Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1806
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 621
Likede indlæg: 8507

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf englishchannel » 5. jul 2018, 17:33

1234 skrev:Jeg er sgu lidt imponeret over vores budget holdt!
68000 kr. alt inklusiv for 60 mennesker til fest og 90 til reception.
Alt mad var lavet af stedet og de leverede også alkohol plus vi havde et liveband med 8 mennesker og fotograf selvfølgelig!
Så vi har virkelig lavet helt ufattelig lidt. Når jeg tænker på, hvor meget vi skulle gøre til min søsters bryllup og det så kostede det dobbelt, så er jeg sgu godt tilfreds med vores løsning. Den passede perfekt til os og vores gæster var meget begejstret.
Jeg tror der bliver fortalt historier fra den dag mange år frem.


Skal vi ikke have en beskrivelse af jeres dag her i tråden? :slem: :lun:
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 5. jul 2018, 17:36

englishchannel skrev:
1234 skrev:Jeg er sgu lidt imponeret over vores budget holdt!
68000 kr. alt inklusiv for 60 mennesker til fest og 90 til reception.
Alt mad var lavet af stedet og de leverede også alkohol plus vi havde et liveband med 8 mennesker og fotograf selvfølgelig!
Så vi har virkelig lavet helt ufattelig lidt. Når jeg tænker på, hvor meget vi skulle gøre til min søsters bryllup og det så kostede det dobbelt, så er jeg sgu godt tilfreds med vores løsning. Den passede perfekt til os og vores gæster var meget begejstret.
Jeg tror der bliver fortalt historier fra den dag mange år frem.


Skal vi ikke have en beskrivelse af jeres dag her i tråden? :slem: :lun:

Den må lige komme efter bryllupsrejsen er lige ved at pakke til den. (Overspringshandling bare her på debatten)
Så kan I også få den med ;)
2
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1806
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 621
Likede indlæg: 8507

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf englishchannel » 16. jul 2018, 05:51

Jeg overvejer at købe en ekstra brudekjole :genert: :fløjt:

Jeg fandt min brudekjole hurtigt, og endte i en meget romantisk retning i forhold til at jeg egentlig foretrækker klassiske, simple designs. Den er stropløs med et stort skørt og slæb, og med blonder strøet ud over kjolen. Min mor og min maid of honour var helt forelskede i den og tudede, da jeg fik den på, så jeg følte mig ret sikker i mit valg.

Nu er jeg dog begyndt at få second thoughts. For det første frygter jeg at det er upraktisk med en så stor kjole i forhold til at danse og at bevæge mig generelt. Jeg kan se på diverse (amerikanske) bryllupsblogs at det er normalt at skifte marengskjoler ud med en mere simpel kjole til middag og fest, fordi det giver bruden bedre muligheder for at kunne slappe af og nyde festen. Samtidig har jeg stadig en drøm om at den elegante, understatede brudekjole som jeg jo så kunne få opfyldt ved at vælge en mere simpel kjole til festen.

Jeg har faktisk allerede fundet én som jeg er lidt forelsket i :genert: :lun:

Men jeg kan ikke finde ud af om det er vildt dumt og ekstravagant at købe to brudekjoler til en dag på 12 timer. Min forlovede er i forvejen lidt stram i masken over budgettet (ikke at vi ikke har råd, men han synes at pengene kan bruges bedre til at nedbringe lån og andre fornuftige ting), og jeg tror også at min familie vil synes at det bliver lige amerikansk og bridezilla nok.

Hvad er jeres tanker? Er jeg helt skør i bare at overveje det?
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Elfenben » 16. jul 2018, 06:09

^^ Jeg havde brudekjole nr. To som jeg skiftede til efter brudebalsen. Det fungerede perfekt og jeg var så glad for at få opfyldt to kjoledrømme (min ene var nemlig også med blonde og strut og den anden i ren silke og til at danse i). Tilgengæld var prisen på begge kjoler lav, så havde ingen økonomiske skrupler. Vil dog sige, at når du allerede har fundet en og måske har en lille tvivl om kjole nr.1 så ville jeg enten overveje at skifte kjole nr 1 ud (men måske det ikke er muligt pga skrædder osv) og ellers så købe begge. Kan godt være det kun er 12 timer, tilgengæld er det kun én gang i livet.
1
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1806
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 621
Likede indlæg: 8507

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf englishchannel » 16. jul 2018, 06:22

Elfenben skrev:^^ Jeg havde brudekjole nr. To som jeg skiftede til efter brudebalsen. Det fungerede perfekt og jeg var så glad for at få opfyldt to kjoledrømme (min ene var nemlig også med blonde og strut og den anden i ren silke og til at danse i). Tilgengæld var prisen på begge kjoler lav, så havde ingen økonomiske skrupler. Vil dog sige, at når du allerede har fundet en og måske har en lille tvivl om kjole nr.1 så ville jeg enten overveje at skifte kjole nr 1 ud (men måske det ikke er muligt pga skrædder osv) og ellers så købe begge. Kan godt være det kun er 12 timer, tilgengæld er det kun én gang i livet.


Tak for dit input :kys:

Jeg er sikker på, at hvis jeg kun havde valgt en simpel kjole, så ville jeg have dress regret over ikke at få opfyldt prinsessedrømmen. Så det er ikke på bordet at skifte nr. 1 ud som har noget wow-faktor som nr. 2 ikke har, og som helt klart vil fungere rigtig fint til ceremonien og på billederne. Det er bare den der efterfølgende middag og fest som jeg ikke helt ved om jeg kan overskue :panik:

Økonomisk er ingen af kjolerne eksorbitant dyre, men de koster selvfølgelig noget. Og jeg havde lavet en aftale med min forlovede om, at jeg kan få en dyrere vielsesring, hvis jeg sparede på kjolen (mit forslag, ikke hans). Men et eller andet sted overvejer jeg om jeg ikke bare kunne tage kjole nr. 2 fra min egen konto og holde den ude af det formelle bryllupsbudget. En slags bryllupsgave fra mig til mig-agtigt.
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Elfenben » 16. jul 2018, 07:49

englishchannel skrev:
Elfenben skrev:^^ Jeg havde brudekjole nr. To som jeg skiftede til efter brudebalsen. Det fungerede perfekt og jeg var så glad for at få opfyldt to kjoledrømme (min ene var nemlig også med blonde og strut og den anden i ren silke og til at danse i). Tilgengæld var prisen på begge kjoler lav, så havde ingen økonomiske skrupler. Vil dog sige, at når du allerede har fundet en og måske har en lille tvivl om kjole nr.1 så ville jeg enten overveje at skifte kjole nr 1 ud (men måske det ikke er muligt pga skrædder osv) og ellers så købe begge. Kan godt være det kun er 12 timer, tilgengæld er det kun én gang i livet.


Tak for dit input :kys:

Jeg er sikker på, at hvis jeg kun havde valgt en simpel kjole, så ville jeg have dress regret over ikke at få opfyldt prinsessedrømmen. Så det er ikke på bordet at skifte nr. 1 ud som har noget wow-faktor som nr. 2 ikke har, og som helt klart vil fungere rigtig fint til ceremonien og på billederne. Det er bare den der efterfølgende middag og fest som jeg ikke helt ved om jeg kan overskue :panik:

Økonomisk er ingen af kjolerne eksorbitant dyre, men de koster selvfølgelig noget. Og jeg havde lavet en aftale med min forlovede om, at jeg kan få en dyrere vielsesring, hvis jeg sparede på kjolen (mit forslag, ikke hans). Men et eller andet sted overvejer jeg om jeg ikke bare kunne tage kjole nr. 2 fra min egen konto og holde den ude af det formelle bryllupsbudget. En slags bryllupsgave fra mig til mig-agtigt.
Det sidste lyder da fornuftigt - og så kan du stadig få større vielsesring :D tror i hvert fald ikke du vil fortryde at have begge kjoler :gogo:
2
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1806
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 621
Likede indlæg: 8507

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf englishchannel » 16. jul 2018, 08:54

Der er meget kort fra tanke til handling hos mig :fløjt: Der var én tilbage i min størrelse af en rigtig fin nedsat kjole fra ASOS, så jeg skyndte mig at bestille. Hvis den ikke klæder mig eller passer, kan jeg jo heldigvis returnere.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 16. jul 2018, 09:03

englishchannel skrev:Der er meget kort fra tanke til handling hos mig :fløjt: Der var én tilbage i min størrelse af en rigtig fin nedsat kjole fra ASOS, så jeg skyndte mig at bestille. Hvis den ikke klæder mig eller passer, kan jeg jo heldigvis returnere.


Risikoen er til at overse, når du kan sende den tilbage igen. Må vi se? :kys:

Jeg var i øvrigt i tvivl med min kjole helt frem til dagen. Det var ikke nogen særlig rar følelse, så jeg tænker, at de ekstra penge for en ekstra kjole kan skabe meget glæde. Dagen kan jo ikke rigtigt gøres om igen bagefter, så en god mavefornemmelse er ret vigtig :)
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1806
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 621
Likede indlæg: 8507

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf englishchannel » 16. jul 2018, 09:13

LaMariposa skrev:
englishchannel skrev:Der er meget kort fra tanke til handling hos mig :fløjt: Der var én tilbage i min størrelse af en rigtig fin nedsat kjole fra ASOS, så jeg skyndte mig at bestille. Hvis den ikke klæder mig eller passer, kan jeg jo heldigvis returnere.


Risikoen er til at overse, når du kan sende den tilbage igen. Må vi se? :kys:

Jeg var i øvrigt i tvivl med min kjole helt frem til dagen. Det var ikke nogen særlig rar følelse, så jeg tænker, at de ekstra penge for en ekstra kjole kan skabe meget glæde. Dagen kan jo ikke rigtigt gøres om igen bagefter, så en god mavefornemmelse er ret vigtig :)


Ja, det er denne: http://www.asos.com/jarlo/jarlo-all-ove ... =343895263

Jeg kan godt lide at den er relativt moderne, hvor min brudekjole er meget traditionel, og så virker den rimelig let at bevæge sig i. Jeg skal have mit hår på nogenlunde samme måde som modellen, så jeg tror at den kommer til at være fin :blomst:
3
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 16. jul 2018, 09:44

Altså jeg valgt en kjole der både opfyldt prinsessedrømmene og var praktisk :lol:
Men jeg er også for nærig til 2 kjoler. Jeg synes i forvejen de lidt over 5000 kr. Jeg gav var rigeligt.
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 16. jul 2018, 10:32

Jeg var så glad for at smide skørtet og have kort kjole om aftenen, det var så også en noget billigere løsning bare at have en lang nederdel over kjolen end at skulle ud i to kjoler. En del af gæster sagde "Ej hvor er din anden kjole også smuk!" fortalte dem at det var den samme, men tænker der nok er en del der troede jeg havde to kjoler.

Jeg savne dog at have min kjole på :genert: Jeg har besluttet at gemme den og tage den på igen til vores kobberbryllup, jeg glæder mig allerede :lol:
2
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Elfenben » 16. jul 2018, 14:50

[quote="englishchannel"][quote="LaMariposa"][quote="englishchannel"]Der er meget kort fra tanke til handling hos mig :fløjt: Der var én tilbage i min størrelse af en rigtig fin nedsat kjole fra ASOS, så jeg skyndte mig at bestille. Hvis den ikke klæder mig eller passer, kan jeg jo heldigvis returnere.[/quote]

Risikoen er til at overse, når du kan sende den tilbage igen. Må vi se? :kys:

Jeg var i øvrigt i tvivl med min kjole helt frem til dagen. Det var ikke nogen særlig rar følelse, så jeg tænker, at de ekstra penge for en ekstra kjole kan skabe meget glæde. Dagen kan jo ikke rigtigt gøres om igen bagefter, så en god mavefornemmelse er ret vigtig :)[/quote]

Ja, det er denne: http://www.asos.com/jarlo/jarlo-all-ove ... =343895263

Jeg kan godt lide at den er relativt moderne, hvor min brudekjole er meget traditionel, og så virker den rimelig let at bevæge sig i. Jeg skal have mit hår på nogenlunde samme måde som modellen, så jeg tror at den kommer til at være fin :blomst:[/quote]
Den er så fin - god beslutning :D
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Alphilia » 20. jul 2018, 10:03

Jeg har lidt pres over den der kjole. Jeg går så godt som aldrig i kjole, så bare det at prøve kjoler er vildt ude af min comfortzone.
Samtidig synes jeg det er virkelig svært at blive klog på, om jeg vil have det kort eller langt og synes hurtigt det bliver for fint eller for kedeligt....
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Sof » 29. jul 2018, 20:38

Er der nogle af jer der har holdt fest, som ikke har haft dj/live musik eller andet af den slags, men som bare har haft en Spotify liste eller lign., som vil komme med lidt fordele of ulemper? Var i tilfredse? Dansede folk? Ville i gøre noget om hvis i kunne?

Ingen af os ville som udgangspunkt have noget, men det er som om at når man snakker med folk, som ikke er gift selv dog, så har de kun været til bryllupper med underholdning og de alle jeg har været ved, har faktisk også haft det, når jeg tænker mig om.

Så bliver i tvivl om det er svært at starte en dansefest uden :gruble:
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 29. jul 2018, 20:46

Alphilia skrev:Jeg har lidt pres over den der kjole. Jeg går så godt som aldrig i kjole, så bare det at prøve kjoler er vildt ude af min comfortzone.
Samtidig synes jeg det er virkelig svært at blive klog på, om jeg vil have det kort eller langt og synes hurtigt det bliver for fint eller for kedeligt....

Tag ud og prøv alligevel :) Gå i en 2-3 butikker og sig hvordan du vil have det.

Jeg var sikker på jeg ville have 3/4 ærmede blonder på, og da jeg prøvede den som den sidste kjole så det bare mega dumt ud som den hang så løst inden der kom syerske på. Det havde bare været min drømmekjole i årevis!

Og jeg er heller ikke nogen smuk dame der går pænt klædt, men jeg skal have et kæmpe skrud på, og selvom jeg både kan være genert, og er bange for at ligne jeg er overdressed, så følte jeg mig faktisk VIRKELIG smuk i min kjole, og blev sådan lidt "det er én dag jeg får lov til at være så smuk. 1 dag. Und dig selv det." Personligt synes jeg korte kjoler gør man kommer til at ligne en buttet bedstemor med Andersine fødder, sorry hvis nogen har korte kjoler, men jeg synes netop de ser kedelige og "fine" ud.

Jeg tror der er en kjole til alle, og ellers tror jeg også der findes enormt flotte buksedragter hvis man f.eks. går til en skrædder :)
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Fest og bryllup"