Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf kidkomb » 10. feb 2017, 12:50

Jeg skal til sådan en fest, hvor man får udleveret en rolle at spille.
Jeg har aldrig prøvet det før
Og jeg synes det er virkelig åndssvagt og irriterende. Jeg er vildt dårlig til at spille teater og jeg vil bare gerne lære de her mennesker at kende.
Jeg har i forvejen svært ved at skelne folk fra hinanden "fakta-mæssigt": Hvem har børn, hvem arbejder hvor osv. Nu hvor jeg så får bundet en masse falske historier på ærmet, så vil jeg være helt lost og endnu mere socialt akavet, når jeg er sammen med dem, fordi det vil være så pinligt ikke at kunne skelne en rolle de spillede til en fest og så virkeligheden.
Jeg aner i øvrigt ikke om der er en tanke med de her roller; altså skal man gætte noget i løbet af aftenen, hvor længe skal man spille rollen osv?
Hele set-up'et gør mig vildt irriteret. Især fordi jeg fik invitationen da vi sås sidst og de andre havde fået deres gangen før (hvor jeg var på ferie) og da jeg sagde til et par af dem, at det bliver spændende for det har jeg aldrig prøvet før og hvor længe skal man så spille rollen, så kiggede de så mærkeligt på mig synes jeg. Den ene antydede at det ikke var alle der havde fået en rolle og den anden var bare meget undvigende.
Åh, jeg vil ikke. Hvad nu hvis jeg er 1 ud af nærmest ingen, der har fået en rolle og de andre skal gætte at jeg jo så ikke er mig selv? At det er dét det går ud på?
Hvorfor er det at man automatisk bare er den helt store spillenskuespilogteaterogtadaa-menneske, bare fordi man gerne vil synge i kor?
Det er jeg på ingen, ingen, ingen måde.

Nå, men det er et "sølvbryllup" jeg skal til.
Jeg er 18 år og niece til sølvbruden. Datter af "X" (som jo så må være bror til sølvbruden)
Jeg synes alting er plat og at min mor er mega pinlig.
Jeg er politisk engageret på den yderste venstrefløj og deltager aktiv i den ungdomspolitiske organisation Rød Ungdom.
Denne aften skulle jeg egentlig have været til demonstration mod regeringens udspil om at gøre grænsekontrollen permanent, men min mor har tvunget mig til at tage til sølvbrylluppet istedet.
Jeg er meget glad for min mormor "Y" og når vi er sammen kan vi godt lide at lave papirklip.


Jeg er 18 og synes alting er plat?? Er det ikke når man er 14?
Jeg laver papirklip med min mormor? Er det ikke når man er 10?
Det er muligvis det der er pointen, altså at hvis man skal gætte noget om mig, så er det svært at aldersbestemme nogen, som klipper papirklip med sin mormor og går på barikaderne for Rød Ungdom?

Er der nogen der har været til sådan en fest? Hvad hulan er meningen?

Og nå, ja, hvordan ser jeg ud?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf Fru Sunshine » 10. feb 2017, 13:30

Jeg hader den slags!
Og jeg er ellers glad amatørskuespiller.

Jeg ville så bare tage almindeligt festtøj på, og påstå at jeg var blevet tvunget, hvis nogen stillede spørgsmålstegn ved min påklædning i relation til rollen.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf Kattefjæs » 10. feb 2017, 13:37

Jeg havde meldt afbud.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf kidkomb » 10. feb 2017, 13:40

Tak, hvor er I søde!

Det er især godt at høre at Sun ikke kan lide den slags fester. Hun er trods alt ivrig skuespiller.

Jeg melder ikke afbud tror jeg. Eller. Jeg ved ikke. Jeg vil virkelig gerne gøre et godt indtryk og jeg vil rigtig gerne lære folk at kende også.
Men det knuder i maven. Jeg har mest lyst til helt at melde mig ud af koret :stoned: Men jeg har godt nok også nogle skidte dage lige i øjeblikket.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf Studsgaard » 10. feb 2017, 13:47

Jeg vil heller ikke syntes sådan en opgave til en fest er sjov. Det er en fest så lad det være en fest hvor folk kan være sig selv og hygge sig.

Alternativt så kan folk lave det en tema fest, hvor alle evt kommer i 80'er tøj/klædt ud eller andet i den stil. Ikke sådan noget der med man er en rolle og kun nogen.

Hvis det var mig ville jeg komme i mit almindelige tøj.

Kan du spørge mere ind til hvor meget de forventer du gær ud af rollen og hvor længe?
Alt den uvished ville gøre at jeg slet ikke kunne glæde mig til sådan en fest
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf kidkomb » 10. feb 2017, 13:49

Studsgaard skrev:Jeg vil heller ikke syntes sådan en opgave til en fest er sjov. Det er en fest så lad det være en fest hvor folk kan være sig selv og hygge sig.

Alternativt så kan folk lave det en tema fest, hvor alle evt kommer i 80'er tøj/klædt ud eller andet i den stil. Ikke sådan noget der med man er en rolle og kun nogen.

Hvis det var mig ville jeg komme i mit almindelige tøj.

Kan du spørge mere ind til hvor meget de forventer du gær ud af rollen og hvor længe?
Alt den uvished ville gøre at jeg slet ikke kunne glæde mig til sådan en fest

Ja, jeg var egentlig ved at skrive til en i min stemmegruppe, men status på mit mentale helbred lige nu er at kl er 15, jeg har siddet her ved computeren og lavet absolut intet siden kl 10, jeg er på min anden rom og cola og jeg går snart ud og ryger en smøg. -Jeg er ikke-ryger og har ikke for vane at drikke alene.
Så jeg er lidt bange for at formulere det, så hun misforstår.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf Slettet bruger » 10. feb 2017, 14:49

Hahaha nej det gad jeg godt nok ikke.

Jeg ville nok enten melde afbud eller også sige til dem at jeg kun gad med hvis jeg ikke skulle spille nogen rolle.

Hvad sker der for sådan et festkoncept!
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf kidkomb » 10. feb 2017, 14:52

eks-Maupassant skrev:Hahaha nej det gad jeg godt nok ikke.

Jeg ville nok enten melde afbud eller også sige til dem at jeg kun gad med hvis jeg ikke skulle spille nogen rolle.

Hvad sker der for sådan et festkoncept!

Jamen, jeg ved det heller ikke.
De var også glade for det i mit gamle kor, men jeg nåede heldigvis ikke at være med til nogen af lige præcis de fester.
Det vildeste var da vi skulle klæde os ud som en karakter fra Matador. Og altså, jeg klæder mig da gerne ud :D

Men jeg forstår stadig ikke hvad det er man skal.
Ville det ikke give mening hvis man skulle gætte noget eller noget i den retning?
Det er vel ikke sjovt at møde 20 mennesker op og spille roller uden noget formål?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2017, 15:44

Jeg var sprunget fra. Jeg hader både udklædning og skuespil, jeg vil meget hellere være mig selv :genert:
Jeg er generelt ikke vildt god til sociale ting med folk jeg ikke kender, altså tager afsted men er altid nervøs op til, hvis jeg oveni ikke kan være mig selv så tager jeg ikke afsted.

Håber for dig at rollerne kun skal bruges til en leg i en times tid og at I kan være jer selv resten af aftenen.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf Slettet bruger » 10. feb 2017, 16:37

kidkomb skrev:
eks-Maupassant skrev:Hahaha nej det gad jeg godt nok ikke.

Jeg ville nok enten melde afbud eller også sige til dem at jeg kun gad med hvis jeg ikke skulle spille nogen rolle.

Hvad sker der for sådan et festkoncept!

Jamen, jeg ved det heller ikke.
De var også glade for det i mit gamle kor, men jeg nåede heldigvis ikke at være med til nogen af lige præcis de fester.
Det vildeste var da vi skulle klæde os ud som en karakter fra Matador. Og altså, jeg klæder mig da gerne ud :D

Men jeg forstår stadig ikke hvad det er man skal.
Ville det ikke give mening hvis man skulle gætte noget eller noget i den retning?
Det er vel ikke sjovt at møde 20 mennesker op og spille roller uden noget formål?


Jeg ved ikke, der er sikkert nogen der synes den slags er sjovt.

Det er vel noget med lige at lodde hvad der nok er stemning for - i stedet for at køre festen efter en eller anden vild ide man lige er blevet glad for.

Var en gang til fest hvor sådan et koncept gik helt helt helt galt.

Det var en slags ryste-sammen ting hvor alle blev smidt sammen med komplet vildt fremmede mennesker og havde så nogen kort man skulle føre samtale over o lign

Fedt koncept hvis man er ekstravert - men mindre fedt for min ex, der var dødnervøs både pga nye mennesker samt pga hun ville gøre godt indtryk på "min" familie" (og det var så perifertfamilie at det var lige meget med det indtryk, men det var hun ligeglad.

Kombi med at hun er alkohiloker, bliver sat ved rødvin ad libitum samtidig med at hun er voldnervøs, samt FJERNET fra mig, der ku have modereret hende = hun drikker sig hamrende mega plakatfuld før vi er fremme ved desserten, som eneste fulde i hele selskabet.

Det udviklede sig ret skidt, men det er også lidt sjovt i bakspejlet.

Pointen er bare at det var festkonceptet med "ud og mød nye" der skabte den ulykke. Hvis vi ku ha siddet hvor vi ville havde fun fundet nogen hun var tryg ved så hun ikke var gået på kampdruk til en 60-års fødselsdag.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf Slettet bruger » 10. feb 2017, 16:47

Ka huske the exact moment jeg tænkte "nejnejnej, red alert, det her går helt galt for hende" da der var en der forklarede at vi skulle ud og sidde "med nye spændende mennesker" og jeg ku se kæresten sådan "frøs"/ spændte i rygssøjlen

Hvis nogen havde taget et billede af mig lige der ku jeg være blevet til et mem :)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf Bimmerdyret » 10. feb 2017, 17:22

Ideen KAN resultere i et brag af en fest hvis folk generelt går til den - MEN..den er simpelthen for detaljeret.
Det kan ende galt, hvis "Far" pludselig går for meget op i rollen, eller at det viser sig at "mormor" faktisk er en man ikke kan udstå.

Jeg kørte for år tilbage et-tema med en rigtig god 8. klasse jeg havde i min evalueringspraktik. flere af deres fag, hvor jeg havde dem foregik udelukkende på engelsk. "Historien" var at de var en gruppe amerikanske teenagere, der var sendt på summer school. De fik alle en rolle (de kom fra hver sin stat (de så skulle fortælle om i geografi), de havde andre navne, de fik ny familie og nogle andre fritidsinteresser.
De fik lidt ekstra info i løbet af perioden de kunne bygge videre på hvis de ville.
Det blev sluttet af med prom night med stor fest middag, eksamensbeviser (jeg lavede ved gud 22 graduation "hatte" og sorte kapper af sorte affaldssække :lol:

Ungerne var helt vilde med det, men de fik også lov til selv at lægge det i personen de ville - og der var ikke noget der forbandt dem til hinanden i forhold til rollerne.
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2017, 18:24

FruDulle skrev:En af de bedste fester i mit liv var på min tidligere arbejdsplad hvor der skulle holdes bryllup. Det var SÅ fedt. Alle fik fine håndskrevne invitationer med "Kære brud, svigerfar, stive onkel Allan, studiekammerater osv. Det var mega fedt. Da det var en it virksomhed var det begrænset hvor mange kvinder der var, så der var 6-7 friske fyre der var damer. Jeg var brud iøvrigt og vores administerende direktør var min far. Der var taler, sange, show og en masse indlagte ting som bare gjorde det hele virkelig skægt og bizart. Hold op hvor var det sjovt og totalt gennemført.

Der var kun en der nægtede at påtage rollen, hun skulle være fodboldfan fra det modsatte hold af det hun i virkeligheden holdt med.

Men hvis der er nogle der skal med til jeres fest som ikke har roller eller andet og konceptet halter- for det lyder din rolle som, så er det jo ikke fedt.


Men der er altså forskel på en fest blandt kollegaer der kender hinanden, eller i hvert fald kender en del af de andre, og så en "lær hinanden at kende"-fest, til sidstnævnte fest giver det absolut ingen mening at folk ikke må være dem selv.

Men selv med folk jeg kender gider jeg ikke spille skuespil en hel aften, kan stadig bedst lide at være mig selv og at folk omkring mig er dem selv. Men nu er mine venner også ret awesome som dem selv :P Var jeg til det andet ville jeg gå til rollespil.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf kidkomb » 10. feb 2017, 18:29

godtnavn skrev:
FruDulle skrev:En af de bedste fester i mit liv var på min tidligere arbejdsplad hvor der skulle holdes bryllup. Det var SÅ fedt. Alle fik fine håndskrevne invitationer med "Kære brud, svigerfar, stive onkel Allan, studiekammerater osv. Det var mega fedt. Da det var en it virksomhed var det begrænset hvor mange kvinder der var, så der var 6-7 friske fyre der var damer. Jeg var brud iøvrigt og vores administerende direktør var min far. Der var taler, sange, show og en masse indlagte ting som bare gjorde det hele virkelig skægt og bizart. Hold op hvor var det sjovt og totalt gennemført.

Der var kun en der nægtede at påtage rollen, hun skulle være fodboldfan fra det modsatte hold af det hun i virkeligheden holdt med.

Men hvis der er nogle der skal med til jeres fest som ikke har roller eller andet og konceptet halter- for det lyder din rolle som, så er det jo ikke fedt.


Men der er altså forskel på en fest blandt kollegaer der kender hinanden, eller i hvert fald kender en del af de andre, og så en "lær hinanden at kende"-fest, til sidstnævnte fest giver det absolut ingen mening at folk ikke må være dem selv.

Men selv med folk jeg kender gider jeg ikke spille skuespil en hel aften, kan stadig bedst lide at være mig selv og at folk omkring mig er dem selv. Men nu er mine venner også ret awesome som dem selv :P Var jeg til det andet ville jeg gå til rollespil.

Specielt hvis det skal være sådan noget med at ingen ved HVEM der har fået roller og hvem der bare er dem selv.
Jeg gider fandme ikke give indtryk af at være en kontræt EL-vælger.
Det er kun en "lær de andre at kende-fest" for mig et et par andre :mellow: De andre kender hinanden nogenlunde.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Hvordan ser jeg ud hvis jeg er 18 og ungdomspolitisk?

Indlægaf Tobywan » 10. feb 2017, 18:33

Jeg havde meldt afbud nærmest hurtigere end den invitation var blevet lagt i postkassen.

Konceptet er alt for snævert til at man som vært kan være sikker på at alle gæster synes det er en god ide og sjovt. Min personlige mening er at det er alt for grænseoverskridende og dårligt værtskab, at forvente ens gæster stiller op til sådan et koncept.

Hvis man synes rollespil er sjovt, kan man melde sig i en forening, hvor man er sikker på alle deler interessen.
Senest rettet af Tobywan 10. feb 2017, 18:34, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"