Bryllup 23.06.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40533

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Akehurst2 » 15. jun 2018, 09:20

godtnavn skrev:Der er kommet 4 afbud mere til receptionen i dag... Men det er kærestens fætter og kone der er blevet skilt og derfor naturligvis ikke kommer (de ville have haft et par børn med, jeg er ikke dårlig til at tælle til 4 ;) ). Det er lidt træls med den mængde afbud, selvom de sidste her er helt forståeligt. Nu er vi nede på der kun kommer 4 til vielsen, så nu synes jeg det virker lidt fesent at sende 4 mennesker hjem før festen, der skulle være kommet 15...


Er det helt umuligt at presse de sidste 4 ind til festen?
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 15. jun 2018, 09:24

Akehurst2 skrev:
godtnavn skrev:Der er kommet 4 afbud mere til receptionen i dag... Men det er kærestens fætter og kone der er blevet skilt og derfor naturligvis ikke kommer (de ville have haft et par børn med, jeg er ikke dårlig til at tælle til 4 ;) ). Det er lidt træls med den mængde afbud, selvom de sidste her er helt forståeligt. Nu er vi nede på der kun kommer 4 til vielsen, så nu synes jeg det virker lidt fesent at sende 4 mennesker hjem før festen, der skulle være kommet 15...


Er det helt umuligt at presse de sidste 4 ind til festen?


Umiddelbart nej (udover det ville koste en del) men 2 af dem er relativt langt ude bekendtskaber, f.eks. kærestens nevøs veninde (som vi dog ofte har haft på besøg) og min lillesøsters mor (det er 15 år siden hende og min far gik fra hinanden, men ser moren nogle gange om året) så de to ville jeg synes var meget mærkeligt at have med om aftenen, omend jeg er rigtig glad for at se dem om dagen. De to sidste er venner vi ikke ser ofte men var tætte med en gang. Det er alle dem der er tættere på os som fætre/kusiner der har meldt afbud til receptionen i sidste øjeblik.
0
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40533

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Akehurst2 » 15. jun 2018, 09:30

godtnavn skrev:
Akehurst2 skrev:
godtnavn skrev:Der er kommet 4 afbud mere til receptionen i dag... Men det er kærestens fætter og kone der er blevet skilt og derfor naturligvis ikke kommer (de ville have haft et par børn med, jeg er ikke dårlig til at tælle til 4 ;) ). Det er lidt træls med den mængde afbud, selvom de sidste her er helt forståeligt. Nu er vi nede på der kun kommer 4 til vielsen, så nu synes jeg det virker lidt fesent at sende 4 mennesker hjem før festen, der skulle være kommet 15...


Er det helt umuligt at presse de sidste 4 ind til festen?


Umiddelbart nej (udover det ville koste en del) men 2 af dem er relativt langt ude bekendtskaber, f.eks. kærestens nevøs veninde (som vi dog ofte har haft på besøg) og min lillesøsters mor (det er 15 år siden hende og min far gik fra hinanden, men ser moren nogle gange om året) så de to ville jeg synes var meget mærkeligt at have med om aftenen, omend jeg er rigtig glad for at se dem om dagen. De to sidste er venner vi ikke ser ofte men var tætte med en gang. Det er alle dem der er tættere på os som fætre/kusiner der har meldt afbud til receptionen i sidste øjeblik.


Det kan jeg godt forstå - men så er der jo bare ikke noget at gøre ved det. Andet end måske at invitere nogen til receptionen, hvis de er oaky med at blive inviteret med på et afbud?

(Hvis jeg var i Danmark havde jeg klart inviteret mig selv - det lyder simpelthen som den hyggeligste reception :-D)
1
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 15. jun 2018, 10:00

Akehurst2 skrev:
godtnavn skrev:
Akehurst2 skrev:
godtnavn skrev:Der er kommet 4 afbud mere til receptionen i dag... Men det er kærestens fætter og kone der er blevet skilt og derfor naturligvis ikke kommer (de ville have haft et par børn med, jeg er ikke dårlig til at tælle til 4 ;) ). Det er lidt træls med den mængde afbud, selvom de sidste her er helt forståeligt. Nu er vi nede på der kun kommer 4 til vielsen, så nu synes jeg det virker lidt fesent at sende 4 mennesker hjem før festen, der skulle være kommet 15...


Er det helt umuligt at presse de sidste 4 ind til festen?


Umiddelbart nej (udover det ville koste en del) men 2 af dem er relativt langt ude bekendtskaber, f.eks. kærestens nevøs veninde (som vi dog ofte har haft på besøg) og min lillesøsters mor (det er 15 år siden hende og min far gik fra hinanden, men ser moren nogle gange om året) så de to ville jeg synes var meget mærkeligt at have med om aftenen, omend jeg er rigtig glad for at se dem om dagen. De to sidste er venner vi ikke ser ofte men var tætte med en gang. Det er alle dem der er tættere på os som fætre/kusiner der har meldt afbud til receptionen i sidste øjeblik.


Det kan jeg godt forstå - men så er der jo bare ikke noget at gøre ved det. Andet end måske at invitere nogen til receptionen, hvis de er oaky med at blive inviteret med på et afbud?

(Hvis jeg var i Danmark havde jeg klart inviteret mig selv - det lyder simpelthen som den hyggeligste reception :-D)


Det er næsten det mest ærgelige, vi havde 10 vi gerne ville have inviteret med til receptionen men som vi ikke kunne grundet plads (brandsikkrehed gør der er maks antal på taget), dem har jeg skrevet til nu men de har selvfølgelig alle andre planer så tæt på :( Ville ønske folk bare havde meldt fra med det samme (selvfølgelig er dem der lige er gået fra hinanden lovligt undskyldt) så vi kunne have givet deres pladser til nogle andre for 1½ måned så kunne det jo være de andre ahvde kunne... To af dem vil dog prøve at se om de kan nå det fordi de rigitg gerne vil deltage, så måske kommer der 6 til receptionen...
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 15. jun 2018, 22:04

Medmindre mine veninder har lagt polterabend en hverdag så skal jeg afsted i morgen :panik: Jeg kan slet ikke sove nu fordi jeg tænker på det :lol: Jeg er egentlig mest spændt på hvem der kommer, der er 14 der passer til den profil jeg gav kæresten, altså alle venner af hunkøn samt min niece og lillesøster. Der er et par jeg virkelig ville være ked af at mangle, så jeg håber de er der, især min lillesøster, ville være så trist hvis hun ikke kommer. Altså vil selvfølgelig helst se alle, men det er nok optimistisk de har fundet en dag alle kan.
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Phlox9 » 17. jun 2018, 10:51

Jeg håber, du har haft en skøn og sjov polterabend med dine veninder i weekenden :)
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 17. jun 2018, 12:21

Havde den dejligste dag i går, men nørj hvor er min krop træt! Vi var ude og ro kano, spise picnic, ro lidt mere, drikke drinks, spille rundbold, lave cake pops konkurrence, grille og lege pakkeleg. Mega hyggelig dag! Og alle de vigtigste var med :lun:
12
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 17. jun 2018, 19:43

Vi er lige gået 1000 kr under budget på en post :banan: Det er meget godt da det lader til vi går et par hundrede over på en anden post, samt der er nogle småting vi ikke har i budgettet som jeg gerne ville bruge 3-400 kr på, så nu bliver budgettet ikke højere af den grund :)
1
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 18. jun 2018, 08:22

Formentlig skal jeg ind og prøve en færdig kjole om 5 kvarter! I aften skal vi finde gode steder at tage billeder i Botanisk have (har I kendskab til det perfekte sted så skriv), derefter med forloveren op på taget og gennemgå vielsen, og så skal kæresten cykle over og betale kokken.

I aften skal vi få salmehæfter og gæstebogen helt klar til print, og i morgen skal vi lægge alt for mange penge i Vesterkopi (eller det er ganske fine priser da jeg får studierabat, der er bare meget der skal printes). Og vi skal finde sko til kæresten i morgen også. Vi har lige set at den skjorte kæresten skal have på er sat 150 kr ned, og vi er stadig indenfor at vi kan få pengene retur (og ham i butikken sagde at netop den skjorte ikke kom på udsalg her nu..) så vi overvejer at gå ned og bytte den til sig selv og få 150 kr med hjem.

Jeg er sygt smadret i skuldrene efter at have roet, så jeg glæder mig endnu mere til spa og massage torsdag!
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Filipai » 18. jun 2018, 09:01

godtnavn skrev:Formentlig skal jeg ind og prøve en færdig kjole om 5 kvarter! I aften skal vi finde gode steder at tage billeder i Botanisk have (har I kendskab til det perfekte sted så skriv), derefter med forloveren op på taget og gennemgå vielsen, og så skal kæresten cykle over og betale kokken.

I aften skal vi få salmehæfter og gæstebogen helt klar til print, og i morgen skal vi lægge alt for mange penge i Vesterkopi (eller det er ganske fine priser da jeg får studierabat, der er bare meget der skal printes). Og vi skal finde sko til kæresten i morgen også. Vi har lige set at den skjorte kæresten skal have på er sat 150 kr ned, og vi er stadig indenfor at vi kan få pengene retur (og ham i butikken sagde at netop den skjorte ikke kom på udsalg her nu..) så vi overvejer at gå ned og bytte den til sig selv og få 150 kr med hjem.

Jeg er sygt smadret i skuldrene efter at have roet, så jeg glæder mig endnu mere til spa og massage torsdag!



Indendørs eller udendørs ? Nu pissede det ned på vores bryllupsdag , og vi måtte i hvert fald ikke komme ind og
Få taget billeder, men det er nok ikke noget de afviser hvis man får taget udenfor.
Glæder mig til at høre om kjoleprøvning.
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Phlox9 » 18. jun 2018, 11:03

Håber også, at kjolen er blevet lige præcis, som du drømmer om :)
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 18. jun 2018, 11:39

Filipai skrev:
godtnavn skrev:Formentlig skal jeg ind og prøve en færdig kjole om 5 kvarter! I aften skal vi finde gode steder at tage billeder i Botanisk have (har I kendskab til det perfekte sted så skriv), derefter med forloveren op på taget og gennemgå vielsen, og så skal kæresten cykle over og betale kokken.

I aften skal vi få salmehæfter og gæstebogen helt klar til print, og i morgen skal vi lægge alt for mange penge i Vesterkopi (eller det er ganske fine priser da jeg får studierabat, der er bare meget der skal printes). Og vi skal finde sko til kæresten i morgen også. Vi har lige set at den skjorte kæresten skal have på er sat 150 kr ned, og vi er stadig indenfor at vi kan få pengene retur (og ham i butikken sagde at netop den skjorte ikke kom på udsalg her nu..) så vi overvejer at gå ned og bytte den til sig selv og få 150 kr med hjem.

Jeg er sygt smadret i skuldrene efter at have roet, så jeg glæder mig endnu mere til spa og massage torsdag!



Indendørs eller udendørs ? Nu pissede det ned på vores bryllupsdag , og vi måtte i hvert fald ikke komme ind og
Få taget billeder, men det er nok ikke noget de afviser hvis man får taget udenfor.
Glæder mig til at høre om kjoleprøvning.


Udenfor, havde slet ikke overvejet de kunne sige nej, men det kan de vel ikke udenfor? Nu har vi jo planlagt godt vejr da reception og vielse også er udendørs...
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 18. jun 2018, 11:42

Og kjolen var fantastisk :lun: Dog ikke færdig :lol: Ej det er virkelig småting der mangler, der skal syes en hægte i over lynlåsen på ryggen, knap på bh/kjole så de hænger sammen (hun har syet den ind over brystet så ville sætte nåle i dag så det bliver det helt rigtige sted), og bæltet skal syes færdigt (den foldede brede del) men den ville hun helst folde og sætte nåle i når jeg havde den på. Så torsdag skal den hentes :D

Jeg har overvejet det I har skrevet om bæltet, men da det er vigtigt for mig vil jeg ikke skrotte det, men er nået frem til at sy det på nederdeln (som i øvrigt er blevet latterlig flot og bling bling uden at det er for voldsomt efter jeg limede 1000 svarowski krystaller på) så det kun er på til vielsen, der passer det bedre :)
7
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Filipai » 18. jun 2018, 11:42

godtnavn skrev:
Filipai skrev:
godtnavn skrev:Formentlig skal jeg ind og prøve en færdig kjole om 5 kvarter! I aften skal vi finde gode steder at tage billeder i Botanisk have (har I kendskab til det perfekte sted så skriv), derefter med forloveren op på taget og gennemgå vielsen, og så skal kæresten cykle over og betale kokken.

I aften skal vi få salmehæfter og gæstebogen helt klar til print, og i morgen skal vi lægge alt for mange penge i Vesterkopi (eller det er ganske fine priser da jeg får studierabat, der er bare meget der skal printes). Og vi skal finde sko til kæresten i morgen også. Vi har lige set at den skjorte kæresten skal have på er sat 150 kr ned, og vi er stadig indenfor at vi kan få pengene retur (og ham i butikken sagde at netop den skjorte ikke kom på udsalg her nu..) så vi overvejer at gå ned og bytte den til sig selv og få 150 kr med hjem.

Jeg er sygt smadret i skuldrene efter at have roet, så jeg glæder mig endnu mere til spa og massage torsdag!



Indendørs eller udendørs ? Nu pissede det ned på vores bryllupsdag , og vi måtte i hvert fald ikke komme ind og
Få taget billeder, men det er nok ikke noget de afviser hvis man får taget udenfor.
Glæder mig til at høre om kjoleprøvning.


Udenfor, havde slet ikke overvejet de kunne sige nej, men det kan de vel ikke udenfor? Nu har vi jo planlagt godt vejr da reception og vielse også er udendørs...


Vi fik lov til at tage 4 billeder uden foran bygningen før vi fik af vide at de ikke ville have bryllupsfotografering. Jeg tænker ikke de kan sige nej rundt omkring i haven. Vi var selv rimeligt overraskede over at blive smidt væk, men det sagde han at de havde indført.
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 18. jun 2018, 11:46

Filipai skrev:
Vi fik lov til at tage 4 billeder uden foran bygningen før vi fik af vide at de ikke ville have bryllupsfotografering. Jeg tænker ikke de kan sige nej rundt omkring i haven. Vi var selv rimeligt overraskede over at blive smidt væk, men det sagde han at de havde indført.


På deres hjemmeside skriver de:

Fotografering og film
Som privatperson er du velkommen til at fotografere i Botanisk Have og væksthusene.

Det er ikke muligt at foretage kommercielle foto- og filmoptagelser (fx modefotografering, modeblogs, produktfoto, musikvideoer m.m.).


Så jeg tror vi er flabede nok til at prøve :genert: Måske vi skal tage rundt omkring i haven først og så tilsidst der hvor der er risiko for at de smider os væk, for så har vi jo fået de vigtigste :) Og når de ikke skriver på hjemmesiden at man ikke må så tænker jeg ikke det er for flabet at gøre :)
0

Tilbage til "Fest og bryllup"