Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 13. apr 2018, 08:14

Ellers har Søstrene Grene sommetider selvhærdende ler.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 18. apr 2018, 17:50

4 måneder til bryllup, og så måtte jeg jo lige ind og skrive ægteskabserklæring.
Jeg ville gerne have nyt navn når vielsesattesten kommer, men det tog lige 10 minutter bare at sidde og stirre tomt på skærmen, og overbevise mig selvom jeg vil hedde et -sen navn. Jeg satte mig efternavn til mellemnavn, så er det ikke helt væk, til gengæld er hele mit nye navn 31 bogstaver langt :s. Andre der havde det lidt svært ved at skifte?
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Shmartiesh » 18. apr 2018, 18:48

Luffegås skrev:4 måneder til bryllup, og så måtte jeg jo lige ind og skrive ægteskabserklæring.
Jeg ville gerne have nyt navn når vielsesattesten kommer, men det tog lige 10 minutter bare at sidde og stirre tomt på skærmen, og overbevise mig selvom jeg vil hedde et -sen navn. Jeg satte mig efternavn til mellemnavn, så er det ikke helt væk, til gengæld er hele mit nye navn 31 bogstaver langt :s. Andre der havde det lidt svært ved at skifte?

Vi skiftede også i sommers da vi blev gift. Vi tog mandens efternavn, dog ikke et -sen navn, og mit efternavn som mellemnavn. Mit efternavn har altid været en stor del af ‘mig’, synes jeg. Ikke fordi det er sjældent, men er ofte blevet kaldt det og altså genkendt som det.
Da jeg kom på arbejde efter brylluppet brugte jeg stadig mit eget efternavn når jeg skulle ringe rundt og til tider præsentere mig. Det ligger bedre i munden end det nye :genert:
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 25. apr 2018, 18:18

Jeg bruger kun min mands efternavn som mellemnavn.
Mit navn og efternavn passer bare perfekt sammen, der er en god rytme i det både i skrift og tale, så jeg kommer nok bare til at kalde mig det.
Min kæreste tager så mit efternavn som mellemnavn, så vi kommer ikke til at hedde det sammen,men vi kan ikke blive enig :Lol:

VI har kigget på bryllupssalmer og nej hvor er der bare ikke nogen gode!
Jeg kan virkelig ikke lide det er så yndigt at følges af og det kan min kæreste heldigvis heller ikke.
VI kender virkelig mange gode samler, men så de ligesom til jul, aften, påske eller noget fjerde.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 25. apr 2018, 18:31

1234 skrev:Jeg bruger kun min mands efternavn som mellemnavn.
Mit navn og efternavn passer bare perfekt sammen, der er en god rytme i det både i skrift og tale, så jeg kommer nok bare til at kalde mig det.
Min kæreste tager så mit efternavn som mellemnavn, så vi kommer ikke til at hedde det sammen,men vi kan ikke blive enig :Lol:

VI har kigget på bryllupssalmer og nej hvor er der bare ikke nogen gode!
Jeg kan virkelig ikke lide det er så yndigt at følges af og det kan min kæreste heldigvis heller ikke.
VI kender virkelig mange gode samler, men så de ligesom til jul, aften, påske eller noget fjerde.


Har I tænkt frem hvad I gør med fremtidige børn? Jeg tænker det måske er nemmere at blive enige nu end når I står med et barn, hvis det vel og mærke er noget I tænker at skulle have, og det er vigtigt for jer med samme familienavn :)

Jeg er slet ikke til salmer, som I jeg ikke kan nævne en eneste jeg kan lide, men synes faktisk denne er rigtig fin, så den har vi valgt som den ene: http://syngnyt.dk/materialer/hvad-er-de ... kaere.html
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 25. apr 2018, 18:42

godtnavn skrev:Har I tænkt frem hvad I gør med fremtidige børn? Jeg tænker det måske er nemmere at blive enige nu end når I står med et barn, hvis det vel og mærke er noget I tænker at skulle have, og det er vigtigt for jer med samme familienavn :)

Jeg er slet ikke til salmer, som I jeg ikke kan nævne en eneste jeg kan lide, men synes faktisk denne er rigtig fin, så den har vi valgt som den ene: http://syngnyt.dk/materialer/hvad-er-de ... kaere.html

Altså vi kommer aldrig til at hedde det samme. Det har jeg indset.
Det er en diskussion vi har haft i 8 år nu uden at komme nærmere et resultat :lol:
Vi har faktisk været så langt ud at vi overvejede at give vores børn forskellige efternavne.
Men det er egentlig ikke vigtigt for mig at hedde præcist det samme som min mand og børn bare mine børn har mit efternavn i deres navn.
Jeg har også altid undret mig over at min mor frivilligt afgav sit eget efternavn.


Jeg kan nu virkelig godt lide mange salmer.
Jeg synes bare ingen af de gode hører til bryllupskategorien.
Det er jo en omskrivning af Til Marie-sangen, men det er jo ikke en rigtig salme er det?
Til Marie er faktisk på vores måske liste selvom den ikke er en rigtig salme, men vi har vidst nærmest kun ikke salmer på listen :lol:
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 25. apr 2018, 18:51

Vi har valgt:
Op al den ting som Gud har gjort
Det dufter lysegrønt af græs
I blev skabt som mand og kvinde
Du som har tændt millioner af stjerner
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 25. apr 2018, 18:58

Joe skrev:Vi har valgt:
Op al den ting som Gud har gjort
Det dufter lysegrønt af græs
I blev skabt som mand og kvinde
Du som har tændt millioner af stjerner

Jeg kan også meget godt lide 1,2 og 4.
Jeg synes bare ikke de er særligt bryllupsagtig, især ikke Du som har tændt milioner af stjerner.
Den er ellers en af mine yndlings salmer sammen med Nu går solen sin vej.
Og den sidste har bare en frygtelig træls melodi med orgel efter min mening :lol:
Men jeg har generelt et ret anstrengt forhold til orgel, men det er så en helt anden historie :)
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 25. apr 2018, 19:04

1234 skrev:
Joe skrev:Vi har valgt:
Op al den ting som Gud har gjort
Det dufter lysegrønt af græs
I blev skabt som mand og kvinde
Du som har tændt millioner af stjerner

Jeg kan også meget godt lide 1,2 og 4.
Jeg synes bare ikke de er særligt bryllupsagtig, især ikke Du som har tændt milioner af stjerner.
Den er ellers en af mine yndlings salmer sammen med Nu går solen sin vej.
Og den sidste har bare en frygtelig træls melodi med orgel efter min mening :lol:
Men jeg har generelt et ret anstrengt forhold til orgel, men det er så en helt anden historie :)


Jeg tager så ikke så højtideligt, at de skal være bryllupsagtige. Det gør min præst heller ikke.

I blev skabt som mand og kvinde er min kærestes mormors valg. Når konen er 95, må man nogle gange bare gøre som der bliver sagt :-D
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 25. apr 2018, 19:07

Joe skrev:Jeg tager så ikke så højtideligt, at de skal være bryllupsagtige. Det gør min præst heller ikke.

I blev skabt som mand og kvinde er min kærestes mormors valg. Når konen er 95, må man nogle gange bare gøre som der bliver sagt :-D

Jeg vil egentlig bare gerne have de handler lidt om kærlighed.
Mange af de andre relaterer jeg ligesom til andre begivenheder og det synes jeg ødelægger stemningen lidt.
Jeg håber bare min præst giver lov til andet end salmer.
Ved jeg de fleste gør, men man ved aldrig.
Men får svar i weekenden, når vi snakker med hende.

Det giver mening :)
Mine associationer til sangen er også en ældre kvinde, der synger meget højt og falsk til et bryllup hos nogen af min kærestes venner :lol:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 25. apr 2018, 19:37

Joe skrev:Vi har valgt:
Op al den ting som Gud har gjort
Det dufter lysegrønt af græs
I blev skabt som mand og kvinde
Du som har tændt millioner af stjerner


Så fine :lun: Vi havde præcis de samme, undtagen den første - der havde vi I østen stiger solen op.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 25. apr 2018, 19:40

Neenah skrev:
Joe skrev:Vi har valgt:
Op al den ting som Gud har gjort
Det dufter lysegrønt af græs
I blev skabt som mand og kvinde
Du som har tændt millioner af stjerner


Så fine :lun: Vi havde præcis de samme, undtagen den første - der havde vi I østen stiger solen op.


Vi havde både Op al den ting som Gud har gjort og I østen stiger solen op. Det var så fint :lun:
0
K - 12.06.18 :love:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 25. apr 2018, 19:56

1234 skrev:
godtnavn skrev:Har I tænkt frem hvad I gør med fremtidige børn? Jeg tænker det måske er nemmere at blive enige nu end når I står med et barn, hvis det vel og mærke er noget I tænker at skulle have, og det er vigtigt for jer med samme familienavn :)

Jeg er slet ikke til salmer, som I jeg ikke kan nævne en eneste jeg kan lide, men synes faktisk denne er rigtig fin, så den har vi valgt som den ene: http://syngnyt.dk/materialer/hvad-er-de ... kaere.html

Altså vi kommer aldrig til at hedde det samme. Det har jeg indset.
Det er en diskussion vi har haft i 8 år nu uden at komme nærmere et resultat :lol:
Vi har faktisk været så langt ud at vi overvejede at give vores børn forskellige efternavne.
Men det er egentlig ikke vigtigt for mig at hedde præcist det samme som min mand og børn bare mine børn har mit efternavn i deres navn.
Jeg har også altid undret mig over at min mor frivilligt afgav sit eget efternavn.


Jeg kan nu virkelig godt lide mange salmer.
Jeg synes bare ingen af de gode hører til bryllupskategorien.
Det er jo en omskrivning af Til Marie-sangen, men det er jo ikke en rigtig salme er det?
Til Marie er faktisk på vores måske liste selvom den ikke er en rigtig salme, men vi har vidst nærmest kun ikke salmer på listen :lol:


Så længe I har tænkt børnedelen ind så er det jo helt fint :) Jeg afgiver heller ikke mit navn, kæresten tager både mit mellemnavn og efternavn :genert: Oprindeligt skulle vi tage mit mellemnavn og kærestens efternavn, men på barselsgangen kaldte alle sygeplejerske, jordmødre osv. vores datter for frk mit-efternavn da vi ikke vidste hvad hun skulle hedde til fornavn der, og pludselig føltes det helt forkert hvis hun ikke skulle hedde det, og så fik jeg et "har lige født og er hormenel" tudeanfald og så spurgte kæresten hvorfor vi ikke bare tog begge mine navne hvis det betød noget for mig, han var alligevel ikke særlig tæt knyttet til hans.

Jo det er netop en ny udgave af Marie-sangen, jeg kan godt lide marie-udgaven, men har en person der virkelig har svigtet mig der hedder Marie, derfor vil jeg helst undgå det navn til brylluppet :lol: Og så er jeg også helt vild med den nye tekst her! Præsten synes også det var en rigtig fin en vi havde fundet. Vi har jo heller ikke et kirkekor da præsten kommer ud, så det er også et plus at den er nem at synge for alle :)

Af rigtige salmer har vi "Jeg ved en blomst så favr og fin" den er jo ikke direkte bryllupssalme, men vi skal giftes udendørs blandt blomster, så tænker den er fin :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 25. apr 2018, 20:01

Faktisk er "I østen stiger solen op" en af de eneste salmer jeg rigtig godt kan lide. Desværre var der hele to begravelser i min familie sidste år hvor den blev sunget, både min farfar og min fasters mand (som døde al for tideligt) så den var lidt udelukket, jeg tænker min faster sikkert ville blive trist af den, og jeg ønsker ikke nogen skal blive kede af det pga salmerne :)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 25. apr 2018, 20:07

godtnavn skrev:Så længe I har tænkt børnedelen ind så er det jo helt fint :) Jeg afgiver heller ikke mit navn, kæresten tager både mit mellemnavn og efternavn :genert: Oprindeligt skulle vi tage mit mellemnavn og kærestens efternavn, men på barselsgangen kaldte alle sygeplejerske, jordmødre osv. vores datter for frk mit-efternavn da vi ikke vidste hvad hun skulle hedde til fornavn der, og pludselig føltes det helt forkert hvis hun ikke skulle hedde det, og så fik jeg et "har lige født og er hormenel" tudeanfald og så spurgte kæresten hvorfor vi ikke bare tog begge mine navne hvis det betød noget for mig, han var alligevel ikke særlig tæt knyttet til hans.

Jo det er netop en ny udgave af Marie-sangen, jeg kan godt lide marie-udgaven, men har en person der virkelig har svigtet mig der hedder Marie, derfor vil jeg helst undgå det navn til brylluppet :lol: Og så er jeg også helt vild med den nye tekst her! Præsten synes også det var en rigtig fin en vi havde fundet. Vi har jo heller ikke et kirkekor da præsten kommer ud, så det er også et plus at den er nem at synge for alle :)

Af rigtige salmer har vi "Jeg ved en blomst så favr og fin" den er jo ikke direkte bryllupssalme, men vi skal giftes udendørs blandt blomster, så tænker den er fin :)

Altså ellers bruger jeg trumf-kortet med, at vi ikke får børn før vi finder et kompromis :lol:
Så vinder skrukheden hos min kæreste nok over hans stædighed omkring efternavn.
Han er desværre ligeså stædig som mig lige når det kommer til efternavn.

Jeg vil bare gerne have en tekst folk har en sandsynlighed for at kende.
Synes det værst er når ingen synger med.
Jeg havde ikke forudset at sange i kirken ville blive den største forhindring i forhold til planlægning af det her bryllup :lol:
0

Tilbage til "Fest og bryllup"