Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Fru Sunshine » 19. okt 2015, 17:02

Ballademager skrev:Til jer, der køber julegaver tidligt: Hvad gør I med hensyn til bytning? Kan man sige til butikken, at det er julegaver? Ville ikke bryde mig om at give gaver, der ikke kan byttes.

Med fare for at lyde som et utaknemmeligt skarn, så har jeg en hel del vaser, æggebægre, kopper etc., som måske ikke lige er så meget mig, og som derfor samler støv i skabene :genert: Har fået det i julegaver, som typisk er købt i august, og som derfor ikke kunne byttes efter jul.

De steder, vi har købt gaver, har fremdateret byttemærket til d. 24/12. Hvis butikken ikke vil det, så køber vi ikke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Persnikedy » 30. okt 2015, 15:38

Persnikedy skrev:Jeg har idag hentet den første gave på posthuset :banan: Nu er den så gemt bagerst i skabet med alle de andre gave indkøb.



Min mor får den pakkekalender jeg er igang med, og en flaske vin eller noget chokolade på selve dagen.

Min far får en flaske rom som endnu ikke er købt, men det er det han altid ønsker sig.

Min søster ønsker sig noget til når hun får lejlighed. jeg ved dog ikke præcist hvad så det er lidt svært at købe ind endnu. (Edit: ligesom jeg får skrevet dette så får jeg en besked fra min søster om at hun ønsker sig en bestemt halskæde, det er som om hun vidste at juleplanlægningen var igang idag)

Min bror ønsker sig altid tøj og sengetøj, så han ender i hvert fald med at få noget af stof.

Bedste ven får en bio tur eller en ny bog. Jeg plejer at være god til at finde noget han vil elske

Anden ven, kælenavn: yndlings kællingen, elsker ligesom jeg at lave mad så han får en gavekurv med mad relaterede ting i.

Ven, han er et legebarn lidt ligesom mig, så han får denne her som er en model af en af Da Vincis opfindelser. Også et varmt tørklæde. Han cykler meget så det tror jeg han ville blive glad for.


Så blev der vist ændret lidt i diverse julegaver på grund af diverse udsagn mm.
Idag havde de i Wagner 3 for 2 (billigste er gratis) så købte 3 lækre trøjer/sweater til bror, bedste ven og ven. De får alle en lille ekstra ting oveni.
Lillesøster får en Margurit fingerring der passer til en halskæde som hun fik til sin afslutning i gymasiet.

Så jeg mangler vist bare yndlingskællingen også er jeg færdig :banan:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Persnikedy » 2. nov 2015, 14:02

Så blev der pakket en stak gaver ind. Familien kommer nogle gange på besøg og det nytter jo ikke at de lige pludselig vælter ud af skabet.
Jeg venter at med at komme bånd på så det kan strutte fint
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Faceless » 6. nov 2015, 00:28

Da jeg skal fejre jul i USA med min bror og hans familie, er jeg ikke sikker på at jeg vil udveksle gaver med dem herhjemme (med undtagelse af mine 3 danske nevøer).

Men jeg har planer om at møde tidligt op hos Bilka for at købe dette boks sæt, som en stor fælles gave til hele hans familien.

Disney-samling.png

Det er mere end jeg normalt ville give gaver for, pr. person, men jeg har endelig (halleluja!) fået en stabil indkomst —og hvem ved hvornår jeg igen kommer til USA og fejre jul med dem—så synes jeg vil flotte mig lidt, og give noget som jeg ved vil være en succes, og noget de alle vil kunne få gavn af—nærmest for altid.

Jeg har godt nok allerede givet dem nogle af Disney klassikerne enkeltvis, men det må være hvad det er.
Det er nemlig en super måde at træne mine 3 amerikanske nevøers ører til at hører og forstå dansk. :gogo:


— Derudover har min bror ønsket sig en samling af vores bedstemødres opskrifter, så dem har jeg lavet en aftale med, om at kommer forbi en dag, så vi kan sidde og nedskrive deres bedste opskrifter til ham, så han kan lave mormors saft, farmors is, osv. "over there".
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Neenah » 6. nov 2015, 10:20

Faceless skrev:Da jeg skal fejre jul i USA med min bror og hans familie, er jeg ikke sikker på at jeg vil udveksle gaver med dem herhjemme (med undtagelse af mine 3 danske nevøer).

Men jeg har planer om at møde tidligt op hos Bilka for at købe dette boks sæt, som en stor fælles gave til hele hans familien.

Disney-samling.png

Det er mere end jeg normalt ville give gaver for, pr. person, men jeg har endelig (halleluja!) fået en stabil indkomst —og hvem ved hvornår jeg igen kommer til USA og fejre jul med dem—så synes jeg vil flotte mig lidt, og give noget som jeg ved vil være en succes, og noget de alle vil kunne få gavn af—nærmest for altid.

Jeg har godt nok allerede givet dem nogle af Disney klassikerne enkeltvis, men det må være hvad det er.
Det er nemlig en super måde at træne mine 3 amerikanske nevøers ører til at hører og forstå dansk. :gogo:


— Derudover har min bror ønsket sig en samling af vores bedstemødres opskrifter, så dem har jeg lavet en aftale med, om at kommer forbi en dag, så vi kan sidde og nedskrive deres bedste opskrifter til ham, så han kan lave mormors saft, farmors is, osv. "over there".


Super god gaveide! Men er du sikker på de kan afspilles i USA? De har en anden regionskode på DVDer.
0
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Faceless » 7. nov 2015, 00:53

Neenah skrev:
Faceless skrev:Da jeg skal fejre jul i USA med min bror og hans familie, er jeg ikke sikker på at jeg vil udveksle gaver med dem herhjemme (med undtagelse af mine 3 danske nevøer).

Men jeg har planer om at møde tidligt op hos Bilka for at købe dette boks sæt, som en stor fælles gave til hele hans familien.

Disney-samling.png

Det er mere end jeg normalt ville give gaver for, pr. person, men jeg har endelig (halleluja!) fået en stabil indkomst —og hvem ved hvornår jeg igen kommer til USA og fejre jul med dem—så synes jeg vil flotte mig lidt, og give noget som jeg ved vil være en succes, og noget de alle vil kunne få gavn af—nærmest for altid.

Jeg har godt nok allerede givet dem nogle af Disney klassikerne enkeltvis, men det må være hvad det er.
Det er nemlig en super måde at træne mine 3 amerikanske nevøers ører til at hører og forstå dansk. :gogo:


— Derudover har min bror ønsket sig en samling af vores bedstemødres opskrifter, så dem har jeg lavet en aftale med, om at kommer forbi en dag, så vi kan sidde og nedskrive deres bedste opskrifter til ham, så han kan lave mormors saft, farmors is, osv. "over there".


Super god gaveide! Men er du sikker på de kan afspilles i USA? De har en anden regionskode på DVDer.


Ja, de har anskaffet sig en kode-løs afspiller. De har som skrevet allerede fået andre DVDer før. Bamse & Kylling er især et hit. :-D
2
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. nov 2015, 17:06

Jeg åbnede for Pandoras æske i dag og fik set på, hvad jeg egentlig har liggende af gaver til folk og fæ.
Jeg fører løbende lange lister over mine indkøb, men derfor kan jeg stadig godt blive overrasket over, hvad jeg finder.
I samme moment har jeg revideret listen over, hvem der skal have hvad.

Gaver med fed er ikke købt/lavet endnu.

Forældrene:
Gavekort til et besøg for to på Arken
Mor: "Dig før mig" af Jojo Moyes, slikskål med chokoladecitat og ?
Far: Rivejern med håndtag og fotobog om Amager

Onkel og tante - Lyngby:
Peter Olesen: Genbrugte huse (tematiseret byvandringsbog om København) + chokolakridser

Onkel og tante - Nørrebro: Æblesnaps, dadelsmørepålæg og chokolakridser

Ovenfor nævntes i alt fire børnebørn, der alle primært får noget fra deres ønskeseddel. Jeg giver sammen med mine forældre.
Dreng, 16: Carhartt-tshirt
Dreng, 13: Høretelefoner
Pige, 6: Kjole, dyrebog og gymnastikpose med "Frost"
Dreng, tæt på 3: Bluse og Monstertruck

Veninde: "Telegraph Avenue" af Michael Chabon, viskestykker med kulørte fugle og et grafisk postkort i en ramme
Hendes datter, 5: Pippi Langstrømpe-bog, stor pakke med hårpynt og fire små juleglas
Hendes søn, 1: Badehåndklæde med blæksprutte, tallerken i stentøj med dyreansigt og Cirkeline-bog

Veninde: Vægkalender, krukke fra H&M Home + kraniumlys og tre små kogebøger
Hendes kæreste: "William Shakespeare´s Star Wars" af Ian Doescher

Veninde: DIY-julebog og viskestykker
Hendes mand: Snacks-sæt i stentøj og kogebog
Deres datter 3½: My Little Pony-kjole, kageudstikkere og strømpebukser med Tweety o.a.
Hendes søn, knap 2: Badehåndklæde med blæksprutte, piratspejl og "Cirkelines" Jul (bog)

En fjerde venindes babytvillinger: Pegebøger om dyr, der gemmer sig + tallerkener i stentøj med dyreansigter

Min mors veninde: Hjemmelavet bodyscrub og lysestager
Hendes mand: Peter Olesen: Genbrugte huse (tematiseret byvandringsbog om København)

Vores familiefrisør (hvis jeg når at se hende inden jul): Hjemmelavet bodyscrub
Senest rettet af DetSorteCirkus 9. nov 2015, 21:33, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf MissBailey » 8. nov 2015, 18:19

Mor: Rivejern (lille joke, fordi hun har verdens dårligste) og så håber jeg at min søster og jeg kan finde billetter til en god musical, det elsker hun altid at få - og det er lidt en tradition.

Søster: Hun skal snart på backpack-rejse, så tror jeg laver en lille survival-kuffert med diverse sjove ting fundet på ebay. Derudover en større ting. Måske en flybillet til London.
- Det bliver en bullet-blender-ting, som hun fabler om lige for tiden.

Mormor: ???? Hun fik gavekort til yndlingstøjbutik sidste år, det taler hun stadig om - så måske jeg gentager succesen.

Veninde (vi er 4 veninder der giver gaver på kryds og tværs, så man kun giver/får 1 gave, dog lidt større så. I år skal jeg give til den af veninderne jeg matcher stil med 95%, så det er som at købe til sig selv :lol: ) Hun får nok produkter fra Clinique, Happy Lights'ish lyskæde og en Seche Vite (overlak der gør at neglelakken tørrer på 0,5)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. nov 2015, 08:13

Så holder jeg status igen efter bl.a. at have aflagt bestilling hos Saxo og fundet på og købt min mors sidste gave.

Gaver med fed er ikke købt/lavet endnu.

Forældrene:
Gavekort til et besøg for to på Arken
Mor: "Dig før mig" af Jojo Moyes, slikskål med chokoladecitat og chokoladefontæne
Far: Rivejern med håndtag og fotobog om Amager

Onkel og tante - Lyngby:
Peter Olesen: Genbrugte huse (tematiseret byvandringsbog om København) + chokolakridser

Onkel og tante - Nørrebro: Kurv med æblesnaps, dadelsmørepålæg, lavendelsukker, julete, chokolakridser og lille dessertbog

Ovenfor nævntes i alt fire børnebørn, der alle primært får noget fra deres ønskeseddel. Jeg giver sammen med mine forældre.
Dreng, 16: Carhartt-tshirt
Dreng, 13: Høretelefoner
Pige, 6: Kjole, dyrebog og gymnastikpose med "Frost"
Dreng, tæt på 3: Bluse og Monstertruck

Veninde: "Telegraph Avenue" af Michael Chabon, viskestykker med kulørte fugle og et grafisk postkort i en ramme
Hendes datter, 5: Pippi Langstrømpe-bog, stor pakke med hårpynt og fire små juleglas
Hendes søn, 1: Badehåndklæde med blæksprutte, tallerken i stentøj med dyreansigt og tøjnisse

Veninde: Vægkalender, krukke fra H&M Home + kraniumlys og tre små kogebøger
Hendes kæreste: "William Shakespeare´s Star Wars" af Ian Doescher

Veninde: DIY-julebog og viskestykker
Hendes mand: Snacks-sæt i stentøj og kogebog
Deres datter 3½: My Little Pony-kjole, kageudstikkere og strømpebukser med Tweety o.a.
Hendes søn, knap 2: Badehåndklæde med blæksprutte, piratspejl og Cirkeline-bog

En fjerde venindes babytvillinger: Pegebøger om dyr, der gemmer sig + tallerkener i stentøj med dyreansigter

Min mors veninde: Hjemmelavet bodyscrub og lysestager
Hendes mand: Peter Olesen: Genbrugte huse (tematiseret byvandringsbog om København)

Vores familiefrisør (hvis jeg når at se hende inden jul): Hjemmelavet bodyscrub
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Firebird » 21. nov 2015, 08:55

Jeg skal kun af med en julegave, og det er til min ex. Vi var i Davidsen i Rødekro, da hun fik øje på en Bosch støvsuger hun gik helt amok over. Personligt synes jeg at det med at købe husholdningsgrej til kvinder, er lidt pinligt, men hun er helt syg for at få den. Skidtet koster godtnok kr. 750,- men eftersom det er den eneste gave jeg skal købe, går det nok.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Aquadorable » 23. nov 2015, 07:17

Jeg skal købe/har købt:

Min mor: Øreringe fra Carré
Min far: Sorte chinos
Min søster: Vi giver ikke julegaver i år
Min kæreste: Et litografi, han ønsker sig
Min mormor og morfar: No idea yet

Derudover er der to fødselsdage i december:
Min søster: Et ovnfast fad fra Le Creuset og et gavekort
Min mor: Koncertbilletter, noget julepynt og en træningstrøje fra Kari Traa
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Pandesteg » 23. nov 2015, 13:43

Mor: armbånd fra Julie Sandlau, bog: Kvinden i toget, håndcreme og en natkjole.
Mors mand: Lille bordkalender, Michelinkort og parlør.
Far: Portvin, skull-shotglas, morter og håndcreme
Fars kone: Smoothiemaker, nilens jord blush og OPI peel of glitterbasecoat
Søster: Cykelsædebetræk i lammeskind, øreringe og pincet med lys
Papsøster: Summerbirdchokolade
Mormor: Creme og DVD-film
Morfar: Bog og DVD-film
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Spjaerten » 23. nov 2015, 15:27

Jeg har kortet min liste ned til 3 (min gudmor synes åbenbart ikke hun hverken skal sige tak for hendes fødselsdags gave eller give mig en retur, så hun er slettet på listen).
Onkel er klaret: bøger
Så mangler jeg mor og tante - de har ikke sendt lister endnu.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. nov 2015, 15:42

Hmm.... Jeg er i tænkeboks igen.
Jeg tror nok, jeg er endt på følgende:
Mor: Art-støvletter i Cognac
Datter: Tøj og måske noget fodtøj
Søn: støvler
Gemal: Morgenkåbe og måske et par Dieseljeans
Søster: har jeg ikke styr på endnu
Bror: et gavekort til en oplevelse/koncert
Veninde: noget fint fra BodyShop
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Filipai » 23. nov 2015, 16:42

Så er jeg ved at være parat til lyn juleshopping på fredag. Det der black friday skal udnyttees

Mand: "gavekort" til dining week og en flaske et eller andet (Wizzze, hvad er godt i portvins/whisky/cognac genren til omkring de 300 kr? Evt noget der kan svare sig at købe i bordershop)
Mor: Sony fitness armbånd og en kurv med lidt dullegrej (hårbørste, noget shampoo og styling produkter)
Far: Ildrager og det burde man jo vide spil, og måske en termokop også
Farmor: Hvis jeg kan finde en printer der kan printe fra iPad uden wifi (f.eks med stik eller bluetooth), eller en god kokkekniv og steakknive
Mormor: Ved endnu ikke, måske et tørklæde
Moster: Umiddelbart tror jeg det bliver Magic Mike på dvd og noget lækkert snolder
Svigermor: Træningselastikker og en sølv halskæde
Svigerfar: Hjemmelavet leverpostej, og muligvis en bog
Nevø: Ramasjang spillet
Niece: Overvejer at sy et pandakostume til hende, hvis jeg ellers kan finde tid og så en lille æske lego duplo
Svigerinde:
Svoger:
Svigerinde:
0

Tilbage til "Fest og bryllup"