Bryllup 23.06.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3525

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 19. maj 2018, 19:34

Vi har købt skumfiduser :banan: Stor ting :lol: Men de er jo vigtige når der er chokoladefontæner, og det var ikke så lige til med flere vegetarer i selskabet, men nu er de bestilt fra usa, dem vi kunne finde i dk faldt ikke i vores smag. Men vi har kun kunne købe 3 poser da vi jo skulle holde os under 80 kr (de kostede lige over 20 kr stykket, mener de endte på 61-ish), så er det store spørgsmål om det er nok :gruble: Umiddelbar tænker jeg det mest er børnene der tager dem, og løber vi tør for dem kommer der jo til at være så meget andet, så mon ikke det går?

Vi er lidt i tvivl om hvad vi gør med frugt, om vi skal købe det hele dagen før, lave en aftale med et sted da vi jo skal have en del, omvendt vil vi jo gerne selv udvælge f.eks. jordbærbakkerne. Eller om vi skal få en i familien til at tage på frugtshopping for os dagen før, men vi skal jo ogås have frugten op på taget flere timer før vielsen, og det synes jeg ikke helt vi kan bede en i familien om (selvom de fleste bor i gåafstand).
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 346
Likede indlæg: 4072

Indlægaf Æble » 19. maj 2018, 20:44

Hvad med at bestille en eller flere frugtbuketter?

Og så måske supplere med jordbær is elv kæber dagen før.

https://fruitandthecity.dk
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 20. maj 2018, 07:42

Æble skrev:Hvad med at bestille en eller flere frugtbuketter?

Jeg har godt set på dem :) Men der er mange problemer med dem, bl.a. er det frugten der stikker ud og man "tager i" det gør jo ikke noget hvis man bare skal spise dem, for så rør man jo kun ved dem man selv spiser, men her skal de jo dyppes i chokolade og så bliver det lettere uhygiejnisk. Derudover er der prisen, vi ville skulle bruge i hvert fald 4500 kr for at få nok derfra, det synes jeg er en lidt voldsom pris (altså det er virkelig flot det de laver, så forstår godt det ikke er billigt, men jeg er jo glad bare frugten ligge på et fad med pinde i ;) ), og sidst men ikke mindst så er vi økofreaks så derfor er de slet ikke aktuelle at bestille frugt fra :)

Men de laver virkelig fine buketter :love:
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 153
Likede indlæg: 1631

Indlægaf Zonta » 20. maj 2018, 07:52

Jeg synes sagtens I kan spørge nogle af gæsterne om de vil sørge for at ordne noget frugt for jer. Hvis I deler det lidt ud, så nogen sørger for jordbær, nogen for melon, nogen for ananas osv., så er det heller ikke så omfattende for dem. Det ville jeg da i hvert fald gerne gøre for et vennepar/noget familie :) De kunne også klargøre det hele, så det bare skal på fade?
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 346
Likede indlæg: 4072

Indlægaf Æble » 20. maj 2018, 21:21

godtnavn skrev:

Jeg har godt set på dem :) Men der er mange problemer med dem, bl.a. er det frugten der stikker ud og man "tager i" det gør jo ikke noget hvis man bare skal spise dem, for så rør man jo kun ved dem man selv spiser, men her skal de jo dyppes i chokolade og så bliver det lettere uhygiejnisk. Derudover er der prisen, vi ville skulle bruge i hvert fald 4500 kr for at få nok derfra, det synes jeg er en lidt voldsom pris (altså det er virkelig flot det de laver, så forstår godt det ikke er billigt, men jeg er jo glad bare frugten ligge på et fad med pinde i ;) ), og sidst men ikke mindst så er vi økofreaks så derfor er de slet ikke aktuelle at bestille frugt fra :)

Det sidder på spyd og man tager et spyd nede fra bunden så rører ikke ved frugten og man kan nemt dyppe det i chokolade.

Resten er fair nok, evt kan i lave nogen selv hvis i har tid eller kan få hjælp til det.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 20. maj 2018, 22:40

Æble skrev:
godtnavn skrev:

Det sidder på spyd og man tager et spyd nede fra bunden så rører ikke ved frugten og man kan nemt dyppe det i chokolade.

Resten er fair nok, evt kan i lave nogen selv hvis i har tid eller kan få hjælp til det.

Så er jeg nok forvirret, jeg synes det ligner spyddene sidder ned i noget helt tæt og man altså ikke kan tage dem nedefra, tror ikke helt jeg kan se hvordan man tager dem, men det giver bedre mening, for det andet ville jo være fjolelt :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 21. maj 2018, 18:25

Der er nogen der skær det ud, komme det på fade og sætter pinde i, så det er bare det med at købe det vi mangler at have styr på :) Må lige tænke lidt mere om hvordan og hvorledes jeg tænker det bliver bedst :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 23. maj 2018, 12:39

Jeg bliver 30 i dag, og der er præcis 1 måned til brylluppet! Det er jo lige om lidt! Føler slet ikke vi har styr på tingene!
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 25. maj 2018, 17:51

Jeg tror jeg har fundet en stropløs bh :banan: Jeg mangler dog en forlænger da den åbenbart er mindre i omkreds end andre og den fås ikke i større omkreds. Men jeg var tæt på at give op, det er åbenbart svært at finde stropløs når man har store bryster, men udover omkredsen kan jeg lige snige mig ned i den største wunderbra. Er helt i chok, min bryster er vokset adskillige skålstørrelser efter jeg fik barn, men det lykkeds sgu!
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 300
Likede indlæg: 3153

Indlægaf Neenah » 25. maj 2018, 17:56

godtnavn skrev:Jeg tror jeg har fundet en stropløs bh :banan: Jeg mangler dog en forlænger da den åbenbart er mindre i omkreds end andre og den fås ikke i større omkreds. Men jeg var tæt på at give op, det er åbenbart svært at finde stropløs når man har store bryster, men udover omkredsen kan jeg lige snige mig ned i den største wunderbra. Er helt i chok, min bryster er vokset adskillige skålstørrelser efter jeg fik barn, men det lykkeds sgu!

Min var også lidt lille, men det lykkedes faktisk at strække den ved at spænde den om en stol i nogle dage
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 25. maj 2018, 22:00

Neenah skrev:
godtnavn skrev:Jeg tror jeg har fundet en stropløs bh :banan: Jeg mangler dog en forlænger da den åbenbart er mindre i omkreds end andre og den fås ikke i større omkreds. Men jeg var tæt på at give op, det er åbenbart svært at finde stropløs når man har store bryster, men udover omkredsen kan jeg lige snige mig ned i den største wunderbra. Er helt i chok, min bryster er vokset adskillige skålstørrelser efter jeg fik barn, men det lykkeds sgu!

Min var også lidt lille, men det lykkedes faktisk at strække den ved at spænde den om en stol i nogle dage

Jeg tænker bare at bruge en forlænger dims, skal bare lige have fundet hvor jeg har en, den fås desværre ikke større :( Men jeg skal også lige få prøvet den med forlængeren og se om den sidder godt, jeg synes ikke den sad helt perfekt, men da jeg tog en kjole over så så det rigtigt ud, så tror måske bare det ser lidt sært ud med en stropløs? :gruble:

Om ikke andet er det min eneste mulighed for det er åbenbart den eneste der laver helt op til 85I så vidt jeg kunne google..
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 26. maj 2018, 14:30

Nårh ja, jeg føler åbenbart ikke jeg har projekter nok... Jeg har lige fået den idé selv at lave brudebuketten af perler, det ville jo være en logisk og god idé hvis jeg før havde lavet blomster af perler, men det har jeg ikke. Hvorfor tænker jeg altid "det gør jeg!" selv om ting jeg ikke har prøvet og som umiddelbart ikke er lige til. Nå, jeg må se youtubevideoer og så kaste mig ud i det om et par dage når jeg har fået fikset de sidste lyskæder :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 26. maj 2018, 20:01

Jeg har nu to flyttekasser med lyskæder :lol: Men 1800 bolde er nu på 180 meter lyskæde og sat i kælderen og venter på bryllup. Nørj jeg glæder mig!
0
1234
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1555

Indlægaf 1234 » 26. maj 2018, 20:06

godtnavn skrev:Nårh ja, jeg føler åbenbart ikke jeg har projekter nok... Jeg har lige fået den idé selv at lave brudebuketten af perler, det ville jo være en logisk og god idé hvis jeg før havde lavet blomster af perler, men det har jeg ikke. Hvorfor tænker jeg altid "det gør jeg!" selv om ting jeg ikke har prøvet og som umiddelbart ikke er lige til. Nå, jeg må se youtubevideoer og så kaste mig ud i det om et par dage når jeg har fået fikset de sidste lyskæder :)

Jeg kan se du har en helt anden tilgang end os. Vi prøver at have så lidt lave som muligt :lol: den eneste DIY vi har rodet os ud i er billedbordkort.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 26. maj 2018, 20:31

1234 skrev:
godtnavn skrev:Nårh ja, jeg føler åbenbart ikke jeg har projekter nok... Jeg har lige fået den idé selv at lave brudebuketten af perler, det ville jo være en logisk og god idé hvis jeg før havde lavet blomster af perler, men det har jeg ikke. Hvorfor tænker jeg altid "det gør jeg!" selv om ting jeg ikke har prøvet og som umiddelbart ikke er lige til. Nå, jeg må se youtubevideoer og så kaste mig ud i det om et par dage når jeg har fået fikset de sidste lyskæder :)

Jeg kan se du har en helt anden tilgang end os. Vi prøver at have så lidt lave som muligt :lol: den eneste DIY vi har rodet os ud i er billedbordkort.

Det er ikke til brylluppet, det er altid, kaster mig altid ud i "dumme projekter" :genert: F.eks. besluttede jeg at hækle min datters dåbskjole, selvom jeg ikke kunne hækle. Jeg besluttede at male vores cykel med et felandskab, tiltrods for jeg ikke har malet eller tegnet siden jeg var barn. Sådan laver jeg alt for mange ting...

Nu har jeg også ferie fra i morgen og helt frem til brylluppet, så masser af tid til at lave ting. SKal have hæklet et sjal, lavet en brudebuket i perler (måske :lol: ) lavet 140 bordkort (da der skal være to per person) og have sat sten på min nederdel. Måske laver jeg også et par sko, altså ikke fra bunden, helt sindssyg er jeg ikke :lol: men overvejer at lime glimmer på et par lave sko til den udendørs vielse :) Og nårh ja, en topfigur til kagen skal jeg også have lavet :)

Men på selve dagen vil jeg lave absolut ingenting andet end at spise god mad og nyde vores gæster :)
0

Tilbage til "Fest og bryllup"