Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 15. nov 2015, 17:04

girl_beat skrev:
flicka skrev:
girl_beat skrev:
flicka skrev:Vi vil gerne vies under et stort træ i nærheden af feststedet, så det er lidt et hovedbrud at finde ud af hvad vi gør med den reception. Også fordi vi ikke har mulighed for at invitere gud og hvermand til festen, men stadig gerne vil se dem, der er inviteret til globryllup og reception. Det er derfor, vi gerne vil have en reception.

Vi har talt om at holde receptionen udendørs omkring det store træ. Men vi vil også gerne undgå at få folk ind til feststedet i tilfælde af dårligt vejr, da det virker for underligt at "smide folk ud", når festen starter. Godt, der er god tid til at gruble over det.

Kan I evt. sikre jer med nogen pavilloner eller store telte i tilfælde af dårligt vejr?


Det må vi desværre ikke. Så hvis det regner under vielsen, bliver det under paraplyer...

Okay, det kan jeg godt se...

Vi planlægger en lille reception i den forstand, at det er for de samme gæster, som er med os om eftermiddagen og om aftenen. En lille pause mellem vielse og middag. Vi regner med at servere snacks, rodfrugtchips, flødeboller og champagne :)


Det lyder også hyggeligt :gogo:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 16. nov 2015, 19:38

Craver skrev:Har I set, at ASOS lancerer bryllupskjoler til SS16? :lun:
Billede


Her er et link til billederne af kjolerne - http://costume.dk/modenyheder/se-hele-asos-budgetvenlige-brudelinje#slide=1

Godt nok et træls side med reklamer und alles, men det giver da en ide om kjolerne :gogo:
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf HappyPaww » 16. nov 2015, 19:49

^ Synes godt nok de er meget lidt kønne...
0
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Craver » 17. nov 2015, 13:59

flicka skrev:
Craver skrev:Har I set, at ASOS lancerer bryllupskjoler til SS16? :lun:
Billede


Her er et link til billederne af kjolerne - http://costume.dk/modenyheder/se-hele-asos-budgetvenlige-brudelinje#slide=1

Godt nok et træls side med reklamer und alles, men det giver da en ide om kjolerne :gogo:


Årh, jeg synes, de er smukke! :blush2: :love:
0
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 24. nov 2015, 17:44

Ville I turde satse på at kunne få fotograf, musik osv. til et sent augustbryllup/tidligt septemberbryllup i 2017, hvis I først fik datoen endeligt på plads i starten af november 2016?

Jeg får helt stress af at læse om fotografer på Bryllupsklar.dk, der begynder at få bestillinger til 2017 allerede nu :gisp:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 24. nov 2015, 18:04

flicka skrev:Ville I turde satse på at kunne få fotograf, musik osv. til et sent augustbryllup/tidligt septemberbryllup i 2017, hvis I først fik datoen endeligt på plads i starten af november 2016?

Jeg får helt stress af at læse om fotografer på Bryllupsklar.dk, der begynder at få bestillinger til 2017 allerede nu :gisp:

Ja. Vi havde ikke længere tidsfrist, så vidt jeg husker. Og vi var enormt længe om at finde nogle ordentlige musikere.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 24. nov 2015, 18:30

Fru Sunshine skrev:
flicka skrev:Ville I turde satse på at kunne få fotograf, musik osv. til et sent augustbryllup/tidligt septemberbryllup i 2017, hvis I først fik datoen endeligt på plads i starten af november 2016?

Jeg får helt stress af at læse om fotografer på Bryllupsklar.dk, der begynder at få bestillinger til 2017 allerede nu :gisp:

Ja. Vi havde ikke længere tidsfrist, så vidt jeg husker. Og vi var enormt længe om at finde nogle ordentlige musikere.


Godt! Det lyder ellers som om normen er minimum 1- 1 1/2 år før. Og der kan vi ikke være med, hvis vi absolut vil have det sted, vi gerne vil have. Det er rimelig populært, så vi er blevet rådet til at give 3-4 mulige datoer med en favorit blandt dem, når vi booker stedet. Når bookingen starter op i september/oktober. Hvor vi så får endelig besked om datoen i starten af november.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 24. nov 2015, 19:16

flicka skrev:
Fru Sunshine skrev:
flicka skrev:Ville I turde satse på at kunne få fotograf, musik osv. til et sent augustbryllup/tidligt septemberbryllup i 2017, hvis I først fik datoen endeligt på plads i starten af november 2016?

Jeg får helt stress af at læse om fotografer på Bryllupsklar.dk, der begynder at få bestillinger til 2017 allerede nu :gisp:

Ja. Vi havde ikke længere tidsfrist, så vidt jeg husker. Og vi var enormt længe om at finde nogle ordentlige musikere.


Godt! Det lyder ellers som om normen er minimum 1- 1 1/2 år før. Og der kan vi ikke være med, hvis vi absolut vil have det sted, vi gerne vil have. Det er rimelig populært, så vi er blevet rådet til at give 3-4 mulige datoer med en favorit blandt dem, når vi booker stedet. Når bookingen starter op i september/oktober. Hvor vi så får endelig besked om datoen i starten af november.

Det kan altså godt lade sig gøre. Jeg tror, at når der er så mange, der booker så tidligt, så er det på foranledning af de fotografer, der gerne vil bookes.
Vores fotograf er noget dygtigere end de fleste, men han var alligevel ledig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 24. nov 2015, 19:18

Fru Sunshine skrev:
flicka skrev:
Fru Sunshine skrev:
flicka skrev:Ville I turde satse på at kunne få fotograf, musik osv. til et sent augustbryllup/tidligt septemberbryllup i 2017, hvis I først fik datoen endeligt på plads i starten af november 2016?

Jeg får helt stress af at læse om fotografer på Bryllupsklar.dk, der begynder at få bestillinger til 2017 allerede nu :gisp:

Ja. Vi havde ikke længere tidsfrist, så vidt jeg husker. Og vi var enormt længe om at finde nogle ordentlige musikere.


Godt! Det lyder ellers som om normen er minimum 1- 1 1/2 år før. Og der kan vi ikke være med, hvis vi absolut vil have det sted, vi gerne vil have. Det er rimelig populært, så vi er blevet rådet til at give 3-4 mulige datoer med en favorit blandt dem, når vi booker stedet. Når bookingen starter op i september/oktober. Hvor vi så får endelig besked om datoen i starten af november.

Det kan altså godt lade sig gøre. Jeg tror, at når der er så mange, der booker så tidligt, så er det på foranledning af de fotografer, der gerne vil bookes.
Vores fotograf er noget dygtigere end de fleste, men han var alligevel ledig.


Det giver god mening - Tak :gogo:
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 24. nov 2015, 21:00

Jeg vil også gerne være med :lun:

Vi skal giftes forår 2017 - hvis alt går vel. Med det mener jeg, at min svigermor overlever sin cancer. Ser det ikke godt ud, så gifter vi os før.

Vi har på det tidspunkt været kærester i over 13 år - så nogen mener, at det er på tide. Jeg synes nu det er meget passende :-D

Jeg har været ude, totalt impulsivt, og prøve kjole hos Lily. Jeg fik en rigtig god idé om, hvad jeg skal have - men jeg tror nu ikke det ender med en Lily. Jeg vil så gerne have én med noget sort på. Sorte blonder, eller bort, eller en form for kant... De findes bare ikke, fordi det var et hit for 5-7 år siden. Suk.

Vores fest bliver ikke så nem. Jeg har en masse veninder, hvor vi har besluttet, at deres mænd og kærester ikke skal med. Hovedsageligt fordi jeg ikke kender dem. Det tror jeg ikke bliver så lige til... Hvad mener I?
En enkelt veninde får dog lov til at få sin mand med, ikke fordi jeg kender ham, men fordi hun er den eneste fra Norge, der skal med - og jeg vil gerne have hun kommer til at føle sig lidt tryg.

Og så har jeg bedt en veninde, om hun ikke vil arrangere min polterarbend sammen med en anden, navngiven, veninde. Og jeg sender liste med de piger, der skal med, til hende. Prøver at lade være med at blande mig - det er bare ikke så nemt :fløjt:

Det er mit 2. bryllup, og dette her. Det skal være perfekt. :lun: Det er jo allerede med den perfekte mand.
4
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 24. nov 2015, 21:25

flicka skrev:Ville I turde satse på at kunne få fotograf, musik osv. til et sent augustbryllup/tidligt septemberbryllup i 2017, hvis I først fik datoen endeligt på plads i starten af november 2016?

Jeg får helt stress af at læse om fotografer på Bryllupsklar.dk, der begynder at få bestillinger til 2017 allerede nu :gisp:

Altså, vi har hverken musik eller fotograf eller tøj på plads, og vi skal giftes næste sommer... Jeg synes, at nogle af dem fra Bryllupsklar skulle slappe lidt af... ;)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. nov 2015, 22:10

Annione skrev:Vores fest bliver ikke så nem. Jeg har en masse veninder, hvor vi har besluttet, at deres mænd og kærester ikke skal med. Hovedsageligt fordi jeg ikke kender dem. Det tror jeg ikke bliver så lige til... Hvad mener I?
En enkelt veninde får dog lov til at få sin mand med, ikke fordi jeg kender ham, men fordi hun er den eneste fra Norge, der skal med - og jeg vil gerne have hun kommer til at føle sig lidt tryg. .


At det både giver mening og er helt okay!
Dine veninder kender sikkert også hinanden, og de kan hygge på kryds og tværs, snakke, sludrer, sladre.. og nyde at gå i byen uden mænd, og så er de sikret en chauffør hjem :D

Synes virkelig ikke du skal have nogle samvittighedskvaler på dette grundlag. Jeg selv ville synes at det var fint at blive inviteret alene uden min mand.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 26. nov 2015, 17:27

DD_81 skrev:
Annione skrev:Vores fest bliver ikke så nem. Jeg har en masse veninder, hvor vi har besluttet, at deres mænd og kærester ikke skal med. Hovedsageligt fordi jeg ikke kender dem. Det tror jeg ikke bliver så lige til... Hvad mener I?
En enkelt veninde får dog lov til at få sin mand med, ikke fordi jeg kender ham, men fordi hun er den eneste fra Norge, der skal med - og jeg vil gerne have hun kommer til at føle sig lidt tryg. .


At det både giver mening og er helt okay!
Dine veninder kender sikkert også hinanden, og de kan hygge på kryds og tværs, snakke, sludrer, sladre.. og nyde at gå i byen uden mænd, og så er de sikret en chauffør hjem :D

Synes virkelig ikke du skal have nogle samvittighedskvaler på dette grundlag. Jeg selv ville synes at det var fint at blive inviteret alene uden min mand.


Tak. Jeg er virkelig glad for inputs.

Jeg har også selv været til bryllup uden min kæreste - det tænkte jeg ikke over. Han kendte jo ikke bruden alligevel. :)
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 27. nov 2015, 10:57

Jeg har købt min brudekjole i dag :pompom:

Jeg havde ikke lige set det komme, men under de forskellige prøvninger blev jeg mere og mere hooked på de lidt utraditionelle, vintage-inspirerede kjoler, så sådan én er jeg altså endt med :lun:
5
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 27. nov 2015, 17:13

Annione skrev:
DD_81 skrev:
Annione skrev:Vores fest bliver ikke så nem. Jeg har en masse veninder, hvor vi har besluttet, at deres mænd og kærester ikke skal med. Hovedsageligt fordi jeg ikke kender dem. Det tror jeg ikke bliver så lige til... Hvad mener I?
En enkelt veninde får dog lov til at få sin mand med, ikke fordi jeg kender ham, men fordi hun er den eneste fra Norge, der skal med - og jeg vil gerne have hun kommer til at føle sig lidt tryg. .


At det både giver mening og er helt okay!
Dine veninder kender sikkert også hinanden, og de kan hygge på kryds og tværs, snakke, sludrer, sladre.. og nyde at gå i byen uden mænd, og så er de sikret en chauffør hjem :D

Synes virkelig ikke du skal have nogle samvittighedskvaler på dette grundlag. Jeg selv ville synes at det var fint at blive inviteret alene uden min mand.


Tak. Jeg er virkelig glad for inputs.

Jeg har også selv været til bryllup uden min kæreste - det tænkte jeg ikke over. Han kendte jo ikke bruden alligevel. :)


Jeg ville ikke være glad for at at blive inviteret uden min mand. Det virker for mærkeligt til et bryllup, hvor man fejrer kærlighed og at dele livet, hvis man ikke må have sin partner med. Og selvom jeg med stor fornøjelse går ud uden ham ville jeg altid gerne have ham med til bryllup - det er jo ikke en venindeaften.

Men jeg har ikke ikke veninder, der ikke kender min mand, så det er selvfølgelig en anden situation.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"