Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2017, 18:51

Joe skrev:Kan I anbefale folk til hår+makeup i Storkøbenhavn? Som i typer, der gerne kører hjem til folk på Amager og får dem til at se nogenlunde ud?


Elsker at dit mål er at se nogenlunde ud :D Jeg kigger lige med, har en gammel veninde som ikke længere er tæt, der er frisør og vil gøre det for 250 kr da vi er gamle venner, men hun flytter måske til udlandet og arbejder til foråret, så det er kun hvis hun er hjemme i Danmark der. Så skal have en nødløsning klar hvis hun til foråret finder ud af at hun ikke er hjemme de uger :)
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ficus » 30. jan 2018, 21:29

Jeg var ude og prøve en bestemt kjole i efteråret. Og så er det jo man skal lade være med at kigge videre, når man egentlig ikke er rigtig er i gang med at planlægge bryllup......

Nu har jeg så fundet en kjole, som lidt minder om den jeg prøvede, sat ned fra £1800 til £320. Overvejer rigtig, rigtig meget at satse på at det kunne være lige den rigtige :genert: 2700 er en ret spiselig pris.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf bluetof1 » 7. feb 2018, 10:35

Bryllupsrelateret, men ikke mit bryllup :D

Vi har fået en invitation til bryllup. Den er ret formel i tonen, men brudeparret skal vies på rådhus og festen skal holdes på en campingplads (i et selskabslokale, tænker jeg). De har ikke skrevet noget om påklædning.
Så tonen siger festtøj, men setuppet siger mere afslappet, bl.a. fordi invitationen kom mindre end to måneder før brylluppet skal finde sted. Min kæreste synes ikke vi kan spørge om påklædning fordi det vil virke snobbet. Jeg gider bare heller ikke falde udenfor på hverken den ene eller den anden måde og jeg vil sådan set også gerne gøre en indsats for at brudeparret får den fest de ønsker sig.
Brudgommen er MEGET afslappet. Han møder rutinemæssigt i skovmandsskjorte, fjællrævenbukser og uplejet fuldskæg til alt fra eftermiddagskaffe hos bedsteforældrene til rund fødselsdag på fin restaurant. Jeg er dog ret sikker på at skovmandsskjorten bliver brændt før han får den ide at tage den på til sit bryllup. Bruden klæder sig efter lejligheden og sørger for at have pæn make up og hår osv. uden at overdrive.

Når det nu ikke er en mulighed at spørge, ville I så tænke at en pæn buksedragt er nok (den er lyseblå og uden noget ballade, men heller ikke plain), pæne sko osv. eller er vi mere ovre i en lang-kjole-uden-at-det-er-galla situation?
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zonta » 7. feb 2018, 10:53

bluetof1 skrev:Bryllupsrelateret, men ikke mit bryllup :D

Vi har fået en invitation til bryllup. Den er ret formel i tonen, men brudeparret skal vies på rådhus og festen skal holdes på en campingplads (i et selskabslokale, tænker jeg). De har ikke skrevet noget om påklædning.
Så tonen siger festtøj, men setuppet siger mere afslappet, bl.a. fordi invitationen kom mindre end to måneder før brylluppet skal finde sted. Min kæreste synes ikke vi kan spørge om påklædning fordi det vil virke snobbet. Jeg gider bare heller ikke falde udenfor på hverken den ene eller den anden måde og jeg vil sådan set også gerne gøre en indsats for at brudeparret får den fest de ønsker sig.
Brudgommen er MEGET afslappet. Han møder rutinemæssigt i skovmandsskjorte, fjællrævenbukser og uplejet fuldskæg til alt fra eftermiddagskaffe hos bedsteforældrene til rund fødselsdag på fin restaurant. Jeg er dog ret sikker på at skovmandsskjorten bliver brændt før han får den ide at tage den på til sit bryllup. Bruden klæder sig efter lejligheden og sørger for at have pæn make up og hår osv. uden at overdrive.

Når det nu ikke er en mulighed at spørge, ville I så tænke at en pæn buksedragt er nok (den er lyseblå og uden noget ballade, men heller ikke plain), pæne sko osv. eller er vi mere ovre i en lang-kjole-uden-at-det-er-galla situation?

Jeg ville personligt ikke blive sur, hvis folk kom i en pæn buksedragt til mit bryllup. Så længe det ikke er sådan en hygge-lounge-én og så med klip-klapper, så synes jeg det er helt fint. Med din beskrivelse af parret, tænker jeg også, at det er fint. Hvis de ønskede, at I mødte op i et bestemt outfit, måtte de jo skrive det i invitationen :)
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zonta » 7. feb 2018, 10:56

Vi har ikke skrevet dresscode i vores invitation. Jeg skal være ærlig og sige, at hvis nogen møder op i cargopants og slidt t-shirt, så ville jeg da nok tænke mit. Tror også bare det er fordi jeg selv synes, at ved sådan en begivenhed er det en selvfølge, at man klæder sig lidt pænt på :)
1
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 7. feb 2018, 11:00

Jeg ville altid tage kjole på til bryllup, men som brud er jeg ligeglad hvad mine gæster kommer i, så længe det ikke er brudekjole :lol: Vi har selv en dresscode der hedder kanindragt, figenblade eller gallatøj, så længe folk er tilpasse og føler sig smukke. Så jeg er nok mere large end flertallet. Hvis det er nogle du kender godt kan du jo snakke med dem om festen uden at spørge direkte til dresscode, på den måde får du vel en idé om hvilken type fest der er tale om?

Personligt har de rådhusbryllupper jeg har været til været lige så fine som kirkebryllupper, festen er jo ikke mindre fin fordi man ikke tror på gud :)
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf bluetof1 » 7. feb 2018, 11:07

godtnavn skrev:Jeg ville altid tage kjole på til bryllup, men som brud er jeg ligeglad hvad mine gæster kommer i, så længe det ikke er brudekjole :lol: Vi har selv en dresscode der hedder kanindragt, figenblade eller gallatøj, så længe folk er tilpasse og føler sig smukke. Så jeg er nok mere large end flertallet. Hvis det er nogle du kender godt kan du jo snakke med dem om festen uden at spørge direkte til dresscode, på den måde får du vel en idé om hvilken type fest der er tale om?

Personligt har de rådhusbryllupper jeg har været til været lige så fine som kirkebryllupper, festen er jo ikke mindre fin fordi man ikke tror på gud :)


Nej nej, det ved jeg godt :) Det er mere fordi kulturen i den familie er sådan at hvis det er rådhus så er det også pr. definition afslappet og så fordi vi har en skummel fornemmelse af at det er et "shotgun wedding" fordi hun er preggers :-D

Jeg kan godt lide når der er en dress code fordi det gør det nemmere for gæsterne at møde op i det rigtige og hverken være over- eller underdressed.

Jeg kender desværre ikke brudeparret ret godt så det er ikke nogen jeg ser inden. Det er noget familie til min kæreste.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 7. feb 2018, 11:15

bluetof1 skrev:
godtnavn skrev:Jeg ville altid tage kjole på til bryllup, men som brud er jeg ligeglad hvad mine gæster kommer i, så længe det ikke er brudekjole :lol: Vi har selv en dresscode der hedder kanindragt, figenblade eller gallatøj, så længe folk er tilpasse og føler sig smukke. Så jeg er nok mere large end flertallet. Hvis det er nogle du kender godt kan du jo snakke med dem om festen uden at spørge direkte til dresscode, på den måde får du vel en idé om hvilken type fest der er tale om?

Personligt har de rådhusbryllupper jeg har været til været lige så fine som kirkebryllupper, festen er jo ikke mindre fin fordi man ikke tror på gud :)


Nej nej, det ved jeg godt :) Det er mere fordi kulturen i den familie er sådan at hvis det er rådhus så er det også pr. definition afslappet og så fordi vi har en skummel fornemmelse af at det er et "shotgun wedding" fordi hun er preggers :-D

Jeg kan godt lide når der er en dress code fordi det gør det nemmere for gæsterne at møde op i det rigtige og hverken være over- eller underdressed.

Jeg kender desværre ikke brudeparret ret godt så det er ikke nogen jeg ser inden. Det er noget familie til min kæreste.


Jeg hader dresscode! Så vores er jo bare "tag det tøj på du føler dig smuk i", synes det er vigtigere at folk er godt tilpas i tøjet end at jeg som vært skal diktere deres påklædning. Generelt er jeg nok ikke god til formelle fester, hader også bordplaner :lol:
Jeg tror dit tøjvalg er helt fint, især hvis de normalt er mere afslappede til rådhus bryllupper i den familie, men jeg ville også synes dit tøj var fint til et mindre afslappet bryllup :)
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ficus » 7. feb 2018, 11:19

Jeg synes også dit tøj lyder fint!

Når man er medlem i en bryllupsgruppe på FB, så ser man virkelig mange “stilforvirrede” bryllupper synes jeg. Du havde nok ikke været i tvivl, hvis tonen og invitationen, havde passet bedre med festtypen. Ikke nødvendigvis at det er på rådhus, det siger efterhånden ikke så meget om festen. Men campingpladsen peger måske ikke rigtig i retning af super formelt og slet ikke galla.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf bluetof1 » 7. feb 2018, 11:27

Ficus skrev:Jeg synes også dit tøj lyder fint!

Når man er medlem i en bryllupsgruppe på FB, så ser man virkelig mange “stilforvirrede” bryllupper synes jeg. Du havde nok ikke været i tvivl, hvis tonen og invitationen, havde passet bedre med festtypen. Ikke nødvendigvis at det er på rådhus, det siger efterhånden ikke så meget om festen. Men campingpladsen peger måske ikke rigtig i retning af super formelt og slet ikke galla.


Nej, det er nemlig lidt træls at det ikke passer sammen. Det ville være nemmere at regne sig frem til hvad de gerne ville have. Selv dem, der er ligeglade er jo ikke helt ligeglade.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 7. feb 2018, 11:55

bluetof1 skrev:
Ficus skrev:Jeg synes også dit tøj lyder fint!

Når man er medlem i en bryllupsgruppe på FB, så ser man virkelig mange “stilforvirrede” bryllupper synes jeg. Du havde nok ikke været i tvivl, hvis tonen og invitationen, havde passet bedre med festtypen. Ikke nødvendigvis at det er på rådhus, det siger efterhånden ikke så meget om festen. Men campingpladsen peger måske ikke rigtig i retning af super formelt og slet ikke galla.


Nej, det er nemlig lidt træls at det ikke passer sammen. Det ville være nemmere at regne sig frem til hvad de gerne ville have. Selv dem, der er ligeglade er jo ikke helt ligeglade.


Jeg er vitterlig ligeglad så længe de hverken har brudekjole på eller er nøgne. Er folk tilpasse og følers sig smukke er jeg glad. Der er dog enkelte personer jeg ikke er ligeglad med påklædningen hos, f.eks. min mand, søster (hun er brudepige, her betaler jeg tøjet så har medindflydelse) og far.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Alphilia » 24. feb 2018, 11:27

Hvornår er det normalt man sætter SU ift festen? 1 måned,2 måneder før?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 24. feb 2018, 11:45

Alphilia skrev:Hvornår er det normalt man sætter SU ift festen? 1 måned,2 måneder før?


Tror en måned før er det normale, men vi har sat den små to måneder før, så er der tid til at rykke for svar til dem der ikke har svaret til tiden (dem synes jeg altid der er nogle stykker af) og så har vi god tid til at få styr på alt. Jeg tænker folk alligevel godt ved om de kommer et par måneder før.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zonta » 24. feb 2018, 23:57

Alphilia skrev:Hvornår er det normalt man sætter SU ift festen? 1 måned,2 måneder før?

Vi havde SU to måneder før.
1
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 26. feb 2018, 06:09

Vi havde SU præcis en måned før :)
0
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Fest og bryllup"