Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 22. maj 2018, 15:22

LaMariposa skrev:Er der nogen af jer, der tilfældigvis ligger inde med et polaroidkamera, som I vil låne/leje ud? Vi er ret hooked på at have et på dagen, så gæsterne kan tage billeder til gæstebogen, men vi synes det er lidt åndssvagt at bruge penge på at købe et, da vi nok ikke kommer til at bruge det bagefter :)

Ved I godt hvor åndsvagt dyre filmen er?
Min ven har et og det koster 25 kr. pr. billede.
Og der skal være rimelig godt lys ellers bliver kvalitet ikke så god.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 22. maj 2018, 15:32

Man kan nu nemt finde billederne til "kun" 10 kr per billede, men de bliver tit mindre gode, derudover så holder de ikke evigt men billedet falmer hen over tid. Bare man er opmærksom på det. Jeg synes hellere I skal tage rigtige billeder og så selv lime dem ind efterfølgende, evt lav en plads til billede i gæstebogen :) Eller brug pengene på selfieboks folk kan tage billede til gæstebogen med, det kommer til at koste ca det samme hvis der er mange gæster (der skal jo være ekstra billeder så dem der bliver uskarpe kan tages om).
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 22. maj 2018, 15:34

godtnavn skrev:Man kan nu nemt finde billederne til "kun" 10 kr per billede, men de bliver tit mindre gode, derudover så holder de ikke evigt men billedet falmer hen over tid. Bare man er opmærksom på det. Jeg synes hellere I skal tage rigtige billeder og så selv lime dem ind efterfølgende, evt lav en plads til billede i gæstebogen :) Eller brug pengene på selfieboks folk kan tage billede til gæstebogen med, det kommer til at koste ca det samme hvis der er mange gæster (der skal jo være ekstra billeder så dem der bliver uskarpe kan tages om).

Ja okay min ven er kameramand, så han går næppe på kompromis men kvaliteten.

Hvad har I andre fundet på til morgengave?
Jeg er gået lidt amok, så han får både en forlænget weekend i Rom og en kort tur til Göteborg, da jeg lige fandt et godt tilbud på færgen. Så selve pakken bliver en kurv med gavekort, en guidebog til Rom og så nogle svenske og romersk specialiteter.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 22. maj 2018, 17:06

1234 skrev:
godtnavn skrev:Man kan nu nemt finde billederne til "kun" 10 kr per billede, men de bliver tit mindre gode, derudover så holder de ikke evigt men billedet falmer hen over tid. Bare man er opmærksom på det. Jeg synes hellere I skal tage rigtige billeder og så selv lime dem ind efterfølgende, evt lav en plads til billede i gæstebogen :) Eller brug pengene på selfieboks folk kan tage billede til gæstebogen med, det kommer til at koste ca det samme hvis der er mange gæster (der skal jo være ekstra billeder så dem der bliver uskarpe kan tages om).

Ja okay min ven er kameramand, så han går næppe på kompromis men kvaliteten.

Hvad har I andre fundet på til morgengave?
Jeg er gået lidt amok, så han får både en forlænget weekend i Rom og en kort tur til Göteborg, da jeg lige fandt et godt tilbud på færgen. Så selve pakken bliver en kurv med gavekort, en guidebog til Rom og så nogle svenske og romersk specialiteter.


Det kommer nok også an på hvilket kamera man har hvad filmene koster :) Men så vidt jeg ved er ingen af billederne langtidsholdbare :(

Jeg tror ikke jeg giver nogen morgengave, tror aldrig min kæreste har hørt om det og har ikke en god idé, bruger mine gode idéer på 40 års fødselsdag og fars dag her inden, så springer morgengaven over :) Overvejer dog at give noget underholdning til brylluppet som en overraskelse til ham.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Alphilia » 22. maj 2018, 17:07

Jeg tror umiddelbart vi springer morgengaverne over og fyrer pengene på vores efterfølgende rejse.
Jeg er rimelig blank, hvis jeg skulle finde på noget :D
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 22. maj 2018, 17:09

Alphilia skrev:Jeg tror umiddelbart vi springer morgengaverne over og fyrer pengene på vores efterfølgende rejse.
Jeg er rimelig blank, hvis jeg skulle finde på noget :D


Hvis du gerne vil give morgengave kunne du måske finde en fed aktivitet der hvor I skal på ferie?
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Alphilia » 22. maj 2018, 17:23

godtnavn skrev:
Alphilia skrev:Jeg tror umiddelbart vi springer morgengaverne over og fyrer pengene på vores efterfølgende rejse.
Jeg er rimelig blank, hvis jeg skulle finde på noget :D


Hvis du gerne vil give morgengave kunne du måske finde en fed aktivitet der hvor I skal på ferie?


Ja, det har vi også snakket om, vi hver især skulle gøre
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 22. maj 2018, 17:39

Min kæreste spurgte om vi både skulle give bryllupsgave og morgengave, og fortryder jeg sagde "kun morgengave" :D Nå, men jeg giver ham en lommelærke tror jeg, med lidt whiskey i, og så med indgraveret dato
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf englishchannel » 22. maj 2018, 19:10

Jeg har lidt en udfordring i forhold til feststed og S.U.

Vi skal booke en restaurant, hvor vi skal angive antal gæster, da der er forskel på arrangementernes størrelse. Da ca. halvdelen af vores gæster kommer fra udlandet og en del har små børn (vores bryllup er børnefrit) har vi ca. 20 gæster, vi er meget i tvivl om, udover de sædvanlige der altid kan melde fra. Det betyder, at vi ikke ved om vi ender i deres lille (under 50 gæster) eller store (over 50 gæster) kategori.

Jeg kan læse mig frem til, at S.U.-datoen typisk er 4-8 uger før brylluppet, men så kan vi reelt set ikke rigtigt booke feststedet før, hvis de har brug for antallet af kuverter.

Er der andre, der er løbet ind i lignende problemer? Jeg synes godt nok, at det virker rimelig ufleksibelt og er bekymret for enten at stå med 20 kuverter i overskud, eller at stå uden feststed.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 22. maj 2018, 19:12

Luffegås skrev:Min kæreste spurgte om vi både skulle give bryllupsgave og morgengave, og fortryder jeg sagde "kun morgengave" :D Nå, men jeg giver ham en lommelærke tror jeg, med lidt whiskey i, og så med indgraveret dato

Er morgengaven ikke bryllupsgave? Det er sådan jeg ser den. Jeg nyder for første gang at have uendelig penge :lol:eller sådan føles det. Så har også planer om at bruge alt for mange penge på hans fødselsdagsgave.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 22. maj 2018, 19:15

englishchannel skrev:Jeg har lidt en udfordring i forhold til feststed og S.U.

Vi skal booke en restaurant, hvor vi skal angive antal gæster, da der er forskel på arrangementernes størrelse. Da ca. halvdelen af vores gæster kommer fra udlandet og en del har små børn (vores bryllup er børnefrit) har vi ca. 20 gæster, vi er meget i tvivl om, udover de sædvanlige der altid kan melde fra. Det betyder, at vi ikke ved om vi ender i deres lille (under 50 gæster) eller store (over 50 gæster) kategori.

Jeg kan læse mig frem til, at S.U.-datoen typisk er 4-8 uger før brylluppet, men så kan vi reelt set ikke rigtigt booke feststedet før, hvis de har brug for antallet af kuverter.

Er der andre, der er løbet ind i lignende problemer? Jeg synes godt nok, at det virker rimelig ufleksibelt og er bekymret for enten at stå med 20 kuverter i overskud, eller at stå uden feststed.

Buuh den er godt nok svær. Vores skulle først have det at vide 2 uger før, så har slet ikke forholdt mig til noget i den stil.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 22. maj 2018, 19:24

Jeg har fået taget budoirbilleder til min kæreste. Det er det jeg ved, at han ønsker sig mest, for det har han snakket så meget om. Derudover har jeg fået lavet to krus og hæklet en ting til ham (begge en intern ting vi har).
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 22. maj 2018, 19:37

1234 skrev:
Luffegås skrev:Min kæreste spurgte om vi både skulle give bryllupsgave og morgengave, og fortryder jeg sagde "kun morgengave" :D Nå, men jeg giver ham en lommelærke tror jeg, med lidt whiskey i, og så med indgraveret dato

Er morgengaven ikke bryllupsgave? Det er sådan jeg ser den. Jeg nyder for første gang at have uendelig penge :lol:eller sådan føles det. Så har også planer om at bruge alt for mange penge på hans fødselsdagsgave.


Traditionelt set, jo. Jeg tror ikke det er typisk at give begge dele.

Jeg gav min mand 12 oplevelser - en for hver "bryllupsdag" det første år. Vi har bl.a. spillet minigolf på en mega sej bane, været til fodboldkamp med hans hold, været på picnic, til julemarked, en tur i dinosaurpark og en masse andet - alt noget, som har relevans for os og vores forhold. Det har været helt vildt hyggeligt, og alle udgifterne er blevet fordelt over året.
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 22. maj 2018, 20:56

Neenah skrev:
1234 skrev:
Luffegås skrev:Min kæreste spurgte om vi både skulle give bryllupsgave og morgengave, og fortryder jeg sagde "kun morgengave" :D Nå, men jeg giver ham en lommelærke tror jeg, med lidt whiskey i, og så med indgraveret dato

Er morgengaven ikke bryllupsgave? Det er sådan jeg ser den. Jeg nyder for første gang at have uendelig penge :lol:eller sådan føles det. Så har også planer om at bruge alt for mange penge på hans fødselsdagsgave.


Traditionelt set, jo. Jeg tror ikke det er typisk at give begge dele.

Jeg gav min mand 12 oplevelser - en for hver "bryllupsdag" det første år. Vi har bl.a. spillet minigolf på en mega sej bane, været til fodboldkamp med hans hold, været på picnic, til julemarked, en tur i dinosaurpark og en masse andet - alt noget, som har relevans for os og vores forhold. Det har været helt vildt hyggeligt, og alle udgifterne er blevet fordelt over året.

Arh en klassiker. Den overvejede jeg også. Jeg håber faktisk lidt min kæreste laver den. Jeg bestemte mig for Rom, fordi det var det først sted vi aftalt at tage på ferie og her 8 år efter er det stadig ikke sket. Vi har besøgt 2 kontinenter og 10 lande siden, men vores turen til Rom bog er stadig ikke kommet i brug.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 23. maj 2018, 18:26

1234 skrev:
Luffegås skrev:Min kæreste spurgte om vi både skulle give bryllupsgave og morgengave, og fortryder jeg sagde "kun morgengave" :D Nå, men jeg giver ham en lommelærke tror jeg, med lidt whiskey i, og så med indgraveret dato

Er morgengaven ikke bryllupsgave? Det er sådan jeg ser den. Jeg nyder for første gang at have uendelig penge :lol:eller sådan føles det. Så har også planer om at bruge alt for mange penge på hans fødselsdagsgave.

Morgengaven er jo traditionelt noget gommen giver sin hustru som tak for hendes mødom.. Jeg tror de fleste af os kan sige "that ship has sailed", og derofr bruden nu også vil give noget :D Men jo, jeg tror man lidt selv må om hvad man vil give hvornår
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Fest og bryllup"