Adventskalenderroulette

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.

Skal vi have en adventspakkekalender

Ja
29
97%
Nej
1
3%
 
Afgivne stemmer: 30
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Adventskalenderroulette

Indlægaf Fru Sunshine » 23. sep 2015, 09:21

Er der så nogen, der er med på sådan en, hvor vi udveksler adventsgaver med en tilfældigt udvalgt debattør - altså selvfølgelig er kravet, at man skal give for at få.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Lull » 23. sep 2015, 09:25

Jeg er med :jule:

Og som skrevet i den anden tråd, er jeg også gerne koordinator på projektet :engel:
Senest rettet af Lull 23. sep 2015, 10:22, rettet i alt 1 gang.
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. sep 2015, 09:39

er SÅ meget med! :klap:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Persnikedy » 23. sep 2015, 09:45

Jeg har ikke været med de andre år. Men det lyder helt fantastisk :lun:
Sådan en har jeg ikke fået siden jeg var lille.

Men hvordan foregår det?
Gætter på unisex gaver til xkr som man så sender med posten til en modtager man får på pb
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Fru Sunshine » 23. sep 2015, 09:49

Vi sætter et cirkabeløb, så bliver får vi hver tildelt en på listen over deltagere, som vi køber/laver gaver til og sender afsted, så de er fremme første søndag i advent.
Det er også derfor vi skal være i god tid, så vi kan nå det hele.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. sep 2015, 09:59

Persnikedy skrev:Jeg har ikke været med de andre år. Men det lyder helt fantastisk :lun:
Sådan en har jeg ikke fået siden jeg var lille.

Men hvordan foregår det?
Gætter på unisex gaver til xkr som man så sender med posten til en modtager man får på pb



Det er fantastisk! virkeligt.
Helt vildt hyggeligt, og særligt fordi det er gaver man ikke har et eneste clue om hvad indeholder, hvor man f.x. med gaver fra familien godt kan have en fornemmelse af indhold. Og så er det bare hyggeligt at stå op til adventsgave søndag, og se hvad et fremmed menneske har fundet på til en.

De andre år har vi gjort det at vi har lavet en kort beskrivelse af os selv, interesser, hobbies, bare et par stikord :)
Det kan f.x. være "elsker dullegrej" - "ferm i køkkenet, elsker at bage" "læsehest"
De andre par år har vi gerne vist i tråden hvad vi har fået, og også gættet på hvem giveren mon var :) vildt sjovt!
Gaverne har ofte været i jule-genren, jeg har f.x. selv fået pebberkagehus, har givet en dekoration, hjemmebagte vanilliekranse, strømper med julemotiver :) Det kan være en fin blanding af hjemmegjort og købt.


Og så er der en primus motor, der modtager
Navn + adresse, samt stikordene (evt. mobilnr. eller mailadresse til forsendelse uden levering)
og laver en fordeling, så alle har en modtager og giver, som der sendes besked ud om pr. PB.

Jeg tror vi sidste år sagde at budgettet var ca. 150-250 kr, incl forsendelse. Hjemmegjorte gaver står ikke nødvendigvis i nær så meget, men så er der puttet en anden form for tid og energi i gaven i stedet :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf sigge » 23. sep 2015, 10:01

Jeg vil også gerne være med, men jeg har ikke lyst til at være koordinator i år, og jeg kan da heldigvis også se i juletråden, at andre har mod på at tage den tjans. Så jeg er helt klart med på en gang adventsgavebytning. :deer:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Spjaerten » 23. sep 2015, 10:02

Jeg vil herre gerne være med igen i år. Det var så hyggeligt!!
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. sep 2015, 10:13

sigge skrev:Jeg vil også gerne være med, men jeg har ikke lyst til at være koordinator i år, og jeg kan da heldigvis også se i juletråden, at andre har mod på at tage den tjans. Så jeg er helt klart med på en gang adventsgavebytning. :deer:



Jeg er gerne koordinator :) - lader lige tråden her stå måneden ud, så laver jeg en tilmeldings-tråd! - Tænker med tilmelding senest søndag d. 1/11 - så er der et par uger til at finde på og gøre ved, førend det skal afsted med posten :)
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Daine » 23. sep 2015, 10:30

Det lyder vildt hyggeligt og i år vil jeg gerne være med. Overvejede det sidste år, men endte med at bukke under for 'præstationsnerver' for jeg er ikke vildt god til det med gaver. Men at få stikord om modtageren vil hjælpe meget på det, så nu tør jeg godt :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. sep 2015, 10:35

Daine skrev:Det lyder vildt hyggeligt og i år vil jeg gerne være med. Overvejede det sidste år, men endte med at bukke under for 'præstationsnerver' for jeg er ikke vildt god til det med gaver. Men at få stikord om modtageren vil hjælpe meget på det, så nu tør jeg godt :D



Dit job in mente, så må du gerne give gaver til mig :D :savl:

jeg synes ikke det har været svært, målet er jo at det skal være en hygge ting, og der er mange gaver der rammer en forholdsvis bred målgruppe :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Persnikedy » 23. sep 2015, 10:41

Kan stik orderne ikke også indholde allergier?
Jeg tænker allerede i gaver og det er noget jeg helst vil undgå, altså der er ikke meget julestemning over at ligne en vandballon i hoved og en sviptur til hospitalet.
Jeg har ikke selv men fik lige tanken at mange jo fx har nøddeallergier
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Daine » 23. sep 2015, 10:43

DD_81 skrev:
Daine skrev:Det lyder vildt hyggeligt og i år vil jeg gerne være med. Overvejede det sidste år, men endte med at bukke under for 'præstationsnerver' for jeg er ikke vildt god til det med gaver. Men at få stikord om modtageren vil hjælpe meget på det, så nu tør jeg godt :D



Dit job in mente, så må du gerne give gaver til mig :D :savl:

jeg synes ikke det har været svært, målet er jo at det skal være en hygge ting, og der er mange gaver der rammer en forholdsvis bred målgruppe :)


Jamen så må du jo sørge for det ;)

Jeg ved det jo et eller andet sted godt, men kunne slet ikke se mig ud af det sorte hul jeg landede i sidste år, hvor jeg bare forestillede mig en dybt skuffet debattør sidde med en gave der bare var skudt helt ved siden af. Totalt fjollet, jeg ved det godt, for jeg ville da selv blive glad for det jeg ville få. Men nogen gange reagere jeg bare åndssvagt og det har jeg lært at leve med. Men i år bliver det anderledes :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Fru Sunshine » 23. sep 2015, 10:51

Persnikedy skrev:Kan stik orderne ikke også indholde allergier?
Jeg tænker allerede i gaver og det er noget jeg helst vil undgå, altså der er ikke meget julestemning over at ligne en vandballon i hoved og en sviptur til hospitalet.
Jeg har ikke selv men fik lige tanken at mange jo fx har nøddeallergier

Det er en god idé.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Adventskalenderroulette

Indlægaf Mholle » 23. sep 2015, 10:52

Hvis der er en der kan leve med den bliver forsinket (jeg kan først sende den 28. nov), så vil jeg gerne være med :)
1

Tilbage til "Fest og bryllup"