Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3439
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3071

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Alphilia » 28. aug 2018, 11:26

^ Tak for tip - det flaskede sig dog med den anden :)

Jer, nu godt gifte - hvornår åbnede I gaver? I løbet af dagen, dagen efter, noget tredje?
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 28. aug 2018, 11:35

Alphilia skrev:^ Tak for tip - det flaskede sig dog med den anden :)

Jer, nu godt gifte - hvornår åbnede I gaver? I løbet af dagen, dagen efter, noget tredje?


Vi åbnede dagen efter, det havde vi også skrevet på forhånd at vi gjorde. Det tog os 3½ time, så aner ikke hvordan vi skulle få proppet det ind på dagen. Har skrevet personlige takkekort til alle (de sidste ryger i postkassen i løbet af denne uge) hvor vi også takker specifikt for gaven :)
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 28. aug 2018, 11:38

Alphilia skrev:^ Tak for tip - det flaskede sig dog med den anden :)

Jer, nu godt gifte - hvornår åbnede I gaver? I løbet af dagen, dagen efter, noget tredje?

På dagen, når vi lige havde tid. Det var fedt at kunne se folk imens vi åbnede gaver.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4146
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7789

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 28. aug 2018, 12:17

Vi åbnede dagen efter, og den info havde vi også givet på forhånd, det tog os næsten 4 timer at åbner gaverne, det havde vi ikke haft tid til.
Vi åbnede 2 gaver på dagen, som var nogle der kom og sagde at det ville betyde noget, og det gjorde vi så selvfølgelig. Vi skrev personligt takkekort til alle, hvor vi også takkede for deres specifikke gave.
1
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Phlox9 » 28. aug 2018, 14:28

Vi åbnede alle kort og gaver på dagen - der var god tid mellem selve vielsen (vi blev viet på feststedet) og middagen, så den blev brugt på at tage billeder, spise bryllupskage, snakke med folk, sippe prosecco og åbne gaver.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 28. aug 2018, 14:33

Vi gjorde det dagen efter. Ville slet ikke have orket det på dagen. Og så skrev vi en personlig takkebesked til folk mens vi gjorde det på enten messenger eller sms.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3439
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3071

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Alphilia » 28. aug 2018, 15:00

Tak for input.
Jeg håber vi når det på dagen, det synes jeg selv er mest festligt - medmindre man samles til brunch el lign. dagen efter.
Vi må se, om det kan gøres løbende. Uanset, får alle et personligt takkekort efter festen
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf bluetof1 » 28. aug 2018, 15:48

Vi havde rigtig god tid mens der blev spist kage og drukket kaffe så vi åbnede der. Det tog vel en times tid med afbrydelser.
Jeg tror de fleste var glade for at vi gjorde det der og jeg synes også det er rarest mens gæsterne er der.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 28. aug 2018, 16:08

Alphilia skrev:^ Tak for tip - det flaskede sig dog med den anden :)

Jer, nu godt gifte - hvornår åbnede I gaver? I løbet af dagen, dagen efter, noget tredje?

Mens folk drak kaffe og spiste kage, efter at vi var blevet fotograferet. Der var afsat rigeligt tid, og jeg ville have hadet at skulle vente til dagen efter.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 28. aug 2018, 17:06

Jeg synes også det er rart at se folk åbne gaver jeg giver, omvendt synes jeg der sker så mange federe ting til et bryllup som jeg som gæst hellere vil nyde, jeg synes det er synd hvis et brudepar bruger 3-4 timer af deres dag på at åbne gaver, den tid ville jeg som gæst hellere bruge på hyggelige ting sammen med dem, og så finder jeg det respektløst at jappe gennem gaverne fordi de skal nås at åbnes på dagen og tiden ikke rigtig er der.
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zonta » 29. aug 2018, 10:39

VI åbnede gaver dagen efter og det tog os vel ca. 1½ time. Rigtig mange af vores gæster overnattede, så vi gjorde det i forbindelse med morgenmaden. Jeg synes det var ret fint :) Vi skrev (okay... Vi skriver stadig, selvom det er 4½ måned siden... :genert: ) personlige takkekort og takkede for de specifikke gaver til folk :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Sustentaculum » 29. aug 2018, 18:16

Hej :wave:

Vi står nu, lykkeligvis, også midt i bryllupsplanlægningen :love: Og sikke mange til man skal tage stilling til..

Jeg må indrømme at jeg ikke lige havde forudset hvor omstændigt det er at planlægge sådan en stor fest.. Jeg har nogen spørgsmål, måske i kan hjælpe?

Vi regner med en borgerlig vielse, og vil egentlig gerne holde en reception, men alle de feststeder vi har fundet i "nærheden" har starttidspunkt mlm. 17 og 18. Så kan vi jo ikke nå at blive viet/holde reception inden? Jeg talte med en arrangør i dag, og han fortalte at mange valgt at blive viet på stedet, men jeg fik ikke lige spurgt "hvornår" :gruble:

Næste dilemma bliver så. Hvis vi bliver viet på stedet, hvad gør man så med reception? Kan man tillade sig at bede receptionsgæsterne om at forlade stedet, når maden skal serveres? Vi regner umiddelbart med at blive 100-ish til receptionen, hvoraf ca. halvdelen skal videre til festen..

Yderligere.. Hvor langt kan man forvente at folk gider rejse for et bryllup? Vi bor i Nordsjælland, og gæsterne ligeså (80%), kan vi godt tillade os at holde festen fx. på midt sjælland, eller helt ude på vestsjælland?

Næste spørgsmål lyder.. In case vi holder det langt væk, tænkte vi at folk skulle have muligheden for at overnatte på stedet. I så fald, er det så en udgift vi skal holde, eller er det gæsterne selv? Jeg tænker det er voldsomt at bede gæsterne selv betale, men på den anden side, øger det jo også kuvertprisen en hel del for os, specielt hvis det ikke er et tilbud folk har tænkt sig at benytte?

... okay. Det blev temmelig mange spørgsmål. Jeg har flere. I må lige sige til hvis det er for irriterende, så opretter jeg min egen tråd :D :D
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 29. aug 2018, 22:02

I kan tillade jer at holde det lige hvor I vil, men skal bare have med at det kan betyde afbud, at nogen gæster går tidligere for at nå sidste tog, hvor de hvis det blev holdt tæt på dem ville feste hele natten, nogen vil ike drikke alkohol fordi de skal kunne kører hjem da det jo er længere væk end en taxa kan betales som de måske ville vælge hvis det var tæt på osv. osv.. Men I kender jo jeres gæster, og har nok en idé om hvad de vil vælge :) Evt kunne I give halvdelen af overnatningen så gæsterne får det til en nedsat pris, og så skal melde f.eks. 2 måneder før om de vil gøre brug af tilbuddet, så betaler I ikke for folk der ikke bruger det, og det bliver samtidig ikke nær så dyrt for hverken gæster eller jer fordi I deler udgiften :)

Jeg ville personligt vælge at holde receptionen et sted lige ved vielsen, og så tager dem der skal med om aftenne med videre, det passer vel også meget godt hvis de steder I har kigget på først er fra kl 17 :)
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Krølle » 29. aug 2018, 22:34

Jeg låner lige jeres tråd og håber, det er ok :genert:

Efter en længere pause pusler jeg så småt med kjoler igen. En af dem, jeg har liggende, som fortjener en make-over, er denne fine sag, hvor skørtet egentlig er ret kikset. Til gengæld hører der et to-die-for slør i kæmpeformat til, så jeg leger lidt med tanken om at lave det til en ny, asymmetrisk underdel, der samtidig gør kjolen mere moderne.

Jeg har kun lige lavet en løs drapering,men hvad tænker i bryllupskyndige damer. Ligner det noget, der kunne blive til noget i færdig form? Jeg er selv ret vild med ideen, men formen er pt i bedste fald grov :genert:

Ryggen bliver lavet med dyb v-udskæring. Har ikke et ordentligt billede - jeg manglede nåle til at fiksere stoffet, så det endte ikke i et egentligt v, og skørtet er også draperet symmetrisk på billedet bagfra.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Sof » 2. sep 2018, 17:48

Sustentaculum skrev:Hej :wave:

Vi står nu, lykkeligvis, også midt i bryllupsplanlægningen :love: Og sikke mange til man skal tage stilling til..

Jeg må indrømme at jeg ikke lige havde forudset hvor omstændigt det er at planlægge sådan en stor fest.. Jeg har nogen spørgsmål, måske i kan hjælpe?

Vi regner med en borgerlig vielse, og vil egentlig gerne holde en reception, men alle de feststeder vi har fundet i "nærheden" har starttidspunkt mlm. 17 og 18. Så kan vi jo ikke nå at blive viet/holde reception inden? Jeg talte med en arrangør i dag, og han fortalte at mange valgt at blive viet på stedet, men jeg fik ikke lige spurgt "hvornår" :gruble:

Næste dilemma bliver så. Hvis vi bliver viet på stedet, hvad gør man så med reception? Kan man tillade sig at bede receptionsgæsterne om at forlade stedet, når maden skal serveres? Vi regner umiddelbart med at blive 100-ish til receptionen, hvoraf ca. halvdelen skal videre til festen..

Yderligere.. Hvor langt kan man forvente at folk gider rejse for et bryllup? Vi bor i Nordsjælland, og gæsterne ligeså (80%), kan vi godt tillade os at holde festen fx. på midt sjælland, eller helt ude på vestsjælland?

Næste spørgsmål lyder.. In case vi holder det langt væk, tænkte vi at folk skulle have muligheden for at overnatte på stedet. I så fald, er det så en udgift vi skal holde, eller er det gæsterne selv? Jeg tænker det er voldsomt at bede gæsterne selv betale, men på den anden side, øger det jo også kuvertprisen en hel del for os, specielt hvis det ikke er et tilbud folk har tænkt sig at benytte?

... okay. Det blev temmelig mange spørgsmål. Jeg har flere. I må lige sige til hvis det er for irriterende, så opretter jeg min egen tråd :D :D

Som gæst, til et bryllup hvor jeg holder af brudeparret, ville jeg køre til den anden ende af landet, hvis det var der de havde valgt at brylluppet skulle holdes. Måske i vil opleve at lidt færre kommer til vielse og reception, men tænker de fleste der kan, ville dukke op.

Hvis i skriver et start og sluttidspunkt og bruger ordet reception i en indbydelse til de gæster der ikke skal til festen, tænker jeg i måske kunne undgå at bede folk om at gå. Hvis vielsen er tidlig, kunne der måske være en times tid mellem reception og middag, hvor gæster der skal blive og evt overnatte på stedet, lige kan blive frisket lidt op, skifte tøj eller lign.

Ift overnatning så har jeg kun prøvet at det var noget vi som gæster selv har betalt. De fleste steder har det været lidt billigere priser end stederne normalr ville tage, bestilt gennem brudeparret, som har haft en eller anden frist til at melde tilbage at de skal bruge 30 værelser eller noget i den stil. Vi skal til et bryllup på Sydsjælland (bor i Nordsjælland) til august, hvor vi i forbindelse med at vi lige har fået Save The Date kort, gerne måtte melde ud om vi ville have et værelse + morgenmad.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"