Pakkekalender tråden 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Persnikedy » 4. sep 2015, 14:30

Ja, skal vi ikke også have sådan en nu hvor de langsigtede juleforberedelserne er igang? :-D

Jeg har været igang med en til il min mor siden Januar og jeg tror jeg er ved at have alle gaverne, men det kan jo nå at ændre sig.

Jeg har ind til videre:
Husker du 60érne (10 dvder, 10 dage, nok med snolder med)
James Bond - From Russia With Love (den eneste hun mangler i samlingen)
Tærteformede puslespil (hun er puslespils elsker, ligesom jeg selv)
Voksen malebog (mandala?) med tilhørende tusser (tænker at det skal være til d 2 nu hvor vi skal stemme d 3, så kan det hjælpe som afstresning)
Små metal bageforme
Diverse snolder
Og til d 24 et fotoalbum med os 3 unger. Hun har desværre ikke nogle billeder af os fra små på grund af flytninger/skildsmisse/eje et kamera da vi var små så nu har jeg med hjælp fra mine søskene lavet en fotobog med billeder.

Jeg tænker at de ender med at komme i en kurv også blive leverede et par dage før. Min mor har aldrig fået en pakkekalender, heller ikke som barn. Og nu hvor hun er blevet 55 er det da på tide så med en.
Og ja, det er lille mig der er på den opslåede side i fotoalbummet, selvfølgelig et julebillede :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 4. sep 2015, 14:49

Hvor ser det godt ud.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Daflo » 4. sep 2015, 14:58

Hvor ser det godt ud, hun bliver da ellevild med fotoalbummet :)

Jeg skal lave en kalender til en veninde, men jeg har ingen ideer endnu :D
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Persnikedy » 4. sep 2015, 15:12

Fru Sunshine skrev:Hvor ser det godt ud.

Mange tak :-D


Daflo skrev:Hvor ser det godt ud, hun bliver da ellevild med fotoalbummet :)

Jeg skal lave en kalender til en veninde, men jeg har ingen ideer endnu :D


Jeg tror også at fotoalbummet bliver den bedste gave. Jeg vil næsten ønske at jeg var der julemorgen til at se hendes ansigtsudtryk, men mon ikke jeg får nogle glade knus når jeg kommer om eftermiddagen :P
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25530

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 5. sep 2015, 14:55

Mangler 1!!!! så er jeg færdig med niecerne! Wuhuuu...
Og så skal de naturligvis pakkes ind - satser på det er sket inden vi er nået ind i oktober måned :D
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Persnikedy » 7. sep 2015, 11:18

DD_81 skrev:Mangler 1!!!! så er jeg færdig med niecerne! Wuhuuu...
Og så skal de naturligvis pakkes ind - satser på det er sket inden vi er nået ind i oktober måned :D


Har du planlagt indpakningen?
Jeg er selv lidt i tvivl med min. Jeg tænker grønt papir også bånd omkring med kort på så numrene står derpå. Men, ihh jeg syndes det er svært
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25530

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. sep 2015, 17:30

Persnikedy skrev:
DD_81 skrev:Mangler 1!!!! så er jeg færdig med niecerne! Wuhuuu...
Og så skal de naturligvis pakkes ind - satser på det er sket inden vi er nået ind i oktober måned :D


Har du planlagt indpakningen?
Jeg er selv lidt i tvivl med min. Jeg tænker grønt papir også bånd omkring med kort på så numrene står derpå. Men, ihh jeg syndes det er svært



Jeg har et ophæng til ihvertfald den ene, som hun også fik sidste år :) Det er et snelandskab, trykt på stof, så det bliver nok som sidste år, noget lyst blåt og skinnende papir, fra søstrene Grene, og så med lyst bånd til også.

Og så tror jeg mine forældre har min fars gamle liggende, som jeg kan bruge til den anden niece.
Det er en gammel broderet en, så det bliver nok noget rødt papir, eller noget andet mere julet, og med røde bånd på :)

Jeg plejer altid at købe papir i Søstrene Grene, det er billigt og lækkert tykt i kvaliteten, så må se hvad de har at byde på.
Fik ikke, hvad jeg ellers har tradition for, tømt butikkerne for julepapir på udsalg lige op til juleaften :D
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59516

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. sep 2015, 19:15

Jeg skal lave to kalendere med hver 24 gaver og tre med 4 gaver.

Status er:

Veninde - det være ca. den 25. af slagsen :)

Muffinsforme
Kageudstikkere
Chokoladestøbeforme
Nisseklistermærker
Dessertbog
Kagebog
Servietter
Juleservietter
Adventskrans i træ
Potaske
Nøglering m. elg
Julelommeletter
Memoklods med flagermus (sådan en med en clips på en pind, hvor man kan sætte en note)
Badeforhæng
Muffinsbog
Dims til frisk lugt i opvaskemaskine
Julebodyshampoo
Konfektfad
Servietter med flagermus
Hjortetakssalt
Grydeske
Skærebræt
Strømper
Bagebog fra Ninas Naturcafé

Rækkefølgen er ikke bestemt endnu.

Julehjælpen - af hensyn til diskretion og anonymitet poster jeg ikke indholdet offentligt, men interesserede kan sagtens få en liste pr. PB til inspiration.

Mor - bliver købt sidst i november, så de passer til hendes tilstand
?
?
?
?

Far
Blomsterhonning
Moccabønner
2 x strømper
Kagespade

(Jeg slår muligvis et par af gaverne sammen, fx. moccabønnerne og strømperne)

Veninde
Adventskrans
Fyrfadsstager med matchende servietter
Kleenex-julehus
Mappe til at ordne noter i
Senest rettet af DetSorteCirkus 26. sep 2015, 10:04, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Hurrze » 20. sep 2015, 00:08

Ej hvor en dejlig tråd, og dejligt at jeg fandt den. Lyder som nogle super ideer i har gang i, er sikker på at jeres familiemedlemmer/veninder bliver glade for det :D :kram:

har faktisk aldrig selv lavet en pakkekalender, kun julekalender med låger da jeg var barn, og en enkelt som voksen, men ingen pakkekalendre. Måske jeg skulle lave 1, 2 eller 3 i år. Min far skal hvert fald have en, måske min mormor og måske min mor og papfar (bliver samlet pakkekalender for dem, de bor også sammen og alt muligt). Bliver nok nogle små gaver da jeg ikke er rig, men må se om jeg ikke kan samle lidt ind løbende :gruble: Nu har jeg jo over 2 måneder til det :) hvordan skal man arrangere sådan noget. Altså give en stor pose med dem, eller enkeltvis eller hvad? :)

Elske jul og at give gaver, samt se dem jeg elskers ansigtsudtryk når de åbner gaverne (synes det er det bedste) :deer: :jule: :santa2:
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59516

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. sep 2015, 08:46

Hurrze skrev:Ej hvor en dejlig tråd, og dejligt at jeg fandt den. Lyder som nogle super ideer i har gang i, er sikker på at jeres familiemedlemmer/veninder bliver glade for det :D :kram:

har faktisk aldrig selv lavet en pakkekalender, kun julekalender med låger da jeg var barn, og en enkelt som voksen, men ingen pakkekalendre. Måske jeg skulle lave 1, 2 eller 3 i år. Min far skal hvert fald have en, måske min mormor og måske min mor og papfar (bliver samlet pakkekalender for dem, de bor også sammen og alt muligt). Bliver nok nogle små gaver da jeg ikke er rig, men må se om jeg ikke kan samle lidt ind løbende :gruble: Nu har jeg jo over 2 måneder til det :) hvordan skal man arrangere sådan noget. Altså give en stor pose med dem, eller enkeltvis eller hvad? :)

Elske jul og at give gaver, samt se dem jeg elskers ansigtsudtryk når de åbner gaverne (synes det er det bedste) :deer: :jule: :santa2:


Mine kalendergaver, altså dem der skal være 24 af, koster sjældent mere end en femmer pr. stk. Det er muligt, fordi jeg samler året rundt.
Fx. er bage- og konfektudstyret fundet på udsalg i Ikea til 2-3 kr., og i Føtex faldt jeg engang over frit valg på små kogebøger med 10 stk. for en tier.

Min veninde har en stofkalender fra bandommen, som hun binder gaverne på. De er derfor nummererede. Jeg sørger for, at de mest julede ting kommer i første halvdel af december, så hun kan nå at bruge dem.

Sidste år lavede jeg spontant en gavekalender til en anden veninde. Hun fik pakkerne i en stor, rød pose fra Søstrene Grene til få kroner, og trak så en tilfældig hver dag.
Hvis man har kort tid til at lave en billig gavekalender, er det en god ide at supplere med gratis eller næsten-gratis gaver. Det kan være en julehistorie, man kopierer eller printer, en sudoku eller kryds og tværs fra en avis eller nettet, gratispostkort med julemotiv, et fint postkort i en ramme, man har liggende, cake in a jar (prøv at google det, hvis du ikke kender det i forvejen), hjemmelavede til-og-fra-kort, små prøveflasker fra Matas, osv.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 20. sep 2015, 10:46

Jeg mangler to gaver til hver af kiddene og tre til min mand.
Jeg tror, jeg vil på jagt efter noget grill-hejs til ham efter @DDs anbefaling.

Ungerne skal have noget shampoo/hårkur/hårbørste-halløj og så skal alle tre selvfølgelig have en lækker julekalender i den første pakke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Persnikedy » 20. sep 2015, 11:54

Hurrze skrev:Ej hvor en dejlig tråd, og dejligt at jeg fandt den. Lyder som nogle super ideer i har gang i, er sikker på at jeres familiemedlemmer/veninder bliver glade for det :D :kram:

har faktisk aldrig selv lavet en pakkekalender, kun julekalender med låger da jeg var barn, og en enkelt som voksen, men ingen pakkekalendre. Måske jeg skulle lave 1, 2 eller 3 i år. Min far skal hvert fald have en, måske min mormor og måske min mor og papfar (bliver samlet pakkekalender for dem, de bor også sammen og alt muligt). Bliver nok nogle små gaver da jeg ikke er rig, men må se om jeg ikke kan samle lidt ind løbende :gruble: Nu har jeg jo over 2 måneder til det :) hvordan skal man arrangere sådan noget. Altså give en stor pose med dem, eller enkeltvis eller hvad? :)

Elske jul og at give gaver, samt se dem jeg elskers ansigtsudtryk når de åbner gaverne (synes det er det bedste) :deer: :jule: :santa2:


Mine samler jeg ind til løbende, men hvis du bruger fx amazone eller tiger/søstrene grene kan de gøres ret billige. Fx har dagligvare butikkerne tit snolder eller andet til få penge. De ryger så i en pose og ind bagerst i skabet. Rodekasser er guds gave dem der laver pakkekalender

Jeg lavede en lidt dyre en sidste år til en ven end den jeg laver i år til min mor. Den blev serverede sådan her:
En stor papkasse (de forære dem gerne væk i dagligvare butikkerne hvis man er fræk nok til at spøger hvornår de sætter vare op og om man må få dem) som blev beklædt med gavepapir. Lidt et hyr, men den skulle jo transporteres på cykel hjem til ham.
Gaverne pakket ind enkelvis i papir med numre skrevet på med tush. Også lidt af det der tynde papir til at fylde kassen ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Craver » 21. sep 2015, 08:43

Ih, en dejlig tråd!!! :)

Jeg er igang med pakkekalender til min veninde - på et ret stramt budget, da vi begge er på SU.
Indtil videre har jeg kigget i Søstrene Grene, Normal og Tiger.
Indtil videre får hun:
- Forskellige typer chokolade (hun pendler meget og hader køreturen hjem, så det er for at forsøde tilværelsen lidt): 3 gaver
- Forskellige typer Pukka Te à to tebreve- 6 små gaver (skal kombineres med noget andet også)
- Mikrofiberturban til at tørre hår
- Muffinblanding
- En fin notesbog
- Stickers og små klistermærker i fine farver, da hun snart skal skrive bachelor.

Derudover er jeg igang med at strikke et tubetørklæde og pandebånd i hendes farver. Desuden skal jeg have fundet dulleting og købt et Mumikrus til den 24. december :)
Jeg har pakket mine gaver ind i brunt papir med silkebånd omkring og et lille manillamærke, der fortæller datoen og hvad hensigten med gaven er - som fx mikrofiberturbanen: "Tag et ekstra langt bad i aften, det har du fortjent :)"
Billede

Jeg overvejer, om min kæreste også skal have en pakkekalender - han er bare en del mere tricky :)
2
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 21. sep 2015, 09:50

Det kan godt irritere mig lidt, at jeg er nødt til at vente til oktober med at købe flere kalendergaver, når jeg nu lige har fundet ud af, hvad de skal have.
(Jeg er nødt til at sprede udgifterne lidt, når vi nu også har en 18-års fødselsdag i november og min mand har fået skattesmæk.)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25530

Re: Pakkekalender tråden 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. sep 2015, 12:07

Så så man lige mig, helt og aldeles færdig med pakkekalendre til niecerne, og stort set i mål med adventsgaver til unger og mand :banan:
Tror jeg får pakket niecernes ind i denne uge, så er det også ordnet, det er jo alligevel noget der tager lidt tid :)

Glæder mig til julen, og har allerede nu lyst til at hænge lyskæder op udendøres, det er jo blevet SÅ mørkt om aftenen!
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Fest og bryllup"