Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 540
Likede indlæg: 5385

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 31. okt 2016, 19:55

flicka skrev:Og vi har ikke lagt følere ud på andre steder fordi vi ville have stedET - og nu er det vel for sent at finde et andet sted :cuss:
Og det kan bare ikke blive lige så godt som det sted, vi havde fundet. Især fordi vi har tilknytning til området lige der :trist:

Øv hvor er det ærgeligt! :ae: kunne I overveje at udskyde brylluppet?
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 155
Likede indlæg: 1775

Indlægaf flicka » 31. okt 2016, 19:59

Pandesteg skrev:
flicka skrev:Og vi har ikke lagt følere ud på andre steder fordi vi ville have stedET - og nu er det vel for sent at finde et andet sted :cuss:
Og det kan bare ikke blive lige så godt som det sted, vi havde fundet. Især fordi vi har tilknytning til området lige der :trist:

Øv hvor er det ærgeligt! :ae: kunne I overveje at udskyde brylluppet?

Vi har allerede udskudt det en gang før. Og det er altså på tide at gennemføre det nu. Vi har været kærester i 12 år nu og forlovede i 8.

Røv og nøgler, altså...
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka

Indlægaf flicka » 31. okt 2016, 20:05

Samano skrev:

Er det helt umuligt at vente et år og så få det både drømmestedet og tid af året?

Det er jo ikke engang sikkert at vi så får en weekend i de måneder, vi gerne vil have, hvis vi venter et år mere. For det er kommunalt ejet, så skoler, institutioner osv. har fortrinsret - hvorefter man kan være heldig at få en ledig weekend. Men der bliver åbenbart booket fuldt op i sommerhalvåret. Og vi har fulgt deres anbefalinger om at ansøge om flere weekender 1 år før, men har så ikke haft heldet med os alligevel.

Vi så stedet for 1 år siden og ville have booket dengang, men kunne ikke få lov til det før her i foråret. Så det er et fedt om vi venter og prøver lykken eller bare nøjes med sidst i juli.
0
Always be yourself
then always be a unicorn

- Rebecca Carroll
StripesAddict
Kort karma: 95
Likede indlæg: 753

Indlægaf StripesAddict » 31. okt 2016, 20:38

Kan godt forstå det er surt, men vejret ville jeg ikke tænke over (det kan også være dårligt i August). Ift. gæsterne, så tænker jeg at det er et spørgsmål om at melde ud i god tid? Vi fik vores dato omkring juletid og meldte det ud til alle der, og der var ikke nogen problemer ift. ferie. Jeg tænker hvis I får datoen allerede nu, må det være til at planlægge sig ud af? :ae:
0
Brugeravatar
flicka

Indlægaf flicka » 31. okt 2016, 20:45

StripesAddict skrev:Kan godt forstå det er surt, men vejret ville jeg ikke tænke over (det kan også være dårligt i August). Ift. gæsterne, så tænker jeg at det er et spørgsmål om at melde ud i god tid? Vi fik vores dato omkring juletid og meldte det ud til alle der, og der var ikke nogen problemer ift. ferie. Jeg tænker hvis I får datoen allerede nu, må det være til at planlægge sig ud af? :ae:

Jeg synes bare at det altid er dårligt vejr i uge 30'ish. De sidste to år har ihvertfald været sådan. Med godt vejr fra midten af august og frem. Men ja, man kan vel ikke regne med det danske vejr :tie:

Det er rigtig nok at vi så bare må være tidligt ude - men det er stadig noget ufedt at risikere at spænde ben for folks ferieplaner og at vi så ikke får alle med. Sandsynligheden for at vi ikke får alle med er større.

Jeg skal vel bare lige surmule lidt og acceptere at det formentlig bliver juli, selvom jeg slet ikke er begejstret. Vi har dog talt om FDF Ingeborg som alternativ, men det koster så også 5000 mere og ligger langt væk. Jeg orker virkelig ikke det med at køre frem og tilbage. Og vi ved ikke om det er ledigt i august/september endnu. Men med vores held, så er det garanteret ikke.
1
Always be yourself
then always be a unicorn

- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 510
Likede indlæg: 3924

Indlægaf Filipai » 31. okt 2016, 21:13

flicka skrev:
StripesAddict skrev:Kan godt forstå det er surt, men vejret ville jeg ikke tænke over (det kan også være dårligt i August). Ift. gæsterne, så tænker jeg at det er et spørgsmål om at melde ud i god tid? Vi fik vores dato omkring juletid og meldte det ud til alle der, og der var ikke nogen problemer ift. ferie. Jeg tænker hvis I får datoen allerede nu, må det være til at planlægge sig ud af? :ae:

Jeg synes bare at det altid er dårligt vejr i uge 30'ish. De sidste to år har ihvertfald været sådan. Med godt vejr fra midten af august og frem. Men ja, man kan vel ikke regne med det danske vejr :tie:

Det er rigtig nok at vi så bare må være tidligt ude - men det er stadig noget ufedt at risikere at spænde ben for folks ferieplaner og at vi så ikke får alle med. Sandsynligheden for at vi ikke får alle med er større.

Jeg skal vel bare lige surmule lidt og acceptere at det formentlig bliver juli, selvom jeg slet ikke er begejstret. Vi har dog talt om FDF Ingeborg som alternativ, men det koster så også 5000 mere og ligger langt væk. Jeg orker virkelig ikke det med at køre frem og tilbage. Og vi ved ikke om det er ledigt i august/september endnu. Men med vores held, så er det garanteret ikke.

Hvad med at høre dem om der var ledige tider i april f.eks. Et forårsbryllups kunne også være vildt fint, også selvom det stresser lidt med bryllupsplanlægningen, så kan det helt sikkert lade sig gøre.

Angående Ingebord, så ved jeg i hvert fald at DTU allerede nu er lejet ind 28 august-1 september, men de har forladt stedet omkring kl 13 den sidste dage, så det kan jo være det er ledigt i weekenden :)
0
Brugeravatar
flicka

Indlægaf flicka » 31. okt 2016, 21:20

Filipai skrev:
flicka skrev:

Hvad med at høre dem om der var ledige tider i april f.eks. Et forårsbryllups kunne også være vildt fint, også selvom det stresser lidt med bryllupsplanlægningen, så kan det helt sikkert lade sig gøre.

Angående Ingebord, så ved jeg i hvert fald at DTU allerede nu er lejet ind 28 august-1 september, men de har forladt stedet omkring kl 13 den sidste dage, så det kan jo være det er ledigt i weekenden :)

Maj/juni ville ikke være så dumt - men vi har en konfirmation i nær familie i maj. Og det vil stresse hele familien, hvis der også dukker et bryllup op i april/maj/juni. Men det kan godt være det, vi må gøre. Men jeg har bare ikke lyst til andet end august/september, egentlig. Jeg får jo aldrig en kjole, hvis det skal være tidligere på året :blush:
Og det virker som utopi at finde fotograf osv. med så kort varsel. Men det er måske bare mig?

Tak for info om Ingeborg. Men det som får mig til at tænke "Meh" om stedet, er at der er så åbent udenfor, at der er så dyrt. Og at der er så langt at køre. Der er mere hygge, der hvor vi ville være. Men det er bestemt stadig et bud.
0
Always be yourself
then always be a unicorn

- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka

Indlægaf flicka » 31. okt 2016, 21:24

Og undskyld, hvis jeg bare virker negativ og afvisende overfor alle jeres forslag. Jeg havde ikke forventet det her og skal lige tygge på det. Formentlig også sove lidt på det.

Så ser det sikkert lysere ud om et par dage.
1
Always be yourself
then always be a unicorn

- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 101
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 1837

Indlægaf Luffegås » 3. nov 2016, 17:14

Vi har købt billetter til bryllupsmessen i Vejle :) Er spændt, for vi bor egentligt i odense, men skal giftes i Fredericia, men jeg kunne se det er ca. mange af de samme udstillere gudskelov, jeg synes bare jeg hellere vil se på udstillere fra området.

https://bryllup.dk/messer/
0
Aquadorable
Kort karma: 81
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1014

Indlægaf Aquadorable » 3. nov 2016, 18:01

Vi skal til bryllupsmesse i næste weekend. Håber det kan sætte lidt gang i planlægningen, vi har ikke gjort ret meget de seneste måneder :panik:
0
:love:
Brugeravatar
flicka

Indlægaf flicka » 3. nov 2016, 18:34

Luffegås skrev:Vi har købt billetter til bryllupsmessen i Vejle :) Er spændt, for vi bor egentligt i odense, men skal giftes i Fredericia, men jeg kunne se det er ca. mange af de samme udstillere gudskelov, jeg synes bare jeg hellere vil se på udstillere fra området.

Aquadorable skrev:Vi skal til bryllupsmesse i næste weekend. Håber det kan sætte lidt gang i planlægningen, vi har ikke gjort ret meget de seneste måneder :panik:

Øhm. Hvad går de der bryllupsmesser ud på? :genert: :blush:
Altså, jeg kan regne ud at der må være en masse udstillere, men er der gode besparelser, hvis man får tilbud på messen?

Aqua - Hvor er der messe i næste weekend?
0
Always be yourself
then always be a unicorn

- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka

Indlægaf flicka » 3. nov 2016, 18:40

Og her afventer vi stedet - vi har spurgt om der evt. er en ledig weekend i juni. Hvis ikke, så bliver det sidst i juli.

Vi har ikke lyst til at finde et andet sted. Så må vi bare melde ud allerede nu, at vi skal giftes der og krydse fingre for godt vejr. Især fordi vi gerne vil vies udendørs. Under et kæmpestort træ på toppen af en bakke med udsigt ud over fjorden :lun:
Senest rettet af flicka 3. nov 2016, 20:34, rettet i alt 1 gang.
2
Always be yourself
then always be a unicorn

- Rebecca Carroll
Aquadorable
Kort karma: 81
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1014

Indlægaf Aquadorable » 3. nov 2016, 18:54

flicka skrev:
Luffegås skrev:Vi har købt billetter til bryllupsmessen i Vejle :) Er spændt, for vi bor egentligt i odense, men skal giftes i Fredericia, men jeg kunne se det er ca. mange af de samme udstillere gudskelov, jeg synes bare jeg hellere vil se på udstillere fra området.

Aquadorable skrev:Vi skal til bryllupsmesse i næste weekend. Håber det kan sætte lidt gang i planlægningen, vi har ikke gjort ret meget de seneste måneder :panik:

Altså, jeg kan regne ud at der må være en masse udstillere, men er der gode besparelser, hvis man får tilbud på messen?

Aner ikke, hvad vi går ind til :D Tænker at det mest af alt er et sted, hvor man kan få inspiration. Ved ikke, om der er rabatter :)

Vi skal i Øksnehallen. Det er både lørdag og søndag d. 12-13. november.
0
:love:
Brugeravatar
flicka

Indlægaf flicka » 3. nov 2016, 18:57

Aquadorable skrev:
flicka skrev:

Aner ikke, hvad vi går ind til :D Tænker at det mest af alt er et sted, hvor man kan få inspiration. Ved ikke, om der er rabatter :)

Vi skal i Øksnehallen. Det er både lørdag og søndag d. 12-13. november.

Fnis. Rart at vide at det ikke kun er mig, der ikke rigtig ved hvad de messer kan. Men det lyder ret sandsynligt at man kan få gode ideer. Og kage! Der MÅ være smagsprøver - ellers er det unfair.

Jeg tror dog ikke, jeg får overtalt min kæreste til at tage på bryllupsmesse.
1
Always be yourself
then always be a unicorn

- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 101
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 1837

Indlægaf Luffegås » 3. nov 2016, 21:44

flicka skrev:Jeg tror dog ikke, jeg får overtalt min kæreste til at tage på bryllupsmesse.

Jeg startede med at overveje min mor, eller mine svigerinder.. Indtil jeg skammede mig over jeg slet ikke havde tænkt mig at spørge gommen :genert: :gruble: Så spurgte jeg, og svaret var "ja, selvfølgelig!". Det er endda ham der har købt billetten nu, fordi så spare man vidst 40 kr. eller noget fremfor i døren.

Jeg regner med at få set hvad de lokale firmaer kan, og så ja, inspiration, lidt blade, og måske en rabat men sætter ikke næsen op efter det.
2

Tilbage til "Fest og bryllup"