taget nogle klargøringsbilleder af mig, alle billeder (pånær dem med lukkede øjne osv) bliver leveret redigeret. - 8500 kr.

2. En fotograf først fra vielse. Leverer 350 redigerede billeder - 9000 kr.

3. To fotografer, først fra vielse. Leverer 40 redigerede billeder, resten uredigerede, og filmer taler og brudevals - 10.995


Det tiltaler mig meget de er 2, men 40 redigerede billeder er ikke møjt, og har hørt fra nogle bekendte der fotograferer, at de er uforstående overfor at nogle kunne finde på at levere uredigerede billeder.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 31. aug 2016, 17:41

Jeg ville vælge nummer 1, alt efter hvor mange billeder vedkommende tager, der må vel være et cirka tal? Det skyldes primært at nogle af de fineste billeder fra brylluper jeg har set har været klargøringsbilleder, den spænding der lyser ud af folk der er ret fin på billeder. Derudover ville jeg som gæst droppe at holde tale hvis det blev filmet, så jeg ville ikke vælge en fotograf der filmede talerne. Og tænker jeg hellere vil have billeder af brudevalsen end film. Derudover er jeg enig i 40 billeder ikke er meget fra en hel dag, slet ikke hvis man ikke selv vælger billederne.
2
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Ficus » 31. aug 2016, 17:48

Synes det lyder af meget lidt med 40 billeder af en hel dag, særligt når man tænker at det må være 2 personer med fyldte "ruller" der skal vælges ud fra. Medmindre den ene kun er assistent, så synes jeg det lyder dyrt. Men jeg kender også kun priserne på et hold fotografer(veninde og dennes mand) :-D

Vil i gerne have film?

Som godt navn skriver, så kan der være nogen der ikke synes om at deres taler filmes. Jeg ville ikke have mig selv optaget mens jeg dansede brusebads :lol2: Men der er man jo ret forskellige.

Og klargøringsbilleder er jo så fine :lun:
- mærkeligt at de to fotografer ikke prioriterer dette, når de nu kunne være hos jer begge inden vielsen

Hvis nr 1 har et godt portfolio, så ville jeg vælge den.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 31. aug 2016, 18:07

Ficus skrev:Synes det lyder af meget lidt med 40 billeder af en hel dag, særligt når man tænker at det må være 2 personer med fyldte "ruller" der skal vælges ud fra. Medmindre den ene kun er assistent, så synes jeg det lyder dyrt. Men jeg kender også kun priserne på et hold fotografer(veninde og dennes mand) :-D

Vil i gerne have film?

Som godt navn skriver, så kan der være nogen der ikke synes om at deres taler filmes. Jeg ville ikke have mig selv optaget mens jeg dansede brusebads :lol2: Men der er man jo ret forskellige.

Og klargøringsbilleder er jo så fine :lun:
- mærkeligt at de to fotografer ikke prioriterer dette, når de nu kunne være hos jer begge inden vielsen

Hvis nr 1 har et godt portfolio, så ville jeg vælge den.


Tak for dit input. Det er også det der taler totalt ned fra nummer 3. For jeg ville faktisk ikke orke at blive filmet under hverken min tale eller min brudevals. Men tilgengæld vil jeg ret gerne både af billeder af mig selv og min mand fra når vi ser hinanden for første gang i kirken. Men ja, altså vi får alle billeder, men kun 40 redigerede. Det synes jeg også er meget lidt for 12 timers fotografering. Det er knap 4 billeder i timen, altså ikke meget.

Jeg synes nummer 1 har virkeligt mange fede billeder, omend ikke mange bryllupsbilleder, han er noget et eller andet langt ude familie, og bliver anbefalet af et familiemedlem jeg stoler på, og som også går op i billeder, og af de billeder jeg har set (som ikke er bryllupsbilleder) er jeg meget meget pjattet med dem.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 31. aug 2016, 18:09

godtnavn skrev:Jeg ville vælge nummer 1, alt efter hvor mange billeder vedkommende tager, der må vel være et cirka tal? Det skyldes primært at nogle af de fineste billeder fra brylluper jeg har set har været klargøringsbilleder, den spænding der lyser ud af folk der er ret fin på billeder. Derudover ville jeg som gæst droppe at holde tale hvis det blev filmet, så jeg ville ikke vælge en fotograf der filmede talerne. Og tænker jeg hellere vil have billeder af brudevalsen end film. Derudover er jeg enig i 40 billeder ikke er meget fra en hel dag, slet ikke hvis man ikke selv vælger billederne.


Havde lige overset din kommentar, men du har helt sikkert mange tanker som jeg selv har.
Han fyrer den af med billeder, og som han sagde så redigerer han kun ud ved at han måske hapser 5 billeder i samme situation, og han så kun redigerer det ene billede der blev godt.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Annione » 31. aug 2016, 18:25

Altså. Hvis billederne er i RAW og I får dem i en passende størrelse, så redigerer jeg (i mindre grad, har Lightroom ikke photoshop) gerne 40 billeder.

Jeg er rigtig ked af, at vi ikke fik filmet talerne. Det er faktisk det jeg fortryder mest. Der var virkelig nogle smukke taler.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 31. aug 2016, 18:43

Annione skrev:Altså. Hvis billederne er i RAW og I får dem i en passende størrelse, så redigerer jeg (i mindre grad, har Lightroom ikke photoshop) gerne 40 billeder.

Jeg er rigtig ked af, at vi ikke fik filmet talerne. Det er faktisk det jeg fortryder mest. Der var virkelig nogle smukke taler.


Tak, hvor er du sød :kys:

Jeg har også en veninde der er designer og virkeligt god til redigering, så det er i virkeligtheden ikke helt nogen hindring.

Det er sjovt så forskelligt man er, jeg tror aldrig jeg ville se filmene af talerne igen, nogensinde, og tror heller ikke taleholderne ret gerne vil filmes, måske lige pånær min far og min forlovedes onkel :D
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Annione » 31. aug 2016, 18:46

Filipai skrev:
Tak, hvor er du sød :kys:

Jeg har også en veninde der er designer og virkeligt god til redigering, så det er i virkeligtheden ikke helt nogen hindring.

Det er sjovt så forskelligt man er, jeg tror aldrig jeg ville se filmene af talerne igen, nogensinde, og tror heller ikke taleholderne ret gerne vil filmes, måske lige pånær min far og min forlovedes onkel :D


Anytime - du siger bare til.

Hvis det gøres diskret, så taler ikke bemærker det filmes?

7 af mine veninder rejste sig op og holdt rørende, personlige taler. Og min mands tale til mig. Jeg ville give meget for at kunne se dem igen og igen.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf godtnavn » 31. aug 2016, 20:17

Altså fandt jeg ud af at en gik og filmede talerne ville jeg droppe at holde talen, selv hvis det var min søsters bryllup. Altså, jeg ville først prøve at få fat i fotografen og sige jeg ikke skulle filmes, men kunne jeg af den ene eller anden grund ikke det ville jeg droppe at holde tale. Fandt jeg ud af efterfølgende at talen jeg havde holdt var filmet ville jeg blive oprigtig ked af det. Men nu har jeg også "film-fobi" :genert:
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 31. aug 2016, 20:19

jeg tænker vi måske kan sørge for at informere gæsterne om det, og så kan de ligesom melde ud til toastmasteren om det er med eller uden kamera på.

Jeg tror (ved) min kommende mand vil hade at blive filmet, han har det svært nok med han overhovedet skal holde en tale.


Jeg kan bedst lide billederne taget af den dyre løsning med få billeder. De har lige lidt mere professionalisme end de to andre. Men jeg synes godt nok det er svært.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 8. sep 2016, 09:40

Vi har valgt fotograf, vi endte med den dyre løsning med de 2 fotografer, og få billeder redigeret, men med en aftale om at vi får alle billederne i RAW.

Vi mærkede efter, og vi synes begge at de billeder bare var dét bedre en de andre to fotografer. Så nu er de booket, og jeg kan sætte endnu et hak på en liste.

I morgen er der 1 år til, og jeg føler sgu vi er godt med, det har jeg det virkeligt godt med, taget i betragtning af at vi rejser væk hele januar, og jeg så skal skrive speciale fra februar til slut juni/start juli.


Og så lige billeder af alle min mors gode fund, tallerkner og bestik til 5 kr pakken, det kan budgettet godt lide.
Og kridt skilte, som måske skal bruges på nogle glas.

Screen Shot 2016-09-08 at 11.38.57.jpg
Screen Shot 2016-09-08 at 11.39.05.jpg
Screen Shot 2016-09-08 at 11.39.19.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 15. sep 2016, 20:48

Snakker lige lidt videre med mig selv herinde. Håber dog der er nogle der læser med nu, og kan være behjælpelig :D

Har sat familien til at samle alle arter af syltetøjsglas og lignende, fordi jeg har set en fin "sea glass" spraymaling på pinterest.
Er der mon nogen der har set noget lignede i DK?


Billede
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Thestral » 16. sep 2016, 05:15

Filipai skrev:Vi har valgt fotograf, vi endte med den dyre løsning med de 2 fotografer, og få billeder redigeret, men med en aftale om at vi får alle billederne i RAW.

Vi mærkede efter, og vi synes begge at de billeder bare var dét bedre en de andre to fotografer. Så nu er de booket, og jeg kan sætte endnu et hak på en liste.

I morgen er der 1 år til, og jeg føler sgu vi er godt med, det har jeg det virkeligt godt med, taget i betragtning af at vi rejser væk hele januar, og jeg så skal skrive speciale fra februar til slut juni/start juli.


Og så lige billeder af alle min mors gode fund, tallerkner og bestik til 5 kr pakken, det kan budgettet godt lide.
Og kridt skilte, som måske skal bruges på nogle glas.

?
Kridt og skilte til glas? Er det til at skrive navne med?

Undskyld jeg lige springer ind her fra sidelinjen men går kridtet ikke af når man rører ved glasset og hvad med det kridt folk så¨har på hænderne og evt. får på tøjet
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf StripesAddict » 16. sep 2016, 05:48

Filipai skrev:Snakker lige lidt videre med mig selv herinde. Håber dog der er nogle der læser med nu, og kan være behjælpelig :D

Har sat familien til at samle alle arter af syltetøjsglas og lignende, fordi jeg har set en fin "sea glass" spraymaling på pinterest.
Er der mon nogen der har set noget lignede i DK?




Hvad skal I bruge glassene til? Vi brugte syltetøjsglas som lysestager, og det fungerede ikke særlig godt, idet lysene gik ud.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"