Tidlig brug af juleprodukter

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Persnikedy » 8. okt 2015, 10:26

Jeg har lige købt lidt juleguf idag i netto. jeg kunne altså ikke stå for snebolde, små chokoladejulemænd eller pebernødder. Min juleelskende hjerte ville briste hvis jeg gik forbi det er jeg sikker på.

I min familie har vi ændret lidt på guffen. Efter min bror blev nødde allergiker så er det bandlyst med snolder (købt og hjemmelavede) med skjulte mandler i, og min søster (marcipan hader) vil helst kunne se om det er sådan en hun har udset sig.
Så vores er blevet mere synligt, men ikke mindre syndigt :devil:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf vibbsen » 8. okt 2015, 10:28

Jeg er faktisk ikke det store slikøre.....Og kan faktisk sagtens holde mig fra både juleslik og julekager.

Til gengæld så ELSKER jeg julepynt....Og kunne sagtens pynte op til jul nu hvis det skulle være :D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. okt 2015, 14:44

Daine skrev:Jeg er egentlig ikke den store fan af juleslik og købesmåkager - med enkelte undtagelser. Jeg elsker marcipansnitter med nougat og jødekager, så det kan jeg godt finde på at købe når jeg ser det i supermarkedet. Og julete drikker jeg hele året rundt.
Men ellers er det mest nødder, tørrede figner og sødsyrlige mandariner jeg køber i rå mængder i november/december. I år vil jeg også prøve at bage lidt småkager selv, efter at jeg sidste år fik tilsendt det lækreste hjemmebag. Jeg havde helt glemt, at småkager kunne smage så godt :)
Og så SKAL jeg have min Milka chokoladejulekalender hvert år. Jeg er sikker på, det ikke bliver jul uden den :deer:


Nåja, Daine, du kan jo faktisk skrive under på, at jeg har mine grunde til at bruge min mavekapacitet på småkager i stedet for juleslik :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Pandesteg » 8. okt 2015, 15:19

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mandariner køber jeg også fra nu af. Og så skal jeg vist også snart have fat i en pose af Aldis brændte mandler.

Som jeg nu ser, at de slet ikke har i år?! SKANDALE! Julen er hermed aflyst :whine:


Brændte mandler skal købes lune af en mand med en vogn på et torv eller marked, og hvis de ikke kommer i kræmmerhus, smager de slet ikke godt, basta!


Jamen, nu er der temmelig langt til torve og markeder fra min lejlighed.


Bor du ikke på Amager? Der bliver solgt brændte mandler i kræmmerhus ved Amagerbro St. ved juletid :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Daine » 8. okt 2015, 16:09

DetSorteCirkus skrev:
Daine skrev:Jeg er egentlig ikke den store fan af juleslik og købesmåkager - med enkelte undtagelser. Jeg elsker marcipansnitter med nougat og jødekager, så det kan jeg godt finde på at købe når jeg ser det i supermarkedet. Og julete drikker jeg hele året rundt.
Men ellers er det mest nødder, tørrede figner og sødsyrlige mandariner jeg køber i rå mængder i november/december. I år vil jeg også prøve at bage lidt småkager selv, efter at jeg sidste år fik tilsendt det lækreste hjemmebag. Jeg havde helt glemt, at småkager kunne smage så godt :)
Og så SKAL jeg have min Milka chokoladejulekalender hvert år. Jeg er sikker på, det ikke bliver jul uden den :deer:


Nåja, Daine, du kan jo faktisk skrive under på, at jeg har mine grunde til at bruge min mavekapacitet på småkager i stedet for juleslik :)


Det kan jeg i høj grad! :love: Det var simpelthen så lækkert det du sendte, sådan helt på farmor niveau (og det er altså en kompliment! Min farmor bagte de skønneste småkager i min barndom :lun: ).
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Kyle » 8. okt 2015, 16:37

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mandariner køber jeg også fra nu af. Og så skal jeg vist også snart have fat i en pose af Aldis brændte mandler.

Som jeg nu ser, at de slet ikke har i år?! SKANDALE! Julen er hermed aflyst :whine:


Brændte mandler skal købes lune af en mand med en vogn på et torv eller marked, og hvis de ikke kommer i kræmmerhus, smager de slet ikke godt, basta!

Nej, de skal laves selv. I december :santa2: :gammel:
0
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Indlæg: 213
Tilmeldt: 3. sep 2015, 17:47
Kort karma: 15
Geografisk sted: Henne om hjørnet - nede i kælderen...
Likede indlæg: 300

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Hønsekræmmeren » 9. okt 2015, 02:58

Jeg er absolut ingen Scrooge, MEN - jeg går sgu kold i det når julen absolut skal hældes ud over mig før bladene endnu er faldet af træerne..!

Billede

- var i 'Biltema' i Glostrup i går - 8.Oktober - og gudhjælpemig om ikke jeg allerede ganske få meter inde i dette mekka for os gør-det-selv-tosser bliver mødt af glitrende kugler i kasser af 12 stk. - små nissemænd med sække på ryggen, hængende på en blinkende plastic-skorsten og smarte pvc-grantræer med fine, kulørte blinklys - made in Taiwan, hele lortet....!

- og jeg som bare skulle bare ha' et oliefilter og et par viskere til den gamle trætte øse....

- HO-HO-HOOO....! :badr:
0
'Vi kan ikke løse vores problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem'.. (Albert Einstein)
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Mholle » 9. okt 2015, 06:13

sigge skrev:Clementiner ser jeg ikke som en juleguf, men bare en frugt, som har højsæson om vinteren. Så dem spiser jeg gerne når som helst, de er rigtigt modne.


Enig, men jeg associerer dem stadig med jul :)

I frugtordningen på mit arbejde (i Rumænien) fik vi clementiner i sommer månederne, de var flade af grin da jeg sagde det var en jule frugt :)

Derudover kunne jeg spise juleskum og snebolde året rundt :)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf sigge » 9. okt 2015, 07:01

Jeg forsøger forøvrigt at gøre risalamande lidt mere til en helårs- eller i hvert fald vinterhalvårs-dessert i stedet for bare en juledessert. Så jeg lavede en portion i sidste weekend, og det var goooodt. :savl:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Rapfisk » 17. okt 2015, 21:51

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mandariner køber jeg også fra nu af. Og så skal jeg vist også snart have fat i en pose af Aldis brændte mandler.

Som jeg nu ser, at de slet ikke har i år?! SKANDALE! Julen er hermed aflyst :whine:


Brændte mandler skal købes lune af en mand med en vogn på et torv eller marked, og hvis de ikke kommer i kræmmerhus, smager de slet ikke godt, basta!


Jamen, nu er der temmelig langt til torve og markeder fra min lejlighed.

HTTP://m.dk
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. okt 2015, 22:01

Rapfisk skrev:HTTP://m.dk


Men jeg skal stadig gå 10 min. ned til metroen eller 15-20 til Amagerbro. Det kan jeg da ikke i cravende tilstand :/
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Rapfisk » 17. okt 2015, 22:10

DetSorteCirkus skrev:
Rapfisk skrev:HTTP://m.dk


Men jeg skal stadig gå 10 min. ned til metroen eller 15-20 til Amagerbro. Det kan jeg da ikke i cravende tilstand :/

Det er derfor, du har dine nødrationer fra supermarkedet :kys:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. okt 2015, 22:20

Rapfisk skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Rapfisk skrev:HTTP://m.dk


Men jeg skal stadig gå 10 min. ned til metroen eller 15-20 til Amagerbro. Det kan jeg da ikke i cravende tilstand :/

Det er derfor, du har dine nødrationer fra supermarkedet :kys:


Lige præcis. Jeg kan nå i Aldi og tilbage igen på den tid, som det tager mig at gå ned til metroen :klap:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Sorenspige » 28. okt 2015, 05:17

Jeg køber og spiser ikke juleting og juleslik før i november. Tidligere var det først i december, men det var ikke helt nok tid :genert:.

Jeg har dog allerede luret lidt på enkelte butikkers julebelysning, da vi skal have en ny kæde udenfor.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"