Babyshower

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Babyshower

Indlægaf ina » 19. sep 2016, 18:23

Jeg vil gerne holde et babyshower for min søde søster, som har termin den 6. december. Jeg aner bare ikke hvor jeg skal starte. :genert:

Skal det være surprise eller ej?
Hvad skal vi spise - skal vi bare have kagebord eller skal der også være mad?
Hvem skal inviteres?
Hvor skal det afholdes? Vi bor 45 min. fra hinanden og mange af hendes veninder bor tættere på hende end på mig.
Lege?
Andet?

Er der nogen der har erfaringer med at arrangere den slags?
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Babyshower

Indlægaf Allmost_Famous » 19. sep 2016, 18:32

Fingermad og kage, så er man godt kørende. Man kan godt lave "gender reveal"-kage, hvis man er til den slags. Det kommer vist lidt an på din søster.

I forhold til om det skal være en overraskelse, så kommer det SÅ meget an på din søster, igen. Hvis hun normalt ikke er typen, der gider det der med overraskelser, skal det selvfølgelig ikke være det.

Jeg ville oprette en skjult gruppe på facebook, og så tilføje et par af hendes bedste veninder, jeres mor, svigermor, eventuelle andre søstre, og så snakke med dem om hvor mange, der ellers skal med. Måske kender de til andre veninder/kolleger, din søster nok godt ville have med.

Det ville nok være bedst at holde det i nærheden af hende. Det kan være, hun hurtigt bliver træt, og så er det alligevel lidt langt hjem. Måske har en af hendes veninder plads?
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Babyshower

Indlægaf Olaf » 19. sep 2016, 18:32

Jeg har fået afholdt to og selv været gæst til andre. Det har altid været surprise-fester. Jeg tror vi altid har haft mad men tænker at det er lidt afhængig af tidspunktet. Mit første shower blev afholdt af en gruppe gamle kollegaer der kom om aftenen medbringende pynt, balloner, gaver og sushi. Anden gang (altså ved barn to) var det til morgenmad/brunch og da var det venner og familie. Begge gange har der været meget få lege - den eneste jeg kan huske er sådan tip-x-rigtige om babyen (vægt, fødselsdag, længde, fulde navn, køn, hår, hvis øjne, hvis næse osv.) som så er gemt til efter fødslen.

Som gæst har konceptet været mere eller mindre det samme, dog var der den ene gang flere lege (jeg foretrækker hyggen frem for for mange lege). Det har for det meste været afholdt hjemme hos den gravide.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Babyshower

Indlægaf ina » 19. sep 2016, 18:45

Allmost_Famous skrev:Fingermad og kage, så er man godt kørende. Man kan godt lave "gender reveal"-kage, hvis man er til den slags. Det kommer vist lidt an på din søster.

I forhold til om det skal være en overraskelse, så kommer det SÅ meget an på din søster, igen. Hvis hun normalt ikke er typen, der gider det der med overraskelser, skal det selvfølgelig ikke være det.

Jeg ville oprette en skjult gruppe på facebook, og så tilføje et par af hendes bedste veninder, jeres mor, svigermor, eventuelle andre søstre, og så snakke med dem om hvor mange, der ellers skal med. Måske kender de til andre veninder/kolleger, din søster nok godt ville have med.

Det ville nok være bedst at holde det i nærheden af hende. Det kan være, hun hurtigt bliver træt, og så er det alligevel lidt langt hjem. Måske har en af hendes veninder plads?


Godt tip med gruppen på facebook! :gogo: Har netop oprettet en.

Jeg gad godt overraske hende, så jeg tror næsten det skal være surprise. Det tager hun ikke skade af. :D God pointe med at det skal være i nærheden af hende. Må lige se hvad veninderne siger.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Babyshower

Indlægaf ina » 19. sep 2016, 18:47

Olaf skrev:Jeg har fået afholdt to og selv været gæst til andre. Det har altid været surprise-fester. Jeg tror vi altid har haft mad men tænker at det er lidt afhængig af tidspunktet. Mit første shower blev afholdt af en gruppe gamle kollegaer der kom om aftenen medbringende pynt, balloner, gaver og sushi. Anden gang (altså ved barn to) var det til morgenmad/brunch og da var det venner og familie. Begge gange har der været meget få lege - den eneste jeg kan huske er sådan tip-x-rigtige om babyen (vægt, fødselsdag, længde, fulde navn, køn, hår, hvis øjne, hvis næse osv.) som så er gemt til efter fødslen.

Som gæst har konceptet været mere eller mindre det samme, dog var der den ene gang flere lege (jeg foretrækker hyggen frem for for mange lege). Det har for det meste været afholdt hjemme hos den gravide.


Ja, tænker også mere hygge end lege. Men læste lige om en lille leg med at gæsterne skulle gætte omkredsen på den gravides mave. Den kunne være meget sjov. :)

Jeg må lige overveje tidspunkten. Det kunne godt være om eftermiddagen og så bare kagebord og kaffe. Men brunch kunne selvfølgelig også være godt. Det må jeg lige tænke over. Tak for inputs.
0
Frikadellen-80
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. apr 2016, 16:27
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Babyshower

Indlægaf Frikadellen-80 » 21. sep 2016, 07:45

Lige med den leg om at gætte mavens omkreds, så vær sikker på at din søster føler sig tilpas med hendes "omkreds", hvis man kan sige det sådan. Da jeg var gravid, følte jeg mig mest fed og grim, så tror faktisk ikke jeg ville have følt mig tilpas ved at andre lige skulle vurdere HVOR fed jeg var ;)
Man kan jo være lidt sær og følsom under graviditet, og vil være møg ærgerligt hvis din søster skulle ske at blive ked af det, når det reelt set er en skide sød ide at holde Babyshower for hende.. :)
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Babyshower

Indlægaf Alphilia » 21. sep 2016, 07:57

Jeg har kun været til eet babyshower, hvor den gravide vidste det i forvejen - dét havde hun det bedst med.
Det blev også arrangeret via facebook og i den gruppe forventningsafstemte vi faktisk også ift gaver - og endte med ikke at tage gaver med.
Det synes jeg var rigtig rart så det ikke blev lidt akavet at halvdelen af gæster kom med gave og den anden halvdel ikke
0

Tilbage til "Fest og bryllup"