Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 14. jun 2018, 11:16

1234 skrev:Jeg tror faktisk jeg ville find lyd- og filmoptagelse af mig selv mere grænseoverskridende end en tale.
Men jeg kan så heller ikke fordrage min egen stemme optaget :tie:


Jeg er vant til at stå på en scene så er ret vant til at blive filmet :) Men jeg er heller ikke fan af mig selv filmet, men tilgengæl kommer jeg ikke til at have ondt i maven på dagen som jeg ville hvis jeg skulle holde en tale :)
2
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 14. jun 2018, 11:18

...og så kan jeg godt lide det symbolske i at have fortalt "hele verden" hvor højt jeg elsker ham :lun: Hvis altså hele verden er en 1000 danskere :lol:
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 14. jun 2018, 13:22

godtnavn skrev:
1234 skrev:Jeg tror faktisk jeg ville find lyd- og filmoptagelse af mig selv mere grænseoverskridende end en tale.
Men jeg kan så heller ikke fordrage min egen stemme optaget :tie:


Jeg er vant til at stå på en scene så er ret vant til at blive filmet :) Men jeg er heller ikke fan af mig selv filmet, men tilgengæl kommer jeg ikke til at have ondt i maven på dagen som jeg ville hvis jeg skulle holde en tale :)

Jeg er også vant til at stå foran mange mennesker,men heldigvis bliver det aldrig optaget :tie:
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 14. jun 2018, 17:59

1234 skrev:
godtnavn skrev:
1234 skrev:Jeg tror faktisk jeg ville find lyd- og filmoptagelse af mig selv mere grænseoverskridende end en tale.
Men jeg kan så heller ikke fordrage min egen stemme optaget :tie:


Jeg er vant til at stå på en scene så er ret vant til at blive filmet :) Men jeg er heller ikke fan af mig selv filmet, men tilgengæl kommer jeg ikke til at have ondt i maven på dagen som jeg ville hvis jeg skulle holde en tale :)

Jeg er også vant til at stå foran mange mennesker,men heldigvis bliver det aldrig optaget :tie:


Jeg synes nærmest altid der bliver filmet... Men nu er der jo forskel på hvad man alver på en scene, foredrag, undervisning og den slags bliver jo sjældent filmet.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jun 2018, 19:13

godtnavn skrev:
1234 skrev:Jeg tror faktisk jeg ville find lyd- og filmoptagelse af mig selv mere grænseoverskridende end en tale.
Men jeg kan så heller ikke fordrage min egen stemme optaget :tie:


Jeg er vant til at stå på en scene så er ret vant til at blive filmet :) Men jeg er heller ikke fan af mig selv filmet, men tilgengæl kommer jeg ikke til at have ondt i maven på dagen som jeg ville hvis jeg skulle holde en tale :)

Jeg er også vant til scenen, så jeg valgte at påtage mig "sangerrollen", for så kunne jeg godt. At synge og agere for et stort publikum, er ikke noget problem, men at skulle sige noget personligt, kan jeg ikke.
Så hvis jeg ikke havde været en forholdsvis stærk sanger, kunne jeg også godt have fundet på at lave en film.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7395

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf bluetof1 » 14. jun 2018, 20:14

Vi står i den situation at vi simpelthen ikke har plads til at invitere alle dem vi gerne vil se til vores bryllup. Der er ikke plads i teltet og vi har ikke plads til et større telt i haven.
Det er et ret afslappet set up så der er ikke noget med reception inden festen eller noget.
Vi har talt om at holde "åbent telt" efter middagen og til festen er slut engang ud på natten, men hvordan inviterer man folk til det uden at de føler sig som b-holdet? Det er de jo på ingen måde, vi har bare ikke plads til flere siddende gæster end knap 50 og det er bare den allernærmeste familie og de allernærmeste venner. Så er der jo alle de andre vi også gerne vil se.

Kan man overhovedet gøre det på den måde eller er det bedre at lade være?
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 14. jun 2018, 20:26

Fru Sunshine skrev:
godtnavn skrev:
1234 skrev:Jeg tror faktisk jeg ville find lyd- og filmoptagelse af mig selv mere grænseoverskridende end en tale.
Men jeg kan så heller ikke fordrage min egen stemme optaget :tie:


Jeg er vant til at stå på en scene så er ret vant til at blive filmet :) Men jeg er heller ikke fan af mig selv filmet, men tilgengæl kommer jeg ikke til at have ondt i maven på dagen som jeg ville hvis jeg skulle holde en tale :)

Jeg er også vant til scenen, så jeg valgte at påtage mig "sangerrollen", for så kunne jeg godt. At synge og agere for et stort publikum, er ikke noget problem, men at skulle sige noget personligt, kan jeg ikke.
Så hvis jeg ikke havde været en forholdsvis stærk sanger, kunne jeg også godt have fundet på at lave en film.


Det ville være ret synd for gæsterne hvis jeg sang :lol:
2
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 14. jun 2018, 20:29

bluetof1 skrev:Vi står i den situation at vi simpelthen ikke har plads til at invitere alle dem vi gerne vil se til vores bryllup. Der er ikke plads i teltet og vi har ikke plads til et større telt i haven.
Det er et ret afslappet set up så der er ikke noget med reception inden festen eller noget.
Vi har talt om at holde "åbent telt" efter middagen og til festen er slut engang ud på natten, men hvordan inviterer man folk til det uden at de føler sig som b-holdet? Det er de jo på ingen måde, vi har bare ikke plads til flere siddende gæster end knap 50 og det er bare den allernærmeste familie og de allernærmeste venner. Så er der jo alle de andre vi også gerne vil se.

Kan man overhovedet gøre det på den måde eller er det bedre at lade være?


Kan ikke se det er meget anderledes end når folk kun er inviteret med om dagen, medmindre selvfølgelig middagen slutter vildt sent og de først er inviteret midnats-agtigt, så ville jeg hellere lade være. Men spiser I tidligt og så evt bruge bryllupskagen som sen dessert der spises stående/siddende hvor der lige er plads, så kunne I inviterer alle venner f.eks. kl 21 til bryllupskage og efterfølgende fest :)
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 15. jun 2018, 04:23

godtnavn skrev:
Fru Sunshine skrev:
godtnavn skrev:
1234 skrev:Jeg tror faktisk jeg ville find lyd- og filmoptagelse af mig selv mere grænseoverskridende end en tale.
Men jeg kan så heller ikke fordrage min egen stemme optaget :tie:


Jeg er vant til at stå på en scene så er ret vant til at blive filmet :) Men jeg er heller ikke fan af mig selv filmet, men tilgengæl kommer jeg ikke til at have ondt i maven på dagen som jeg ville hvis jeg skulle holde en tale :)

Jeg er også vant til scenen, så jeg valgte at påtage mig "sangerrollen", for så kunne jeg godt. At synge og agere for et stort publikum, er ikke noget problem, men at skulle sige noget personligt, kan jeg ikke.
Så hvis jeg ikke havde været en forholdsvis stærk sanger, kunne jeg også godt have fundet på at lave en film.


Det ville være ret synd for gæsterne hvis jeg sang :lol:

Jeg tror også at de fleste af gæsterne meget hurtigt skulle på toilettet, hvis jeg sang :lol:
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 21. jun 2018, 20:01

Idag har jeg hentet min kjole fra Panayotis til skrædder. Årh det er en lettelse at jeg er nu mere sikker end da jeg købte den på, at det er drømmekjolen! Jeg havde min mor og min svigermor med, og min mor græd en enkelt tåre, og hun er ellers ikke let at imponere og synes alt er for dyrt. Men tårene løb mens hun sagde "det er lige sådan en jeg forestillede mig du ville vælge".

Og gudskelov lød skrædderen til at synes ikke meget bør laves på den, samles op ved skulderen + nede ved kanten så jeg ikke falder i den.
3
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 21. jun 2018, 20:05

Jeg skal giftes i overmorgen :panik:
12
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 1. jul 2018, 06:25

Vi har 1-års bryllupsdag i dag :lun:
9
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 2. jul 2018, 12:58

Jeg har tit tænkt på noget jeg ville putte i min tale, men glemt at skrive ned. Nu kom der noget til mig i dag og jeg fløj straks til tastaturet for at skrive. Fik næsten tåre i øjnene, kæft det er rørende hvis jeg skal sige det selv. Spørgsmålet er bare om det kun er rørende for ham og jeg :lol: Men nu har jeg taget hul på det.

Jeg købte for 14 dage siden et par sutsko med lyserødt for på jeg skal bruge i talen, tænker på at tage dem på til sidst i talen, men jeg går ikke ind for "tøffelhelt" humor, så det skal bruges flot. Tænker jeg bare køber et par klipklappere til ham også, og så på genbrug og finde nogle joggingdragter og det er så gaven :P

Der skal nok blive tyndet ud og sat orden i talen som den skrider frem, og kommer også til at slå nogle Darlinger ihjel, men indtil videre giver den i altfald mig sus i maven. Man indser pludselig hvor dejlig den anden person er, og man føler sig bare SÅ heldig over man skal gftes med den bedste for en.

godtnavn skrev:Jeg skal giftes i overmorgen :panik:

Og hvordan gik det så? :D Spillede alt bare, er der nogle fortrydelser, eller omvendt, nogle ting som virkelig bare gik over al forventning?
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 2. jul 2018, 14:21

Luffegås skrev:Jeg har tit tænkt på noget jeg ville putte i min tale, men glemt at skrive ned. Nu kom der noget til mig i dag og jeg fløj straks til tastaturet for at skrive. Fik næsten tåre i øjnene, kæft det er rørende hvis jeg skal sige det selv. Spørgsmålet er bare om det kun er rørende for ham og jeg :lol: Men nu har jeg taget hul på det.

Jeg købte for 14 dage siden et par sutsko med lyserødt for på jeg skal bruge i talen, tænker på at tage dem på til sidst i talen, men jeg går ikke ind for "tøffelhelt" humor, så det skal bruges flot. Tænker jeg bare køber et par klipklappere til ham også, og så på genbrug og finde nogle joggingdragter og det er så gaven :P

Der skal nok blive tyndet ud og sat orden i talen som den skrider frem, og kommer også til at slå nogle Darlinger ihjel, men indtil videre giver den i altfald mig sus i maven. Man indser pludselig hvor dejlig den anden person er, og man føler sig bare SÅ heldig over man skal gftes med den bedste for en.

godtnavn skrev:Jeg skal giftes i overmorgen :panik:

Og hvordan gik det så? :D Spillede alt bare, er der nogle fortrydelser, eller omvendt, nogle ting som virkelig bare gik over al forventning?


Har lavet langt indlæg i min tråd, men det gik bedre end man kunne ønske! Eneste jeg fortrød var at jeg ikke havde nogle pæne skiftesko, for min hæl satte sig fast i en bro da vi fik taget billeder og jeg fik vredet anklen, så kunne ikke have mine pæne sko på hele festen :( Og så leverede et af kagesteder en forkert kage :( Men det er jo småting :)
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 5. jul 2018, 16:25

Jeg er sgu lidt imponeret over vores budget holdt!
68000 kr. alt inklusiv for 60 mennesker til fest og 90 til reception.
Alt mad var lavet af stedet og de leverede også alkohol plus vi havde et liveband med 8 mennesker og fotograf selvfølgelig!
Så vi har virkelig lavet helt ufattelig lidt. Når jeg tænker på, hvor meget vi skulle gøre til min søsters bryllup og det så kostede det dobbelt, så er jeg sgu godt tilfreds med vores løsning. Den passede perfekt til os og vores gæster var meget begejstret.
Jeg tror der bliver fortalt historier fra den dag mange år frem.
4

Tilbage til "Fest og bryllup"