Den store juletråd 2016!!!

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Nuttegris » 11. sep 2016, 07:32

Jeg har altid haft en 'stående' adventskrans, men allerede sidste år i december gav min mand udtryk for at han synes det kunne være lidt hyggeligt at have en til at hænge. Så det lovede jeg ham :deer:

Så har googlet lidt inspiration. Husker dem vi havde i min barndomshjem.....grøn krans, hvide lys og rødt satinbånd. Og de er altså lidt kedelige synes jeg.

Har fundet denne.....den kan jeg godt lide, hvis flagene blev skiftet ud med noget andet.

image.jpeg


Er I til hængene eller stående? :-p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf FrøkenM » 11. sep 2016, 07:46

Daine skrev:Jeg ved godt jeg er megatidligt ude, MEN! Er der nogen af jer, der ved hvor man kan købe rigtig fine julede juletræstæpper? Eller hvor man kunne det sidste år, omend ikke andet. Dem jeg kunne finde sidste år var temmelig kedelige og ujulede :/

Og så er jeg egentlig nysgerrig efter, om I har nogle favoritsider mht til at købe juleting/pynt/andet jul? Jeg synes tit, jeg sidder og kigger på de samme sider. (Der er self. ikke så meget pynt pt på diverse sider, men fremadrettet tænkt :) )

Havde jeg plads til et rigtigt juletræ i min lille lejlighed så tror jeg det ville blive placeret på det her fine juletræstæppe fra Medusa som jeg er ret vild med Billede

Jeg kigger primært på julepynt osv på Medusas hjemmeside, Rikki-Tikki Shop osv.
3
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Daine » 11. sep 2016, 07:57

FrøkenM: Den var faktisk rigtig fin :gogo: Jeg er normalt ikke voldsomt begejstret for Medusa, jeg synes ofte det ser lidt for hjemmelavet ud. Men juletræstæppet er rigtig fint, det vil jeg holde øje med.

Nuttegris: Jeg har altid min adventsdeko stående, der har ikke været mulighed for at jeg kunne hænge den op mens jeg boede i lejligheden (højt til loftet). I år kunne jeg sikkert godt, men jeg tror jeg foretrækker at den skal stå på bordet.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf FrøkenM » 11. sep 2016, 07:59

Daine skrev:FrøkenM: Den var faktisk rigtig fin :gogo: Jeg er normalt ikke voldsomt begejstret for Medusa, jeg synes ofte det ser lidt for hjemmelavet ud. Men juletræstæppet er rigtig fint, det vil jeg holde øje med.

Nuttegris: Jeg har altid min adventsdeko stående, der har ikke været mulighed for at jeg kunne hænge den op mens jeg boede i lejligheden (højt til loftet). I år kunne jeg sikkert godt, men jeg tror jeg foretrækker at den skal stå på bordet.

Jeg synes også det er vildt fint :lun: overvejer om det er overkill at købe det til et plastiktræ som jeg havde sidste år :gruble: men på den anden side så vil jeg faktisk vildt gerne have bare et lille grantræ i år :love:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Daine » 11. sep 2016, 08:03

FrøkenM skrev:
Daine skrev:FrøkenM: Den var faktisk rigtig fin :gogo: Jeg er normalt ikke voldsomt begejstret for Medusa, jeg synes ofte det ser lidt for hjemmelavet ud. Men juletræstæppet er rigtig fint, det vil jeg holde øje med.

Nuttegris: Jeg har altid min adventsdeko stående, der har ikke været mulighed for at jeg kunne hænge den op mens jeg boede i lejligheden (højt til loftet). I år kunne jeg sikkert godt, men jeg tror jeg foretrækker at den skal stå på bordet.

Jeg synes også det er vildt fint :lun: overvejer om det er overkill at købe det til et plastiktræ som jeg havde sidste år :gruble: men på den anden side så vil jeg faktisk vildt gerne have bare et lille grantræ i år :love:

Altså, hvis du ikke har så meget plads, kunne du overveje at bruge tæppet som dug - og så sætte et lille grantræ på et rundt bord/skammel. Så optager det ikke så meget gulvplads og afhængig af størrelsen på træet vs bordet, kan du måske også få plads til at sætte en gave eller to på bordet. Og resten kunne så stables på gulvet omkring det :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf FrøkenM » 11. sep 2016, 08:08

Daine skrev:
FrøkenM skrev:
Daine skrev:FrøkenM: Den var faktisk rigtig fin :gogo: Jeg er normalt ikke voldsomt begejstret for Medusa, jeg synes ofte det ser lidt for hjemmelavet ud. Men juletræstæppet er rigtig fint, det vil jeg holde øje med.

Nuttegris: Jeg har altid min adventsdeko stående, der har ikke været mulighed for at jeg kunne hænge den op mens jeg boede i lejligheden (højt til loftet). I år kunne jeg sikkert godt, men jeg tror jeg foretrækker at den skal stå på bordet.

Jeg synes også det er vildt fint :lun: overvejer om det er overkill at købe det til et plastiktræ som jeg havde sidste år :gruble: men på den anden side så vil jeg faktisk vildt gerne have bare et lille grantræ i år :love:

Altså, hvis du ikke har så meget plads, kunne du overveje at bruge tæppet som dug - og så sætte et lille grantræ på et rundt bord/skammel. Så optager det ikke så meget gulvplads og afhængig af størrelsen på træet vs bordet, kan du måske også få plads til at sætte en gave eller to på bordet. Og resten kunne så stables på gulvet omkring det :)

Tak for forslaget :kys:
Jeg vil lige overveje hvad jeg gør. Sidste år stod "træet" på gulvet i et lille indhak jeg har. Overvejer om det ikke også kan det med et rigtigt træ, men snakker lige med min far om det når vi kommer tættere på for han skal såmænd nok hjælpe med at få det på fod og finde den rigtige størrelse. Jeg er ikke super handy :lol:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Skralde » 11. sep 2016, 08:08

Juletråd! :love:

Her mangler jeg kun 2-3 pakkegaver til min datter, da jeg muligvis kom til at gå amok på ebay :genert: De har bl.a. rigtig mange fine og billige barbieting, hvis andre trænger til inspiration.

Sidste år gav jheg både min mor og veninde pakkekalender, men i år rækker økonomien desværre ikke :( Jeg lurer dog på om jeg skal lave en spiselig pakkekalender til dem i år - altså med en daglig snack til kaffen. Men det er stadigvæk kun i overvejelsesfasen :)
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf FrøkenM » 11. sep 2016, 08:40

Min fødselsdag nærmer sig og jeg skal skrive ønskeseddel til familien. Foreløbig er disse juleting på listen :deer:

Billede

Billede
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Wizzze » 11. sep 2016, 09:15

Hvor meget betyder gadeoppynt til jul, for jer julefreaks? :D

Nørrebro i Kbh skal åbenbart ikke pyntes i år, http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-09-0 ... de-droppes men er det noget der betyder noget?

Personligt kan jeg husk som barn, når byens hovedgader blev pyntet, der blev hængt lys og og især butikkernes juleoppyntning, et sted havde et juletog der kørte rundt i vinduet, mellem de udstillede varer, et anden sted havde et mekanisk julemandens værksted, og et tredje sted havde et kæmpe nisselandsskab osv. osv. Den gang var juleoppyntning magisk, men som voksen synes jeg byernes og butikkernes julelys og oppyntning er ret tamt og kedeligt, det er faktisk kun D´Angleterre, som gør noget ud af det synes jeg. Sammenligner jeg med når vi rejser i udlandet, så er DK/København virkelig en kedelig juleby. :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Daine » 11. sep 2016, 09:36

Wizzze skrev:Hvor meget betyder gadeoppynt til jul, for jer julefreaks? :D

Nørrebro i Kbh skal åbenbart ikke pyntes i år, http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-09-0 ... de-droppes men er det noget der betyder noget?

Personligt kan jeg husk som barn, når byens hovedgader blev pyntet, der blev hængt lys og og især butikkernes juleoppyntning, et sted havde et juletog der kørte rundt i vinduet, mellem de udstillede varer, et anden sted havde et mekanisk julemandens værksted, og et tredje sted havde et kæmpe nisselandsskab osv. osv. Den gang var juleoppyntning magisk, men som voksen synes jeg byernes og butikkernes julelys og oppyntning er ret tamt og kedeligt, det er faktisk kun D´Angleterre, som gør noget ud af det synes jeg. Sammenligner jeg med når vi rejser i udlandet, så er DK/København virkelig en kedelig juleby. :gruble:

Jeg elsker julepyntede gader. Eller nok mere juleLYSpyntede gader. Nisselandskaber mv er jeg egentlig ikke så begejstret for, men smagfuld lysdekoration er så fint. Jeg er jævnt ligeglad med om der bliver pyntet eller ej i Kbh. (det er jo ikke min by), men jeg savnede julepynten i Herning sidste år - og det bliver nok også begrænset hvor meget der kommer i år, andet end det butikkerne dekorerer med udendørs (gågaden er ved at blive renoveret, det er et langtidsprojekt).
Men det er ikke rigtig jul, før diverse lyskæder er sat op og tændt. I den lille by hvor jeg bor, gør de faktisk en del ud af det og det er bare hyggeligt at gå ture om aftenen :lun:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf FrøkenM » 11. sep 2016, 10:27

Det betyder en del at kunne gå igennem julepyntede gader. I mine barndomsbyer var der ikke meget pynt men nu er jeg flyttet til Aalborg hvor der er lys mange steder. Sidste år var Sallling pakket ind i en stor sløjfe og det kunne jeg rigtig godt lide. Og deres julepyntede vindyer var også super hyggelige :love:

Jeg skal altså også en tur forbi det lille hyggelige julemarked på gammeltorv førend det er rigtig jul for mig :lun:
Dette gøres gerne når den sidste eksamen før jul er (godt) overstået. Så kommer jeg i rigtig fin julestemning :santa2:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Nuttegris » 11. sep 2016, 11:28

Jeg bor i en meget lille landsby (ca 500 indbyggere) og her er de sædvanlige lysdekorationer oppe i hver lygtepæl gennem 'hovedgaden'.....det synes jeg er vildt hyggeligt.
Omkring 15 km herfra ligger så en større by og som barn elskede jeg alle gågadens nisser. Der var nisselandskaber med elektriske tog, en stor snorkende julemand ( hvor man kunne høre lyden ud på gaden) grødspisende nisser, dansende nisser osv. i alle butikker.
I dag er man heldig hvis der hænger en klynge julekugler i vinduet....og det er ærgerligt synes jeg.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Anne Droid » 11. sep 2016, 11:37

Jer der kan lide julelys, kom til Odense. Der er så meget julelys omkring gågaderne, det er så hyggeligt. Der plejer også at være et par julemarkeder i centrum.
1
Klimatosse
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf FrøkenM » 11. sep 2016, 11:41

Anne Droid skrev:Jer der kan lide julelys, kom til Odense. Der er så meget julelys omkring gågaderne, det er så hyggeligt. Der plejer også at være et par julemarkeder i centrum.

Det var da værd at overveje at tage en juletur til Odense så :santa2:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Myth » 11. sep 2016, 13:16

Så er julelæsningen sikret. Fandt lige disse på Bellahøj Efterårsmarked.

julebøger.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5

Tilbage til "Fest og bryllup"