Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 647
Likede indlæg: 9874

Re: Hvordan blev i enige om, I skulle giftes?

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. apr 2017, 16:03

Det er egentlig noget, vi har talt om længe, at det skulle ske en dag. Til sommer har vi været sammen i otte år, og de seneste to-tre år, har det ligget i luften, at det blev mere og mere aktuelt. Især fordi jeg gerne vil se nogenlunde ung og stram ud på min bryllupsdag og ikke have født først. :genert:

Nu er det pludselig rykket tæt på. Forleden havde vi denne samtale om frieri.
Mig: "Hvornår tænker du egentlig?"
Ham: "Snart."
Mig: "Okay. Hvad er "snart" for dig?"
Ham: "Du vil jo ikke vide det."
Mig: "Nej-nej."

40 sekunder senere:
Mig: "Hvis du nu f.eks. skulle holde en stor, rund fødselsdag om et år, ville du så føle, at det var snart?"
Ham: "Nej, det ville ikke være snart."
Mig: " :panik: "
8
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1426

Indlægaf lulu-p » 17. apr 2017, 17:37

Vi havde været sammen i 5 år og var gravid med vores første barn. Vi var slet ikke i tvivl om vi skulle giftes, og med et barn i vente var det praktisk at få det gjort. Det var mere noget med at det var vi enig om end et decideret frieri.

Vi blev gift på rådhuset, senere blev vi kirkeligt velsignet.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2859

Indlægaf girl_beat » 18. apr 2017, 06:47

Ballademager skrev:Vi havde snakket noget frem og tilbage omkring det, men var ikke helt enige om tidshorisonten. Jeg har følt, at det var på tide, i et par år. Min kæreste har altid haft den holdning, at det ikke hastede, når vi nu vidste, at det skulle være os :D Vi kom efter en del snak frem til, at han ville fri inden næste skuddag i 2020.

Kom ikke til at vente så længe. Han friede om aftenen på en ferie, hvor vi er samme sted, som på vores allerførste ferie sammen. På en klippe, hvor vi også stod på den første ferie, helt nyforelskede og fjollede :lun: Med udsigt ind over byens lys. Det var så fint. Han havde været i cirka 1000 butikker for at finde en ring, fordi den hverken måtte være fra en butikskæde eller masseproduceret (det ville ikke gøre nogen forskel for mig, men det rørte mig, at han har gjort så meget ud af det) og den er bare så smuk :love: Vidste godt, at det ville betyde meget at blive spurgt. Men ikke, at det ville betyde SÅ meget :genert:

Hæ - jeg ventede bare på, at du kom ind i denne tråd :-D

Tillykke igen! :blomst:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Shmartiesh
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1114

Indlægaf Shmartiesh » 18. apr 2017, 08:13

Vi købte hus sammen efter at have været sammen i et års tid og der talte jeg om at jeg ville giftes, men det ville han ikke. Jeg gik så det efterfølgende år og snakkede lidt om det og vi blev så inviteret til to bryllupper sidste år som jeg håbede ville varme ham lidt op. Det gjorde det vist, for kun 2 uger efter det ene sidste bryllup var vi på roadtrip i Californien hvor vi var i Las Vegas. En tidlig morgen kl. 6 stod vi i en luftballon ret højt oppe i luften og kunne se ud over Las Vegas og bjergene, og han stillede op til at vi skulle have taget en selfie med vores kamera. Jeg stiller an og smiler og venter på han tager billedet. Han spørger så midt i det hele om jeg vil gifte mig med ham :love: jeg blev ret overrasket og kigger på ham og siger han ikke skal sige det for sjov, han siger det er ikke for sjov og jeg siger så ja da :lun:

Det viste sig så at han filmede det med vores kamera så vi har en film fra ballonturen med de 10 andre passagerer bagved os og ballonskipperen og mit skæve ansigtsudtryk i det han spørger mig :lol:

Det var SÅ fantastisk en oplevelse :love: Kan stadig tude over det :whine:

Bagefter blev vi enige om at tage på rådhuset og blive gift inden vi skulle være forældre også holde stor fest senere når vi har flere penge til det. Så det skal vi den 17. Juni og jeg har termin d. 6. Sept. :lun: :D
4
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2160

Indlægaf Evapeva » 18. apr 2017, 12:19

Han friede til mig på Mors Dag 2012. :)
Vi var blevet forældre til Asger i februar samme år, han var kun 3 mdr., så det var allerførste Mors Dag. Op ad formiddagen, da der intet var sket, og jeg samtidig kunne se på Facebook, at der i dén grad skete ditten og datten hos andre nybagte mødre - så udbrød jeg: "Sig mig, ved du egentlig, hvilken dag det er i dag?!"
Svaret var ja, og så gik han i køkkenet og forberedte ét eller andet. Det viste sig at være en madkurv, og så tog vi i Odense Zoo med dén og barnet. Midt i en sandwich og ved et bord/bænkesæt henne ved gederne, kom han pludselig om til mig med Asger på armen og med en æske i den anden hånd og friede til mig. :dåne: Det var SÅÅÅ fint!!! Vi blev gift inden for et år efter frieriet, nemlig 6. april 2013. :)

(Og jeg skammede mig lidt over, at jeg havde spurgt så direkte ind til en Mors-Dags-gave tidligere på dagen. Jeg fik jo den bedste gave i verden!)
5
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
godtnavn
Kort karma: 436
Likede indlæg: 3656

Indlægaf godtnavn » 18. apr 2017, 18:31

Altså jeg er enig om at jeg vil giftes sankt hans aften næste år, hvordan får jeg lige kæresten til også at være enig? :P
3
JoyNips
Kort karma: 590
Likede indlæg: 9218

Indlægaf JoyNips » 19. apr 2017, 05:51

Vi er enige om, at vi skal giftes og at det skal være på rådhuset. Mere konkrete planer er der dog ikke.
Jeg ville gerne bare vies på rådhuset og så ud at spise et godt måltid mad med den nærmeste familie, min kæreste derimod kunne godt tænke sig en decideret fest. Problemet er bare for mig at jeg har to familiemedlemmer. I alt. Og eftersom det er mine fraskilte forældre, der ikke skal være i stue sammen, kan jeg altså diske op med ét familiemedlem fra min side. Min kæreste er ét af 4 børn og har et ton fætre og kusiner og tanter og onkler... Og hvor min kæreste har rigtig mange bekendte, han gerne ville have med, så har jeg en lille, men mere nær omgangskreds. Så det ville ret meget være hans fest.
0
Brugeravatar
sansera
Kort karma: 44
Likede indlæg: 1161

Indlægaf sansera » 21. apr 2017, 11:05

Sætter lige scenen. Vi er i bil et sted på den tyske autobane på vej hjem fra ferie.
Samtalen forløber nogenlunde sådan her:
Mig: Jeg vil gerne have et barn med dig
Ham: Jamen dog
Pause
Ham: Jamen den er jeg sådan set med på
Mig: Jamen det kan vi ikke
Ham: Øh ... hvad?
Mig: Jeg skal giftes før jeg får et barn.
Pause
Ham: Det skal være den 28 så (den dato har betydning for os af forskellige grunde)
Mig: Okay.
Ham: Hvornår er den næste 28. en lørdag
Jeg tjekker min mobil
Mig: i september (det er så om 3 måneder)
Ham: jamen så passer det vel meget godt?
Mig: Ja
Pause
Mig: Kan vi ikke holde ind ved næste tank, jeg kunne godt spise en hotdog
Og det gjorde vi så. Altså spiste hotdog, blev gift og fik et barn. I den rækkefølge.
18
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2794
Likede indlæg: 17759

Indlægaf Wizzze » 21. apr 2017, 18:40

POCKETKITTEN skrev:Det er egentlig noget, vi har talt om længe, at det skulle ske en dag. Til sommer har vi været sammen i otte år, og de seneste to-tre år, har det ligget i luften, at det blev mere og mere aktuelt. Især fordi jeg gerne vil se nogenlunde ung og stram ud på min bryllupsdag og ikke have født først. :genert:

40 sekunder senere:
Mig: "Hvis du nu f.eks. skulle holde en stor, rund fødselsdag om et år, ville du så føle, at det var snart?"

Noget af det her lyder meget bekendt :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1604

Indlægaf Bimmerdyret » 21. apr 2017, 19:55

Ret kedeligt:
Mødte manden på studiet på 1. år, blev kærester.
Købte lejlighed sammen på andet år
Han ville ikke forloves
Vi vidste det skulle være OS.
Han spurgte før nytår 96, hvad jeg ville gøre hvis han friede.
Jeg sagde æde min uldhue.
Han friede nytårsaften og vi blev gift august 97 - jeg brugte så 3 år på at finde måder jeg kunne tilføje dele af uldhuen til retter / gemme og glemme huen diverse steder :)
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1604

Indlægaf Bimmerdyret » 21. apr 2017, 19:57

ET vennepar slog dog prisen for en del år siden.
De vågnede fredag morgen...hvad skal vi lave??
Hmmm.. giftes???
Da kl var 14, havde de fået ordnet alle papirer, arrangeret middag + præs og kirke til vielse samt sendt sms'er ud til bryllupsinvitaion kl 17:00

De var mest imponeret over at vi nåede at købe dem en bryllupsgave, for vi fik beskeden kl 15:00 og fik afsat ungerne :lol:
6
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 88
Likede indlæg: 1790

Indlægaf Kalimsofie » 21. apr 2017, 20:18

Vi lå på barselsgangen et døgn efter fødslen af vores datter. Jeg var træt, kvæstet, nyopereret, og nå ja, nybagt mor. Barnet sov, så vi sneg os til at ligge og kramme lidt. Jeg sov næsten, da han stille hviskede: "Jeg ved godt, det ikke er så romantisk, det her... men jeg tænkte på, om ikke du vil gifte dig med mig?". Og jo, det ville jeg da godt. Så jeg kyssede ham, og så faldt jeg i søvn :genert:
9
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2859

Indlægaf girl_beat » 24. apr 2017, 10:19

Min mand sagde ret tidligt i vores forhold, at han gerne ville giftes med mig, men jeg var slet ikke klar til sådan noget seriøst voksen-noget :nerve: :lol:

Forrige vinter begyndte jeg at researche lidt på diamanter mhp. investering, og langsomt kom tanken snigende, at det da ville være dejligt, hvis nu min kæreste friede med en flot ring, som han ved, betyder meget for mig. Et par måneder senere fik vi købt, certificeret og opbevaret en diamantring i udlandet, som det egentlig var tanken skulle splittes ad og redesignes af en guldsmed, vi havde talt med om idéerne tidligere. Forlovelse og bryllup havde vi ikke rigtigt snakket om i dén forbindelse - vi var gået mere i 'praktisk mode'.

Om sommeren var vi på Paradis Island, Bahamas, og en aften efter en superromantisk middag på en lille restaurant yderst på molen, friede han på tilbagevejen mod hotellet. Han stoppede pludselig op midt på molen, krammede mig og opførte sig helt nervøst - og så tog han min hånd og faldt på knæ midt i måneskinnet blandt luksusyachts og palmer og skræppen fra cikaderne. Århhh :lun:

Jeg blev meget overrasket og rørt og forvirret, men sagde selvfølgelig ja. Så ringen blev til min forlovelsesring, og jeg nænnede alligevel ikke at få den lavet om, da den i forvejen var blevet sendt halvdelen af verden rundt og nu havde en rigtig fin historie :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 647
Likede indlæg: 9874

Indlægaf POCKETKITTEN » 24. apr 2017, 13:30

POCKETKITTEN skrev:Det er egentlig noget, vi har talt om længe, at det skulle ske en dag. Til sommer har vi været sammen i otte år, og de seneste to-tre år, har det ligget i luften, at det blev mere og mere aktuelt. Især fordi jeg gerne vil se nogenlunde ung og stram ud på min bryllupsdag og ikke have født først. :genert:

40 sekunder senere:

Jeg har i øvrigt lige ridset bilen godt og grundigt på naboens carport, så det kan godt være, jeg har fået udsat datoen lidt.
4
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Trommedreng
Kort karma: 33
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Indlægaf Trommedreng » 25. apr 2017, 16:57

Vi blev aldrig enige...

Men det gjorde vores forældre til gengæld!

SURPRISE!!!
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.

Tilbage til "Fest og bryllup"