Bryllup 23.06.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Tilly » 23. jun 2018, 21:55

tillykke med dagen! :)
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 24. jun 2018, 05:44

Tusind tusind tak for alle beskederne! VI havde en fantastisk dag! Der kommer et langt indlæg senere, billeder må vente til vi får fra fotografen :)

Og det eneste der var ved at ende galt var kagerne, først havde vi fået en forkert adresse til Strangas, de er åbenbart flyttet men havde stadig den gamle adresse på deres hjemmeside, men buddet ringede og vi fandt det rette sted. Derefter glemte min bror at hente to kager han skulle have hentet om formiddagen, dem fik han hentet to minutter i lukketid da butikken ringede og sagde vi havde glemt dem. Og til sidst da vi sætte kagerne op viste det sig at den ene kage ikke var den vi havde bestilt, det gjorde at vi ikke fik min søsters yndlingskage :( Men den forkerte kage blev også spist, så den må have været god nok ;) Vi endte med kage til 98 personer, og jeg tror vi var 65 tilbage om aftenen da vi serverede kage, hvor af nogle var laktoseintolerante og nogle ikke kan lide kage (sære folk), så vel en 60 der spiste kage. Men der blev stort set spist op!

Ellers gik alt som vi ønskede.

Dog har jeg erfaret vi ikke fik noget billede af os i cyklen, det er jeg lidt ked af ikke at have tænkt på, men det er jo småting!
8
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Pilen » 24. jun 2018, 06:28

Stort tillykke med dagen :) Nyd nu dagen derpå, hvor indtrykkene skal fordøjes.
Ærgerligt med kagerne. Når man lægger så mange penge for dem, så skal det bare spille. Men lyder til, at det trods alt gik alligevel.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf FruKuk » 24. jun 2018, 17:06

Kæmpe stort tillykke med brylluppet :lun:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 24. jun 2018, 18:50

Mindre roman følger:

Dagen startede lidt stressende da vores datter (Luna) er mester i at sprede legetøj ud over hele stuen, og vi havde ikke fået ryddet gulvet dagen før da vi kom trætte hjem fra festlokalet. Så jeg startede med at løbe rundt og samle legetøj sammen så alle dem der kom forbi vores lejlighed om formiddagen ikke væltede over legoklodser, bøger og smølfer. Min mor tog Luna på legeplads 07.15, og jeg fik et langt bad før frisøren kom kl 08. Jeg fik sat hår i stuen mens jeg prøvede at spise morgenmad, hvilket jeg slet ikke kunne, følte mig ikke er nervøs men kunne nærmest intet få ned. Håret endte vi med at lave meget anderledes end prøveopsætningen grundet blæsevejret, da vi vurderede at mit hår ikke ville holde krøllerne mange minutter i den blæst, men det blev så fint trods noget helt andet end planlagt!

Min mor afleverede Luna hjem lidt før 10, lige efter fotografen var kommet, så puslede jeg med at gøre brudebuketten helt færdig mens hun storcharmede fotografen, desværre i vildt grimt tøj da hun vi ikke havde fået vasket tøj de sidste dage, så for store petroleumsblå bukser og brun body :genert: Min søster og to barndomsveninder kom cirka 10.30 og så ordnede vi make-up, fik tøj på og gjorde de sidste ting helt klar før vi gik mod taget. Der var cirka 1 km og jeg var allerede der ved at græde flere gange fordi alle bilerne dyttede af os :lol:

Jeg kom 5 minutter forsent til vielsen, præsten havde sagt jeg skulle komme 2 minutter for sent så det var helt fint :) Tog elevatoren op (som gik i stå så jeg nåede lige at få rigtig nerver på :lol: startede heldigvis hurtigt igen) min gode ven åbnede den ene elevatordør mens jeg gemte mig bag den anden, musikken startede og min søster gik ind med Luna (hun blev ikke ked af det som frygtet :banan: ) desværre glemte jeg at få hendes sorte sokker af da jeg var små stresset, så hun har blomstret sommerkjole, stråhat og sorte sokker på på billederne :lol: Og så gik vi ind, min far formåede at gå dejligt langsomt. Jeg var så tæt på at tude, det var så smukt at se alle vores venner og familie stå mellem alle planterne! Selv min gamle bedstemor på 88 valgte at stå op så hun kunne stå helt tæt på, havde ellers troet hun ville sidde nede bagerst.

Præsten holdt den fineste og mest personlige tale, om hvordan min kæreste havde svaret ”fordi hun gør alting dejligt” til spørgsmålet om hvorfor det var mig han ville giftes med, og hvordan jeg altid fik kastet os ud i skøre projekter. Jeg kunne næsten ikke kigge på min kæreste under vielsen fordi jeg så ville tude konstant :genert: Jeg kom til at sige ja lidt for tidligt men ellers gik alt perfekt. Koret som kærestens niece også sang med i sang en sang til os som en overraskelse, det var så smukt! Jeg kan ikke huske hvilken sang, men det lød så smukt og var så rørende.

Receptionen med chokoladefontæner klarede jeg med bravur, lige ind til et af børnene gav mig et kram med chokoladefingre :panik: Så var jeg glad for at nederdelen skulle tages af senere :lol: Jeg havde glædet mig allermest til den del af brylluppet på taget, og med god grund, det hele var intet mindre end fantastisk! Vi fik desværre først taget gruppebillede da en del folk var gået, men der blev taget så mange billeder så der skal nok være billeder af alle uanset :) Fik taget et 4 generationer billede med min mor, mormor og Luna på taget, det glæder jeg mig til at se, vi har prøvet at tage et før, men det er altid endt med en af os ser dumme ud, så jeg håber dette er endt godt, men mon ikke med den gode fotograf vi havde.
Luna sov det meste af receptionen i barnevognen, hun endte med en lur på over to timer, det gjorde hun var dejlig frisk resten af dagen til hun gik i seng, havde frygtet hun ikke ville sove og ville ende overtræt og hysterisk, den bekymring blev gjort til skamme.

Dereffter kørte vi til Botanisk have hvor vi fik taget billeder. Det var en smule akavet men fotografen var så god til at få os til at slappe af. Hvis billederne bliver gode så får han min varmeste anbefaling! Han fik virkelig en til at slappe af, var behagelig og flink. Og jeg lagde slet ikek mærke til ham, så kan være lidt bekymret om han overhovedet fik nogle billeder på taget :lol: Men det er jeg sikker på at han gjorde, han var bare usynlig.
Vi tog billeder forskellige steder i Botanisk have, desværre satte min hæl på skoen sig fast i broen, og jeg fik lavet et vrid som gjorde jeg ikke kunne have mine flotte høje sko på resten af festen, meget af festen foregik barfodet, resten i et par småbeskidte Tommy Hilfiger med kilehæl.

Jeg var glad for jeg fravalgte snørreryg, for min datter ville ammes adskillige gange, første gang i Botanisk have. Jeg tror det hele var lidt overvældende for hende, selvom hun storsmilende og var glad hele dagen.

Da vi kom til festlokalet var stort set alle gæsterne der og ventede på os da vi kom cyklende. Det hele var bare så rigtigt. Under middagen var der mange flere indslag end forventet, i dag fandt jeg toastmasterens taleseddel da vi ryddede op og jeg kan se at et par venner havde skrevet sig på til taler der aldrig blev holdt, jeg tror de blev for fulde før det blev deres tur :genert: Men begge mine søstre holdt taler, det var min lillesøsters første tale, og min storesøster har jeg ikke hørt holde tale siden hendes bryllup for 13 år siden, så det er lidt vildt. En af mine barndomsveninder holdt også en fin tale :lun: Kærestens søster holdt en tale mest til mig, måske fordi de havde hørt min amilie ikke holdt mange taler :lol: Derudover holdt forloveren, kærestens anden søster, min svigermor, min mand :lun: jeg selv og sidst havde kærestens niecer og nevøer lavet en leg, den med sko, og var bare så søde (elsker når børn laver den slags). Jeg er ikke en gang sikker på jeg husker alle i denne liste, der var så mange fine taler!

Kæresten havde lidt krise da præsten havde sagt mange af de ting han gerne ville sige :lol: Men hans tale var så fin, og jeg græd igen lidt :genert: Kæresten græd også under den film jeg viste, så der græd jeg igen :lol:

Vi fik meget ros for oppytning og hvor gennemført alt var. Den største kritik vi fik var at det var tarveligt at vi havde bedt folk om at lægge telefonen væk og ikke tage billeder hele dagen når nu vi holdt et så instagram venligt bryllup :lol:
En af kagerne vi havde bestilt fik vi en forkert, men ellers var kagebuffeten perfekt, folk spiste så meget kage, og der blev stort set spist op, resterne blev spist under oprydning i dag :)

Efter kagen var der dans, sæbebobler, jeg kastede en buket (dog ikke den er perler da den nok ville gå i stykker af det) og min lille niece på 8 greb den :lol: Jeg lavede også underhåndskast i knæhøjde (stod dog oppe på en scene) da jeg lige før jeg skulle kaste opdagede at lyskæderne ville blive ramt hvis jeg kastede den over hovedet. Hun var meget glad og stolt over at have grebet den.
Vi gik kold allerede 01.15, men gav nøglerne til vores gode ven der først 03.45 skrev en besked om at nu var de sidste gæster gået og festlokalet låst af.

I dag har vi ryddet op i lokalet, og mens Luna sov til middag har vi åbnet alle gaverne og læst kortene. Vi har fået så fine gaver, kun en enkelt skal byttes. Vi ønskede os dog også tilskud til bryllupsrejse som mange valgte at give, og penge skal jo sjældent byttes ;) Men nu får vi råd til en rigtig lækker bryllupsrejse til efteråret.
Jeg glæder mig til at spamme med billeder når de kommer fra fotografen, han ville sende et par hurtigt og resten indenfor 2 uger.
13
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 24. jun 2018, 18:54

Vores præst var i øvrigt den cool type der gemte et copenhell armbånd under præstekjolen og skiftede til guns n'roses t-shirt inden hun spiste et par jordbær af chokoladefontænen inden hun gik :lol:

I øvrigt blev min "glæder mig mest til taget" gjort til skamme, aftenen var mindst lige så fantastisk som dagen. Jeg var så glad for at vi startede allerede klokken 12 så vi fik så mange timer med gæsterne, vi var nok gået døde lige så tidligt uanset da vores datter jo melder morgen 06.30 :)
8
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf sigge » 24. jun 2018, 19:01

Det lyder bare som en helt fantastisk dag. :lun:

Endnu engang tillykke med jer.
1
You can't spell awesome without me.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jun 2018, 08:31

Man kan ikke dele en offentlig facebookfilm her, vel? For i så fald måtte I gerne se min filmede fjollede tale :)
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2018, 09:22

godtnavn skrev:Man kan ikke dele en offentlig facebookfilm her, vel? For i så fald måtte I gerne se min filmede fjollede tale :)

Jeg tror godt man kan, hvis den er gjort offentlig :banan:
Jeg har i hvert fald del ting fra facebook før (dog ikke fra min egen profil)
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jun 2018, 09:34

kidkomb skrev:
godtnavn skrev:Man kan ikke dele en offentlig facebookfilm her, vel? For i så fald måtte I gerne se min filmede fjollede tale :)

Jeg tror godt man kan, hvis den er gjort offentlig :banan:
Jeg har i hvert fald del ting fra facebook før (dog ikke fra min egen profil)


Hvordan? Vil helst dele videoen uden navn osv. hvis det kan lade sig gøre?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2018, 10:41

godtnavn skrev:
kidkomb skrev:
godtnavn skrev:Man kan ikke dele en offentlig facebookfilm her, vel? For i så fald måtte I gerne se min filmede fjollede tale :)

Jeg tror godt man kan, hvis den er gjort offentlig :banan:
Jeg har i hvert fald del ting fra facebook før (dog ikke fra min egen profil)


Hvordan? Vil helst dele videoen uden navn osv. hvis det kan lade sig gøre?

Ah, ja det kan jeg godt se. Det kan man vist ikke faktisk :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jun 2018, 10:52

Lad vær at citer da jeg sletter linket igen, men her for en kort bemærkning min alternative "tale" lyden er mindre god men kærligheden er ægte ;)

væk
Senest rettet af godtnavn 25. jun 2018, 15:25, rettet i alt 1 gang.
5
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 25. jun 2018, 10:58

Hvor er det bare den fineste tale nogensinde! Du er simpelthen alt for sej :klap: Så underfundig, sjov og personlig. Jeg kunne ikke lade være med at fælde en tåre :dåne:
3
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Zonta » 25. jun 2018, 11:09

Ej, hvor er den bare fin! Mega kreativ og virkelig godt skrevet! :lun: Den kunne han da ikke andet end at blive glad for :love:
1
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jun 2018, 13:03

Hvor er I søde! Min mand (hvor er det vildt at skrive!) græd også, og fik derfor også mig til at græde :lol: Hvis I ikke har gættet det har vi noget med skalaer :P Frieriet kom også da jeg følte jeg havde fået ødelagt vores aften og derfor spurgte ham noget ala "på en skala fra had til mega giga kærlighed kan du så godt lide mig?" hvorefter han fandt ringen frem og spurgte om det kvalificerede til mega giga kærlighed :love:
6

Tilbage til "Fest og bryllup"