Bryllup 23.06.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jan 2018, 12:37

musling skrev:Ej hvor fornemt med lækker musik til skrivelse af indlæg :D

Dejligt stykke musik du gerne vil gå ind til. Jeg gik også op ad kirkegulvet til en anden melodi - dog en, jeg tidligere har hørt i kirkemæssig sammenhæng og det var intet problem for organisten! Så hvis du er heldig.. det vil da i hvert fald passe fint til stedet.

Og sikke en yndig kjole - nåede lige at se den, inden den forsvandt igen :D
Må jeg være så fri at sige, at jeg faktisk synes det er synd at gemme den med det lange skørt? Jeg synes den er SÅ fin, som den er :love:


Organist! Det var jo ordet, tak :D Jeg håber hun kan, synes det passer godt til stdet, til mig og ja, til det hele :) Jeg vil helst ikke have den klassiske. Helst så jeg jo slet ikke vi blev gift af en præst, men vi er to i ægteskabet så udedørs vielse med præst blev kompromiset :)

Jeg vil tildels give dig ret, kjolen er fantastisk som kort, men kan nu også godt lide den som lang, så nu tager jeg de første timer i lang kjole og resten af tidn i kort :) Syns min talje er flottere i den som lang. Det giver også den bonus at jeg kan have højere sko på om aftenen uden at få ondt i fødderne da det er færre timer, så tænker behagelige med kilehæl først når kjolen er lang og man ikke ser dem (selvfølgelig stadig flotte), og så flottere om sko om aftenen når de kan ses :)

Jeg har slet ikke lyst til at holde tale for min kæreste til brylluppet, så jeg overvejer at skrive en tekst jeg så vil optræde med på forskellige scener og klippe en film sammen af, så jeg fortæller hele verden om min kærlighed og jeg slipper for at skulle holde en rigtig tale men bare kan vise filmen. Jeg tror min kæreste ret godt vil kunne lide det, og han regner med intet da han ved jeg er bange for at holde tale, og han har sagt det er helt okay jeg ikke gør det (og ja, for andre giver det måske ikke mening når jeg er vant til at stå på en scene, men bliver nervøs på den ubehagelige måde hvis jeg skal holde tale, og det gider jeg ikke til mit bryllup). Så lige nu sidder jeg og skriver på "talen" så jeg forhåbentlig bare kan få nogle bidder færdige og filmet i aften hvor jg skal ud til et forhåbentlig lidt stort publikum :D
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf musling » 25. jan 2018, 13:02

godtnavn skrev:
musling skrev:Ej hvor fornemt med lækker musik til skrivelse af indlæg :D

Dejligt stykke musik du gerne vil gå ind til. Jeg gik også op ad kirkegulvet til en anden melodi - dog en, jeg tidligere har hørt i kirkemæssig sammenhæng og det var intet problem for organisten! Så hvis du er heldig.. det vil da i hvert fald passe fint til stedet.

Og sikke en yndig kjole - nåede lige at se den, inden den forsvandt igen :D
Må jeg være så fri at sige, at jeg faktisk synes det er synd at gemme den med det lange skørt? Jeg synes den er SÅ fin, som den er :love:


Organist! Det var jo ordet, tak :D Jeg håber hun kan, synes det passer godt til stdet, til mig og ja, til det hele :) Jeg vil helst ikke have den klassiske. Helst så jeg jo slet ikke vi blev gift af en præst, men vi er to i ægteskabet så udedørs vielse med præst blev kompromiset :)

Jeg vil tildels give dig ret, kjolen er fantastisk som kort, men kan nu også godt lide den som lang, så nu tager jeg de første timer i lang kjole og resten af tidn i kort :) Syns min talje er flottere i den som lang. Det giver også den bonus at jeg kan have højere sko på om aftenen uden at få ondt i fødderne da det er færre timer, så tænker behagelige med kilehæl først når kjolen er lang og man ikke ser dem (selvfølgelig stadig flotte), og så flottere om sko om aftenen når de kan ses :)

Jeg har slet ikke lyst til at holde tale for min kæreste til brylluppet, så jeg overvejer at skrive en tekst jeg så vil optræde med på forskellige scener og klippe en film sammen af, så jeg fortæller hele verden om min kærlighed og jeg slipper for at skulle holde en rigtig tale men bare kan vise filmen. Jeg tror min kæreste ret godt vil kunne lide det, og han regner med intet da han ved jeg er bange for at holde tale, og han har sagt det er helt okay jeg ikke gør det (og ja, for andre giver det måske ikke mening når jeg er vant til at stå på en scene, men bliver nervøs på den ubehagelige måde hvis jeg skal holde tale, og det gider jeg ikke til mit bryllup). Så lige nu sidder jeg og skriver på "talen" så jeg forhåbentlig bare kan få nogle bidder færdige og filmet i aften hvor jg skal ud til et forhåbentlig lidt stort publikum :D


Kompromis - det er jo der, det hele starter ;-)

Nu er jeg generelt slet ikke til meget høje sko, så den årsag kan du ikke overtale mig med ;-) Men det vigtigste er, at du har fundet frem til den løsning, du synes fungerer bedst for dig, hvilket det lader til. Og så er det jo også et nemt skifte, som du kaster dig ud i. Nogen klæder jo helt om til festen Ny kjole, nye sko og nogle endda helt ny frisure. Forstår slet ikke, at de kan overskue det. :-) Så hellere et hurtigt skoskift og et skørt, der hurtigt kan smides og SÅ er der fest! :D

Jeg synes du skal gå med din ide om en film og en atypisk præsentation. Det er din (og hans) store dag og ingen af jer skal gå og have ondt i maven over, at den ene skal gøre noget, som stritter imod i alle retninger.
Jeg har været til et bryllup, hvor både brud og gom er meget generte og tilbageholdende og ingen af dem havde lyst til at holde tale. Så i stedet havde de i fællesskab lavet et powerpointshow med underlægningsmusik, hvor de havde fortalt om, hvordan det hele startede, hvad der bragte dem sammen osv. Sammen med musikken var det et vildt sødt alternativ og der var våde øjne og totalt stilhed da showet var slut - altså. Stilhed som i et øjebliks stilhed, så blev der selvfølgelig hujet og klappet.
Go for it! :D
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 26. jan 2018, 20:32

Vi er oppe på 24 der har sagt ja nu :banan: Og det er kun af dem vi har givet invitationer til, f.eks. har kærestens mor og søster sagt de kommer, men de ikke talt med fordi vi har 3 lister, en med dem der mangler invitationer, en med dem med invitationer der ikke ahr svaret og en med dem der har sagt endelig ja, er bange for ejg glemmer at aflverer nogle invitationer hvis vi rykker nogen over på at have svaret før de har fået invitation :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 31. jan 2018, 21:08

Som lovet et billede af vores invitationer :) Har lige streget et par ting ud som jeg ikke vil lægge op herinde :) Vi har gjort flere af dem personlige ved at udskifte dele af teksten, og indtil videre er de blevet godt modtaget, selvom et par var skuffede over de ikke måtte komme nøgne :P
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 31. jan 2018, 21:12

Der er to mindre stavefejl som bliver rettet i de kommende invitationer, det er en fordel ved at lave dem løbende ;)

I dag har vi købt stofduge til festen, vi håber at kunne sælge dem efterfølgende så det ikke har været en al for stor udgift. Kæresten fik en bonus fra arbejdet (vi troede først det var en fejl de havde smidt næsten en hel månedsløn ind på hans konto nu hvor han var på barsel) så nu har vi lidt mere at bruge på bryllup :banan:
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf musling » 2. feb 2018, 20:34

Hvor er de pæne! Invitationerne! Virkelige fine og personlige. :D Sådan en ville jeg blive stolt af at modtage :lun:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 2. feb 2018, 21:32

Tak, har nu bare brugt en template på nettet :genert: Men vi er normalt ikke så "pæne" og synes den var fin men meget formel, så vi blev lidt useriøse med teksten :lol:

Vi gav invitation til kærestens morbror og kone den anden dag, hun sagde straks om vi troede vi slap for alle traditionerne bare fordi vi skrev det, for kærestens familie elsker alle de traditioner. Hun er selv en der vil respekterer det, så det var på ingen måde for at være dum hun sagde det, men min mave snørede sig helt sammen og blev ret ked af det, det vil helt seriøst ødelægge min dag hvis folk f.eks. laver kysserunder, jeg har det meget akavet med den slags, jeg er ellers en meget fysisk person, f.eks. kan jeg godt ligge og putte op af mine gode venner en hel aften osv. men lige kys kan jeg slet ikke med andre end kæreste og barn, jeg får det skidt selv at luftkindkys og skal virkelig bide det i mig når vi er sammen med familie fra udlandet. Så rigtige kys på kinden vil for mig være røv grænseoverskridene, og jeg vil højst sandsynligt begynde at tude :genert: Umiddelbart tænker jeg jo at folk kommer fordi de elsker os og selvfølgelig ikke vil ødelægge vores dag, men blev bare nervøs alligevel. Vi har jo skrevet i invitationerne at folk hellere skal tage ud og se sankt hans bål end at deltage i vores fest hvis de synes det lyder for kedeligt med et bryllup uden de traditioner, men nu vil kæresten lige nævne det for hans søskende en gang mere når de snakker for at være helt sikker på at de respekterer det :) Ej jeg havde slet ikke været bekymret for det før nu.


Og noget lidt hyggeligere, nogen gode oppytningsforslag til denne festsal?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Daine » 2. feb 2018, 22:10

Har I ikke en god ven, der kunne være toastmaster den aften? Og som benhårdt styrer det, så du/I ikke behøver at sidde og være nervøse. En der kunne starte festen med lige at gentage brudeparret ønsker om en traditionsfri fest, og som kunne kvæle eventuelle tilløb til disse indslag, skulle nogen tænke “ej pyt, vi prøver alligevel”.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 2. feb 2018, 22:52

Daine skrev:Har I ikke en god ven, der kunne være toastmaster den aften? Og som benhårdt styrer det, så du/I ikke behøver at sidde og være nervøse. En der kunne starte festen med lige at gentage brudeparret ønsker om en traditionsfri fest, og som kunne kvæle eventuelle tilløb til disse indslag, skulle nogen tænke “ej pyt, vi prøver alligevel”.


Kærestens ene søster er toastmaster, men ja, tænker hun skal nævne det ved start, og så snakker jeg med nogle af mine gode venner om det så de også vil sige noget hvis folk begynder. Er selv virkelig dårlig til at sige fra når mine grænser overtrædes, så er godt at have nogen der kan gøre det for mig :genert: Egentlig regner jeg ikke med det bliver et problem, vi inviterer kun de allernærmeste, ville være noget andet hvis det var et kæmpe bryllup og også folk man ikke kendte vildt godt, men er alligevel nervøs nu...

Ej jeg tror at tager kæresten en snak med dem i hans familie der normalt er glade for den slags så går det nok :) Min ene søster er måske også en jeg burde skære det ud i pap for. Egentlig tror jeg alle vil respekterer det hvis de forstår det vil ødelægge vores dag, jeg tror bare flere har svært ved at forstå det vil det, og derfor er det en god idé lige at nævne en ekstra gang :)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 2. feb 2018, 23:18

kartoffelpizza skrev:Åh, godtnavn, føler dig så meget. Vi har frabedt os slåen i tallerken plus stampen i gulvet. Det er SLET ikke os - og det er skrevet meget pænt. Jeg krummer tæer bare ved tanken. Og der er mange, der er sådan “det kan man ikke frabede sig”.
Eller foreslår kysseklokker. Øh nej. Det er endnu mere kikset og prol (i vores øjne. Det er jo perfekt for dem der ønsker det)


Det er jeg ikke nær så bange for, altså folk må i teorien gerne trampe i gulvet, det får bare ikke os til at kysse, og jeg tror både vi og dem selv bliver lidt trætte af det hvis de skal trampe i timevis.. Den del kan man jo "nemt" sige fra overfor, i og med man bare kan lade vær med at kysse. Synes det er sværere med ting som kysserunder, det er mere voldsomt at skubbe folk væk der prøver at kysse end det er bare selv at lade vær med at kysse ;)

Jeg har tænkt mig fremover at hvis nogen siger "man kan ikke frabede sig det" så vil jeg svarer at så vil vi i stedet frabede os at de kommer til festen. Det er måske lidt voldsomt, men hvis nogen vil ødelægge vores dag så ser jeg hellere at de bliver væk. Måske vil en så markant udmelding gøre at de indser hvor seriøst man mener det?


Uanset hvad så irrtirer det mig, jeg havde ikke troet det ville være et problem, og bare regnet med at folk selvfølgelig respekterede det, nu er jeg i tvivl.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Neenah » 3. feb 2018, 08:07

Folk bitchede også lidt over det, da vi sagde det inden vores bryllup, men ingen gjorde noget på selve dagen. Så det virkede.
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 3. feb 2018, 21:03

Udover prisen er disse også ganske fine :lun:

anniel.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 4. feb 2018, 20:48

Jeg tror jeg ender med skoene i sidste indlæg, jeg har besværlige fødder og det er et mærke jeg ved sidder godt på min fod, og det er jo sko jeg også vil kunne bruge i fremtiden. Når jeg har kort kjole er det vigtigt at skoene er lige i øjet, og er ret lun på disse :) Det er også vigtigt det er sko jeg kan have på hele dagen uden og det tror jeg jeg kan med disse da jeg kender mærket godt og de plejer at være vildt gode. Men det kræver lige jeg sparer lidt de næste måneder :)

Vores duge er kommet, og de er rigtig fine, de er lidt over hvad jeg havde tænkt at bruge på duge, men får vi dem solgt efterfølgende ender vi med at have sparet penge fremfor at bruge engangs eller leje (men kunne ikke leje runde, så udtrykket bliver flotter end leje). Kan godt være vi endnu ikke har mad, men vi har flotte borde, duge og servietter :lol:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 6. feb 2018, 15:43

Vi bestilte en kage på La Glace vi overhovedet ikke troede på, og nu er den valgt til brylluppet! Så endnu en kage er på plads :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 7. feb 2018, 10:53

Organisten kan nemt spille min sang :banan: Så skal jeg bare lige snakke med præsten og få hende til at godkende den, kryds lige fingre! Jeg ved ikke om det ville være fjollet at ringe til præsten og spørge allerede nu? Burde sikkert vente til vi alligevel skal snakke med hende i starten af april, men det er bare lidt vigtigt for mig, så har lidt lyst til at ringe :genert:
1

Tilbage til "Fest og bryllup"