Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 12. sep 2015, 09:53

Vi skal da også have sådan en bryllupssniksnak-tråd her :pompom:

Tråden er beregnet til alle de små spørgsmål og tanker, man kan have i forbindelse med bryllupsplanlægningen eller deltagelse i bryllupper.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 12. sep 2015, 09:59

Lige nu tumler jeg lidt med tanker om hvor pokker vi skal holde brylluppet og hvordan.

Jeg ved dog at vi har 2 venner, der er henholdsvis kok og slagter, som meget gerne vil stå for maden. De tilbyder det nærmest hver gang, vi ser dem, så det vil vi gerne tage imod. Men det gør det lidt mere bøvlet i forhold til lokaler, samtidigt med at de fleste steder lukker festen kl.01-02, medmindre man betaler x-antal tusind kr pr. time derefter. Det ønsker vi ikke - vi vil gerne have en fest der varer til den lyse morgen. Og vi har venner, der uden problemer vil sørge for det :rock:

Så det bliver nok noget med et forsamlingshus eller spejderhytte. Men jeg synes bare de fleste steder er grimme eller alt for dyre :genert:

Så hvis I har nogle forslag til hvor vi kan holde festen i Roskilde eller omegn, så kom gerne med dem :gogo:
Vi hælder mest til FDF Ingeborg i øjeblikket, men det er bare langt fra Roskilde og tager tid fra gæsterne og evt. reception. Men noget der er så lækkert som Ingeborg, vil blive taget imod med kyshånd.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Mholle » 12. sep 2015, 10:50

Jeg har faktisk været til et bryllup tæt på Roskilde, man skal godt nok søge om at leje stedet i ret god tid, men mine venner havde lejet stedet hele weekenden og det var virkelig et hit!

Det lå ved noget vand, men jeg kan ikke huske hvad det hed, dog skal jeg nok fonde ud af det når jeg har adgang til Google igen :)
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 12. sep 2015, 11:00

Mholle skrev:Jeg har faktisk været til et bryllup tæt på Roskilde, man skal godt nok søge om at leje stedet i ret god tid, men mine venner havde lejet stedet hele weekenden og det var virkelig et hit!

Det lå ved noget vand, men jeg kan ikke huske hvad det hed, dog skal jeg nok fonde ud af det når jeg har adgang til Google igen :)


Det må du meget gerne! :kys:

For vi er ved at køre lidt sur i at lede efter et passende sted. Det gør heller ikke noget, hvis vi skal være ude i god tid. Vores foreløbige plan er engang i 2017, så der er tid endnu ;)
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4564
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20871

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf catnip » 13. sep 2015, 10:22

Vi skal giftes til foråret i USA, hvor han er fra. Det bliver meget personlig og ikke religiøs ceremoni, forestået af en meget nær ven af familien. Vi skriver vores egne "vows", og jeg synes det er meget smukt med personlige ægteskabsløfter. Men jeg gruer for at skulle sige dem højt...jeg er bange for at det bliver så emotionelt for mig, at det bliver total hulkende og uforståeligt :genert:

Jeg har så lige skrevet mine "vows"...det tog en halv time, og de er så perfekte at jeg ikke tør læse dem højt for mig selv, for så begynder jeg bare at tude. Jeg havde slet ikke regnet med at skrive dem så hurtigt, ej heller så tidligt...jeg følte mig bare så inspireret og ordene flød bare ud over papiret... :lun:

Jeg tænker at jeg skal læse dem op for mig selv igen og igen og igen...til jeg måske, en gang, kan gøre det uden at få tudefjæs. Hvis jeg kan holde den på stille tårer og rystende hænder på dagen, vil jeg være imponeret over mig selv. Jeg mener, der er jo ingen der gider at have uglytudefjæsbilleder fra deres bryllupsdag, vel? :D
4
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3978
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5198

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 21. sep 2015, 19:36

Jeg har sneget mig herover fra den gamle debat - hermed første indlæg :)

Vil meget gerne være med til at bryllups-sniksnakke! Jeg synes, det er lidt af en jungle at planlægge bryllup - og egentlig overrasker det mig, hvor meget nogen går op i alle mulige detaljer og dimser, som jeg ikke anede fandtes... :mellow:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Mholle » 22. sep 2015, 06:49

Hov jeg glemte dig Flicka, det var her: http://www.kattingevaerk.dk/
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 23. sep 2015, 19:40

Mholle skrev:Hov jeg glemte dig Flicka, det var her: http://www.kattingevaerk.dk/


Det er lige præcis det sted, vi oprindeligt talte om at booke. Inden vi fik tippet om FDF Ingeborg. Hvor pudsigt. Men det ville være perfekt, da vi faktisk har talt om at blive viet i Boserup Skov.

Men hvordan ser det ud indenfor?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Mholle » 23. sep 2015, 20:20

flicka skrev:
Mholle skrev:Hov jeg glemte dig Flicka, det var her: http://www.kattingevaerk.dk/


Det er lige præcis det sted, vi oprindeligt talte om at booke. Inden vi fik tippet om FDF Ingeborg. Hvor pudsigt. Men det ville være perfekt, da vi faktisk har talt om at blive viet i Boserup Skov.

Men hvordan ser det ud indenfor?


Jeg var ret vild med det, "soveværelserne" var selvfølgelig meget koloniagtige (den var vist godt nok nogle bedre rum også men dem så jeg ikke), men selve lokalet var et stort rum åbent til køkkenet (det var ikke noget problem til festen synes jeg) og så et mindre rum ved siden af som blev brugt til bar og gaver :)

Fra festlokalet åbnes der ud til en stor græsplæne som går ned til vandet.

Jeg mener vi var 85 til festen og det var i hvert fald en fin størrelse til det antal, men man skulle ikke være flere.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 24. sep 2015, 16:40

Mholle skrev:
flicka skrev:
Mholle skrev:Hov jeg glemte dig Flicka, det var her: http://www.kattingevaerk.dk/


Det er lige præcis det sted, vi oprindeligt talte om at booke. Inden vi fik tippet om FDF Ingeborg. Hvor pudsigt. Men det ville være perfekt, da vi faktisk har talt om at blive viet i Boserup Skov.

Men hvordan ser det ud indenfor?


Jeg var ret vild med det, "soveværelserne" var selvfølgelig meget koloniagtige (den var vist godt nok nogle bedre rum også men dem så jeg ikke), men selve lokalet var et stort rum åbent til køkkenet (det var ikke noget problem til festen synes jeg) og så et mindre rum ved siden af som blev brugt til bar og gaver :)

Fra festlokalet åbnes der ud til en stor græsplæne som går ned til vandet.

Jeg mener vi var 85 til festen og det var i hvert fald en fin størrelse til det antal, men man skulle ikke være flere.


Det lyder jo ganske godt :gogo:
Vi bliver ikke 85, men nok max 60'ish. Det burde kunne lade sig gøre. Jeg tror, vi må ud og kigge på stedet inden længe.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 6. okt 2015, 16:45

Uh uh! Vi har aftalt at komme forbi Kattinge Værk i uge 44 og se nærmere på stedet :dance:

Det er lidt stenet, at vi begynder sådan småt at kigge og overveje lidt mere seriøst nu, selvom det ikke er endeligt fastlagt hvornår vi skal giftes. Det er faktisk lidt skræmmende, men efter 11 år sammen burde det sgu også være på tide. Vi joker lidt internt med at sende invitationerne ud omkring vores 12 1/2 årsdag. For så er det dælme på tide at blive gift. Efter 12 1/2 år som kærester :lol:
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 6. okt 2015, 18:17

girl_beat skrev:Jeg har sneget mig herover fra den gamle debat - hermed første indlæg :)

Vil meget gerne være med til at bryllups-sniksnakke! Jeg synes, det er lidt af en jungle at planlægge bryllup - og egentlig overrasker det mig, hvor meget nogen går op i alle mulige detaljer og dimser, som jeg ikke anede fandtes... :mellow:


Velkommen :banan:

Ja, det er dælme en jungle. Også fordi det virker som om priserne får en ekstra nøk opad, når der står bryllup på programmet. Æv. Jeg har ikke lyst til at bruge 100.000+ på et bryllup, men jeg vil stadig gerne have en speciel dag.

Hvornår skal jeres bryllup stå og hvad har I tænkt af ting? :)
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3978
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5198

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 6. okt 2015, 18:26

flicka skrev:
girl_beat skrev:Jeg har sneget mig herover fra den gamle debat - hermed første indlæg :)

Vil meget gerne være med til at bryllups-sniksnakke! Jeg synes, det er lidt af en jungle at planlægge bryllup - og egentlig overrasker det mig, hvor meget nogen går op i alle mulige detaljer og dimser, som jeg ikke anede fandtes... :mellow:


Velkommen :banan:

Ja, det er dælme en jungle. Også fordi det virker som om priserne får en ekstra nøk opad, når der står bryllup på programmet. Æv. Jeg har ikke lyst til at bruge 100.000+ på et bryllup, men jeg vil stadig gerne have en speciel dag.

Hvornår skal jeres bryllup stå og hvad har I tænkt af ting? :)


Præcis! Herhjemme prøver vi strategisk at undgå B-ordet, når vi taler med leverandører :D

Vi vælger en pakkeløsning, hvor feststedet står for det meste praktiske, og hvor vi arbejder på at få vielsen arrangeret i den nærmeste strandkant, så vi minimerer transport og får en uhøjtidelig vielse med gæsterne omkring os :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 6. okt 2015, 18:39

girl_beat skrev:
flicka skrev:
girl_beat skrev:Jeg har sneget mig herover fra den gamle debat - hermed første indlæg :)

Vil meget gerne være med til at bryllups-sniksnakke! Jeg synes, det er lidt af en jungle at planlægge bryllup - og egentlig overrasker det mig, hvor meget nogen går op i alle mulige detaljer og dimser, som jeg ikke anede fandtes... :mellow:


Velkommen :banan:

Ja, det er dælme en jungle. Også fordi det virker som om priserne får en ekstra nøk opad, når der står bryllup på programmet. Æv. Jeg har ikke lyst til at bruge 100.000+ på et bryllup, men jeg vil stadig gerne have en speciel dag.

Hvornår skal jeres bryllup stå og hvad har I tænkt af ting? :)


Præcis! Herhjemme prøver vi strategisk at undgå B-ordet, når vi taler med leverandører :D

Vi vælger en pakkeløsning, hvor feststedet står for det meste praktiske, og hvor vi arbejder på at få vielsen arrangeret i den nærmeste strandkant, så vi minimerer transport og får en uhøjtidelig vielse med gæsterne omkring os :)[/quote

Haha! Virker det så?

Det lyder ikke tosset :gogo:

Det er faktisk rart at høre, at der er flere og flere, der gerne vil vies udendørs eller alternativt istedet for kirke eller rådhus. For vi har det på samme måde og kunne godt tænke os lidt inspiration til hvordan man gør det og hvordan det rent praktisk kan lade sig gøre. Kirke ville være en joke for os. Rådhus virker lidt for upersonligt, selvom det er nogenlunde samme ceremoni man får, hvis man får et byrådsmedlem eller lignende ud. Medmindre man selv skaber rammerne.

Vi er ude i noget med at få et byrådsmedlem eller lignende ud, hvis man kan det her i Roskilde. Ellers må vi gå på rådhuset og selv lave et eller andet bagefter sammen med familie og venner.

Ellers er der jo dem her: http://www.livsceremonier.dk
Jeg synes bare lidt et eller andet sted at det er dyrt - især når der er tale om 2016-priser :genert:
Men med det arbejde der er bag, så giver det jo egentlig mening.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3978
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5198

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 6. okt 2015, 20:10

Btw. jeg overvejer at oprette en planlægningstråd på BK, men skal lige over dén hurdle, at man så ikke længere er anonym - og at potentielle gæster kan risikere at læse med :wacko:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Fest og bryllup"