Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf Comfortzone » 9. jan 2017, 09:14

Det ser ud som om jeg skal giftes :lun:

Min kæreste og jeg så My Big Fat Greek Wedding og mens Ian frier til Toula hiver min kæreste en ring frem og får med sved på panden fremstammet om jeg måske kunne tænke mig at blive gift med ham :dåne:
Det gider jeg godt så jeg sagde ja :lol:

Så nu står vi her. Vi ved hvornår og vi ved at det skal være ret low key. Ingen af os er til at være i centrum en hel dag. Vi har ikke helt styr på om det skal være kirkelig vielse eller borgerlig, men i forhold til kirkelig vielse har vi den udfordring at ingen præster i byen vil vie fraskilte (relativt lille, relativt indremissionsk samfund) og det er min kæreste. Hvad borgerlig vielse angår så er jeg på ingen måde til at stå på et rådhus i to minutter, men vi kan måske få nogen til at komme ud og vie os i en stor have i nærheden af hvor vi gerne vil holde festen.
Det må der findes ud af hen ad vejen. Lige nu er jeg bare lidt i panik over alt det, der skal nåes. Jeg troede 16 måneder var rigelig tid, men jeg har ladet mig fortælle at det faktisk ikke overlader ret meget tid til uforudsete problemer.

Nå, men vi har styr på dato (2/6 18) og feststed. Feststedet bliver et fælleshus i en andelsboligforening, hvor man godt nok skal kende nogen, der kender nogen, men min kæreste kender alle så det bør ikke være et problem. Det skal bookes i god tid fordi det er ret populært så det er han i gang med allerede. Back up planen er telt i haven, tror jeg.

Og så har jeg hørt at brudekjoler skal man kigge på i god tid? Er det sådan noget jeg allerede skal gøre her i foråret eller kan det vente til sidst på året? Jeg har selvfølgelig luret lidt og jeg har også kig på en kjole, jeg i hvert fald gerne vil prøve.

Og så lige til sidst: ja, jeg er UC fordi jeg ikke ved hvem, der læser med herinde og der er et par stykker, der ikke skal vide at jeg skal giftes før vi sender invitationer ud. Så dem, der ved hvem jeg ellers er på debatten - shyyy, please :)
Senest rettet af Comfortzone 10. jan 2017, 12:22, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf Code71 » 9. jan 2017, 09:19

Tillykke :blomst:
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf Studsgaard » 9. jan 2017, 10:10

Tillykke
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf Luffegås » 9. jan 2017, 11:04

Stort tillykke :D
Ang. kjole, siger de fleste butikker 4-6 mdrs. levering, og så kommer tilpasninger og syninger. Men det lyder ikke som om du skal have det kæmpe store skrud som kræver en masse, så du vil sagtens til efteråret/vinter kunne få en masse på rabat og tilbud og få kjolen med hjem nærmest med det samme :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf Comfortzone » 9. jan 2017, 11:11

Luffegås skrev:Stort tillykke :D
Ang. kjole, siger de fleste butikker 4-6 mdrs. levering, og så kommer tilpasninger og syninger. Men det lyder ikke som om du skal have det kæmpe store skrud som kræver en masse, så du vil sagtens til efteråret/vinter kunne få en masse på rabat og tilbud og få kjolen med hjem nærmest med det samme :)



Åh... ja, det sætter det jo lidt i perspektiv. Jeg tror dog ikke jeg kommer til at tage "udstillingsmodellen" for den vil temmelig sikkert ikke passe mig, desværre. Min forlovelsesring er så lille at guldsmeden spurgte om min kæreste nu var HELT sikker på at den skulle være så lille for det var sådan set en børnestørrelse :lol: Det samme gør sig gældende for tøj :rulle:

Og tak :)
0
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf Comfortzone » 10. jan 2017, 23:13

Nå, men jeg har lige et spørgsmål:

Vi har allerede hovedbrud over gæstelisten fordi min kærestes familie er, ja... de er enten helt nede på jorden og de sødeste mennesker i verden (det er mine svigerforældre) eller også er de psykisk syge i varierende grad krydret med drama queen tendenser. Og så er de mange. Som i virkelig mange.
Så i frustration sagde min kæreste: "jeg råber sgu snart røv og tager dig under armen og flyver til Vegas!" Det fik os til at google og nu er vi så hooked på ideen, ikke Vegas, men USA, at det i hvert fald skal undersøges.
Google er til begrænset hjælp hvis man gerne vil giftes i f.eks. San Fransisco, så er der nogen, der ved noget? I Vegas fik jeg forståelsen af at man bare møder op på Clark County "kommunekontor" og får stukket en godkendelse ud, men jeg kan ikke finde noget om vielser andre steder i USA.
0
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf Comfortzone » 11. jan 2017, 07:35

Angelina skrev:1. I må jo godt få en præst udefra til at vie jer, I må også godt få en præst til at vie jer udenfor - hvis I ønsker en kirkelig vielse, så er det jo det I skal have.

2. Inviter de gæster I har lyst til at se, det er jeres store dag, det skal være gæster I magter at se (eller vælg San Fransisco, eller et helt tredje sted) - når I skal vies i udlandet er det lidt mere kompliceret, heller ikke i Vegas kan I bare møde op på kommunekonteret, fordi I ikke er Amerikanere, så det er lidt mere kompliceret end som så, hvis det skal være juridisk gyldigt, men slet ikke umuligt. Det er i øvrigt noget wedding-plannere ofte er rigtigt dygtige til.

3. Kæmpe stort tillykke :lun:


Tak :kys:

Hvad gæster angår så jeg er helt på linje med dig, men der har før været kæmpe drama i familien over en familiefest og der er stiltiende accept om at det vil man gerne undgå i fremtiden og derfor er det alle eller ingen. Med alle eller ingen menes der hele familien eller kun den allernærmeste (forældre og søskende). I min familie kan man godt vælge dem ud man har et forhold til og hvis der er nogen, der øffer over det så er de velopdragne nok til at holde det for sig selv.
Ret skal være ret - det plejer at være nogle hyggelige fester i min kærestes familie, men bare mostre, fastre, onkler og tanter så er vi oppe på 40, derudover den nærmeste familie, så fætre og kusiner med påhæng og så nærmer vi os hurtigt 100. Hvis vi så gerne vil have min familie med og vores venner, så ender vi på 150 og så er der endda sorteret en hel del.
Og så er der den bipolare moster, den syge moster med det enorme talent for drama, de bimlende gale bedsteforældre....

Det er selvfølgelig rarest at det er juridisk gyldigt, men det er ikke det vigtigste. Når alt kommer til alt så kan vi jo bare smutte omkring rådhuset herhjemme bagefter. Det vigtigste er at vi får den dag vi gerne vil have om det så er derhjemme eller i udlandet. Lige nu er vi dog mest tændt på at stikke af :lol:
0
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf Comfortzone » 11. jan 2017, 19:19

:-D

Der er ikke så langt fra tanke til handling hos os så vi har besluttet at droppe brylluppet herhjemme og blive gift på San Francisco City Hall og til september i år i stedet for juni 2018.
Vi var ganske kort omkring at booke bryllup på Hawaii, men jeg blev en smule svimmel da jeg hørte prisen :nerve:
Det gør at vi jo ikke skal bekymre os om invitationer og gæsteliste osv. osv., men vi kommer givetvis også til deale med nogle skuffede mennesker herhjemme. Det tager vi med for det her lugter for meget af eventyr til at vi kan lade være :lun:
8
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf ExCoastal » 11. jan 2017, 23:58

Tillykke!

Det er nemt at blive gift i Californien, og det betyder intet, at I ikke er amerikanere. I behøver bare identifikation (jeres pas), når i besøger San Francisco County clerk og til selve vielsen. Der er også et link til et reservationssystem, så I kan bestille tid til både marriage license og vielsen.

http://sfgov.org/countyclerk/marriage
1
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf Comfortzone » 12. jan 2017, 08:30

ExCoastal skrev:Tillykke!

Det er nemt at blive gift i Californien, og det betyder intet, at I ikke er amerikanere. I behøver bare identifikation (jeres pas), når i besøger San Francisco County clerk og til selve vielsen. Der er også et link til et reservationssystem, så I kan bestille tid til både marriage license og vielsen.

http://sfgov.org/countyclerk/marriage


Du er sgu en stjerne, Coastal!
Du kender vel ikke tilfældigvis nogen i San Francisco, der gider have et par newly weds til at bo et par dage eller tre :slem:
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf MissHindenburg » 12. jan 2017, 10:54

Hvor lyder det godt nok dejligt med sådan et bryllup, kæmpe stort tillykke! - jeg forsøger ihærdigt at overtale min kæreste til at vi stikker af og gifter os i USA. Netop for at komme udenom bøvl med gæstelister og dramaqueens/kings. :stoned: :rulle:
Men han vil ikke rigtig bide på endnu. Men jeg omvendt så har jeg heller ikke luftet muligheden for fx. Californien, som er en stat min kæreste rigtig gerne vil besøge. Så måske jeg lige skal lufte det her for ham engang ved lejlighed. Vi er jo ikke engang forlovet eller noget som helst, så det er ikke just fordi at det haster! :lol:
0
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf Comfortzone » 12. jan 2017, 11:03

MissHindenburg skrev:Hvor lyder det godt nok dejligt med sådan et bryllup, kæmpe stort tillykke! - jeg forsøger ihærdigt at overtale min kæreste til at vi stikker af og gifter os i USA. Netop for at komme udenom bøvl med gæstelister og dramaqueens/kings. :stoned: :rulle:
Men han vil ikke rigtig bide på endnu. Men jeg omvendt så har jeg heller ikke luftet muligheden for fx. Californien, som er en stat min kæreste rigtig gerne vil besøge. Så måske jeg lige skal lufte det her for ham engang ved lejlighed. Vi er jo ikke engang forlovet eller noget som helst, så det er ikke just fordi at det haster! :lol:


Jeg kan anbefale at google San Francisco City Hall.
Stedet er :dåne:

Jeg ville egentlig hellere til New York, men jeg skal godt nok ikke giftes i sådan et kedeligt lille lokale uden vinduer når jeg kan stå i the rotunda det andet sted :-D
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf MissHindenburg » 12. jan 2017, 11:11

Comfortzone skrev:
Jeg kan anbefale at google San Francisco City Hall.
Stedet er :dåne:

Jeg ville egentlig hellere til New York, men jeg skal godt nok ikke giftes i sådan et kedeligt lille lokale uden vinduer når jeg kan stå i the rotunda det andet sted :-D


:dåne: :love2:

Nøøøøj!!! Hold da op hvor ser det fedt ud! Jeg kan godt forstå at du hellere vil det end i en kælder i New York :lol:

Har du styr på din kjole til dagen? Eller satser du på at finde noget derovre eller?
0
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf Comfortzone » 12. jan 2017, 12:06

MissHindenburg skrev:
Comfortzone skrev:
Jeg kan anbefale at google San Francisco City Hall.
Stedet er :dåne:

Jeg ville egentlig hellere til New York, men jeg skal godt nok ikke giftes i sådan et kedeligt lille lokale uden vinduer når jeg kan stå i the rotunda det andet sted :-D


:dåne: :love2:

Nøøøøj!!! Hold da op hvor ser det fedt ud! Jeg kan godt forstå at du hellere vil det end i en kælder i New York :lol:

Har du styr på din kjole til dagen? Eller satser du på at finde noget derovre eller?


Jeg skal ud og prøve en i næste uge. Den er jeg ret hooked på, men om den dur, det er så noget andet. Den er ikke så brudekjoleagtig og med åben ryg. Det ved jeg ikke lige om jeg kan med, men den er ret fantastisk at se på.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Han sagde ja og jeg sagde ja - alle sagde ja

Indlægaf Ficus » 12. jan 2017, 12:21

Du har nok set linket selv, men et af de først hits jeg fik op var det her http://apracticalwedding.com/how-to-get ... city-hall/

Så hvis du ikke har fundet det selv, kan du måske blive lidt klogere her :-D
1

Tilbage til "Fest og bryllup"