Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 17. jul 2019, 18:28

Hvad tid var I færdige med middagen, og hvornår startede I? Vi prøver at gennemskue, hvad tid bandet skal på :gruble:
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 17. jul 2019, 18:30

D.itsen skrev:Hvad tid var I færdige med middagen, og hvornår startede I? Vi prøver at gennemskue, hvad tid bandet skal på :gruble:


Vi satte os til bords 17.30, og forretten blev serveret 17.55-ish. Vi var først færdige med middagen og klar til brudevals 23.50, men der var også 13 indslag/taler undervejs. Vi fik tre retter :)
1
K - 12.06.18 :love:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ficus » 5. aug 2019, 17:50

En ikke-irriterende (så de ikke skal tø isblokke op eller veksle en milliard 50-ører) måde at give kontanter på, som er andet end bare at lægge dem i en kuvert?

De skal bruges på deres bryllupsrejse, så havde lidt tænkt at det kunne være “temaet”
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 5. aug 2019, 18:39

Ficus skrev:En ikke-irriterende (så de ikke skal tø isblokke op eller veksle en milliard 50-ører) måde at give kontanter på, som er andet end bare at lægge dem i en kuvert?

De skal bruges på deres bryllupsrejse, så havde lidt tænkt at det kunne være “temaet”


Hvad med at lægge dem i en lille kuffert? Når det nu er til en bryllupsrejse :)
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 5. aug 2019, 19:06

Ficus skrev:En ikke-irriterende (så de ikke skal tø isblokke op eller veksle en milliard 50-ører) måde at give kontanter på, som er andet end bare at lægge dem i en kuvert?

De skal bruges på deres bryllupsrejse, så havde lidt tænkt at det kunne være “temaet”


Vi fik en legetøjsspand fyldt med sand (og penge), en sigte, rive og en skovl. Sådan et sæt som børn bruger på stranden/i sandkassen.

Vi måtte grave og sigte pengene fri.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Olaf » 5. aug 2019, 19:15

Ficus skrev:En ikke-irriterende (så de ikke skal tø isblokke op eller veksle en milliard 50-ører) måde at give kontanter på, som er andet end bare at lægge dem i en kuvert?

De skal bruges på deres bryllupsrejse, så havde lidt tænkt at det kunne være “temaet”


Vi gav en gang penge til rejse sammen med et atlas. Man kunne også give en rejsebog om destinationen hvis den er kendt? Ellers er der mange forslag på google for pengegave rejse. Man kan bl.a. Købe kuffertgaveæsker og evt folde pengene som tøj og lægge i og der er også mange forslag hvor pengene foldes og indgår som f.eks. Parasol og liggestol på en strand. Man kunne også lave en kurv/lign med rejseting
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Anlewi » 5. aug 2019, 20:26

Jeg ville købe en legetøjsflyver og lægge pengene i en lille kuffert.
Flyveren sættes fast på låget af kufferten og det hele pakkes ind i cellofan
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ficus » 8. aug 2019, 15:44

De skal køre, så det blev ikke en flyver, men en bil i stedet. Synes selv den blev ret god!

Har printet nogle kort til deres destination, med forslag til date-venlige restauranter og barer. De er ikke vedlagt på billedet dog :) (som er lidt sløret fordi min resize app er skod)
10
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7758
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Kerrigan » 23. aug 2019, 18:53

Nogen der kender til en der kan påføre en flot makeup og sætte hår op (krøllet hår!) i forbindelse med et bryllup i Århus?
Gerne en der kan komme hjem til en?

Mine egne evner rækker kun til mascara og praktiske frisurer.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Mi55y » 11. nov 2019, 12:58

Min søster skal giftes til foråret og er i gang med invitationerne. Hun kunne godt tænke sig, at den bestod af to stykker papir - et med invitationen og et med de praktiske oplysninger. Hun ville så gerne, at de to stykker papir skulle sidde i en lomme eller bag en "rem" inde i et kort. Så man åbner kortet og finder de to stykker papir på hver sin side - giver det mening?

Det jeg egentlig mangler hjælp til er, om der er nogen, der ved, om man kan købe sådan et kort færdiglavet? Eller om man er ude i noget DIY.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zonta » 11. nov 2019, 14:02

Mi55y skrev:Min søster skal giftes til foråret og er i gang med invitationerne. Hun kunne godt tænke sig, at den bestod af to stykker papir - et med invitationen og et med de praktiske oplysninger. Hun ville så gerne, at de to stykker papir skulle sidde i en lomme eller bag en "rem" inde i et kort. Så man åbner kortet og finder de to stykker papir på hver sin side - giver det mening?

Det jeg egentlig mangler hjælp til er, om der er nogen, der ved, om man kan købe sådan et kort færdiglavet? Eller om man er ude i noget DIY.

Jeg tror bare de hedder pocket invitations - kan både laves selv, men kan nok også købes i alle mulige afskygninger :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Mi55y » 11. nov 2019, 14:14

Zonta skrev:
Mi55y skrev:Min søster skal giftes til foråret og er i gang med invitationerne. Hun kunne godt tænke sig, at den bestod af to stykker papir - et med invitationen og et med de praktiske oplysninger. Hun ville så gerne, at de to stykker papir skulle sidde i en lomme eller bag en "rem" inde i et kort. Så man åbner kortet og finder de to stykker papir på hver sin side - giver det mening?

Det jeg egentlig mangler hjælp til er, om der er nogen, der ved, om man kan købe sådan et kort færdiglavet? Eller om man er ude i noget DIY.

Jeg tror bare de hedder pocket invitations - kan både laves selv, men kan nok også købes i alle mulige afskygninger :)


Tak, det giver lidt på søgning!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Mi55y » 12. nov 2019, 08:24

Nå, men lidt flere spørgsmål fra mig - der kommer sikkert flere i nærmeste fremtid :D

Jeg er i gang med at kigge på, hvem der skal med til min søsters polterabend. Jeg ved, at hun gerne vil have mor/svigermor samt vores ene moster med. Men vi har to andre mostre, som vi sjældent ser - ville det være dårlig stil ikke at invitere dem også, når nu de andre i samme aldersgruppe bliver inviteret? Jeg er lidt på bar bund, når det er sådan en blandet flok og ikke bare ren søster/veninde.
Hendes mands moster bliver også inviteret, da de har set dem en del.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf lillebjoern » 6. jul 2021, 19:51

Jeg hiver altså denne her op igen, for jeg er en totalt bryllupsnoob :D

Er det fint nok at få ens overhovedet ikke professionelle veninde til at lægge makeup eller tror I det vil være meget tydeligt på billederne? Når jeg læser om det, er det noget med at man til bryllupper plejer at lægge et bestemt lag foundation/pudder/etc for at undgå for meget makeup-look på billeder - men jeg har meget svært ved at bruge 1000,- på makeup for en dag, særligt når jeg meget sjældent går med makeup og ikke vil have det for voldsomt. Højst lidt mascara, pudder og lidt let øjenskygge.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 6. jul 2021, 20:02

lillebjoern skrev:Jeg hiver altså denne her op igen, for jeg er en totalt bryllupsnoob :D

Er det fint nok at få ens overhovedet ikke professionelle veninde til at lægge makeup eller tror I det vil være meget tydeligt på billederne? Når jeg læser om det, er det noget med at man til bryllupper plejer at lægge et bestemt lag foundation/pudder/etc for at undgå for meget makeup-look på billeder - men jeg har meget svært ved at bruge 1000,- på makeup for en dag, særligt når jeg meget sjældent går med makeup og ikke vil have det for voldsomt. Højst lidt mascara, pudder og lidt let øjenskygge.

Jeg fik min veninde til det - det var rigtig fint og meget naturligt.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"