Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 29. jul 2018, 20:49

Sof skrev:Er der nogle af jer der har holdt fest, som ikke har haft dj/live musik eller andet af den slags, men som bare har haft en Spotify liste eller lign., som vil komme med lidt fordele of ulemper? Var i tilfredse? Dansede folk? Ville i gøre noget om hvis i kunne?

Ingen af os ville som udgangspunkt have noget, men det er som om at når man snakker med folk, som ikke er gift selv dog, så har de kun været til bryllupper med underholdning og de alle jeg har været ved, har faktisk også haft det, når jeg tænker mig om.

Så bliver i tvivl om det er svært at starte en dansefest uden :gruble:


Jeg tror at er det folk der kan lide at danse så danser de til musikken om det er live, dj eller spotify. Vi havde spotify og folk dansede :)
1
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 29. jul 2018, 20:58

Luffegås skrev:
Alphilia skrev:Jeg har lidt pres over den der kjole. Jeg går så godt som aldrig i kjole, så bare det at prøve kjoler er vildt ude af min comfortzone.
Samtidig synes jeg det er virkelig svært at blive klog på, om jeg vil have det kort eller langt og synes hurtigt det bliver for fint eller for kedeligt....

Tag ud og prøv alligevel :) Gå i en 2-3 butikker og sig hvordan du vil have det.

Jeg var sikker på jeg ville have 3/4 ærmede blonder på, og da jeg prøvede den som den sidste kjole så det bare mega dumt ud som den hang så løst inden der kom syerske på. Det havde bare været min drømmekjole i årevis!

Og jeg er heller ikke nogen smuk dame der går pænt klædt, men jeg skal have et kæmpe skrud på, og selvom jeg både kan være genert, og er bange for at ligne jeg er overdressed, så følte jeg mig faktisk VIRKELIG smuk i min kjole, og blev sådan lidt "det er én dag jeg får lov til at være så smuk. 1 dag. Und dig selv det." Personligt synes jeg korte kjoler gør man kommer til at ligne en buttet bedstemor med Andersine fødder, sorry hvis nogen har korte kjoler, men jeg synes netop de ser kedelige og "fine" ud.

Jeg tror der er en kjole til alle, og ellers tror jeg også der findes enormt flotte buksedragter hvis man f.eks. går til en skrædder :)


Jeg synes i så fald jeg var ret pæn med buttet bedstemor looket :lol:

Jeg ville personligt ikke vælge ærmer hvis det er et sommerbryllup, jeg havde det pænt varmt i min korte stropløse kjole, jeg havde været en svedig ildelugtende brud hvis jeg var pakket ind fra top til tå, men nu er den her sommer jo også ekstrem.
Personligt ejer jeg ikke et eneste par bukser, så kjole var for mig nemt, dog synes jeg stadig det var "skræmmende" at skulle prøve brudekjole, for det er bare meget anderledes end hvad jeg har på normalt, også selvom jeg normalt har kjole på. Men de er rigtig gode til at få en til at slappe af i butikkerne :)
3
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2582
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 176
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3854

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Anlewi » 29. jul 2018, 21:00

Alphilia skrev:Jeg har lidt pres over den der kjole. Jeg går så godt som aldrig i kjole, så bare det at prøve kjoler er vildt ude af min comfortzone.
Samtidig synes jeg det er virkelig svært at blive klog på, om jeg vil have det kort eller langt og synes hurtigt det bliver for fint eller for kedeligt....


Har du overvejet en brudeagtig buksedragt eller noget todelt?
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 30. jul 2018, 03:45

godtnavn skrev:
Luffegås skrev:
Alphilia skrev:Jeg har lidt pres over den der kjole. Jeg går så godt som aldrig i kjole, så bare det at prøve kjoler er vildt ude af min comfortzone.
Samtidig synes jeg det er virkelig svært at blive klog på, om jeg vil have det kort eller langt og synes hurtigt det bliver for fint eller for kedeligt....

Tag ud og prøv alligevel :) Gå i en 2-3 butikker og sig hvordan du vil have det.

Jeg var sikker på jeg ville have 3/4 ærmede blonder på, og da jeg prøvede den som den sidste kjole så det bare mega dumt ud som den hang så løst inden der kom syerske på. Det havde bare været min drømmekjole i årevis!

Og jeg er heller ikke nogen smuk dame der går pænt klædt, men jeg skal have et kæmpe skrud på, og selvom jeg både kan være genert, og er bange for at ligne jeg er overdressed, så følte jeg mig faktisk VIRKELIG smuk i min kjole, og blev sådan lidt "det er én dag jeg får lov til at være så smuk. 1 dag. Und dig selv det." Personligt synes jeg korte kjoler gør man kommer til at ligne en buttet bedstemor med Andersine fødder, sorry hvis nogen har korte kjoler, men jeg synes netop de ser kedelige og "fine" ud.

Jeg tror der er en kjole til alle, og ellers tror jeg også der findes enormt flotte buksedragter hvis man f.eks. går til en skrædder :)


Jeg synes i så fald jeg var ret pæn med buttet bedstemor looket :lol:

Jeg ville personligt ikke vælge ærmer hvis det er et sommerbryllup, jeg havde det pænt varmt i min korte stropløse kjole, jeg havde været en svedig ildelugtende brud hvis jeg var pakket ind fra top til tå, men nu er den her sommer jo også ekstrem.
Personligt ejer jeg ikke et eneste par bukser, så kjole var for mig nemt, dog synes jeg stadig det var "skræmmende" at skulle prøve brudekjole, for det er bare meget anderledes end hvad jeg har på normalt, også selvom jeg normalt har kjole på. Men de er rigtig gode til at få en til at slappe af i butikkerne :)


Jeg var også den smukkest buttede bedstemor i størrelse 34 :lol: Jeg synes så ikke man kan udtale sig generelt om noget ved brudekjoler. Det ville svare til jeg sagde alle lange kjole ser overformelle og stive ud ;)
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 30. jul 2018, 03:47

I forhold til musik tror jeg det handler mest om stemningen og menneskerne. Fordelen ved band er jo så at det lidt mere automatisk danner den gode stemning. Det i hvert fald der jeg har oplevet mest dans, men jeg da også været til bryllupper med sportify hvor der blevet danset.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Alphilia » 30. jul 2018, 05:15

Anlewi skrev:
Alphilia skrev:Jeg har lidt pres over den der kjole. Jeg går så godt som aldrig i kjole, så bare det at prøve kjoler er vildt ude af min comfortzone.
Samtidig synes jeg det er virkelig svært at blive klog på, om jeg vil have det kort eller langt og synes hurtigt det bliver for fint eller for kedeligt....


Har du overvejet en brudeagtig buksedragt eller noget todelt?


Buksedragt er nok endnu mindre mig end kjole og todelt går jeg en del i til hverdag, men tak for buddet.

Hvorom alting er brugte jeg en shoppedag på at prøve kjoler i en masse snit og materialer for at blive klogere på hvad der klædte mig bedst etc.
Jeg skal ikke have en traditionel hvid kjole nemlig.
Nu er valget nede på 2 - en lang og en kort. Begge er ærmeløse. Den korte er ren blonde og jeg kan ikke finde ud af, om den er for meget mormor. Jaja, den indre kritiker er ikke nem at stille tilfreds :)
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 30. jul 2018, 05:52

Sof skrev:Er der nogle af jer der har holdt fest, som ikke har haft dj/live musik eller andet af den slags, men som bare har haft en Spotify liste eller lign., som vil komme med lidt fordele of ulemper? Var i tilfredse? Dansede folk? Ville i gøre noget om hvis i kunne?

Ingen af os ville som udgangspunkt have noget, men det er som om at når man snakker med folk, som ikke er gift selv dog, så har de kun været til bryllupper med underholdning og de alle jeg har været ved, har faktisk også haft det, når jeg tænker mig om.

Så bliver i tvivl om det er svært at starte en dansefest uden :gruble:

Vi havde bare en playliste. Det fungerede rigtig fint, og der blev danset løs uden problemer.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 30. jul 2018, 11:55

godtnavn skrev:
Luffegås skrev:
Alphilia skrev:Jeg har lidt pres over den der kjole. Jeg går så godt som aldrig i kjole, så bare det at prøve kjoler er vildt ude af min comfortzone.
Samtidig synes jeg det er virkelig svært at blive klog på, om jeg vil have det kort eller langt og synes hurtigt det bliver for fint eller for kedeligt....

Tag ud og prøv alligevel :) Gå i en 2-3 butikker og sig hvordan du vil have det.

Jeg var sikker på jeg ville have 3/4 ærmede blonder på, og da jeg prøvede den som den sidste kjole så det bare mega dumt ud som den hang så løst inden der kom syerske på. Det havde bare været min drømmekjole i årevis!

Og jeg er heller ikke nogen smuk dame der går pænt klædt, men jeg skal have et kæmpe skrud på, og selvom jeg både kan være genert, og er bange for at ligne jeg er overdressed, så følte jeg mig faktisk VIRKELIG smuk i min kjole, og blev sådan lidt "det er én dag jeg får lov til at være så smuk. 1 dag. Und dig selv det." Personligt synes jeg korte kjoler gør man kommer til at ligne en buttet bedstemor med Andersine fødder, sorry hvis nogen har korte kjoler, men jeg synes netop de ser kedelige og "fine" ud.

Jeg tror der er en kjole til alle, og ellers tror jeg også der findes enormt flotte buksedragter hvis man f.eks. går til en skrædder :)


Jeg synes i så fald jeg var ret pæn med buttet bedstemor looket :lol:

Jeg ville personligt ikke vælge ærmer hvis det er et sommerbryllup, jeg havde det pænt varmt i min korte stropløse kjole, jeg havde været en svedig ildelugtende brud hvis jeg var pakket ind fra top til tå, men nu er den her sommer jo også ekstrem.
Personligt ejer jeg ikke et eneste par bukser, så kjole var for mig nemt, dog synes jeg stadig det var "skræmmende" at skulle prøve brudekjole, for det er bare meget anderledes end hvad jeg har på normalt, også selvom jeg normalt har kjole på. Men de er rigtig gode til at få en til at slappe af i butikkerne :)

Det var jeg også. Jeg havde så blondeærmer, og det var en varm dag, men jeg havde en deo i tasken.

De store skrud minder mig om kæmpemarengs, og sådan en havde jeg ikke lyst til at ligne.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 30. jul 2018, 14:07

englishchannel skrev:
1234 skrev:Jeg er sgu lidt imponeret over vores budget holdt!
68000 kr. alt inklusiv for 60 mennesker til fest og 90 til reception.
Alt mad var lavet af stedet og de leverede også alkohol plus vi havde et liveband med 8 mennesker og fotograf selvfølgelig!
Så vi har virkelig lavet helt ufattelig lidt. Når jeg tænker på, hvor meget vi skulle gøre til min søsters bryllup og det så kostede det dobbelt, så er jeg sgu godt tilfreds med vores løsning. Den passede perfekt til os og vores gæster var meget begejstret.
Jeg tror der bliver fortalt historier fra den dag mange år frem.


Skal vi ikke have en beskrivelse af jeres dag her i tråden? :slem: :lun:


Jeg lovede jo at komme med en beretning, når jeg kom hjem fra bryllupsrejse.
Jeg ved dog ikke rigtig, hvad jeg skal skrive :lol:

Vi havde en helt fantastisk dag! Jeg har faktisk aldrig oplevet noget mere fantastisk i hele mit liv.
Og jeg er virkelig glad for, at min mand fik mig overtalt til at gå all in med stor fest med band og det hele.
Nærig som jeg er havde jeg ellers en del billigere ideer på tegnebrættet :lol:
Jeg har aldrig været typen, der gik vildt meget op i bryllupper og det været en stående joke i min omgangskreds, at min mand og jeg havde byttet roller i forhold til de traditionelle :lol:
Men nej hvor var det fantastisk at være brud! Det er det fedeste jeg nogensinde har prøvet. :dåne:
Jeg følt mig helt høj hele dagen! Og hvor føler man bare kærlighed helt fysisk ikke bare mellem mig og min mand, men også med gæster.
Det er helt utrolig, hvor meget atmosfæren bare er fyldt med kærlighed. :love2:
Jeg føler mig dybt taknemlig for have sådan en fantastisk mand, familie og vennekreds.

Jeg tudet helt vildt meget lige fra jeg gik op ad kirkegulvet.
Min vandfaste mascara holdt vildt nok hele dagen! Så vil anbefale MAC vandfaste mascara den er sensationel.
Også til regnvejret! Vi præsteret jo at skulle tage billeder og holde reception de to timer i år, hvor det nærmest har regnet.
Men jeg faktisk glad for det for fotografen have nogle vildt kreative ideer, så da vi havde tager 2/3 del af billederne og regnene begyndte brugt han den egentlig bare som en slags effekt :8:
Og man siger jo at regn på bryllupsdagen giver færre tåre i ægteskabet :deer:

Min mand havde fået lavet verdens flottest brudebuket!
Den fik virkelig meget ros og min niece gik rundt med den fra det øjeblik jeg lagde den fra mig.
Hun var lidt skuffet over jeg ikke skulle kaste den, så hun kunne få den med hjem :blush2:
Jeg tror ikke helt hun ved hvad det betyder at gribe den :lol:

Og så var jeg virkelig glad for alle indslagene.
Vi havde 14!! og det kan lyde for langt, men de var virkelig varieret og sjove!
Der var ingen som var i nærheden af at lave det samme og folk snakkede også om meget forskellige dele af vores liv.
Min mand sang vores sang :love: :blush2: :lun: ( som jeg havde forudset ;) )
Det var så smukt og sødt. Han fik hele salen til at græde.

Det bedste indslag udover min mands selvfølgelig var dog ikke et vi fik under festen, men 3 af mine venners gave.
De havde lavet en bog med et digt om os :banan: :lun:
Og det var bare så rigtigt og sjovt! Jeg følt virkelig at de kendte os og forstod os.
Begyndt faktisk og tude da jeg læst det dagen efter.

Min egen tale gik også rigtig godt, selvom jeg selvfølgelig kom til tude flere gange under den, men det havde jeg allerede regnet med.
Men jeg fik både folk til at grine og til at græde som jeg havde håbet på.
Og nærmest alle gæsterne roste den rigtig meget. Det skal de selvfølgelig, men jeg tror også,at de ment det :)

Og vores toastmastere var bare så perfekte.
Jeg var så glad for de ville tage opgaven på sig for de løst den virkelig til perfektion!
Vi dansede brudevals 15 i 12 og på trods af de mange indslag var der aldrig stress eller følelse af tidspres.

Vores band var virkelig også godt!
Det var jo en back-up som vi ikke rigtig kendte, men de var virkelig gode.
Og flere af gæsterne spurgte efter deres navn så de selv kunne bruge dem.
Alle gæsterne dansede hele natten og vi gik i seng samtidig med de fleste af vores venner omkring kl. 4.
Det var så fedt og folk hyggede sig virkelig!
Og til fælles morgenmaden dagen efter blev der virkelig snakket på kryds og tværs af vennegrupper.

I får lige et enkelt sneak peak billede, da jeg ikke ønsker at dele ansigterne på gæster eller min mand.

Untitled.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
20
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 30. jul 2018, 17:46

Fed beretning og WOW for en flot brudebuket :love: stort tillykke!!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 30. jul 2018, 17:51

Pandesteg skrev:Fed beretning og WOW for en flot brudebuket :love: stort tillykke!!

Tak :blush2:
Det sjovest var min mand var den der var mindst tilfreds, fordi den ikke helt så ud som.han havde tænkt sig.
Men heldigvis var han også ret vild med den, da han var kommet sig over at den ikke var som han havde tænkt :lol:
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

17 dage 21 timer og 11 minutter

Indlægaf Luffegås » 31. jul 2018, 17:18

Yay, en gammel veninde var lige forbi i dag og undervise os i brudevals. Hun har danset i mange år og lært folk den, så vi var i trygge hænder :) Min kæreste dansede bare efter den hurtige version EFTER vi var gået igang med at danse til den langsomme, så jeg kunne ikke følge med. Det bedste var dog han her til aften sagde det var frækt at danse tæt :P

Og så tror vi at vi har polterabend på lørdag :D

Min mor spurgte i går om jeg vil med hende ud og købe sko på lørdag, fordi hun ikke aner hvad der vil gå godt til hendes flotte nye kjole. Jeg prøvede at skrive til hende jeg måske ikke kunne pga. vi ikke har haft polterabend og hun skrev bare "sådan noget er da aldrig om morgenen!!",, øøh jo, det er de da næsten altid, men hvad ved hun om det:P Jeg tilbød fredag i stedet men det kunne hun ikke. Hun vil så hente mig kl. 10:30 skriver hun. Vi har lige fået en baby, min mor er helt desperat efter at være sammen med sit barnebarn, MEN hendes bil har ikke bagsæde. Det er derfor meget mystisk min mor vil hente mig, og ikke tænker min datter ind i det at tage ind til byen (plus hun ved jeg kan tage vores bil i weekenderne)..
Så, det er jo selvfølgelig nok vores datter hun skal hente på lørdag :D

Så nu ved vi da vi skal gøre rent på fredag, og ærligt, kunne det være fedt at have pakket alt til overnatning for omvendt at sige vi har luret hende.

Men kæft jeg får en lang næse hvis vi virkelig bare skal kigge på sko :genert:
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7395

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf bluetof1 » 5. aug 2018, 17:13

Argh. Jeg har sgu lyst til bare at aflyse hele det bryllupssjov. Jeg orker ikke at skulle være midtpunkt en hel dag, jeg orker ikke at se på mennesker, der synes det er en hjernedød ide vi har fået, jeg orker ikke at se på mennesker, der enten kommer for min kærestes skyld eller fordi de føler de ikke kan tillade sig at sige nej og jeg har stress over den skide kjole. Eller rettere: jeg har stress over at jeg ikke har en kjole.
Nu var min kæreste på polterabend i går og nu er folk så gået helt agurk med at SÅ er det snart min tur og det er det ikke for så var det sket. Det kan ikke nåes inden brylluppet nu og der er heller ikke umiddelbart nogen, der har lagt an til at gøre noget. Den eneste, der kunne finde på at arrangere noget har jeg ikke talt med i over en måned og jeg ved egentlig heller ikke om jeg rigtig gider. Dem, der i givet fald skulle med har meldt ret klart ud at de kun ville tage med fordi de følte at de skulle og så vigtigt er det altså ikke for mig.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Alphilia » 17. aug 2018, 08:55

Jeg har lidt krise ift mit hår til brylluppet da den frisør jeg havde planer om at bruge stopper..
Er der nogen der kan anbefale en god - evt udekørende i Kbh?
Jeg skal ikke ha’ lavet noget vildt fancy - egentlig bare have min egne krøller stylet moderat...
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 18. aug 2018, 09:35

Alphilia skrev:Jeg har lidt krise ift mit hår til brylluppet da den frisør jeg havde planer om at bruge stopper..
Er der nogen der kan anbefale en god - evt udekørende i Kbh?
Jeg skal ikke ha’ lavet noget vildt fancy - egentlig bare have min egne krøller stylet moderat...


Super Cut på Falkoner Alle. Hun var virkelig sød og dygtig og mit hår holdt hele dagen trods regn. Det kostede 850 inkl. kørsel (og makeup, men det er jo frivilligt, om du vil have det med).
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Fest og bryllup"