Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 11. maj 2018, 06:57

Nu har jeg helt dårlig samvittighed over, at vi også har ønsket os tilskud til bryllupsrejse. Men altså, det er bare det, vi ønsker os mest :genert:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Kalimsofie » 11. maj 2018, 07:10

Ej, man skal da vel ikke have dårlig samvittighed over at ønske sig tilskud til en kæmpe oplevelse, hvor man vil tænke på alle gæsterne imens? Om man som gæst bruger de hundrede kroner på en vase/salatslynge/havedims eller giver dem til en rejse, er vel det samme?

Altså, fair nok, som gæst synes jeg, det er lidt kedeligt, når folk ønsker sig penge, fordi jeg elsker at købe gaver, men så bruger jeg altid en masse tid på at lave et sjovt kort/sjov gimmick med pengene, så det ikke bare føles som en pengeudveksling.
5
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 11. maj 2018, 07:23

Kalimsofie skrev:Ej, man skal da vel ikke have dårlig samvittighed over at ønske sig tilskud til en kæmpe oplevelse, hvor man vil tænke på alle gæsterne imens? Om man som gæst bruger de hundrede kroner på en vase/salatslynge/havedims eller giver dem til en rejse, er vel det samme?

Altså, fair nok, som gæst synes jeg, det er lidt kedeligt, når folk ønsker sig penge, fordi jeg elsker at købe gaver, men så bruger jeg altid en masse tid på at lave et sjovt kort/sjov gimmick med pengene, så det ikke bare føles som en pengeudveksling.
Lemonella skrev:Ej altså, nu bliver jeg sgu lidt sådan, "hvad sker der her"?

Parret smider penge i en bryllupsfest med alt, hvad dertil hører og det er ikke altid billigt. Skulle man så pludselig have dårlig samvittighed over at have specifikke ønsker, som tilskud til bryllupsrejse, en sauna i udhuset, et spabad på terrassen eller, hvad man nu føler for vil gøre en glad?


Tak, I to :kys:

Er meget enig. Vi kommer formentlig ikke til at kunne tage de store rejser i de næste mange år, så vi vil gerne, at vores bryllupsrejse bliver noget særligt.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 11. maj 2018, 07:29

Synes sagtens man kan ønske sig penge til bryllupsrejse.. Mit problem kommer når man så ikke tager ud og rejser :genert:
Et vennepar ønskede sig udelukkende penge til bryllupsrejse, ingen andre gaver, fordi de ville have en vild rejse. Så de fik en del penge, og vi lavede en fin lille rejsekuffert ting med penge i. De kom aldrig afsted på en bryllupsrejse, og pengene røg i nyt hus i stedet. Så havde jeg hellere set de ikke havde ønsket sig til specifik ting :)
5
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 11. maj 2018, 07:33

Filipai skrev:Synes sagtens man kan ønske sig penge til bryllupsrejse.. Mit problem kommer når man så ikke tager ud og rejser :genert:
Et vennepar ønskede sig udelukkende penge til bryllupsrejse, ingen andre gaver, fordi de ville have en vild rejse. Så de fik en del penge, og vi lavede en fin lille rejsekuffert ting med penge i. De kom aldrig afsted på en bryllupsrejse, og pengene røg i nyt hus i stedet. Så havde jeg hellere set de ikke havde ønsket sig til specifik ting :)


Det forstår jeg så til gengæld godt, at det må føles lidt mærkeligt :)

Vores venner ønskede sig også tilskud og har lige været at sted på en dejlig rejse. Det er hyggeligt at vide, at vi har bidraget til en god oplevelse.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Tricolette » 11. maj 2018, 07:56

bluetof1 skrev:
Tricolette skrev:
bluetof1 skrev:
godtnavn skrev:Hvad med oplevelser? Middag på jeres yndlings restaurant, gavkort til spa, massage, helikoptertur osv.

Jeg synes det er ret mærkeligt ikke at give gaver til et bryllup fordi brudparrt er voksent, det er de fleste brudepar vel :lol:


Min kærestes familier nægter at give gavekort (fik jeg at vide i går). Jeg ved ikke helt hvorfor, men det var vist noget med en rund fødselsdag engang hvor fødselaren ikke havde ønsket sig noget og havde fået gavekort og aldrig fået dem brugt. Det var en lidt forvirrende historie.

Altså, for min skyld kunne vi godt ønske os penge, men jeg synes tendensen er at det er ret uopdragent :gruble:
Jeg synes bare også det virker sådan lidt... martyragtigt? at sige at vi ikke vil have gaver fordi vi ikke ved hvad vi skal ønske os :stoned:

Min familie, eller mest min mor, har bestemt at efter at vi har fået børn så får de voksne ikke gaver mere. Det er kun børnene. Indtil videre har der ikke været nogen undtagelser til denne regel. Heller ikke da min søster fyldte rundt og inviterede til fest. Jeg tror ikke min mor eller resten af familien mener at et bryllup (nr. 2) er grund nok til at lave det princip om.
Jeg fik f.eks. heller ikke nogen eksamensgave da jeg blev færdig på uni fordi jeg havde to børn på det tidspunkt. Der var en lille fællesgave fra hele familien til min kandidatfest, men jeg er ret sikker på at min mor ikke var med i den.
Det er nu også fint nok med mig. Vi mangler som sagt ikke noget :)

Tilskud til bryllupsrejse?


Kan man godt det?
Jeg har det stadig dårligt med at min eksmand og jeg gjorde det da vi blev gift selvom det var helt fair. Vi fik en kæmpe dyrlægeregning ganske kort tid før brylluppet. Rejsen var købt og betalt, men alle vores lommepenge and then some gik til den regning :tie:
Jeg synes bare det virker så grådigt :gruble:
På den anden side er der virkelig ikke noget vi mangler :wacko:


Selvfølgelig kan I det! :gogo:
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 11. maj 2018, 08:04

Jeg håber virkelig vi får tilskud til bryllupsrejsen, vi rejser uanset hvad på bryllupsrejse til efteråret, men som det er nu bliver det næppe den vilde luksusrejse, så alle tilskud vil gøre en kæmpe forskel for os. Brylluppet er lige endt 30.000 kr dyrere end først antaget :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 11. maj 2018, 20:05

Filipai skrev:Synes sagtens man kan ønske sig penge til bryllupsrejse.. Mit problem kommer når man så ikke tager ud og rejser :genert:
Et vennepar ønskede sig udelukkende penge til bryllupsrejse, ingen andre gaver, fordi de ville have en vild rejse. Så de fik en del penge, og vi lavede en fin lille rejsekuffert ting med penge i. De kom aldrig afsted på en bryllupsrejse, og pengene røg i nyt hus i stedet. Så havde jeg hellere set de ikke havde ønsket sig til specifik ting :)


Det synes jeg faktisk er rigtig dårlig stil, det er okay hvis rejsen bliver udsat f.eks. grundet sygdom el.lign. men pengene skal fandme lægges til side til en rejse når det er det man har fået dem til (og vel og mærke selv ønsket sig dem til). Vi tager først på bryllupsrejse nogle måneder efter brylluppet, pånær hvis en ukendt mange millionær onkel kommer forbi og giver os en kæmpe pengegave :P Vil gerne have vores opsparing op på et rart niveau igen før vi igen bruger mange penge. Men det bliver efterårsferie-ish (håber mine fag kommer til at ligge så vi kan tage afsted skævt og få billigere billetter) om det så bliver lalandia eller solferie vil opsparingen og gaver afgøre :)
2
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 11. maj 2018, 22:44

Jeg har set nogen ønske penge til specifikke ting PÅ selve bryllupsrejsen.. Altså lidt ala "uanset hvad, skal vi til Paris, men vi ønsker os penge til eiffeltårnet, disneyland, blablabla" og så kan takkekortene være lidt ala "Tak for hjælpen, her er et billede af os i eiffeltårnet"
5
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Anlewi » 12. maj 2018, 04:57

Da vi havde kobberbryllup ønskede vi os pengen til den bryllupsrejse vi aldrig kom på (der var ikke råd og jeg var nybagt mor)

Vi endte med at komme på den mest pragtfulde tur til Budapest. Vi boede som var vi kongelige, spiste forrygende mad, havde spændende oplevelser m.m.

Vi sendte aå mange varme tanker til de der havde givet os tilskud og selv efter 3 år efter er det en tur jeg virkelig tænker tilbage på med varme.

Alle der havde givet tilskud fik i øvrigt et takkekort med et billede af os med forskellige steder i Budapest hvor vi havde været.
4
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zonta » 12. maj 2018, 05:48

Jeg synes også sagtens man kan ønske sig penge i gave, men som gæst ville jeg også gerne have at vide, hvilket formål mine penge gik til :genert: F.eks. Tilskud til ny terrasse/bryllupsrejse/nyt køkken eller hvad det nu kan være.

Vi ønskede os også gavekort til luksusrestauranter, fordi vi ved, at vi aldrig selv vil bruge penge på det. Der har vi f.eks. fået til Søllerød Kro og det er altså ikke noget vi selv ville prioritere at bruge flere tusinde kroner på :D
1
J, juli 2018.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf bluetof1 » 12. maj 2018, 07:13

Tak for svar, alle sammen :)

Vi er kommet frem til et enkelt ønske i en meget rimelig pris. Hvis min kærestes familie går sammen så vil det blive ca. 50 pr. person og jo endnu mindre hvis alle gæsterne hopper på det, så det synes vi godt vi kan tillade os :)
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 12. maj 2018, 07:17

Zonta skrev:Jeg synes også sagtens man kan ønske sig penge i gave, men som gæst ville jeg også gerne have at vide, hvilket formål mine penge gik til :genert: F.eks. Tilskud til ny terrasse/bryllupsrejse/nyt køkken eller hvad det nu kan være.

Vi ønskede os også gavekort til luksusrestauranter, fordi vi ved, at vi aldrig selv vil bruge penge på det. Der har vi f.eks. fået til Søllerød Kro og det er altså ikke noget vi selv ville prioritere at bruge flere tusinde kroner på :D

Vi ønsker os også gavekort til de gode restauranter her i byen. Det er sådan noget vi nyder og går rigtig meget op i, men jeg er for nærig til min kæreste må gør ligeså tit som han nyder.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 12. maj 2018, 07:42

bluetof1 skrev:Tak for svar, alle sammen :)

Vi er kommet frem til et enkelt ønske i en meget rimelig pris. Hvis min kærestes familie går sammen så vil det blive ca. 50 pr. person og jo endnu mindre hvis alle gæsterne hopper på det, så det synes vi godt vi kan tillade os :)


Hvad endte I med at ønske jer?

Jeg tror dog I skal regne med at få flere gaver, men så må folk jo bare være kreative, personligt ville jeg aldrig give en gave til 50 kr til et bryllup, selv bryllupper jeg ikke har været inviteret til har jeg nogle gange givet en større gave. Men jeg tænker folk sikkert godt selv kan finde på noget :)

Og så undre det mig at du føler "I godt kan tillade" jer det, altså, hvorfor kan I ikke tillade jer at ønske dyrere eller flere ting? Det er jo bare ønsker ikke krav om at folk køber tingene.
2
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf bluetof1 » 12. maj 2018, 08:20

godtnavn skrev:
bluetof1 skrev:Tak for svar, alle sammen :)

Vi er kommet frem til et enkelt ønske i en meget rimelig pris. Hvis min kærestes familie går sammen så vil det blive ca. 50 pr. person og jo endnu mindre hvis alle gæsterne hopper på det, så det synes vi godt vi kan tillade os :)


Hvad endte I med at ønske jer?

Jeg tror dog I skal regne med at få flere gaver, men så må folk jo bare være kreative, personligt ville jeg aldrig give en gave til 50 kr til et bryllup, selv bryllupper jeg ikke har været inviteret til har jeg nogle gange givet en større gave. Men jeg tænker folk sikkert godt selv kan finde på noget :)

Og så undre det mig at du føler "I godt kan tillade" jer det, altså, hvorfor kan I ikke tillade jer at ønske dyrere eller flere ting? Det er jo bare ønsker ikke krav om at folk køber tingene.


Et bålsted.

Jamen, det er nok mest noget, der eksisterer i mit eget hoved, tror jeg. Jeg tænker bare at det jo er 2. gang for os begge to så på en eller anden måde virker det som om det ikke er noget at fejre. Det er jo gået galt en gang så hvad skulle være anderledes denne gang? Det virker lidt barnligt og naivt, måske endda en anelse ignorant, at tro at denne gang skulle være anderledes.
Jeg ved godt det er noget vrøvl, men det er sådan jeg har det :genert:

Det ville være så fint hvis Emma Gad havde sagt noget om hvad man skal gøre hvis man ikke ønsker sig noget og ikke har brug for noget. Penge kan man jo altid bruge, men ja... :genert:

Edit.: det er jo heller ikke en gave til 50 kr. :) Gaven er jo noget større end det, der er bare mange, der kan gå sammen :)
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.

Tilbage til "Fest og bryllup"