Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 5. nov 2016, 14:57

Nu er det på tide at have min helt egen bryllupsplanlægningstråd - Nu hvor vi endelig gør det og skal giftes til næste år :lun:

Kort og godt om os: Vi har været kærester i godt 12 år nu og han friede over et fad flødekartofler på vores 4. årsdag :lol: :lun:
Vi vil gerne have et afslappet, men alligevel elegant bryllup. Med hygge, gode venner, familie og god mad. Vores bryllup bliver ikke det største, vi bliver omkring 50 personer til festen. Og omkring ialt 80-90 inkl. festgæsterne til receptionen.

Huskeliste 6-12 måneder før brylluppet

- Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet: 29. juli 2017, medmindre vi får mulighed for at springe på en anden weekend, hvis der skulle komme et afbud inden jul.

- Reserver kirke eller et rådhus - Vi vil vies udendørs under et stort træ ved feststedet. Tjek! Borgmesteren har sagt ja :banan:

- Reserver festlokale eller restaurant - Tjek.

- Arranger transportmiddel til dagen - Ikke nødvendigt. Da vi holder vielse, reception og fest samme sted.

- Læg et budget - Vi har en ide om det, men har rigeligt luft til at overskride budgettet, hvis. Det ønsker vi dog ikke. Da vi også vil på bryllupsrejse.

- Melde ud, at vi skal giftes i juli, så folk har mulighed for at planlægge sommerferien udenom den weekend. - Done.

- Få designet invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram osv. grundet datoen. - Tjek. Det blev filmrulle-invitationer.

- Bestil tid til at få lagt makeup og ordnet hår - Tjek. Frisøren næsten rundt om hjørnet er booket.

- Bestil kjole - Tjek, jeg får en skrædder til at sy en minimalistisk kjole til mig, helt fra bunden og lige efter mit hoved :dåne:

- Book musik til festen - Tjek. En DJ kommer og spiller fra kl. 18.00-03.00 med mulighed for forlængelse.

- Book fotograf - Tjek.

- Book kok/carteringsselskab/mad-noget - Tjek. En af kærestens gode venner er kok og laver maden. Han har tilbudt det i årevis og vi tog ham på ordet. Menuen bliver nordisk inspireret, men er ikke endeligt fastlagt endnu.

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet

- Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune (Bemærk at prøvelsesattesten tidligst må være dateret 4 måneder før vielsesdatoen) - Tjek, ægteskabserklæringen er udfyldt og sendt. Vi afventer dog kommunen.

- have købt brudekjoleN, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen) - Tjek.

- Køb tøj til brudgom. - Tjek.

- Køb vielsesringene - Vi regner med at genbruge forlovelsesringene. De skal bare indgraveres. Og så regner jeg med at få tilføjet en større sten til min ring. Kærestens ring skal nok udvides lidt, da den ikke passer på højre hånd som den er nu. Den passer perfekt til venstre.

- Skriv en ønskeliste - Vi er igang.

- Skriv en gæsteliste - Done.

- Send invitationerne ud (senest januar/februar grundet datoen som ligger i sommerferien) - Tjek.

- Bede om fri fra arbejdet - Tjek.

- Vælg 2 vidner (ved både borgerlig og kirkelig vielse) - Tjek. Min mormor og gommens far.

- Vælg en toastmaster - Tjek, det bliver en af kærestens venner.

- Vælg en best man/forlover - Bliver min kærestes tætteste ven.

- Vælg en brudepige - Bliver min tætteste veninde, men jeg tror ikke hun skal lave det vilde.

- Fastsæt/bestil bryllupsmenuen - Tjek.

- Bestil bryllupskage

- Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne) - Tjek. Det bliver hvidt i hvidt med enkelte sorte deltaljer. Hvide duge, hvide tykke stoflignende servietter med sort/hvid snor bundet om, hvide lys osv.. Medmindre kæresten får sin vilje med lysegrå servietter. Blomsterne skal være lyse.

- Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres (brudebuket, knaphulsblomster og bordpynt) - Min mor er uddannet blomsterdekoratør/blomsterbinder har for længst bebudet at hun VIL lave brudebuketten. Bordpynten bliver enkel, så jeg tror ikke hun behøver lave noget udover at hjælpe os med at skaffe blomsterne.

- Book overnatning - Ikke nødvendigt, da der er mulighed for overnatning på feststedet og vi vil helst være tæt på gæsterne og stå op sammen med dem for at spise morgenmad og pakke gaverne op.

- Planlæg og book bryllupsrejse - Vi er igang. Vi tager til Skotland/Edinburgh umiddelbart efter brylluppet. Og gemmer resten af feriedagene til vinter, hvor vi tager til Asien i 3-4 uger.

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet

- Lav bordplanen

- Lær at danse brudevals

- Færdiggøre evt. pynt/DIY, inkl. menukort osv.

- Lav ønskeseddel færdig.

- Tal med advokat om evt. særeje osv.

- Købe drikkevarer osv.
Senest rettet af flicka 1. jun 2017, 19:58, rettet i alt 12 gange.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 5. nov 2016, 14:58

Reserveret
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 5. nov 2016, 14:58

Vi håber på godt vejr, for omgivelserne er selvskrevne til at man skal være udendørs en del af tiden. Selve festen afholdes dog indendørs.

Men vi drømmer lidt om en casual stemning på græsplænen foran feststedet med udsigt ud over fjorden. Tæpper på græsset, et spil Kubb, kæmpestort klodsmajor-spil, bålplads med bål til s'mores osv.

Vi håber også på at kunne holde receptionen der, hvis vejret er med os.

Jeg fandt lige et par random billeder af udsigten fra festlokalet på Instagram:
Billede

Billede
Senest rettet af flicka 5. nov 2016, 15:36, rettet i alt 6 gange.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 5. nov 2016, 15:09

Her vil vi gerne vies. Under det store træ på en bakketop, der hører til feststedet :lun:

IMG_4060.JPG


IMG_4058.JPG


Feststedet er en feriekoloni ved Boserup Skov, Roskilde, lige ud til Roskilde fjord med 56 senge. Værelserne er ret koloni-agtige, men selve spisesalen/festlokalet er ret fint i hvidt med træbjælker malet i lysegrå og åbent op til kip. Lokalet er ikke det største, men det er nok til os. Der er også den flotteste udsigt ud over Roskilde fjord fra festlokalet og de grønne arealer omkring stedet.

Minusserne: Køkkenet er en del af festlokalet og i 80'er farver. Men det dækker vi af med stof eller lignende.
Stolene er ikke så kønne, men dem lever vi nok med alligevel.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 5. nov 2016, 15:49

Invitationerne til fest-gæsterne kommer til at være noget i den her stil - fordi min kæreste er fotohandler og ivrig fotograf. Der skal også være noget der afspejler ham til brylluppet :)

Billede

Billede

Billede

Min kæreste kan skaffe spandevis af brugte filmruller uden strimmel gratis fra arbejdet, så vi kan rulle invitationerne i dem.

Vi regner dog med at dække de grimme mærker på selve filmrullerne med hvide klistermærker, så de bliver helt enkle hvide med sorte kanter uden skrift eller monogram.

De bliver afleveret/sendt i pude-æsker som disse:
Billede
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 5. nov 2016, 18:06

Kjolen er min største bekymring lige nu - fordi jeg ikke er til de typiske brudekjoler og er temmelig kræsen. Jeg har dog ikke været ude og prøve kjoler endnu, men skal snart igang. Jeg vil dog ikke give mere end 10.000 for en kjole, og allerhelst meget mindre. Det er dog tilsyneladende svært at finde noget til under 10.000, hvis man gerne vil undgå Lily-kjoler.
Jeg overvejer lidt at få skræddersyet en kjole, men det bliver også hurtigt dyrt.

Jeg har dog købt denne her som backup eller kjole til aftenen. Eller sågar bare til dagen derpå, hvor vi skal spise morgenmad sammen med gæsterne.

Billede

Ellers er jeg til de helt enkle kjoler som de her:
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af flicka 4. apr 2017, 16:51, rettet i alt 1 gang.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 5. nov 2016, 18:10

Disse her fra Needle and Thread har dog fanget min interesse. Især den lange kan jeg ikke helt glemme :genert: :lun:

Billede

Billede

Jeg ved bare ikke helt om lange ærmer er et hit i juli... Men hvis vejret bliver som de sidste par år, hvor det bare har stået ned i stænger i hele juli, så er ærmer jo nok ikke helt skidt.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf Craver » 5. nov 2016, 18:11

Årh, hvor jeg glæder mig til at følge med, sødeste Flicka! :lun:
1
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 5. nov 2016, 18:16

Craver skrev:Årh, hvor jeg glæder mig til at følge med, sødeste Flicka! :lun:


:kys:
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf StripesAddict » 6. nov 2016, 08:14

flicka skrev:Disse her fra Needle and Thread har dog fanget min interesse. Især den lange kan jeg ikke helt glemme :genert: :lun:

Billede

Billede

Jeg ved bare ikke helt om lange ærmer er et hit i juli... Men hvis vejret bliver som de sidste par år, hvor det bare har stået ned i stænger i hele juli, så er ærmer jo nok ikke helt skidt.


Den er altså også bare så pæn! Hvis jeg skulle giftes igen ( :D ) skulle det være i noget i den stil.

Jeg tænker det afhænger lidt af hvor kuldskær du er. Stoffet er jo ret let, så personligt tror jeg godt jeg kunne have haft langærmet på (også hvis det havde været varmere). Det afhænger selvfølgelig også lidt af materialet.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 6. nov 2016, 09:26

StripesAddict skrev:
flicka skrev:Disse her fra Needle and Thread har dog fanget min interesse. Især den lange kan jeg ikke helt glemme :genert: :lun:

Billede

Billede

Jeg ved bare ikke helt om lange ærmer er et hit i juli... Men hvis vejret bliver som de sidste par år, hvor det bare har stået ned i stænger i hele juli, så er ærmer jo nok ikke helt skidt.


Den er altså også bare så pæn! Hvis jeg skulle giftes igen ( :D ) skulle det være i noget i den stil.

Jeg tænker det afhænger lidt af hvor kuldskær du er. Stoffet er jo ret let, så personligt tror jeg godt jeg kunne have haft langærmet på (også hvis det havde været varmere). Det afhænger selvfølgelig også lidt af materialet.


Jeg er ret kuldskær. Går først med bare arme, når temperaturen er mindst 18-20 grader, men der har jeg så stadig bukser og lukkede sko på. Jeg hopper først i shorts, når det er 23-25 grader. Og havde faktisk regnet med at have en skindjakke på sammen med kjolen, hvis det bliver for køligt til min smag :genert:

Så måske er det ikke så tosset igen med lange ærmer. Kjolen er desværre lavet i polyester. Og jeg prøvede en kjole fra Self-Portait med lange ærmer i Illum forleden. Den var varm. Næsten for varm.

Billede

Men åh, hvor er den bare fin, den lange kjole :lun:
Det er lige før jeg bestiller den hjem bare for at prøve den. Eller tager en weekendtur til London og prøver masser af Needle&Thread-kjoler :genert:
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 6. nov 2016, 09:30

Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om Needle&Thread's kjoler er lidt for over the top til den fest, vi gerne vil have. Men det er godt nok første gang, jeg har haft lyst til at bestille en kjole hjem i al den tid, jeg har kigget på kjoler. Så måske skal jeg bare gøre det. Og se om den lever op til forventningerne.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf StripesAddict » 6. nov 2016, 09:44

flicka skrev:Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om Needle&Thread's kjoler er lidt for over the top til den fest, vi gerne vil have. Men det er godt nok første gang, jeg har haft lyst til at bestille en kjole hjem i al den tid, jeg har kigget på kjoler. Så måske skal jeg bare gøre det. Og se om den lever op til forventningerne.


Det ville jeg altså være helt kølig over for. Vi holdt vores fest på et værksted, og jeg var i lang hvid kjole. Tror ikke der var nogen der tænkte noget om det og jeg skænkede det ikke selv en tanke på dagen.

Med tanke på hvor svært du har ved at finde noget du kan lide synes jeg du skal prøve at bestille den hjem :)
2
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 6. nov 2016, 09:50

StripesAddict skrev:
flicka skrev:Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om Needle&Thread's kjoler er lidt for over the top til den fest, vi gerne vil have. Men det er godt nok første gang, jeg har haft lyst til at bestille en kjole hjem i al den tid, jeg har kigget på kjoler. Så måske skal jeg bare gøre det. Og se om den lever op til forventningerne.


Det ville jeg altså være helt kølig over for. Vi holdt vores fest på et værksted, og jeg var i lang hvid kjole. Tror ikke der var nogen der tænkte noget om det og jeg skænkede det ikke selv en tanke på dagen.

Med tanke på hvor svært du har ved at finde noget du kan lide synes jeg du skal prøve at bestille den hjem :)


Det har du ret i :)

Jeg tygger lige på det - kan se at Needle&Thread har sample sale i London d.26., så måske kommer der udsalg efter det?
950 pund er trods alt også en god portion penge, selvom det er billigere end de fleste kjoler, jeg har set på.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf StripesAddict » 6. nov 2016, 10:08

flicka skrev:
StripesAddict skrev:
flicka skrev:Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om Needle&Thread's kjoler er lidt for over the top til den fest, vi gerne vil have. Men det er godt nok første gang, jeg har haft lyst til at bestille en kjole hjem i al den tid, jeg har kigget på kjoler. Så måske skal jeg bare gøre det. Og se om den lever op til forventningerne.


Det ville jeg altså være helt kølig over for. Vi holdt vores fest på et værksted, og jeg var i lang hvid kjole. Tror ikke der var nogen der tænkte noget om det og jeg skænkede det ikke selv en tanke på dagen.

Med tanke på hvor svært du har ved at finde noget du kan lide synes jeg du skal prøve at bestille den hjem :)


Det har du ret i :)

Jeg tygger lige på det - kan se at Needle&Thread har sample sale i London d.26., så måske kommer der udsalg efter det?
950 pund er trods alt også en god portion penge, selvom det er billigere end de fleste kjoler, jeg har set på.


Av, ja, det er også en slat.

Har du kigget på the outnet? Synes nogle gange jeg har set nogle af deres kjoler der.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"