Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 12. maj 2018, 09:23

Min oplevelse var, at der er tusind meninger om alt muligt ifm. bryllupper, så vi sked altså på, hvad folk måtte mene om vores ønskeseddel. Vi ønskede os en blanding af boligting, gavekort, dyre flasker (champagne, vin etc.) og penge til specifikke ting, herunder en defineret rejse. Og vi fik faktisk det hele.

I gør det helt sikkert nemmere for gæsterne, hvis der er bare 4-5 ting at vælge imellem, men det er jeres fest og jeres ønsker, så selvfølgelig må I skrive på, hvad I har lyst til :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 12. maj 2018, 11:10

Hvis folk ønsker sig noge titl haven eller byggeprojekter kan jeg godt være fræk og på en hemmelig måde spørge ind til om de er til bauhaus eller silvan, og så simpelthen give gavekort dertil :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 12. maj 2018, 11:16

bluetof1 skrev:
godtnavn skrev:
bluetof1 skrev:Tak for svar, alle sammen :)

Vi er kommet frem til et enkelt ønske i en meget rimelig pris. Hvis min kærestes familie går sammen så vil det blive ca. 50 pr. person og jo endnu mindre hvis alle gæsterne hopper på det, så det synes vi godt vi kan tillade os :)


Hvad endte I med at ønske jer?

Jeg tror dog I skal regne med at få flere gaver, men så må folk jo bare være kreative, personligt ville jeg aldrig give en gave til 50 kr til et bryllup, selv bryllupper jeg ikke har været inviteret til har jeg nogle gange givet en større gave. Men jeg tænker folk sikkert godt selv kan finde på noget :)

Og så undre det mig at du føler "I godt kan tillade" jer det, altså, hvorfor kan I ikke tillade jer at ønske dyrere eller flere ting? Det er jo bare ønsker ikke krav om at folk køber tingene.


Et bålsted.

Jamen, det er nok mest noget, der eksisterer i mit eget hoved, tror jeg. Jeg tænker bare at det jo er 2. gang for os begge to så på en eller anden måde virker det som om det ikke er noget at fejre. Det er jo gået galt en gang så hvad skulle være anderledes denne gang? Det virker lidt barnligt og naivt, måske endda en anelse ignorant, at tro at denne gang skulle være anderledes.
Jeg ved godt det er noget vrøvl, men det er sådan jeg har det :genert:

Det ville være så fint hvis Emma Gad havde sagt noget om hvad man skal gøre hvis man ikke ønsker sig noget og ikke har brug for noget. Penge kan man jo altid bruge, men ja... :genert:

Edit.: det er jo heller ikke en gave til 50 kr. :) Gaven er jo noget større end det, der er bare mange, der kan gå sammen :)


Et bålsted er en ret fin gave :lun: Havde vi stor nok have ville jeg også have. Jeg synes ikke et bryllup er mindre værd at fejre fordi det er bryllup nummer 2, medmindre bruden ikke en gang selv tror på det holder (som det lyder som du ikke gør?) men i så fald forstår jeg slet ikke man gifter sig.

Når ejg har givet fælles gaver til bryllupper har vi altid spædet markant mere end 50 kr til hver. Hvis I vitterlig ikke vil have llere gaver fordi I ikke ønsker jer andet synes jeg I skal melde det ud, for ellers er jeg næsten 100 på I får en masse andre gaver også.
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf bluetof1 » 12. maj 2018, 14:31

Selvfølgelig tror jeg på det :lol:
Ellers ville jeg ikke gøre det.

Det er noget jeg forestiller mig at andre tænker. Det ved jeg jo godt de ikke gør, men jeg tænker det alligevel. Fornuften og følelserne er ikke helt enige der :)
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 12. maj 2018, 15:40

bluetof1 skrev:Selvfølgelig tror jeg på det :lol:
Ellers ville jeg ikke gøre det.

Det er noget jeg forestiller mig at andre tænker. Det ved jeg jo godt de ikke gør, men jeg tænker det alligevel. Fornuften og følelserne er ikke helt enige der :)


Det gier meget bedre mening, jeg undrede mig også over at du ikke selv troet det ville holde :lol:

Jeg tror ikke andre tænker det, jeg har to gange tænkt om ægteskaber at de ikke ville holde, men det har begge gange været første gang ægteskaber og det ene par er blevet skilt her i foråret (efter få års ægteskab) det andet par bor hver for sig nu og er ikke kærester, men endnu ikke skilt. Omvendt har jeg været til 2. gangs ægteskaber hvor ejg ikke var i tvivl om det ville holde, og nu 10 år senere gør det stadig (der er forhåbentlig mange år til jeg ved om det blev til døden dem skiller). Så tror mere det handler om parret end antallet af tidligere ægteskaber om folk tror det holder eller ej.
4
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 13. maj 2018, 20:25

Jeg har seriøst brug for noget skohjælp. Har endnu ikke fundet mine brudesko og siden min kjole ikke er lang er de semi vigtig. Jeg interesserer mig bare overhovedet ikke for sko og så jeg ikke gået i hæle i evighed pga. mit knæ. Hvis jeg gerne vil have en kvalitet højhæl nok det man kalder pumps hvilket mærke vil I så anbefale jeg kigger på?
Senest rettet af 1234 13. maj 2018, 21:49, rettet i alt 1 gang.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 13. maj 2018, 21:08

Jeg er sgu verdens dårligste kommende brud. Hver gang jeg skal lave de 'sjove' ting altså noget med mit look bliver jeg bare frustreret. Jeg synes det er røvssygt også, fordi de rammer der er føles alt for snævre pga. de mange regler. Og så er jeg bare mega vanskelig med tings udseende.

Min kæreste skal være glad for jeg elsker ham så meget for ellers så blev det sgu bare rådhuset.
Senest rettet af 1234 14. maj 2018, 03:07, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17192
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 13. maj 2018, 22:29

1234 skrev:Jeg har seriøst brug for noget skohjælp. Har endnu ikke fundet mine brudesko og siden min kjole ikke er lang er de semi vigtig. Jeg interesserer mig bare overhovedet ikke for sko og så jeg ikke gået i hæle i evighed pga. mit knæ. Hvis jeg gerne vil have en kvalitet højhæl nok det man kalder pumps hvilket mærke vil I så anbefale jeg kigger på?


Gabor laver fine pumps med hæl i en god højde, og de er rigtig gode at gå i.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 14. maj 2018, 05:06

1234 skrev:Jeg er sgu verdens dårligste kommende brud. Hver gang jeg skal lave de 'sjove' ting altså noget med mit look bliver jeg bare frustreret. Jeg synes det er røvssygt også, fordi de rammer der er føles alt for snævre pga. de mange regler. Og så er jeg bare mega vanskelig med tings udseende.

Min kæreste skal være glad for jeg elsker ham så meget for ellers så blev det sgu bare rådhuset.


Så fuck rammerne og find nogle lækre sneaks eller ballerinaer. Dit bryllup, dine rammer.
4
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf MilleMercy » 14. maj 2018, 06:36

1234 skrev:Jeg er sgu verdens dårligste kommende brud. Hver gang jeg skal lave de 'sjove' ting altså noget med mit look bliver jeg bare frustreret. Jeg synes det er røvssygt også, fordi de rammer der er føles alt for snævre pga. de mange regler. Og så er jeg bare mega vanskelig med tings udseende.

Min kæreste skal være glad for jeg elsker ham så meget for ellers så blev det sgu bare rådhuset.


Tamaris pumps/heels er usædvanligt gode at gå i :)
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 14. maj 2018, 06:59

Neenah skrev:
1234 skrev:Jeg er sgu verdens dårligste kommende brud. Hver gang jeg skal lave de 'sjove' ting altså noget med mit look bliver jeg bare frustreret. Jeg synes det er røvssygt også, fordi de rammer der er føles alt for snævre pga. de mange regler. Og så er jeg bare mega vanskelig med tings udseende.

Min kæreste skal være glad for jeg elsker ham så meget for ellers så blev det sgu bare rådhuset.


Så fuck rammerne og find nogle lækre sneaks eller ballerinaer. Dit bryllup, dine rammer.

Jamen du er jo grundlæggende helt ret. Min oprindelige plan var også en flot designerkjole i en anden farve, men det betød meget for min kæreste, at kjolen var hvid. Så jeg har købt den flottest midi længde kjole med a-skirt og jeg synes bare, at når man sagt a skal man også sige b.

Problemet er nok grundlæggende, at jeg ikke rigtig har nogen holdning til mange af tingene og alle andre har en million :lol: så når jeg spørger om hjælp peger svarende i tusind retninger eller er meget faste/facit agtigt.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 14. maj 2018, 07:01

LaMariposa skrev:
1234 skrev:Jeg har seriøst brug for noget skohjælp. Har endnu ikke fundet mine brudesko og siden min kjole ikke er lang er de semi vigtig. Jeg interesserer mig bare overhovedet ikke for sko og så jeg ikke gået i hæle i evighed pga. mit knæ. Hvis jeg gerne vil have en kvalitet højhæl nok det man kalder pumps hvilket mærke vil I så anbefale jeg kigger på?


Gabor laver fine pumps med hæl i en god højde, og de er rigtig gode at gå i.

Det var et godt bud. Nu jeg i hvert fald panik købt nogen, der ikke var grimme og ser ud til at være i ordentlig kvalitet. Et stort fremskridt fra hvad jeg tidligere har set.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16240
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1408
Likede indlæg: 30214

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf TinaW » 15. maj 2018, 11:26

1234 skrev:Jeg er sgu verdens dårligste kommende brud. Hver gang jeg skal lave de 'sjove' ting altså noget med mit look bliver jeg bare frustreret. Jeg synes det er røvssygt også, fordi de rammer der er føles alt for snævre pga. de mange regler. Og så er jeg bare mega vanskelig med tings udseende.

Min kæreste skal være glad for jeg elsker ham så meget for ellers så blev det sgu bare rådhuset.


Er det din kæreste der gerne vil kirkebrylluppet?
For vielse på rådhus betyder jo ikke, at man elsker hinanden mindre, end dem der bliver gift i en kirke.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 15. maj 2018, 11:52

TinaW skrev:
1234 skrev:Jeg er sgu verdens dårligste kommende brud. Hver gang jeg skal lave de 'sjove' ting altså noget med mit look bliver jeg bare frustreret. Jeg synes det er røvssygt også, fordi de rammer der er føles alt for snævre pga. de mange regler. Og så er jeg bare mega vanskelig med tings udseende.

Min kæreste skal være glad for jeg elsker ham så meget for ellers så blev det sgu bare rådhuset.


Er det din kæreste der gerne vil kirkebrylluppet?
For vielse på rådhus betyder jo ikke, at man elsker hinanden mindre, end dem der bliver gift i en kirke.

Nå jeg skriver rådhuset mener jeg egentlig bare uden fest :) og ja det er min kæreste, der gerne vil fest med familie og venner. Det er jeg så gået med til, fordi det betyder meget for ham og jeg får to bryllupsrejser tilgengæld :lol:
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf englishchannel » 20. maj 2018, 17:49

Så kan jeg også melde mig ind i denne tråd, da min kæreste og jeg regner med at gifte os til næste forår :lun:

I øjeblikket kæmper jeg dog med gæstelisten, hvor jeg er lidt bekymret over gennemsnitsalderen. Både min kæreste og jeg har få, men nære venskaber, og det betyder at størstedelen af selskabet kommer til at være familie, der mest består af onkler og tanker nær pensionsalderen. I princippet har vi budgettet til at invitere flere, men det er gået op for os, at vi ikke rigtigt kender nogle unge (dvs. under 40) mennesker, det vil være naturligt for os at invitere.

Vi har så begge nogle kollegaer som vi har gode, men ikke nødvendigvis tætte, personlige forhold, til. Det vil være for underligt at invitere dem til et kirkebryllup med efterfølgende middag, eller? Jeg er bare så ked af, hvis vi ender med en tør pensionistfest :trist:
2

Tilbage til "Fest og bryllup"