Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Sof » 2. sep 2018, 17:51

Hurtigt spørgsmål; er der nogen der har været til et bryllup, eller selv måske, gjort brug af en celebrant fra Humanistisk Samfund? Eller bare hørt om nogen? :-D


De bliver nævnt en gang i mellem i bryllupsgrupper på FB, men det virker som om at der ikke rigtig er nogen der bruger det/har “hørt” om dem på Google....
1
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Sustentaculum » 3. sep 2018, 04:15

Sof skrev:Hurtigt spørgsmål; er der nogen der har været til et bryllup, eller selv måske, gjort brug af en celebrant fra Humanistisk Samfund? Eller bare hørt om nogen? :-D


De bliver nævnt en gang i mellem i bryllupsgrupper på FB, men det virker som om at der ikke rigtig er nogen der bruger det/har “hørt” om dem på Google....


Det vil jeg også vildt gerne høre om! Vi er ikke religiøse, men kunne godt tænke os lidt mere end hvad kommunedamen kan leverer!

Jeg tror vi har fundet et sted der kan leverer alt hvad vi ønsker os, men jeg har på fornemmelsen at det bliver rigtig dyrt. Måske 2000 kr. Kuvert. Det er mange penge :tie:
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Sof » 5. sep 2018, 11:28

Det er et seriøst mirakel hvis vi nogensinde bliver enige om hvordan vi skal giftes....
Og det er min fucking kæreste der spænder ben....
(For det meste er han meget sød, ik?)

Vi skal giftes i september 2020, der falder “vores” dag på en lørdag og er så småt gået i gang med at støvsuge Pinterest og tænkte at den endelige planlægning kunne vente et års tid.

Vi skal ikke i kirke. Han vil ikke ned på rådhuset med gæster og det hele, det er os udelukket, når nu det er en lørdag, men han vil så åbenbart heller ikke have en fra kommunen ud, fordi han pludseligt ikke “bare” vil stå på et stykke græs, ved vandet eller hvad vi nu kunne finde på. Siger så at man jo kan pynte op, have stole, en blomsterport at stå under, alle mulige ting...... nej, det er ikke “specielt” nok.

Lagde mit hovede i blød, mens jeg hader ham lidt, for vi har for flere år siden nærmest, udvalgt lige det stykke græs ved vandet....

Så var jeg ude og gå en tur omkring Lyngby Sø i sidste uge og tænkte at vi da bare lejer en båd og blive gift på den.
Jeg gik i gang med at researche, det hele lader til at kunne lykkes, bortset fra at det kan blive noget nær umuligt at blive gift PÅ båden, ude på vandet, fordi den sejler i minimum en time (og nok længere, fordi vi ville holde en slags kort reception på turen) og ifølge alle kommunedamer jeg har snakket med, vil det ikke være til er at finde en der må vie, som ville være villig til at sejle med. Hvilket også er forståeligt nok, selvfølgelig, bare ikke så belejligt for mig.
Fortæller det til min kæreste og at jeg så havde tænkt en anden form for plan, hvor vi bliver gift lige før bådtur og så evt havde en fra humanistisk Samfund eller lign på båden, til at “forlænge” ceremonien lidt. Men så synes han selve vielsen alligevel er det samme, som havde vi valgt græsstykket til at starte med.

NU er min plan så, den som jeg ikke fortæller ham om endnu..
- Bliver gift til næste år, på den rette dag, som er en hverdag, på rådhuset og holde det hemmeligt. Og så se om vi ikke kan hyre den samme fotograf som til året efter, få taget et par enkelte billeder, nogle med vores søn os. Måske alliere mig med en enkelt veninde som baby-holder. Bestille bord på en lækker restaurant og så tage en lille uges forsinket sommerferie efter.
- 2020: Holde en ceremoni på båd med en fra humanistisk samfund eller lign., sejle, få taget billeder, mødes på det sted vi vil holde middag og fest - som han bare har ikke også at skifte mening om .....
Flette ind på et tidspunkt af dagen at vi faktisk er gift året før, for tror ikke min kæreste kan holde det for sig selv, for evigt.


Han har bare at være med på ideen, for jeg har sådan set købt kjolen der skal bruges på Rådhuset :-D


Ahhhh det lettede både at komme af med kjolehemmelighed og frustration over at han spænder ben.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 5. sep 2018, 17:33

Det må kunne lade sig gøre at finde en der vil med på båden. Kan man ikke tilbyde løn for det? Eller I kan lægge til 20 sekunder og sætte vedkommende af?
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Sof » 5. sep 2018, 18:10

godtnavn skrev:Det må kunne lade sig gøre at finde en der vil med på båden. Kan man ikke tilbyde løn for det? Eller I kan lægge til 20 sekunder og sætte vedkommende af?

2 af dem jeg har snakket med har sagt at andre har haft lign. forespørgsler som er blevet afvist.

Og spurgte faktisk ind til betaling, fordi jeg for nyligt har læst om udendørs vielserne i København, med gebyr. Hende jeg snakkede med der, ville gerne undersøge det, men hun virkede ret overbevist om de ikke havde en procedure for at tage imod penge for den slags.

Lige nu synes jeg bare det er lidt irriterende. Også fordi der er så lang tid til, så kan alligevel ikke rigtig aftale så meget, men vil gerne vide hvad mulighederne er eller ikke er.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ladysparrow » 15. nov 2018, 11:59

Vi skal giftes næste sommer og vi kigger lidt på ringe, min kæreste har faldet for denne her. Jeg vil gerne finde noget der passer lidt, men ikke nødvendigvis en magen til men bare i "damemodel" Har ikke rigtig fundet noget endnu, er der nogen der har et par forslag?

En anden ting er det er 9 karat og jeg er lidt bange for om kvaliteten er for dårlig? Den koster 565 GBP.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Watson
Indlæg: 228
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:30
Kort karma: 5
Likede indlæg: 267

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Watson » 15. nov 2018, 19:06

Ladysparrow skrev:Vi skal giftes næste sommer og vi kigger lidt på ringe, min kæreste har faldet for denne her. Jeg vil gerne finde noget der passer lidt, men ikke nødvendigvis en magen til men bare i "damemodel" Har ikke rigtig fundet noget endnu, er der nogen der har et par forslag?

En anden ting er det er 9 karat og jeg er lidt bange for om kvaliteten er for dårlig? Den koster 565 GBP.


Min kæreste og jeg har lige købt ringe (vi skal giftes 1. dec. :lun:) Vi blev frarådet at vælge 8 karat guld, fordi det er for blødt. Ekspedienten sagde, at det formentlig kun ville holde i 10-12 år, når man går med ringen hver dag. Vi har derfor valgt 14 karat og har lige hentet dem i dag :love2:

Har i øvrigt ingen forslag til en damemodel, der passer til den ring han er faldet for. Vores passer overhovedet ikke sammen, men det var dem vi hver især bedst kunne lide, og vi vil hellere være vilde med ringene, selvom de ikke passer sammen, end at have ringe der passer sammen, men som vi kun er semi-glade for.
1
Lille V 22.06.22 :lun:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 15. nov 2018, 20:03

Jeg troede blødheden af guld steg med antal karat :gruble:
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 15. nov 2018, 20:06

Vi overvejer at leje et 50'er inspireret sted og lave delvist teambryllup. Fortæl mig lige hvad det er vi kommer til at fortryde ved at gøre det? Jeg har ikke drøm om den store marengskjole, jeg vil bare gerne sige ja til min kæreste, at folk siger pæne ting, god mad og fest det meste af natten
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 15. nov 2018, 21:10

D.itsen skrev:Jeg troede blødheden af guld steg med antal karat :gruble:


Det er korrekt. 8 karat et stærkere end 14 karat.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 16. nov 2018, 14:30

Sof skrev:Det er et seriøst mirakel hvis vi nogensinde bliver enige om hvordan vi skal giftes....
Og det er min fucking kæreste der spænder ben....
(For det meste er han meget sød, ik?)

Vi skal giftes i september 2020, der falder “vores” dag på en lørdag og er så småt gået i gang med at støvsuge Pinterest og tænkte at den endelige planlægning kunne vente et års tid.

Vi skal ikke i kirke. Han vil ikke ned på rådhuset med gæster og det hele, det er os udelukket, når nu det er en lørdag, men han vil så åbenbart heller ikke have en fra kommunen ud, fordi han pludseligt ikke “bare” vil stå på et stykke græs, ved vandet eller hvad vi nu kunne finde på. Siger så at man jo kan pynte op, have stole, en blomsterport at stå under, alle mulige ting...... nej, det er ikke “specielt” nok.

Lagde mit hovede i blød, mens jeg hader ham lidt, for vi har for flere år siden nærmest, udvalgt lige det stykke græs ved vandet....

Så var jeg ude og gå en tur omkring Lyngby Sø i sidste uge og tænkte at vi da bare lejer en båd og blive gift på den.
Jeg gik i gang med at researche, det hele lader til at kunne lykkes, bortset fra at det kan blive noget nær umuligt at blive gift PÅ båden, ude på vandet, fordi den sejler i minimum en time (og nok længere, fordi vi ville holde en slags kort reception på turen) og ifølge alle kommunedamer jeg har snakket med, vil det ikke være til er at finde en der må vie, som ville være villig til at sejle med. Hvilket også er forståeligt nok, selvfølgelig, bare ikke så belejligt for mig.
Fortæller det til min kæreste og at jeg så havde tænkt en anden form for plan, hvor vi bliver gift lige før bådtur og så evt havde en fra humanistisk Samfund eller lign på båden, til at “forlænge” ceremonien lidt. Men så synes han selve vielsen alligevel er det samme, som havde vi valgt græsstykket til at starte med.

NU er min plan så, den som jeg ikke fortæller ham om endnu..
- Bliver gift til næste år, på den rette dag, som er en hverdag, på rådhuset og holde det hemmeligt. Og så se om vi ikke kan hyre den samme fotograf som til året efter, få taget et par enkelte billeder, nogle med vores søn os. Måske alliere mig med en enkelt veninde som baby-holder. Bestille bord på en lækker restaurant og så tage en lille uges forsinket sommerferie efter.
- 2020: Holde en ceremoni på båd med en fra humanistisk samfund eller lign., sejle, få taget billeder, mødes på det sted vi vil holde middag og fest - som han bare har ikke også at skifte mening om .....
Flette ind på et tidspunkt af dagen at vi faktisk er gift året før, for tror ikke min kæreste kan holde det for sig selv, for evigt.


Han har bare at være med på ideen, for jeg har sådan set købt kjolen der skal bruges på Rådhuset :-D


Ahhhh det lettede både at komme af med kjolehemmelighed og frustration over at han spænder ben.


Ved godt, at du har lagt en plan, men ville lige byde ind alligevel.

I kunne måske blive viet ved Den gamle Have i Lyngby? Det er ret fint der, og så kan I også holde receptionen der?

Alternativt snakkede jeg med et par, der tog en præst med ud og blev viet på en af Bådfartens både. Der går selvfølgelig ikke, hvis det ikke må være et kirkeligt ritual, men det skulle i hvert fald være muligt.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Watson
Indlæg: 228
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:30
Kort karma: 5
Likede indlæg: 267

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Watson » 16. nov 2018, 19:25

Filipai skrev:
D.itsen skrev:Jeg troede blødheden af guld steg med antal karat :gruble:


Det er korrekt. 8 karat et stærkere end 14 karat.


Så kan det godt være, at jeg husker forkert :gruble:
Vores er i hvert fald 14 karat, fordi det anbefalede de i forretningen..
0
Lille V 22.06.22 :lun:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 16. nov 2018, 19:29

Watson skrev:
Filipai skrev:
D.itsen skrev:Jeg troede blødheden af guld steg med antal karat :gruble:


Det er korrekt. 8 karat et stærkere end 14 karat.


Så kan det godt være, at jeg husker forkert :gruble:
Vores er i hvert fald 14 karat, fordi det anbefalede de i forretningen..

8 karat bliver vist hurtigt slidt at se på, fordi det er så lidt guld i det, og 24 er for blødt til ringe. Jeg læste lige op på det :D
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Watson
Indlæg: 228
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:30
Kort karma: 5
Likede indlæg: 267

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Watson » 16. nov 2018, 19:40

D.itsen skrev:
Watson skrev:
Filipai skrev:
D.itsen skrev:Jeg troede blødheden af guld steg med antal karat :gruble:


Det er korrekt. 8 karat et stærkere end 14 karat.


Så kan det godt være, at jeg husker forkert :gruble:
Vores er i hvert fald 14 karat, fordi det anbefalede de i forretningen..

8 karat bliver vist hurtigt slidt at se på, fordi det er så lidt guld i det, og 24 er for blødt til ringe. Jeg læste lige op på det :D


Du har nok ret så :lol:
0
Lille V 22.06.22 :lun:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ladysparrow » 16. nov 2018, 20:20

D.itsen skrev:
Watson skrev:
Filipai skrev:
D.itsen skrev:Jeg troede blødheden af guld steg med antal karat :gruble:


Det er korrekt. 8 karat et stærkere end 14 karat.


Så kan det godt være, at jeg husker forkert :gruble:
Vores er i hvert fald 14 karat, fordi det anbefalede de i forretningen..

8 karat bliver vist hurtigt slidt at se på, fordi det er så lidt guld i det, og 24 er for blødt til ringe. Jeg læste lige op på det :D


Tak for svar. Så er det nok noget andet vi skal ud i. For min kæreste har et fysisk arbejde, så den skulle gerne kunne holde til en del...
0

Tilbage til "Fest og bryllup"