Bryllup 23.06.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2017, 16:42

StripesAddict skrev:
godtnavn skrev:...i øvrigt andre kager fra Lagkagehuset der kan anbefales? Når vi skal sende en forbi der uanset så kan vi lige så godt få mere med derfra hvis det er. Der ligger en lige ved feststedet så det er ikke som sådan krævende for en at hente :)


Deres chokoladesoufflé :love: den er i øvrigt glutenfri.


Skal souffle ikke spises direkte fra ovnen? Altså falder de ikke sammen hvis de står? Jeg ved det ikke synes bare altid det i madprogrammer at de skal serverer souffle møg hurtigt :lol:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Filipai » 25. jul 2017, 16:56

godtnavn skrev:
Filipai skrev:Vi fandt en kok via facebook. Vi havde ikke penge til kuvertpris på 400 kr. Så vi har betalt en kok på timebasis til at komme og hjælpe med at forberede mad om fredagen, og så sørger han for det sidste lørdag. Vi handler selv ind, men vi har så også nogle kontakter til det. Men det sparer os i hvert fald for en del, og vi ender med en kuvertpris på 150 for forret, hovedret, dessert og natmad, og det er så inkl 10 timer med kok :)


Hvis kokken kan anbefales så giv gerne navn evt i kort. Hvordan fandt I ham? Nogen facebooksider du kan anbefale? Er også sådan noget vi helst vil have, for en del af råvarerne vil vi helst selv købe af forskellige grunde.

Vi ved ikke om vi skal have forret, men tror det ikke omvendt er det heller ikke udelukket, dessert er helt sikkert droppet da vi jo laver kagebuffet til dessert, og tidligere på dagen har chokoladefontæner med frugt og diverse, så tænker der er grænser for sukkerindtaget, så kagebuffet bliver dessert (dog et stykke tid efter maden).


Vi fandt ham inde på kokke og kokkeelever facebook side. Vi skrev et opslag. Tror der var 8 der skrev, og selvom ham her var en ung kokkeelev, så havde vi bare skide god kemi. Og han inviterede os ud til at smage mad der hvor han arbejder. Super fin fyr. Så nu håber vi at det kommer til at køre gnidningsfrit. Det er en simpel menu han skal tilberede, så jeg håber han kan holde overblikket, som nok lige i dette tilfælde er det sværeste.
Forretten vil vi have tilberedt på forhånd, og skal bare opvarmes og anrettes, og desserten vil også være lavet på forhånd. Så det er mest af alt hovedretten han skal få til at køre.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2017, 17:06

Filipai skrev:
godtnavn skrev:
Filipai skrev:Vi fandt en kok via facebook. Vi havde ikke penge til kuvertpris på 400 kr. Så vi har betalt en kok på timebasis til at komme og hjælpe med at forberede mad om fredagen, og så sørger han for det sidste lørdag. Vi handler selv ind, men vi har så også nogle kontakter til det. Men det sparer os i hvert fald for en del, og vi ender med en kuvertpris på 150 for forret, hovedret, dessert og natmad, og det er så inkl 10 timer med kok :)


Hvis kokken kan anbefales så giv gerne navn evt i kort. Hvordan fandt I ham? Nogen facebooksider du kan anbefale? Er også sådan noget vi helst vil have, for en del af råvarerne vil vi helst selv købe af forskellige grunde.

Vi ved ikke om vi skal have forret, men tror det ikke omvendt er det heller ikke udelukket, dessert er helt sikkert droppet da vi jo laver kagebuffet til dessert, og tidligere på dagen har chokoladefontæner med frugt og diverse, så tænker der er grænser for sukkerindtaget, så kagebuffet bliver dessert (dog et stykke tid efter maden).


Vi fandt ham inde på kokke og kokkeelever facebook side. Vi skrev et opslag. Tror der var 8 der skrev, og selvom ham her var en ung kokkeelev, så havde vi bare skide god kemi. Og han inviterede os ud til at smage mad der hvor han arbejder. Super fin fyr. Så nu håber vi at det kommer til at køre gnidningsfrit. Det er en simpel menu han skal tilberede, så jeg håber han kan holde overblikket, som nok lige i dette tilfælde er det sværeste.
Forretten vil vi have tilberedt på forhånd, og skal bare opvarmes og anrettes, og desserten vil også være lavet på forhånd. Så det er mest af alt hovedretten han skal få til at køre.


Tak for tip, må skrive derinde når jeg har lidt mere overblik (og overskud).
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf StripesAddict » 25. jul 2017, 17:34

godtnavn skrev:
StripesAddict skrev:
godtnavn skrev:...i øvrigt andre kager fra Lagkagehuset der kan anbefales? Når vi skal sende en forbi der uanset så kan vi lige så godt få mere med derfra hvis det er. Der ligger en lige ved feststedet så det er ikke som sådan krævende for en at hente :)


Deres chokoladesoufflé :love: den er i øvrigt glutenfri.


Skal souffle ikke spises direkte fra ovnen? Altså falder de ikke sammen hvis de står? Jeg ved det ikke synes bare altid det i madprogrammer at de skal serverer souffle møg hurtigt :lol:


Det er en chokoladekage med en chokolademousse ovenpå. Ved ikke hvorfor, de kalder det en soufflé :) de kan i øvrigt også købes i lille version, hvis I vil prøvesmage.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2017, 17:37

StripesAddict skrev:
godtnavn skrev:
StripesAddict skrev:
godtnavn skrev:...i øvrigt andre kager fra Lagkagehuset der kan anbefales? Når vi skal sende en forbi der uanset så kan vi lige så godt få mere med derfra hvis det er. Der ligger en lige ved feststedet så det er ikke som sådan krævende for en at hente :)


Deres chokoladesoufflé :love: den er i øvrigt glutenfri.


Skal souffle ikke spises direkte fra ovnen? Altså falder de ikke sammen hvis de står? Jeg ved det ikke synes bare altid det i madprogrammer at de skal serverer souffle møg hurtigt :lol:


Det er en chokoladekage med en chokolademousse ovenpå. Ved ikke hvorfor, de kalder det en soufflé :) de kan i øvrigt også købes i lille version, hvis I vil prøvesmage.


Uh, mon det er Gateau Marcel? Hvis de laver en god så køber vi gerne deres, kæresten vil have den, og jeg ved ikke helt om jeg kan overskue at bage den til brylluppet... Må prøve en lille derfra :)
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf StripesAddict » 25. jul 2017, 19:03

godtnavn skrev:
StripesAddict skrev:
godtnavn skrev:
StripesAddict skrev:
godtnavn skrev:...i øvrigt andre kager fra Lagkagehuset der kan anbefales? Når vi skal sende en forbi der uanset så kan vi lige så godt få mere med derfra hvis det er. Der ligger en lige ved feststedet så det er ikke som sådan krævende for en at hente :)


Deres chokoladesoufflé :love: den er i øvrigt glutenfri.


Skal souffle ikke spises direkte fra ovnen? Altså falder de ikke sammen hvis de står? Jeg ved det ikke synes bare altid det i madprogrammer at de skal serverer souffle møg hurtigt :lol:


Det er en chokoladekage med en chokolademousse ovenpå. Ved ikke hvorfor, de kalder det en soufflé :) de kan i øvrigt også købes i lille version, hvis I vil prøvesmage.


Uh, mon det er Gateau Marcel? Hvis de laver en god så køber vi gerne deres, kæresten vil have den, og jeg ved ikke helt om jeg kan overskue at bage den til brylluppet... Må prøve en lille derfra :)


jeg synes den minder rigtig meget om gateau marcel, men om det er præcis det samme skal jeg ikke kunne sige. Kan dog berette at den er god :genert: (det er sådan én min mand henter til mig, hvis jeg har en dårlig dag..)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2017, 19:25

StripesAddict skrev:
jeg synes den minder rigtig meget om gateau marcel, men om det er præcis det samme skal jeg ikke kunne sige. Kan dog berette at den er god :genert: (det er sådan én min mand henter til mig, hvis jeg har en dårlig dag..)


Uanset lyder det da til at den skal prøves! Det er måske også godt med lidt "billigere" kager på buffeten, så vi med god samvittighed kan gå amok med så mange kager. Og altså, ved godt de ikke er billige, men i forhold til f.eks. La glace og 57 kr per stykke er de jo billige :)
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Joe » 25. jul 2017, 19:46

Jeg bliver nødt til at kopiere den del af planlægningen, der går ud på at få smagt så mange som muligt af byens gode kager.
Jeg regner godt nok ikke med kagebuffet, men det går jeg ikke så højt op i - det lyder som den fedeste del af forberedelsen!
7
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2017, 20:50

Joe skrev:Jeg bliver nødt til at kopiere den del af planlægningen, der går ud på at få smagt så mange som muligt af byens gode kager.
Jeg regner godt nok ikke med kagebuffet, men det går jeg ikke så højt op i - det lyder som den fedeste del af forberedelsen!


Pas på, det ender med at jeg ikke kan passe nogen brudekjoler :lol:

...men ja, indtil videre har vi været på La glace, en amerikansk tærteshop og spist kage fra lagkagehuset, jeg er ret fan :D
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 27. jul 2017, 16:52

Nå min kæreste er kræsen, både gateau marcel (chokoladesouffle som de kalder den) og jordbærtærte fra Lagkagehuset var ikke gode nok. Tilgengæld er han gået med til et fad med 15 karamelflødeboller derfra :D Men tror kun vi gider dem hvis deres tilbud er fast (4 for 40 kr) for ellers er de for dyre i forhold til hvad man ellers kan få :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 6. aug 2017, 17:39

Vi er nu forbi vores datters dåb så nu "må" jeg igen tænke på bryllup :D Har lige haft kæmpe tudetur over gæstebogshilsner, det er så fint hvad folk har skrevet, så nu skal de bare skannes og trykkes til en rigtig bog :) Så tænker vi kører samme model til brylluppet, har været rart at have en dåb vi kunne prøve idéer af til, det alene er en grund til at få børn før man er gift :lol: "Bordplanen" kører vi også bare videre til bryllup :)

Jeg har minder om strangas kage, og i min hukommelse er det verdens bedste kage, så jeg kan kun blive skuffet tirsdag hvor vi skal hente smagsprøver. Men håber den er så god som jeg husker, så begynder jeg nok at prøve at overtale kæresten til en bryllupskage i stedet for buffet :genert:

Dåben hjalp mig også til at finde ud af hvordan servietterne til brylluppet i hvert fald ikke skal foldes, har aldrig brugt så længe på servietter :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 10. aug 2017, 17:02

Det er hårdt at forberede bryllup...

IMG_2178l.jpg


Så nu har vi valgt yderligere to kager :banan: (rund og firkantet)

Ydermere har vi i dag skrevet til en fotograf som vi nok vælger hvis han har tid og det passer med det hele :) Det er en af de dyre poster, det bliver meget virkeligt, og jeg hader at få taget billeder! Men jeg høre fra alle man vil fortryde ikke at have gode billeder, og jeg vil jo også gerne have billeder af alle andre til brylluppet, så må vi se om dem hvor jeg er med på er nogen andre nogensinde får at se :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 20. aug 2017, 20:19

Vi har snakket oppytning det sidste stykke tid, vi tror vi går efter et rustik/landligt look, har kørt pinterest tyndt :lol:
Så vi vil så en masse mark-blomster i haven som der så skal pyntes med på bordene, egentlig ahr vi ikke meget plads i haven, og vi kunne snildt betale os fra det, men synes det er lidt hggeligt at dyrke blomster til festen :lun: Den gennemgående og mest repræsenterede blomst skal være blå kornblomst da vi begge er vilde med farven på den :)

Så nu vil jeg lede nogle mapper igennem og se om min bedstefar (han er død) har lavet nogle flotte tegninger af kornblomster, har han det bruger vi hans, han tegnede så flot. Ellers må vi bare finde noget på nettet :) Om ikke andet ved jeg har har tegnet nogle fine sommerfugle vi kan snige ind på invitationerne mellem blomsterne :)
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14803
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24912

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf sigge » 21. aug 2017, 07:05

godtnavn skrev:Vi har snakket oppytning det sidste stykke tid, vi tror vi går efter et rustik/landligt look, har kørt pinterest tyndt :lol:
Så vi vil så en masse mark-blomster i haven som der så skal pyntes med på bordene, egentlig ahr vi ikke meget plads i haven, og vi kunne snildt betale os fra det, men synes det er lidt hggeligt at dyrke blomster til festen :lun: Den gennemgående og mest repræsenterede blomst skal være blå kornblomst da vi begge er vilde med farven på den :)

Så nu vil jeg lede nogle mapper igennem og se om min bedstefar (han er død) har lavet nogle flotte tegninger af kornblomster, har han det bruger vi hans, han tegnede så flot. Ellers må vi bare finde noget på nettet :) Om ikke andet ved jeg har har tegnet nogle fine sommerfugle vi kan snige ind på invitationerne mellem blomsterne :)


Jeg ved intet om blomster og planter, men jeg havde bare en fornemmelse af, at kornblomster i naturen plejer at komme senere end juni. Nu har jeg googlet det, og kan se, at jeg heldigvis tager fejl, de blomstrer juni-september. Flere steder skrives det dog, at man skal så dem i august/september året før for at få den tidlige blomstring. Så du skal måske snart i gang med såningen, hvis din fine idé skal lykkes. Det lyder enormt hyggeligt sådan at høste pynten i egen have. :lun:
1
You can't spell awesome without me.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Aquadorable » 21. aug 2017, 07:18

godtnavn skrev:Vi har snakket oppytning det sidste stykke tid, vi tror vi går efter et rustik/landligt look, har kørt pinterest tyndt :lol:
Så vi vil så en masse mark-blomster i haven som der så skal pyntes med på bordene, egentlig ahr vi ikke meget plads i haven, og vi kunne snildt betale os fra det, men synes det er lidt hggeligt at dyrke blomster til festen :lun: Den gennemgående og mest repræsenterede blomst skal være blå kornblomst da vi begge er vilde med farven på den :)

Så nu vil jeg lede nogle mapper igennem og se om min bedstefar (han er død) har lavet nogle flotte tegninger af kornblomster, har han det bruger vi hans, han tegnede så flot. Ellers må vi bare finde noget på nettet :) Om ikke andet ved jeg har har tegnet nogle fine sommerfugle vi kan snige ind på invitationerne mellem blomsterne :)


Det lyder så fint :)

Vi havde lidt samme idé, men en blomsterkyndig fortalte mig, at det kan være svært at holde markblomster friske, efter de er plukkede. Hun frygtede, at de ville være faldet sammen, hvis vi plukkede dem dagen før brylluppet.
0
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Fest og bryllup"