Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf admin » 13. apr 2017, 13:22

Jeg føler mig i det romantiske hjørne, og synes folk omkring mig bliver forlovet til højre og venstre. Senest var jeg så heldig at være vidne til: "Skal vi gå på rådhuset i næste uge og få det ordnet eller hvad?" Ikke at jeg tror, nogen kan slå dét frieri, men har I lyst til at prøve? :D

Vil I ikke dele jeres frierier? Jeg synes historierne er så søde

(Tråd overtaget af admin)
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf Neenah » 13. apr 2017, 13:48

Vi snakkede om det, og jeg vil giftes før vi får børn. Så vi satte en deadline for hvornår det senest skulle være, og så ventede jeg ellers bare.

Han friede med en personlig billedbog over vores forhold en søndag morgen inden vi var stået op. Det var virkelig fint :lun: Vi skal giftes om lige knap tre måneder.
6
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf mariannaa » 13. apr 2017, 13:49

Jeg havde mødt denne her dejlige mand og var smaskforelsket. Det var han også, så han spurgte mig om jeg ville gifte mig med ham, for ellers kunne vores forhold ikke udvikle sig ( han er rettroende muslim og sex osv. uden for ægteskab er strengt forbudt). Så vi blev gift ret hurtigt efter at vi havde mødt hinanden ( ca. 2.5 mdr.) Det har jeg aldrig fortrudt. Han er verdens dejligste mand og jeg er stadigvæk smaskforelsket i ham :love:
8
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf Joe » 13. apr 2017, 16:40

Altså han spurgte og jeg sagde ja.
Det var ikke på nogen måde planlagt i fællesskab. Der har altid været en fælles forståelse af at det var ham der skulle tage initiativet og fri - og det uden nogen tidsplan. Jeg er traditionel på lige præcis det punkt og sammen med en mand, der fungerer meget dårligt med at blive presset til ting. Så det var op til ham.

Han friede til mig i hans mormors hus. Jeg havde set det komme en uges tid inden og var ret sikker fra morgenstunden. Og fuldstændig sikker de sidste 5-10 minutter inden han gjorde det. Så han synes det var sjovt, at jeg allerede begyndte at hyperventilere før han for alvor var gået i gang med frieriet. Men det var jo fordi jeg udmærket vidste hvad der skete.
Jeg kan faktisk ikke rigtigt huske noget af det han sagde. Jeg husker at han talte, mens jeg aede ham på ryggen - jeg ved ikke om jeg mente han trængte til lidt opbakning i sit foretagende.
Senere opdagede han at hans jeans var revnet i skridtet. Han påstår det nok skete før hele den der sidde-på-knæ-ting. Jeg foretrækker den version hvor hans bukser revnede, da han faldt på knæ.

Der gik 6,5 år fra vi mødte hinanden til han friede. Så havde han til gengæld også nået at se alt det gode ved mig, men i høj grad også det, jeg ihærdigt prøver at gemme væk. Især i de sidste måneder inden frieriet, hvor jeg faktisk flere gange troede at nu måtte han da gå.

Vi gifter os nok med stor fest til næste efterår. Eller impulsivt inden. Jeg havde håbet på næste forår, men har hørt at det er et smart koncept at nå at have sparet op til brylluppet og ikke fyre hele sin købe-bolig-opsparing af på en enkelt dag.
5
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf Lykke » 13. apr 2017, 16:43

Vi snakkede om det over nogle øl på en bar. I min brandert bestilte jeg tid på rådhuset til dagen efter - det kunne man ikke.

Så vi besluttede os for at det skulle være på vores 2,5 års dag som kærester vi skulle giftes. Og det blev vi så.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf Sangius » 13. apr 2017, 16:50

Jeg havde sagt til min mand, kæreste dengang, at jeg kun gad giftes med kjole, fest og alt det hvis vi gjorde det før børn. Efter børn er budgettet, kroppen og tiden historie, tænkte jeg :D

Han snakkede om at vi kunne se på det om et års tid. Et par måneder senere var det jul. Vi holder altid en lille privat jul sammen før den rigtige jul, hvor vi spiser lækker mad, ser julefilm og pakker en lille gave op hver. Han gav mig så en kæmpe pakke, som var fuld af hans sokker sa jeg åbnede den. Ih tak :lol:
I bunden lå der et kort, hvor der stod at jeg skulle lukke øjnene. Det gjorde jeg så, og da han bad mig åbne, knælede han ved min side (jeg sad ned ved siden af det tændte juletræ), og så spurgte han om jeg ville giftes. Og han var vildt nervøs, selvom han jo ved at jeg ville sige ja :D .
Vi blev gift i september i min mors baghave, og det var bare så flot et bryllup ♡
12
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf Hunkat » 13. apr 2017, 17:30

Jeg besøgte ham, vi besluttede at det skulle være os to og når vi nu være kærester og skulle være sammen så forlovede vi også sgu lige samtidig og satte datoen til 5 års dagen for vores første møde (som venner).

Det er næsten et år siden vi blev gift på Københavns Rådhus og jeg får stadig sommerfugle i maven når vi ser hinanden.
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf Krølle » 13. apr 2017, 18:14

Vi var ude og spise på min fødselsdag, og på Kadeu serverede de sådan nogle fancy, ringagtige, spiselige dimser. Det blev så lidt impulsivt til min forgængelige forlovelsesring :D

...om det var den eller retten med rå rejer, der lagde mig/os ned med det sygeste maveonde i en uge efterfølgende, melder historien (heldigvis) intet om :tie: :lol:
6
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf Filipai » 13. apr 2017, 19:01

Havde foræret ham en tur til Rom i fødselsdagsgave, og dagen inden vi skulle afsted spurgte han min far om min hånd.
På næstsidste dag, travede vi rundt hele dagen, så Colusseum, Forum Romanum og alt det der. Jeg var ved at gå til i træthed, men han insisterede på at vi SKULLE op på den her fantastiske høj, med udsigt over hele Rom. Jeg brokkede mig jævnt meget :genert: Jeg kom dog derop, og der var levende musik og skøn stemning. Manden var dog jævnt skuffet, for han troede at det var sådan mere forladt, men jeg synes udsigten var fantastisk, og at jeg godt kunne forstå der ville være masser af mennesker. Og så mens solen gik ned over Rom, og mens vi drak lunken champagne direkte fra flasken, faldt han på knæ og spurgte om jeg ville gifte mig med ham :lun: , og det skal vi så om 5 måneder, og jeg glæder mig helt ubeskriveligt til at kunne kalde ham min mand :love:
7
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf Studsgaard » 13. apr 2017, 20:02

Vi havde snakket om at det ville være smart at blive gift når vi havde fået børn (imens jeg var gravid med vores den første)
Inden da havde min mand friet til mig i en brændert hvor jeg bare havde svaret at det kunne han fandme godt gøre otenligt. Ikke sådan noget pis der!
Men da jeg så var gravid (6 md henne) kom han og faldt på knæ da han kom hjem fra arbejde, med en enkelt smuk rode og spurgte om ikke vi skulle gifte os. Og den gravide hormonelle strandede hval her tuede og sagde ja.

Vi havde allerede inviteret familie og vennerne til vores fælles 25 og 30 års fødselsdag. Så det blev lavet om til bryllup imens jeg så var højgravid.


I forhold til de der praktiske "så kan vi jo lige så godt blive gift" historier der har vi et vennepar der havde spurgt om ikke vi ville være vidner, for de skulle nemlig giftes. Mest af alt fordi det var let og praktisk fordi de ventede det første barn.
Vi var med på rådhuset, bagefter tog vi på Jensens bøfhus (af alle steder :nerve: :lol: ) da vi havde spist tog min mand med manden i parret ud for at lavet noget (sort)arbejde der manglede at blive lavet færdigt.
Og jeg tog med veninden hjem.
1
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf Fuck.exe » 13. apr 2017, 22:04

Min mand og jeg var på (børnefri) miniferie i Rom, da han pludselig friede ud af det blå.
Det var den første morgen i Rom, vi var mega dovne og pjattede meget. Ingen af os kunne tage os sammen til at stå ordentlig op, så i stedet for smed vi os i hotelværelsets lille badekar med chips og cola. Her lå vi så og fortalte dårlige jokes, sladrede og snakkede om ingenting, indtil han begyndte at blive lidt sær. Så hev han pludselig et lille smykkeæske frem fra noget tøj der lå på gulvet, og jeg forstod ikke helt hvad der foregik :stoned:
Han friede så. Lige dér midt i badekarret. Jeg blev en blanding mellem fuldstændig inderligt lykkelig og møgforvirret, for det kom så meget bag på mig, og var helt ude af kontekst, til at jeg forstod hvad han havde gang i. Noget af det første jeg sagde var "Øh? Mener du det? Sådan for real? Seriøst? Hvorfor?" :lol: :lol:

Men det endte jo med at jeg (tudende) fik sagt ja tak :lun:

Det var ikke et super romantisk frieri, men det var skævt og sjovt, hvilket passer utrolig godt til vores facon :lun: :lun:
17
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf Luffegås » 14. apr 2017, 15:28

Vi skal giftes august næste år. Jeg fandt en dato, før jeg bliver 30. Så sagde jeg bare til ham, det bliver en populær dato, jeg booker kirken nu, så kan du altid sige hvis du ikke vil alligevel, men vi kan arbejde os frem mod det på de her 2 år (jeg troede måske det der med at planlægge tog få måneder). Det var fint synes han, men han vil stadig fri. Så vi har købt en fin ring i Thailand han skal fri med :D nu er det bare at vente på det rigtige øjeblik :)
Jeg synes det er meget mere os at planlægge stille og roligt, og fordi vi bare var enige om det. Det tog ligesom toppen af en masse forventninger. Jeg vil aldrig komme sammen med nogen 6 år igen for at det ikke føre "til noget" forstå mig ret.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf Æble » 14. apr 2017, 19:31

Vi havde lige købt hus og stod og malede stuen. Så sagde han sådan lidt henkastet om vi ikke skulle gifte os. Jeg var sådan lidt "øh mene du det?" Og han sagde " ja vil du ikke gifte dig med mig". Og jeg sagde ja, og at jeg gerne ville have et ordentligt frieri med en ring :lol: Nogle uger senere gik han på knæ med en ring og en buket roser. Vi blev gift i hemmelighed kun med vores forældre til stede en helt almindelig onsdag formiddag og lørdagen efter holdt vi housewarming hvor vi fortalte alle vores venner at vi var blevet gift.
3
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf Pandesteg » 15. apr 2017, 02:54

Min mand friede udenfor indenrigsterminalen (første sted vi mødte hinanden) i CPH lufthavn i pisregnvejr en dag i juli. Med ring og det hele. Det var en kæmpe overraskelse - vi havde talt om ægteskab og sådan "når vi skal giftes/når vi bliver gift blablaba", men havde ikke set frieriet komme. Kan stadig huske hvor glad jeg blev.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. apr 2017, 16:03

Det er egentlig noget, vi har talt om længe, at det skulle ske en dag. Til sommer har vi været sammen i otte år, og de seneste to-tre år, har det ligget i luften, at det blev mere og mere aktuelt. Især fordi jeg gerne vil se nogenlunde ung og stram ud på min bryllupsdag og ikke have født først. :genert:

Nu er det pludselig rykket tæt på. Forleden havde vi denne samtale om frieri.
Mig: "Hvornår tænker du egentlig?"
Ham: "Snart."
Mig: "Okay. Hvad er "snart" for dig?"
Ham: "Du vil jo ikke vide det."
Mig: "Nej-nej."

40 sekunder senere:
Mig: "Hvis du nu f.eks. skulle holde en stor, rund fødselsdag om et år, ville du så føle, at det var snart?"
Ham: "Nej, det ville ikke være snart."
Mig: " :panik: "
8
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Fest og bryllup"