Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf JoyNips » 1. aug 2017, 15:53

Nu har jeg luret et billede af Flicka og hendes mand og de er bare så fine! :lun:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 6. aug 2017, 11:08

Lige et par billeder fra solnedgangen fra fotografen :lun:

*puf!*

Vi venter dog på de første billeder fra fotografen i høj opløsning, så der kommer flere billeder senere hen.

Vi er lige kommet hjem fra en dejlig ferie i Skotland, hvor vi fik trisset rundt, slappet af og oplevet en masse :lun:
Nu skal vi bare lige lande, før hverdagen med arbejde melder sig igen fra imorgen...
Senest rettet af flicka 15. aug 2017, 18:55, rettet i alt 1 gang.
26
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 6. aug 2017, 14:25

Og hvis nogle skulle være nysgerrige ifht. vores morgengaver, så fik han en håndlavet camera sling i brunt læder og et ur fra Kronaby.

Jeg fik en skindjakke fra Better World Fashion, som er lavet af genbrugslæder. Foeret er lavet af plastikflasker. Lynlås og knapper er smeltet om fra genbrugsmetal. Jeg lurede på jakken, da vi var på Roskilde festival - og han købte så den.
Derudover har jeg fået et nyt kamera, et Olympus Pen F (Suprise! :lol: )
Senest rettet af flicka 6. aug 2017, 17:48, rettet i alt 1 gang.
6
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf Juki » 6. aug 2017, 15:16

Forsinket tillykke! :love:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf girl_beat » 6. aug 2017, 15:52

Sikke nogle flotte, stemningsfyldte billeder :love:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 7. aug 2017, 16:01

Jeg fik lige et billede fra min fætter af buketten. Jeg var SÅ glad for den, den var lige som jeg havde håbet på. Min mor havde dog ret meget krise over den og bandt den om flere gange :lol: :lun:

Den var lavet med hjertet og havde betydet rigtig meget for hende at lave. Hun havde samlet blomster, grønt osv. de steder, hvor jeg var i mit es som barn: Min mormors have, engen foran hendes hus, mine forældres have og markerne ved rideskolen, hvor jeg tilbragte uendelig mange timer :dåne:

Nu hænger den til tørre hos min svigermor - hun fik den efter brylluppet, fordi hun desværre ikke kunne deltage og jeg ville give hende noget særligt istedet for at "bare" kaste den over skulderen til de giftelystne kvinder.

Buket og loubs.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41805

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf LaMariposa » 7. aug 2017, 18:15

flicka skrev:Jeg fik lige et billede fra min fætter af buketten. Jeg var SÅ glad for den, den var lige som jeg havde håbet på. Min mor havde dog ret meget krise over den og bandt den om flere gange :lol: :lun:

Den var lavet med hjertet og havde betydet rigtig meget for hende at lave. Hun havde samlet blomster, grønt osv. de steder, hvor jeg var i mit es som barn: Min mormors have, engen foran hendes hus, mine forældres have og markerne ved rideskolen, hvor jeg tilbragte uendelig mange timer :dåne:

Nu hænger den til tørre hos min svigermor - hun fik den efter brylluppet, fordi hun desværre ikke kunne deltage og jeg ville give hende noget særligt istedet for at "bare" kaste den over skulderen til de giftelystne kvinder.

Buket og loubs.jpeg


Sikken et fint billede :love:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 15. aug 2017, 19:22

Nå, jeg havde vist lovet at fortælle lidt mere om brylluppet...

Fredag gik med at få styr på de sidste praktiske ting, såsom købe blomster, hente kager, pakke alt habengut i bilerne og traileren inden vi fik nøglerne til feststedet osv.. Kl. 18.00 fik vi nøglerne og gik straks igang med at bære alt muligt ind og til sidst dække bord.
Heldigvis havde vi flere, som kom forbi og gav en hånd - ellers var vi aldrig blevet færdige - de sidste af de søde hjælpere tog hjem ca. kl. 23. Vi fortsatte til ca. 01.00, fordi lyskæderne tog sin tid. Men de var absolut besværet værd :love:

Lokalet og bordene endte med at se sådan her ud:

Bord1.jpg


Bord2.jpg


Bord3.jpg


Blomsterne var dem her:
Blomster.jpg


Menuen, som lå under de foldede servietter:
Menukort.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af flicka 15. aug 2017, 19:26, rettet i alt 1 gang.
6
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 15. aug 2017, 19:25

Udsigten så sådan her ud, da vi var godt igang med at dække bord. Det gav virkelig et sug i maven at vide at næste dag på det tidspunkt, ville vi være gift og gå rundt derude for at få taget billeder, hvis vejret ville være med os :dåne:

Udsigt.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 15. aug 2017, 19:39

Vi drattede omkuld i seng ved 2-tiden. Jeg sov som en sten til vækkeuret ringede kl. 8.30 (heldigvis!).

Kæresten var vågnet ved 4-tiden, vendte og drejede sig lidt, men faldt heldigvis i søvn igen. Desværre vågnede han igen ved 7-tiden og opgav at sove videre.

Han tog afsted ud til feststedet lidt i 10, fordi han havde aftalt med drengene, at de skulle dresse op og hygge lidt inden vielsen kl. 13.
Han skulle også lige klare de sidste praktiske ting, såsom skilte, snakke med kokken og køkkendamerne osv.

Jeg var derfor alene hjemme og nød roen, mens jeg spiste morgenmad.

Jeg tog op til frisøren længere oppe af vejen lidt over 10 og fik lavet fald i håret. Fik også lagt makeup - hold nu op, hvor blev det godt. Jeg følte mig godt tilpas og var ikke spartlet til uigenkendelighed. Trissede stille og roligt hjem ved 11.30-tiden. Der opdagede jeg, hvor sulten jeg egentlig var - så jeg spiste havregryn med mælk i undertøj, mens jeg ventede på min far, der skulle hente mig.

Jeg hoppede i kjolen og den føltes heldigvis helt rigtig :lun:
Jeg har desværre ikke nogen detaljebilleder af kjolen endnu, men de kommer på et tidspunkt.

Da min far hentede mig, snublede han på vej op af det første trin af trapperne, da han så mig - fordi han blev så befippet :lun:
Vores underboer så mig komme ned af trappen i brudekjole und alles, så der blev lige snakke lidt med dem fra altanen, da jeg var kommet ud.
Vi kørte stille og roligt ud til feststedet. Snakkede om løst og fast. Han var rigtig glad og stolt :lun:

Da vi kom ud til feststedet gik vi stille og roligt op til det store træ, hvor vielsen skulle foregå. Vi gik bare ved siden af hinanden og snakkede. Rigtig rart, at det var så afslappet - uden at jeg skulle gå i arm med ham.

Det var lidt en "ud af kroppen-oplevelse" at dreje op til træet og se alle gæsterne stå deroppe sammen med min kæreste. Der kunne jeg høre, hvordan snakken brat stoppede. Lige der kom nerverne på, men kæresten havde det langt værre end mig. Han fortalte senere hen, at han fik galopperende hjertebanken og kvalme, da han så mig. Ikke fordi han var ved at få kolde fødder, men fordi det hele kulminerede der og han slet ikke havde forventet at han ville reagere sådan. Han måtte også kæmpe lidt imod tårerne - og han er ellers ikke typen der græder... :lun:

(billeder fjernet)
Senest rettet af flicka 1. jan 2018, 17:34, rettet i alt 3 gange.
14
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf Daine » 15. aug 2017, 19:45

Årh, hvor fint :lun:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf Aquadorable » 17. aug 2017, 06:35

kartoffelpizza skrev:Åh, tillykke :kys:

Det er lidt sjovt med de mænd. Vi var til bryllup 5/8, og gommen græd som pisket meget af dagen - og han græder aldrig. Og min kæreste græd og var helt "jamen om et år er det jo OS :love:". Og han tuder Heller ikke sådan lige... det er nu sødt :lun:

Sikke fint med bordene!


Min mand græd også hele dagen - men han er også en meget følsom type :lun:

Det lyder som et skønt bryllup, Flicka :love:
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 17. aug 2017, 18:52

Borgmesteren holdt den fineste tale og vi kunne derefter svare ja til hendes spørgsmål. Min kæreste svarede dog "Det vil jeg gerne" :lol:
Vi fjumrede lidt med ringene - jeg tabte hans, men nåede at gribe den hurtigt i luften med et ninja-move.

Herefter skulle vidnerne underskrive attesten. Min mormor var så stolt over at være den ene vidne, at hånden røg lynhurtigt op, da borgmesteren spurgte efter vidnerne :lun:

Så fik vi ris. Masser af ris! Så meget, at jeg havde ris i skoene efter det. Og fandt solsikkefrø og ris i min BH, da vi gik i seng næste morgen.

Efter en masse krammere og lidt snak, gik gæsterne videre til receptionen, som vi havde besluttet os for at rykke indenfor aftenen inden grundet det ustadige udsigt. Receptionen blev holdt i et langt mellemgang og et tilstødende lokale til festlokalet. Det var vi meget glade for, for da vi (jeg og manden) var kommet tilbage efter en lille omvej, hvor vi blev fotograferet), begyndte det at regne sådan rigtigt, uden at det var skomagerdrenge.

Det støvregnede kun under hele vielsen og indtil vi kom ind i lokalet.

Receptionen var rigtig hyggelig, folk snakkede på kryds og tværs. Vi fik fine, gode petit fours, frugt og sandwiches.
Vi ærgrer os dog lidt over at vi ikke nåede at snakke med alle, men det var nærmest umuligt at nå.

Da receptionsgæsterne begyndte at gå henad 15.30 tiden, var vejret vendt til det skønneste lune sommervejr med blå himmel, hvide skyer og sol :love: :dåne:
Vi tog så ud og blev fotograferet. Det var SÅ dejligt at have halvanden time for os selv, hvor vi bare tullede rundt og hyggede os. Fotografen var god til at lure, hvordan vi er. Og lod være med at rette for meget på os, så det ikke blev for opstillet.
De foreløbige billeder, vi har fået, er simpelthen så fine! Jeg er SÅ glad for dem, fordi jeg ser helt igennem glad/lykkelig ud på den naturlige måde. Jeg er ikke så glad for at få taget billeder og ser normalt lidt anstrengt ud, så det er virkelig dejligt med sådan nogle skønne billeder :dåne:

Gæsterne, der skulle med til festen, spillede kongespil på græsplænen foran feststedet med udsigt ud over fjorden, mens vi var ude og få taget billeder. De hyggede sig rigtig meget.

Umiddelbart inden middagen startede, blev der taget fællesbilleder på græsplænen med udsigt ud over fjorden. Vi har fået et billede af det og det er så dejligt at have et fællesbillede med alle gæsterne. For de har gjort deres for at vi fik den mest fantastiske dag og den var ikke blevet så god uden dem :lun:
11
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 1. jan 2018, 17:05

Vi er jævnt trætte af vores fotograf :cuss:

Vi har kun fået de første 34'ish billeder fra brylluppet - hvilket vi fik kort efter brylluppet, men senere end først lovet. Vi blev lovet at resten af billederne ville komme efter ca. 1 måned. Siden da har vi forsøgt at få fat i ham, men han er som sunket i jorden. Han svarer dog indimellem med dårlige undskyldninger, når jorden brænder under ham. Sidst vi hørte fra ham var 23/11 med lovning om at give et status på vores billeder ca. 14 dage senere, grundet en hård periode, hvor han havde været bagud med redigeringen af billeder for andre kunder. Der er tilsyneladende 5 par før os, der stadig ikke havde fået billeder :boo: :rulle:

Men nu er der gået flere uger uden lyd fra ham. Igen igen.

Vi er nået så vidt, at vi er begyndt at overveje at tage en kontakt til en advokat. Vi har kontakt på vores aftale og har jo slet ikke modtaget det, vi har betalt for.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf godtnavn » 1. jan 2018, 17:26

flicka skrev:Vi er jævnt trætte af vores fotograf :cuss:

Vi har kun fået de første 34'ish billeder fra brylluppet - hvilket vi fik kort efter brylluppet, men senere end først lovet. Vi blev lovet at resten af billederne ville komme efter ca. 1 måned. Siden da har vi forsøgt at få fat i ham, men han er som sunket i jorden. Han svarer dog indimellem med dårlige undskyldninger, når jorden brænder under ham. Sidst vi hørte fra ham var 23/11 med lovning om at give et status på vores billeder ca. 14 dage senere, grundet en hård periode, hvor han havde været bagud med redigeringen af billeder for andre kunder. Der er tilsyneladende 5 par før os, der stadig ikke havde fået billeder :boo: :rulle:

Men nu er der gået flere uger uden lyd fra ham. Igen igen.

Vi er nået så vidt, at vi er begyndt at overveje at tage en kontakt til en advokat. Vi har kontakt på vores aftale og har jo slet ikke modtaget det, vi har betalt for.


Nørj hvor er folk uheldige med fotografer herinde! Hvem havde I? Vil lige tjekke vi ikke ahr booket den samme (har endnu ikek underskrevet kontrakt kun snakket om ønsker). Hvad gav I? Der må da komme et solidt afslag med så lang leveringstid!
0

Tilbage til "Fest og bryllup"