Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 16. nov 2018, 20:45

Ladysparrow skrev:
D.itsen skrev:
Watson skrev:
Filipai skrev:
D.itsen skrev:Jeg troede blødheden af guld steg med antal karat :gruble:


Det er korrekt. 8 karat et stærkere end 14 karat.


Så kan det godt være, at jeg husker forkert :gruble:
Vores er i hvert fald 14 karat, fordi det anbefalede de i forretningen..

8 karat bliver vist hurtigt slidt at se på, fordi det er så lidt guld i det, og 24 er for blødt til ringe. Jeg læste lige op på det :D


Tak for svar. Så er det nok noget andet vi skal ud i. For min kæreste har et fysisk arbejde, så den skulle gerne kunne holde til en del...


Så vil jeg tage 8 til ham i hvert fald. 14 karat holder dog shine og farven lidt bedre. Men guld (ringe især) bliver bare hurtigt ridset. Har på ingen måde fysisk arbejde, og mine ringe er ret ridsede efter et henholdvis 1 og 2 år på bagen.
1
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 16. nov 2018, 22:22

Ladysparrow skrev:
D.itsen skrev:
Watson skrev:
Filipai skrev:
D.itsen skrev:Jeg troede blødheden af guld steg med antal karat :gruble:


Det er korrekt. 8 karat et stærkere end 14 karat.


Så kan det godt være, at jeg husker forkert :gruble:
Vores er i hvert fald 14 karat, fordi det anbefalede de i forretningen..

8 karat bliver vist hurtigt slidt at se på, fordi det er så lidt guld i det, og 24 er for blødt til ringe. Jeg læste lige op på det :D


Tak for svar. Så er det nok noget andet vi skal ud i. For min kæreste har et fysisk arbejde, så den skulle gerne kunne holde til en del...

Skal det være guld? vi har titaniumsringe, og er glade for dem (dog med en guldindlægning) i mat look, og det er vi glade for. De skal også kunne tåle lidt af hvert, selvom de bliver taget af under træning
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Lisette
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. apr 2016, 05:52
Kort karma: 3
Likede indlæg: 41

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Lisette » 17. nov 2018, 11:33

Nå, men.... Nogen der har nogle gode fif og råd til sammenskudsbryllup?

Min kæreste og jeg skal giftes. Vi er begge på SU og vil også være det til den tid. Oprindeligt havde vi tænkt at blive gift på rådhuset og så bare en aftenspisning med de nærmeste. Nå vi så begge to har jobs og penge, ville vi få det stadfæstet i kirken med mega fest bagefter.

Nå har min kæreste så fået ideen om at vi skal giftes i kirke og holde fest - uden de store penge. Flere familiemedlemmer har sagt at de hjertens gerne vil spæde til og så give bryllupsgave på den måde. Men hvordan får man det organiseret?

Jeg er åben overfor tanken, men har svært ved at lure hvordan det skal gribes an. Nogen input?
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Muspel » 17. nov 2018, 21:24

Lisette skrev:Nå, men.... Nogen der har nogle gode fif og råd til sammenskudsbryllup?

Min kæreste og jeg skal giftes. Vi er begge på SU og vil også være det til den tid. Oprindeligt havde vi tænkt at blive gift på rådhuset og så bare en aftenspisning med de nærmeste. Nå vi så begge to har jobs og penge, ville vi få det stadfæstet i kirken med mega fest bagefter.

Nå har min kæreste så fået ideen om at vi skal giftes i kirke og holde fest - uden de store penge. Flere familiemedlemmer har sagt at de hjertens gerne vil spæde til og så give bryllupsgave på den måde. Men hvordan får man det organiseret?

Jeg er åben overfor tanken, men har svært ved at lure hvordan det skal gribes an. Nogen input?



Kunne man ikke lave det gavefrit? Så at I i invitationen skrev, at istedet for gaver ønskede I et bidrag til festen, med en ønskeseddel med salater, brød, tærter, kager, vin, øl osv - og så en ‘gave-koordinator, de kunne melde ind til? (Kan sikkert også gøres elektronisk på en smart måde)
Og sørge for mange lette muligheder, der kan købes; fx ‘chokolade til kaffen’ ‘hotdogpølser til natmad’ osv.

Jeg ville så selv stå for fx kødet (eller få mine forældre til det)
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 17. nov 2018, 22:19

Lisette skrev:Nå, men.... Nogen der har nogle gode fif og råd til sammenskudsbryllup?

Min kæreste og jeg skal giftes. Vi er begge på SU og vil også være det til den tid. Oprindeligt havde vi tænkt at blive gift på rådhuset og så bare en aftenspisning med de nærmeste. Nå vi så begge to har jobs og penge, ville vi få det stadfæstet i kirken med mega fest bagefter.

Nå har min kæreste så fået ideen om at vi skal giftes i kirke og holde fest - uden de store penge. Flere familiemedlemmer har sagt at de hjertens gerne vil spæde til og så give bryllupsgave på den måde. Men hvordan får man det organiseret?

Jeg er åben overfor tanken, men har svært ved at lure hvordan det skal gribes an. Nogen input?


Uh jeg synes det er svært. I teorien synes jeg et sammenskudsgilde er en super fin idé, og som gæst vil jeg super gerne erstatte min gave med et bryllupstilskud, for at mine nærmeste kunne få et bryllup. Der hvor det begynder at gå lidt galt for mig, er det logistiske.
Det er jo ikke altid man kan runde hjemmet efter vielsen, og det der med at tage en skål kartoffelsalat med i kirken ville jeg slet ikke kunne overskue.

Kunne man i stedet finde på at lave et budgetvenligt bryllup og så udelukkende ønske sig pengegaver? Og så evt ønske vin/drikkevarer af nærmeste familemedlemmer for at undgå at skulle have udlæg for den post.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ladysparrow » 19. nov 2018, 08:38

D.itsen skrev:
Ladysparrow skrev:
D.itsen skrev:
Watson skrev:
Filipai skrev:
D.itsen skrev:Jeg troede blødheden af guld steg med antal karat :gruble:


Det er korrekt. 8 karat et stærkere end 14 karat.


Så kan det godt være, at jeg husker forkert :gruble:
Vores er i hvert fald 14 karat, fordi det anbefalede de i forretningen..

8 karat bliver vist hurtigt slidt at se på, fordi det er så lidt guld i det, og 24 er for blødt til ringe. Jeg læste lige op på det :D


Tak for svar. Så er det nok noget andet vi skal ud i. For min kæreste har et fysisk arbejde, så den skulle gerne kunne holde til en del...

Skal det være guld? vi har titaniumsringe, og er glade for dem (dog med en guldindlægning) i mat look, og det er vi glade for. De skal også kunne tåle lidt af hvert, selvom de bliver taget af under træning


Det er ikke strengt nødvendigt med guld, jeg ved bare ikke med titanium. Har slet ikke kigget på nogen, min veninde har en i titanium, som jeg slet ikke bryder mig om, nok derfor jeg bare ikke har kigget på dem, Men det kunne da være jeg skulle undersøge det lidt nærmere.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zonta » 21. nov 2018, 12:35

Lige et input til ringe - 8 karat bliver hurtigere rødlige at se på fordi der er så meget kobber i - der holder 14 karat bedre. Rent hårdhedsmæssigt er det jo ikke fordi 8 karat holder til alt og 14 karat kan bøjes med de bare næver :D Jeg ville til enhver tid vælge 14 karat for at undgå det rødlige skær. Vores er i øvrigt 14 karat og som Filipai siger - de bliver lynhurtigt ridsede. Det er nu ikke noget jeg tænker over mere - sådan er det bare. Men jeg har også haft min på dagligt (med undtagelse af nogle måneder under graviditet, hvor fingrene var for tykke) i to år og derfor er det nok meget normalt, at man ville kunne se brugs-slid.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ladysparrow » 21. nov 2018, 13:07

Zonta skrev:Lige et input til ringe - 8 karat bliver hurtigere rødlige at se på fordi der er så meget kobber i - der holder 14 karat bedre. Rent hårdhedsmæssigt er det jo ikke fordi 8 karat holder til alt og 14 karat kan bøjes med de bare næver :D Jeg ville til enhver tid vælge 14 karat for at undgå det rødlige skær. Vores er i øvrigt 14 karat og som Filipai siger - de bliver lynhurtigt ridsede. Det er nu ikke noget jeg tænker over mere - sådan er det bare. Men jeg har også haft min på dagligt (med undtagelse af nogle måneder under graviditet, hvor fingrene var for tykke) i to år og derfor er det nok meget normalt, at man ville kunne se brugs-slid.



Ja, jeg tror altså at vi er nødt til at finde noget andet så - I England virker det til at 9 krat er ret normalt.
Men kan godt se at min forlovelsesring som er 14 karat hvidguld let får små ridser... Men den er jo også mega gammel... :lun:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 21. nov 2018, 13:47

Filipai skrev:
Lisette skrev:Nå, men.... Nogen der har nogle gode fif og råd til sammenskudsbryllup?

Min kæreste og jeg skal giftes. Vi er begge på SU og vil også være det til den tid. Oprindeligt havde vi tænkt at blive gift på rådhuset og så bare en aftenspisning med de nærmeste. Nå vi så begge to har jobs og penge, ville vi få det stadfæstet i kirken med mega fest bagefter.

Nå har min kæreste så fået ideen om at vi skal giftes i kirke og holde fest - uden de store penge. Flere familiemedlemmer har sagt at de hjertens gerne vil spæde til og så give bryllupsgave på den måde. Men hvordan får man det organiseret?

Jeg er åben overfor tanken, men har svært ved at lure hvordan det skal gribes an. Nogen input?


Uh jeg synes det er svært. I teorien synes jeg et sammenskudsgilde er en super fin idé, og som gæst vil jeg super gerne erstatte min gave med et bryllupstilskud, for at mine nærmeste kunne få et bryllup. Der hvor det begynder at gå lidt galt for mig, er det logistiske.
Det er jo ikke altid man kan runde hjemmet efter vielsen, og det der med at tage en skål kartoffelsalat med i kirken ville jeg slet ikke kunne overskue.

Kunne man i stedet finde på at lave et budgetvenligt bryllup og så udelukkende ønske sig pengegaver? Og så evt ønske vin/drikkevarer af nærmeste familemedlemmer for at undgå at skulle have udlæg for den post.


Helt enig her. Jeg ville med største fornøjelse give penge i stedet for gave, men jeg ville absolut helst undgå at skulle komme slæbende med et fad frikadeller.
1
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf englishchannel » 21. nov 2018, 13:48

Lisette skrev:Nå, men.... Nogen der har nogle gode fif og råd til sammenskudsbryllup?

Min kæreste og jeg skal giftes. Vi er begge på SU og vil også være det til den tid. Oprindeligt havde vi tænkt at blive gift på rådhuset og så bare en aftenspisning med de nærmeste. Nå vi så begge to har jobs og penge, ville vi få det stadfæstet i kirken med mega fest bagefter.

Nå har min kæreste så fået ideen om at vi skal giftes i kirke og holde fest - uden de store penge. Flere familiemedlemmer har sagt at de hjertens gerne vil spæde til og så give bryllupsgave på den måde. Men hvordan får man det organiseret?

Jeg er åben overfor tanken, men har svært ved at lure hvordan det skal gribes an. Nogen input?


Jeg prøvede lige at google det, og fandt følgende artikel: https://www.inspiredbride.net/how-to-pl ... k-wedding/
1
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf limitededition » 19. dec 2018, 19:26

Har ikke læst samtlige indlæg, så beklager hvis emnet har været oppe før. Hvordan har I løst, hvem I inviterer, og hvem I ikke gør? Min kæreste har meget svært ved at sortere familie fra - f.eks. fætre og kusiner børn (voksne), som han ikke ser meget til. Jeg synes ikke vi skal bruge penge på at invitere folk man sjældent ser af frygt for at skuffe dem, men han synes det er meget svært.
What to do? :)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 19. dec 2018, 19:32

limitededition skrev:Har ikke læst samtlige indlæg, så beklager hvis emnet har været oppe før. Hvordan har I løst, hvem I inviterer, og hvem I ikke gør? Min kæreste har meget svært ved at sortere familie fra - f.eks. fætre og kusiner børn (voksne), som han ikke ser meget til. Jeg synes ikke vi skal bruge penge på at invitere folk man sjældent ser af frygt for at skuffe dem, men han synes det er meget svært.
What to do? :)


VI sorterede ret hårdt. Jeg ser ingen grund til at invitere mennesker, jeg ikke inviterer på besøg i mit hjem med jævne mellemrum medmindre det fordi de bor i udlandet eller lignende.
3
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf limitededition » 19. dec 2018, 20:05

1234 skrev:
limitededition skrev:Har ikke læst samtlige indlæg, så beklager hvis emnet har været oppe før. Hvordan har I løst, hvem I inviterer, og hvem I ikke gør? Min kæreste har meget svært ved at sortere familie fra - f.eks. fætre og kusiner børn (voksne), som han ikke ser meget til. Jeg synes ikke vi skal bruge penge på at invitere folk man sjældent ser af frygt for at skuffe dem, men han synes det er meget svært.
What to do? :)


VI sorterede ret hårdt. Jeg ser ingen grund til at invitere mennesker, jeg ikke inviterer på besøg i mit hjem med jævne mellemrum medmindre det fordi de bor i udlandet eller lignende.


Jeg er meget enig. Jeg ville gerne skære i hvert fald 10 fra.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zonta » 20. dec 2018, 15:55

limitededition skrev:Har ikke læst samtlige indlæg, så beklager hvis emnet har været oppe før. Hvordan har I løst, hvem I inviterer, og hvem I ikke gør? Min kæreste har meget svært ved at sortere familie fra - f.eks. fætre og kusiner børn (voksne), som han ikke ser meget til. Jeg synes ikke vi skal bruge penge på at invitere folk man sjældent ser af frygt for at skuffe dem, men han synes det er meget svært.
What to do? :)

Vi gik lidt ud fra tankegangen om, at vi ikke gad skære for meget i folk. Vi har ikke særlig store familier, så det ville hurtigt være mærkeligt hvis vi skar nogen fra dér, men inviterede andre. Derfor blev kendte påhæng også inviteret med - uanset om det er nogen vi ser meget eller lidt. Min fætter kom på dagen og sagde "Jeg vidste ikke, at det var med kærester. Jeg har jo også fået en kæreste". Jeg anede det ikke - derfor var hun ikke inviteret med.

Vi lavede en liste over hvor mange vi reelt gerne ville invitere og hvor mange vi "pligt"-inviterede. Vi snakkede en 8-10 stykker af de sidstnævnte og det gad jeg ikke starte en diskussion over - hvilket nok var sket.
Så der var gæster med til vores bryllup, som lige så godt kunne være blevet væk, men så længe de ikke skaber en scene eller laver dårlig stemning, så pyt. I øvrigt var vi vist omkring 65 gæster og der var mange af dem, som jeg ikke engang fik snakket med alligevel, selvom jeg gjorde meget ud af at snakke med alle.
1
J, juli 2018.
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf limitededition » 20. dec 2018, 15:59

Zonta skrev:
limitededition skrev:Har ikke læst samtlige indlæg, så beklager hvis emnet har været oppe før. Hvordan har I løst, hvem I inviterer, og hvem I ikke gør? Min kæreste har meget svært ved at sortere familie fra - f.eks. fætre og kusiner børn (voksne), som han ikke ser meget til. Jeg synes ikke vi skal bruge penge på at invitere folk man sjældent ser af frygt for at skuffe dem, men han synes det er meget svært.
What to do? :)

Vi gik lidt ud fra tankegangen om, at vi ikke gad skære for meget i folk. Vi har ikke særlig store familier, så det ville hurtigt være mærkeligt hvis vi skar nogen fra dér, men inviterede andre. Derfor blev kendte påhæng også inviteret med - uanset om det er nogen vi ser meget eller lidt. Min fætter kom på dagen og sagde "Jeg vidste ikke, at det var med kærester. Jeg har jo også fået en kæreste". Jeg anede det ikke - derfor var hun ikke inviteret med.

Vi lavede en liste over hvor mange vi reelt gerne ville invitere og hvor mange vi "pligt"-inviterede. Vi snakkede en 8-10 stykker af de sidstnævnte og det gad jeg ikke starte en diskussion over - hvilket nok var sket.
Så der var gæster med til vores bryllup, som lige så godt kunne være blevet væk, men så længe de ikke skaber en scene eller laver dårlig stemning, så pyt. I øvrigt var vi vist omkring 65 gæster og der var mange af dem, som jeg ikke engang fik snakket med alligevel, selvom jeg gjorde meget ud af at snakke med alle.


Vi har begge meget store familier, så vi er nødt til at skære i dem. Vi ender nok på 60-65 gæster inkl børn.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"