Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Shmartiesh » 19. okt 2016, 13:31

godtnavn skrev:
Samano skrev:
godtnavn skrev:
Samano skrev:
godtnavn skrev:Apropos cheesecake så kan jeg anbefale Bertels kager, i hvert fald er den æblecheesecake jeg har smagt fra dem den bedste cheesecake jeg nogensinde har fået :love: Har dog kun smagt den ene, så aner ikke hvordan de andre er, men når de har cheesecake-speciale så må de også være lækre går jeg udfra :)

Gætter på det et sted i Kbh :lol:
Hvilket er 4-5 timer i bil fra kirken :kys:


De leverer vel :D Ej, det var bare fordi du nævnte cheesecake og den er så god!

Synes sådan nogle lagkageting med mousse også er lidt kedelige, men det strangas laver er så bidder af himlen :love: Og så skal vi heller ikke have 3-retters, som sagt vil vi ikke have et bryllup hvor man sidder og spiser i flere timer :) 3 retter og kage bagefter ville jeg heller ikke kunne.


Min kæreste er lidt af en madøre så får ham næppe ned på 2 retter. Selvom vi godt kunne skippe forret for min skyld. Vi har også både vegetarer og allergikere i selskabet at tage hensyn til så en stor hovedret Buffet ville gøre tingene meget nemmere.

Jeg er et frygtelig snakkehoved så kan nemt sidde og spise og snakke i flere timer i det rette selskab. Men synes egentligt aldrig man sidder så meget til bryllupper. Det er meget værre til konfirmation!


Jeg tror vi ender med buffet og så portionsanrettet dessert, der er nemlig også en del allergikere både i min og kærestens familie, samt kræsne børn. Så det er nemmest, og så kan vi jo også få alt muligt lækkert i stedet for at skulle bestemme sig for en ret. Det der med begrænsninger er jeg ganske tydeligt ikke god til :lol:


Jeg har været til to lidt forskelligt opsatte bryllupper i år. Det første var med bryllupskage til receptionen og der var buffet til forret, noget kylling og salat. Det resulterede i at 8-10 gæster ud af 60 ikke fik forret :mellow:

Et andet bryllup jeg var til var forret portionsanrettet og hovedret var buffet. Til reception serverede de boller og pålæg. En løsning jeg selv er stor fan af. Hele vejen igennem.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2016, 14:26

Shmartiesh skrev:
Jeg har været til to lidt forskelligt opsatte bryllupper i år. Det første var med bryllupskage til receptionen og der var buffet til forret, noget kylling og salat. Det resulterede i at 8-10 gæster ud af 60 ikke fik forret :mellow:

Et andet bryllup jeg var til var forret portionsanrettet og hovedret var buffet. Til reception serverede de boller og pålæg. En løsning jeg selv er stor fan af. Hele vejen igennem.


Det lyder da også fjollet at lave en buffet uden særlig mange valgmuligheder. Men langt de fleste kan dog spise salat, selvom det ikke er en særlig mættende forret. Man kan jo sige at var forret portionsanrettet salat og kylling ville der være lige så mange der ikke fik forret som hvis salat og kylling var på en buffet.

Vi regner med at serverer frugt og chokolade til receptionen, og noget godt at drikke :) Forret springer vi nok over, ingen af os kan alligevel spise 3 måltider, og forret tager bare tid, den skal serveres, alle skal blive færdige og først derefter kan man få hovedret, og når vi egentlig hellere vil spise hovedret end forret er det fjollet at bruge tid og appetit på forretten. Som sagt gider jeg ikke sidde og spise alt for mange timer til mit bryllup :P
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Shmartiesh » 19. okt 2016, 15:04

godtnavn skrev:
Shmartiesh skrev:
Jeg har været til to lidt forskelligt opsatte bryllupper i år. Det første var med bryllupskage til receptionen og der var buffet til forret, noget kylling og salat. Det resulterede i at 8-10 gæster ud af 60 ikke fik forret :mellow:

Et andet bryllup jeg var til var forret portionsanrettet og hovedret var buffet. Til reception serverede de boller og pålæg. En løsning jeg selv er stor fan af. Hele vejen igennem.


Det lyder da også fjollet at lave en buffet uden særlig mange valgmuligheder. Men langt de fleste kan dog spise salat, selvom det ikke er en særlig mættende forret. Man kan jo sige at var forret portionsanrettet salat og kylling ville der være lige så mange der ikke fik forret som hvis salat og kylling var på en buffet.

Vi regner med at serverer frugt og chokolade til receptionen, og noget godt at drikke :) Forret springer vi nok over, ingen af os kan alligevel spise 3 måltider, og forret tager bare tid, den skal serveres, alle skal blive færdige og først derefter kan man få hovedret, og når vi egentlig hellere vil spise hovedret end forret er det fjollet at bruge tid og appetit på forretten. Som sagt gider jeg ikke sidde og spise alt for mange timer til mit bryllup :P


Hov mente at kylling og salat var tag selv bord. Problemet med det er jo at der ikke er nogen som bestemmer mængden for en. Det er der jo ved portionsanrettet.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2016, 15:11

Arh på den måde, så giver det bedre mening, det er seriøst min store frygt hver gang jeg holder fester, at løbe tør for mad/drikke. Resultatet er at jeg altid får købt for meget af alt :lol: Vi lever altid af rester flere dage efter fester :)

Jeg troede du mente at der var folk der f.eks. ikke kunne tåle kylling og derfor ikke fik forret. Hos os ville portionsanretning af mad være et værre hyr da der er rigtig mange allergier i kærestens familie, og også et par i min, så ville skulle lave 6-10 forskellige variationer af samme forret for at alle kunne få og holde styr på alle fik den rette. Det ville ejg slet ikke kunne overskue.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ficus » 19. okt 2016, 16:36

Samano skrev:Ej min kæreste var ikke med på at skippe forretten :lol:
Det vidste jeg egentlig godt. Han er alt for meget en madøre til gå glip af en ret.

Så snakkede vi også lidt mere budget.
Og jeg blev så glad, fordi hans max budget faktisk var væsentlig lavere end jeg forventede :D
Jeg var så bange for vi skulle snakke alt for længe om, hvad vi skulle bruge, men heldigvis viste det sig vi var rimelig enig :)
Så nu vil vi gå efter 60.000 kr., så må vi se om det kan lade sig gøre.
Tror jeg nu godt det kan, især fordi jeg ikke er typen der vil have den helt store brudekjole :lol:
Problemet bliver maden tror jeg, fordi det et område hvor min kæreste helst ikke spare.


Har i en ide(eller evt. hver jeres) om hvad i vil bruge pr kuvert?

Kan godt mærke at det er der vi er mest uenige. Vi har egentlig sporet os ret godt ind på hvilken retning og sådan maden skal være i, men kan godt fornemme på min kæreste at han tror det er noget billigere, end jeg ved at det er :fløjt:
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 21. okt 2016, 17:30

avdotja skrev:
flicka skrev:De her lange kjoler er i den stil, jeg umiddelbart godt kan lide. Hvis kjolen skal være lang - men jeg aner ikke om den slags vil klæde mig.
...
Billede
...]

Nu ved jeg ikke om du allerede har fundet en, men jeg er vild med den her :lun: Faktisk så meget at jeg vil høre om du kan huske hvilke mærke det er (og om den evt fås i andre farver :genert: )


Undskyld at jeg først svarer nu - jeg var i Indien, da du spurgte og internettet på stedet, hvor jeg var, kunne ikke trække Pinterest :rulle:

Kjolen er fra Sarah Seven.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21200

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf catnip » 21. okt 2016, 19:00

Ej...men altså...nogle familiemedlemmers undskyldning for at de ikke kan komme :lol:

Nogen kan ikke finde ud af det med offentlig transport (til en fest i Kbh K), nogen kan ikke lade hunden være alene hjemme, nogens børn skal til gymnastikstævne...

Det er fint nok de ikke gider at komme, men kunne de ikke svinge sig op til noget lidt mere kreativt? Såsom en nyretransplantation eller en jordomrejse? Jeg er næsten lidt skuffet...
3
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf HappyPaww » 21. okt 2016, 19:23

catnip skrev:Ej...men altså...nogle familiemedlemmers undskyldning for at de ikke kan komme :lol:

Nogen kan ikke finde ud af det med offentlig transport (til en fest i Kbh K), nogen kan ikke lade hunden være alene hjemme, nogens børn skal til gymnastikstævne...

Det er fint nok de ikke gider at komme, men kunne de ikke svinge sig op til noget lidt mere kreativt? Såsom en nyretransplantation eller en jordomrejse? Jeg er næsten lidt skuffet...

Seriøst :8: De skulle da vist ikke have været inviteret til at starte med...!
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 21. okt 2016, 20:03

HappyPaww skrev:
catnip skrev:Ej...men altså...nogle familiemedlemmers undskyldning for at de ikke kan komme :lol:

Nogen kan ikke finde ud af det med offentlig transport (til en fest i Kbh K), nogen kan ikke lade hunden være alene hjemme, nogens børn skal til gymnastikstævne...

Det er fint nok de ikke gider at komme, men kunne de ikke svinge sig op til noget lidt mere kreativt? Såsom en nyretransplantation eller en jordomrejse? Jeg er næsten lidt skuffet...

Seriøst :8: De skulle da vist ikke have været inviteret til at starte med...!


Min kammerats bedste forældre meldte fra fordi de ikke kunne overskue at tage 20 minutter med bus, fordi de skulle have skiftetøj med til dagen efter, fordi der var overnatning med til brylluppet. De er ikke syge eller særligt gamle. Og de ville ikke høre tale om at der kunne arrangeres kørsel for dem.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 21. okt 2016, 21:23

Jeg lurede lige på brugte brudekjoler på preownedweddingdresses.com og faldt over denne her - den er fin! Men desværre ikke i min størrelse - men prisen er god. Derfor poster jeg den her, i tilfælde af at der skulle være en anden, der kunne se sig selv i en lidt utraditionel farve :)

Str. 10 (ca. 38, hvis jeg husker rigtigt), koster 500$ og befinder sig i Frankfurt, Tyskland

Billede

Billede

Billede

https://www.preownedweddingdresses.com/ ... ze-10.html
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 22. okt 2016, 05:35

Samano skrev:Hvordan ville I have det med at overnatte i telt efter et bryllup? Har indset min far har en Mark(ja sådan er det at være landmandsdatter) meget tæt på det gode fest sted hvor vi kunne lave teltlejr. Jeg tænker også vi kender nogen håndværkere der har en toiletvogn vi måske kunne låne til hvis folk skal tisse i løbet af natten.

Jeg var til et bryllup, der blev holdt i et telt i baghaven. Alle vennerne medbragte telte og sov der, og familie sov i huset + hos nogle af naboerne. Det fungerede fint
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ficus » 22. okt 2016, 06:43

catnip skrev:Ej...men altså...nogle familiemedlemmers undskyldning for at de ikke kan komme :lol:

Nogen kan ikke finde ud af det med offentlig transport (til en fest i Kbh K), nogen kan ikke lade hunden være alene hjemme, nogens børn skal til gymnastikstævne...

Det er fint nok de ikke gider at komme, men kunne de ikke svinge sig op til noget lidt mere kreativt? Såsom en nyretransplantation eller en jordomrejse? Jeg er næsten lidt skuffet...


Min venindes far(eneste forældre hun har tilbage og nærmest eneste familiemedlem) meldte afbud til hendes datters dåb.... fordi der var jo fodboldkamp på hans holds hjemmebane den dag.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 22. okt 2016, 08:51

Filipai skrev:
HappyPaww skrev:
catnip skrev:Ej...men altså...nogle familiemedlemmers undskyldning for at de ikke kan komme :lol:

Nogen kan ikke finde ud af det med offentlig transport (til en fest i Kbh K), nogen kan ikke lade hunden være alene hjemme, nogens børn skal til gymnastikstævne...

Det er fint nok de ikke gider at komme, men kunne de ikke svinge sig op til noget lidt mere kreativt? Såsom en nyretransplantation eller en jordomrejse? Jeg er næsten lidt skuffet...

Seriøst :8: De skulle da vist ikke have været inviteret til at starte med...!


Min kammerats bedste forældre meldte fra fordi de ikke kunne overskue at tage 20 minutter med bus, fordi de skulle have skiftetøj med til dagen efter, fordi der var overnatning med til brylluppet. De er ikke syge eller særligt gamle. Og de ville ikke høre tale om at der kunne arrangeres kørsel for dem.

Jeg ville sgu blive lidt stram i masken over sådanne undskyldninger :nerve:

Min egen far meldte afbud til brylluppet en uge før, fordi min mor også skulle deltage. De har været skilt i 15 år, og denne ENE dag kunne han ikke mande sig op til at bryde sit princip om ikke at være i 'stue med hende'. Behøver jeg sige, at kontakten til min far siden har været lig nul?
:evil: :cuss: :tie: :badr:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 22. okt 2016, 11:09

catnip skrev:Ej...men altså...nogle familiemedlemmers undskyldning for at de ikke kan komme :lol:

Nogen kan ikke finde ud af det med offentlig transport (til en fest i Kbh K), nogen kan ikke lade hunden være alene hjemme, nogens børn skal til gymnastikstævne...

Det er fint nok de ikke gider at komme, men kunne de ikke svinge sig op til noget lidt mere kreativt? Såsom en nyretransplantation eller en jordomrejse? Jeg er næsten lidt skuffet...


Eneste forklaring på de afbud må være at I har ringet og inviteret til brylluppet ½ time før vielsen, send invitationer næste gang :P

Ej, det er da langt ude! Jeg var blevet så skuffet, håber ikke det er for tæt familie/venner der giver de afbud.
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21200

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf catnip » 22. okt 2016, 11:34

Det var nær familie der meldte fra på den måde. Men jeg er ikke overrasket, og derfor heller ikke skuffet. Til gengæld kommer alle dem vi allerhelst vil se, I ved den familie man selv vælger...vores venner :lun:
2
- Nevertheless she persisted -

Tilbage til "Fest og bryllup"