Bryllup 23.06.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Aquadorable » 20. jul 2017, 15:52

I øvrigt ved jeg, at vores kok, som leverer velkomstdrinken, beregner 6 glas pr. flaske. Det er sådan noget mousserende rosé-agtig noget.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf flicka » 20. jul 2017, 15:55

Aquadorable skrev:
flicka skrev:
Aquadorable skrev:
godtnavn skrev:
Aquadorable skrev:Vi henter i øvrigt drikkevarer i Tyskland om 14 dages tid. Vi bliver 90 til brylluppet, så der skal jo noget til for at holde alle tilfredse ;) Vi regner med, at drikkevarerne løber op i 8-9.000 kroner - og så har vi nok lidt i overskud, som vi kan bruge til en reception, vi skal holde i september.


Vi må prøve en jordbærtærte fra lagkagehuset :)

Har du en liste over hvad i køber og mængderne? Synes drikkevarer er røvsvært.

Men om ikke andet har vi nu whisky nok til både at lave en god portion bailey og til nogle venner vi ved drikker en del whisky :)


Vi fandt denne - synes vi selv - meget udførlige guide, som vi faktisk er gået ret meget ud fra: http://www.jacobworsoe.dk/hvor-meget-dr ... llup/#gref

Der er også en mulighed på siden for selv at indtaste antal gæster til eget bryllup og få en indkøbsliste :) Hans beregninger er på baggrund af et bryllup, som ligner vores mht. sammensætningen af gæster osv.

Min kæreste har gemt sedlen med, hvad vi skal købe, og kan sgu ikke lige finde den :lol2:

Vi har også brugt denne her. Men vi forstår ikke helt hvordan han får 18 flasker hvidvin til 50 gæster.

Vores beregninger lyder sådan henad 2 glas per person og der er ca. 8 glas pr. flaske hvidvin = 12,5 flasker.


Vi beregner en flaske vin (rød, hvid, dessert) pr. mand - som jeg læser det, er det også det han gør? :)


Nå ja, selvfølgelig...
Jeg synes, det er så svært med vinen og håber virkelig, vi har nok :genert:
Vi har købt 20 flasker rødvin og 12 flasker hvidvin. Det er måske lige snævert, men der er flere i selskabet, der ikke drikker vin eller ikke særlig meget vin. Men vi kan godt nå at få købt mere, hvis nu I mener, vi har alt for lidt.

Vi har ihvertfald rigeligt af øl og sodavand. Mere end hvad han har skrevet på hjemmesiden.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Aquadorable » 20. jul 2017, 16:12

flicka skrev:
Aquadorable skrev:
flicka skrev:
Aquadorable skrev:
godtnavn skrev:
Aquadorable skrev:Vi henter i øvrigt drikkevarer i Tyskland om 14 dages tid. Vi bliver 90 til brylluppet, så der skal jo noget til for at holde alle tilfredse ;) Vi regner med, at drikkevarerne løber op i 8-9.000 kroner - og så har vi nok lidt i overskud, som vi kan bruge til en reception, vi skal holde i september.


Vi må prøve en jordbærtærte fra lagkagehuset :)

Har du en liste over hvad i køber og mængderne? Synes drikkevarer er røvsvært.

Men om ikke andet har vi nu whisky nok til både at lave en god portion bailey og til nogle venner vi ved drikker en del whisky :)


Vi fandt denne - synes vi selv - meget udførlige guide, som vi faktisk er gået ret meget ud fra: http://www.jacobworsoe.dk/hvor-meget-dr ... llup/#gref

Der er også en mulighed på siden for selv at indtaste antal gæster til eget bryllup og få en indkøbsliste :) Hans beregninger er på baggrund af et bryllup, som ligner vores mht. sammensætningen af gæster osv.

Min kæreste har gemt sedlen med, hvad vi skal købe, og kan sgu ikke lige finde den :lol2:

Vi har også brugt denne her. Men vi forstår ikke helt hvordan han får 18 flasker hvidvin til 50 gæster.

Vores beregninger lyder sådan henad 2 glas per person og der er ca. 8 glas pr. flaske hvidvin = 12,5 flasker.


Vi beregner en flaske vin (rød, hvid, dessert) pr. mand - som jeg læser det, er det også det han gør? :)


Nå ja, selvfølgelig...
Jeg synes, det er så svært med vinen og håber virkelig, vi har nok :genert:
Vi har købt 20 flasker rødvin og 12 flasker hvidvin. Det er måske lige snævert, men der er flere i selskabet, der ikke drikker vin eller ikke særlig meget vin. Men vi kan godt nå at få købt mere, hvis nu I mener, vi har alt for lidt.

Vi har ihvertfald rigeligt af øl og sodavand. Mere end hvad han har skrevet på hjemmesiden.


Det er vildt svært med drikkevarer!

Jeg tror, jeg ville købe et par flasker hvidvin mere for at være på den sikre side. Måske kan I aflevere uåbnede flasker tilbage?

Det er så ærgerligt at mangle. Men jeg er også virkelig jysk på det punkt :genert: Der SKAL bare være nok :lol:
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf flicka » 20. jul 2017, 16:19

Aquadorable skrev:
flicka skrev:
Aquadorable skrev:
flicka skrev:
Aquadorable skrev:
godtnavn skrev:
Aquadorable skrev:Vi henter i øvrigt drikkevarer i Tyskland om 14 dages tid. Vi bliver 90 til brylluppet, så der skal jo noget til for at holde alle tilfredse ;) Vi regner med, at drikkevarerne løber op i 8-9.000 kroner - og så har vi nok lidt i overskud, som vi kan bruge til en reception, vi skal holde i september.


Vi må prøve en jordbærtærte fra lagkagehuset :)

Har du en liste over hvad i køber og mængderne? Synes drikkevarer er røvsvært.

Men om ikke andet har vi nu whisky nok til både at lave en god portion bailey og til nogle venner vi ved drikker en del whisky :)


Vi fandt denne - synes vi selv - meget udførlige guide, som vi faktisk er gået ret meget ud fra: http://www.jacobworsoe.dk/hvor-meget-dr ... llup/#gref

Der er også en mulighed på siden for selv at indtaste antal gæster til eget bryllup og få en indkøbsliste :) Hans beregninger er på baggrund af et bryllup, som ligner vores mht. sammensætningen af gæster osv.

Min kæreste har gemt sedlen med, hvad vi skal købe, og kan sgu ikke lige finde den :lol2:

Vi har også brugt denne her. Men vi forstår ikke helt hvordan han får 18 flasker hvidvin til 50 gæster.

Vores beregninger lyder sådan henad 2 glas per person og der er ca. 8 glas pr. flaske hvidvin = 12,5 flasker.


Vi beregner en flaske vin (rød, hvid, dessert) pr. mand - som jeg læser det, er det også det han gør? :)


Nå ja, selvfølgelig...
Jeg synes, det er så svært med vinen og håber virkelig, vi har nok :genert:
Vi har købt 20 flasker rødvin og 12 flasker hvidvin. Det er måske lige snævert, men der er flere i selskabet, der ikke drikker vin eller ikke særlig meget vin. Men vi kan godt nå at få købt mere, hvis nu I mener, vi har alt for lidt.

Vi har ihvertfald rigeligt af øl og sodavand. Mere end hvad han har skrevet på hjemmesiden.


Det er vildt svært med drikkevarer!

Jeg tror, jeg ville købe et par flasker hvidvin mere for at være på den sikre side. Måske kan I aflevere uåbnede flasker tilbage?

Det er så ærgerligt at mangle. Men jeg er også virkelig jysk på det punkt :genert: Der SKAL bare være nok :lol:


Sandt nok. Det burde vi nok. Så håber jeg bare, at man stadig kan få dem, når tilbuddet ikke gælder længere. Og de var fjernet fra butikken, da vi købte dem :genert:

Rødvinen bekymrer mig dog mest, for vi har 20 flasker. Beregningerne på hjemmesiden siger 22. Vores egne beregninger siger 25, hvis folk drikker 3 glas rødvin, men der er flere der ikke drikker 3 glas...
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Aquadorable » 20. jul 2017, 18:21

flicka skrev:
Aquadorable skrev:
flicka skrev:
Aquadorable skrev:
flicka skrev:
Aquadorable skrev:
godtnavn skrev:
Aquadorable skrev:Vi henter i øvrigt drikkevarer i Tyskland om 14 dages tid. Vi bliver 90 til brylluppet, så der skal jo noget til for at holde alle tilfredse ;) Vi regner med, at drikkevarerne løber op i 8-9.000 kroner - og så har vi nok lidt i overskud, som vi kan bruge til en reception, vi skal holde i september.


Vi må prøve en jordbærtærte fra lagkagehuset :)

Har du en liste over hvad i køber og mængderne? Synes drikkevarer er røvsvært.

Men om ikke andet har vi nu whisky nok til både at lave en god portion bailey og til nogle venner vi ved drikker en del whisky :)


Vi fandt denne - synes vi selv - meget udførlige guide, som vi faktisk er gået ret meget ud fra: http://www.jacobworsoe.dk/hvor-meget-dr ... llup/#gref

Der er også en mulighed på siden for selv at indtaste antal gæster til eget bryllup og få en indkøbsliste :) Hans beregninger er på baggrund af et bryllup, som ligner vores mht. sammensætningen af gæster osv.

Min kæreste har gemt sedlen med, hvad vi skal købe, og kan sgu ikke lige finde den :lol2:

Vi har også brugt denne her. Men vi forstår ikke helt hvordan han får 18 flasker hvidvin til 50 gæster.

Vores beregninger lyder sådan henad 2 glas per person og der er ca. 8 glas pr. flaske hvidvin = 12,5 flasker.


Vi beregner en flaske vin (rød, hvid, dessert) pr. mand - som jeg læser det, er det også det han gør? :)


Nå ja, selvfølgelig...
Jeg synes, det er så svært med vinen og håber virkelig, vi har nok :genert:
Vi har købt 20 flasker rødvin og 12 flasker hvidvin. Det er måske lige snævert, men der er flere i selskabet, der ikke drikker vin eller ikke særlig meget vin. Men vi kan godt nå at få købt mere, hvis nu I mener, vi har alt for lidt.

Vi har ihvertfald rigeligt af øl og sodavand. Mere end hvad han har skrevet på hjemmesiden.


Det er vildt svært med drikkevarer!

Jeg tror, jeg ville købe et par flasker hvidvin mere for at være på den sikre side. Måske kan I aflevere uåbnede flasker tilbage?

Det er så ærgerligt at mangle. Men jeg er også virkelig jysk på det punkt :genert: Der SKAL bare være nok :lol:


Sandt nok. Det burde vi nok. Så håber jeg bare, at man stadig kan få dem, når tilbuddet ikke gælder længere. Og de var fjernet fra butikken, da vi købte dem :genert:

Rødvinen bekymrer mig dog mest, for vi har 20 flasker. Beregningerne på hjemmesiden siger 22. Vores egne beregninger siger 25, hvis folk drikker 3 glas rødvin, men der er flere der ikke drikker 3 glas...


Drikker I selv vin? For hvis I gør, er det måske ikke så slemt at have 5-10 flasker for meget? Og så ville jeg nok købe lidt i reserve. Der kan jo også være gæster, som kun vil have rødvin eller kun vil have hvidvin, og så kan det jo hurtigt få ben at gå på :) Sådan et par gæster har vi i hvert fald - de drikker ikke øl eller sprut, kun vin.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf flicka » 20. jul 2017, 18:50

Aquadorable skrev:Drikker I selv vin? For hvis I gør, er det måske ikke så slemt at have 5-10 flasker for meget? Og så ville jeg nok købe lidt i reserve. Der kan jo også være gæster, som kun vil have rødvin eller kun vil have hvidvin, og så kan det jo hurtigt få ben at gå på :) Sådan et par gæster har vi i hvert fald - de drikker ikke øl eller sprut, kun vin.


Det gør vi nemlig ikke. Vi er øldrikkere...
Så vi har temmelig mange flasker rødvin i skabet, som vi har fået i gave og aldrig får drukket :genert:

Og undskyld, godtnavn, at jeg bare sådan lige hijacker din tråd :blush: :genert:
Jeg fortsætter ovre i sniksnaktråden fra nu af.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 24. jul 2017, 07:51

I går var der 11 måneder tilbage, jeg fatter det stadig ikke. Vi har stadig kun styr på stederne.

Vi ved hvad vi vil med mad, men ikke hvordan. Nogen der har erfaring med at hyre en kok, hvordan gør man lige? Vi er blevet enige om hvad vi vil have, men det er lidt specifikt, men dog nemt at lave, så vi skal have fundet en kok der kan og er til at betale.

Derudover er vi ret sikre på kagebuffet'en, vi har dog ikke bestemt os for kager, tilgengæld har vi udelukket to kager :lol: Vi har en laglace folder hvor vi skriver anmeldelser af kagerne i :D Men det er nok urealistisk at nå igennem dem alle... Bertels kager tror jeg dog bliver nem at bestemme os hos og det samme med strangas :)

Og gæstelisten er vi heller ikke sikre på endnu, vi har cirka 55 sikre, så har vi 20 vi ikke ved om vi vil inviterer til festen eller kun til reception, og yderligere 40 der kun bliver inviteret til vielse og reception. Men tænker det kommer lidt an på de næste måneder hvor folk ryger hen. Synes meget har ændret sig efter vi har fået barn, det er lidt sørgeligt.. Men nu må vi se :)

Og så har vi købt 40 meter lyskæde, kigget på runde borde, som vi har besluttet os for, spørgsmålet er bare hvor mange, tænkt lidt over oppytning men uden rigtig at komme nogen vegne.

Fotograf er vi virkelig i krise over, vi vil gerne have gode billeder, men omvendt vil vi ikke bruge så mange penge på det, forstår ikke det er så dyrt, men de må vel bruge meget tid på efterredigering osv. for ellers ville fotografer være meget rigere end min opfattelse er at de er.

Og kjole, hjælp! Jeg er så bange for at føle mig grim, jeg har slet ikke lyst til at tage ud og prøve kjoler. De kjoler jeg synes er smukke vil ikke sidde godt på mig grundet overvægt, og synes ikke jeg kan finde nogle flotte plus size kjoler. Men jeg må vel ud og prøve? Lige nu forbinder jeg bare den del med noget negativt, og er bange for at begynde at tude :genert: Og det er total fjollet for jeg føler mig ikke grim normalt, og den eneste grund til jeg pt gerne vil tabe mig er at jeg gerne vil veje mindre før en ny graviditet, for jeg har det egnetlig fint med min krop. Eller det troede jeg, for jeg har det vel ikke fint hvis jeg er bange for at prøve brudekjoler, elsker at købe tøj normalt, så jeg ved egentlig ikke helt hvorfor jeg har det sådan. Måske burde jeg bare smutte ud og prøve?

Det blev et lidt rodet indlæg, men det passer nok meget godt med vores overblik :lol:
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Joe » 24. jul 2017, 17:27

Du har masser af tid!

Altså, jeg ville vente med kjoleprøvning, hvis jeg var dig. Det skal da ikke være en oplevelse, hvor du er bange for at føle dig grim og begynde at græde. Så hellere vente lidt, måske får du noget mere overskud omkring det om nogle måneder, og med 11 måneder til er der altså masser af tid. Men altså, brudekjoler er generelt ret taknemmelige, og der er masser af overvægtige brude, der ser pissegodt ud. Og det kommer du sikkert også til.
Jeg venter selv lidt tid, selvom jeg havde planer om at gå i gang nu her - jeg har spist alt for meget is og lignende her til sommer, og mit fedt sætter sig gerne på maven - og jeg har ikke lyst til at stå i flotte kjoler og kun fokusere på min topmave. Så hellere vente en måneds tid til jeg er blevet nogenlunde fladmavet igen.

Og altså, jeg tror det er ret naturligt ikke at have overblik, når man er der hvor I er. Vi har det ved gud heller ikke, og vi skal giftes halvanden måned før jer. Faktisk er I langt længere end os. Men jeg har besluttet mig for, at nu hvor dato er fastlagt og kirke og feststed er booket, så haster alt det andet der altså ikke helt vildt.
Så altså, jeg vil personligt hellere gå og hygge mig med de tanker og overvejelser, og så huske mig selv på, at jeg altså ikke har megatravlt med at træffe beslutningerne endnu.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf flicka » 24. jul 2017, 17:32

godtnavn skrev:I går var der 11 måneder tilbage, jeg fatter det stadig ikke. Vi har stadig kun styr på stederne.

Vi ved hvad vi vil med mad, men ikke hvordan. Nogen der har erfaring med at hyre en kok, hvordan gør man lige? Vi er blevet enige om hvad vi vil have, men det er lidt specifikt, men dog nemt at lave, så vi skal have fundet en kok der kan og er til at betale.

Derudover er vi ret sikre på kagebuffet'en, vi har dog ikke bestemt os for kager, tilgengæld har vi udelukket to kager :lol: Vi har en laglace folder hvor vi skriver anmeldelser af kagerne i :D Men det er nok urealistisk at nå igennem dem alle... Bertels kager tror jeg dog bliver nem at bestemme os hos og det samme med strangas :)

Og gæstelisten er vi heller ikke sikre på endnu, vi har cirka 55 sikre, så har vi 20 vi ikke ved om vi vil inviterer til festen eller kun til reception, og yderligere 40 der kun bliver inviteret til vielse og reception. Men tænker det kommer lidt an på de næste måneder hvor folk ryger hen. Synes meget har ændret sig efter vi har fået barn, det er lidt sørgeligt.. Men nu må vi se :)

Og så har vi købt 40 meter lyskæde, kigget på runde borde, som vi har besluttet os for, spørgsmålet er bare hvor mange, tænkt lidt over oppytning men uden rigtig at komme nogen vegne.

Fotograf er vi virkelig i krise over, vi vil gerne have gode billeder, men omvendt vil vi ikke bruge så mange penge på det, forstår ikke det er så dyrt, men de må vel bruge meget tid på efterredigering osv. for ellers ville fotografer være meget rigere end min opfattelse er at de er.

Og kjole, hjælp! Jeg er så bange for at føle mig grim, jeg har slet ikke lyst til at tage ud og prøve kjoler. De kjoler jeg synes er smukke vil ikke sidde godt på mig grundet overvægt, og synes ikke jeg kan finde nogle flotte plus size kjoler. Men jeg må vel ud og prøve? Lige nu forbinder jeg bare den del med noget negativt, og er bange for at begynde at tude :genert: Og det er total fjollet for jeg føler mig ikke grim normalt, og den eneste grund til jeg pt gerne vil tabe mig er at jeg gerne vil veje mindre før en ny graviditet, for jeg har det egnetlig fint med min krop. Eller det troede jeg, for jeg har det vel ikke fint hvis jeg er bange for at prøve brudekjoler, elsker at købe tøj normalt, så jeg ved egentlig ikke helt hvorfor jeg har det sådan. Måske burde jeg bare smutte ud og prøve?

Det blev et lidt rodet indlæg, men det passer nok meget godt med vores overblik :lol:


Bare rolig, I skal nok nå det hele på 11 måneder :kys:

I har jo allerede fået en masse ideer ned på skrift, så det skal nok komme henad vejen.

Mht. kjolen, så er der helt sikkert en kjole derude, der vil få dig til at ligne en million :kys:
Det er bare om at komme ud og prøve - og måske endda gøre det uden det store følge de første par gange, så du får en ide om hvilken kjole, der klæder dig.

Jeg valgte så helt modsat - jeg fandt en masse kjoler, som jeg kunne lide på Pinterest og fik syet en kjole hos en skrædder. Det har jeg ikke fortrudt, men jeg ærgrer mig faktisk alligevel lidt over, at jeg aldrig kom ud og prøve en masse forskellige kjoler :genert:
Så jeg vil råde dig til at bare springe ud i det og prøve kjoler. Det er jo en del af oplevelsen.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 24. jul 2017, 19:46

flicka skrev:
godtnavn skrev:I går var der 11 måneder tilbage, jeg fatter det stadig ikke. Vi har stadig kun styr på stederne.

Vi ved hvad vi vil med mad, men ikke hvordan. Nogen der har erfaring med at hyre en kok, hvordan gør man lige? Vi er blevet enige om hvad vi vil have, men det er lidt specifikt, men dog nemt at lave, så vi skal have fundet en kok der kan og er til at betale.

Derudover er vi ret sikre på kagebuffet'en, vi har dog ikke bestemt os for kager, tilgengæld har vi udelukket to kager :lol: Vi har en laglace folder hvor vi skriver anmeldelser af kagerne i :D Men det er nok urealistisk at nå igennem dem alle... Bertels kager tror jeg dog bliver nem at bestemme os hos og det samme med strangas :)

Og gæstelisten er vi heller ikke sikre på endnu, vi har cirka 55 sikre, så har vi 20 vi ikke ved om vi vil inviterer til festen eller kun til reception, og yderligere 40 der kun bliver inviteret til vielse og reception. Men tænker det kommer lidt an på de næste måneder hvor folk ryger hen. Synes meget har ændret sig efter vi har fået barn, det er lidt sørgeligt.. Men nu må vi se :)

Og så har vi købt 40 meter lyskæde, kigget på runde borde, som vi har besluttet os for, spørgsmålet er bare hvor mange, tænkt lidt over oppytning men uden rigtig at komme nogen vegne.

Fotograf er vi virkelig i krise over, vi vil gerne have gode billeder, men omvendt vil vi ikke bruge så mange penge på det, forstår ikke det er så dyrt, men de må vel bruge meget tid på efterredigering osv. for ellers ville fotografer være meget rigere end min opfattelse er at de er.

Og kjole, hjælp! Jeg er så bange for at føle mig grim, jeg har slet ikke lyst til at tage ud og prøve kjoler. De kjoler jeg synes er smukke vil ikke sidde godt på mig grundet overvægt, og synes ikke jeg kan finde nogle flotte plus size kjoler. Men jeg må vel ud og prøve? Lige nu forbinder jeg bare den del med noget negativt, og er bange for at begynde at tude :genert: Og det er total fjollet for jeg føler mig ikke grim normalt, og den eneste grund til jeg pt gerne vil tabe mig er at jeg gerne vil veje mindre før en ny graviditet, for jeg har det egnetlig fint med min krop. Eller det troede jeg, for jeg har det vel ikke fint hvis jeg er bange for at prøve brudekjoler, elsker at købe tøj normalt, så jeg ved egentlig ikke helt hvorfor jeg har det sådan. Måske burde jeg bare smutte ud og prøve?

Det blev et lidt rodet indlæg, men det passer nok meget godt med vores overblik :lol:


Bare rolig, I skal nok nå det hele på 11 måneder :kys:

I har jo allerede fået en masse ideer ned på skrift, så det skal nok komme henad vejen.

Mht. kjolen, så er der helt sikkert en kjole derude, der vil få dig til at ligne en million :kys:
Det er bare om at komme ud og prøve - og måske endda gøre det uden det store følge de første par gange, så du får en ide om hvilken kjole, der klæder dig.

Jeg valgte så helt modsat - jeg fandt en masse kjoler, som jeg kunne lide på Pinterest og fik syet en kjole hos en skrædder. Det har jeg ikke fortrudt, men jeg ærgrer mig faktisk alligevel lidt over, at jeg aldrig kom ud og prøve en masse forskellige kjoler :genert:
Så jeg vil råde dig til at bare springe ud i det og prøve kjoler. Det er jo en del af oplevelsen.


11 måneder er ingen tid! Slet ikke når man har en baby. VI flyttede ugen før hun blev født, om et par dage er hun 5 måneder, vi har endnu ikke fået hængt lamper op :lol:


Men med kjolen, tak :kys: Jeg har masser af kjoler jeg selv synes jeg gør det ret godt i, ved ikke helt hvorfor jeg ikke tror jeg kan i en brudekjole. Vi er utraditionelle og kæresten tager med ud og kigger på kjoler første gang, for altså, jeg kan ret tydeligt se på ham om han synes jeg er lækker i en kjole, så det vil forhåbentlig give lidt selvtillid (og ellers må vi jo aflyse brylluppet og jeg må springe udfra en bro :lol: ). Og jeg skal jo tabe mig lidt grundet en ny graviditet om 1-2 år, så tager nok min søster med ud og kigger for alvor til vinter og finder kjolen, men er nok rart at have prøvet lidt på forhånd :) Min drøm er jo den kendte korte justin alexander med blomsterne, der var overalt for et par år siden, tror dog ikke den vil sidde godt på mig, men synes det er den smukkeste kjole i verden. Men den er sikkert også alt alt for dyr, så det gør nok ikke så meget.
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2017, 13:54

Tænk at man kan glemme christianshavnertærten! Første kage til kagebuffetten er valgt :love: (egentlig nogen der ved hvor mange personer der er til i en stor?)

Christianshavnertærte - Lagkagehuset.jpg


Desværre var vi ikke fan af deres jordbærtærte, altså den var ikke dårlig, men bare heller ikke god nok. Rein van hauens jordbærtætre har vundet priser så den prøver vi næste gang :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Filipai » 25. jul 2017, 14:05

Vi fandt en kok via facebook. Vi havde ikke penge til kuvertpris på 400 kr. Så vi har betalt en kok på timebasis til at komme og hjælpe med at forberede mad om fredagen, og så sørger han for det sidste lørdag. Vi handler selv ind, men vi har så også nogle kontakter til det. Men det sparer os i hvert fald for en del, og vi ender med en kuvertpris på 150 for forret, hovedret, dessert og natmad, og det er så inkl 10 timer med kok :)
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2017, 15:09

Filipai skrev:Vi fandt en kok via facebook. Vi havde ikke penge til kuvertpris på 400 kr. Så vi har betalt en kok på timebasis til at komme og hjælpe med at forberede mad om fredagen, og så sørger han for det sidste lørdag. Vi handler selv ind, men vi har så også nogle kontakter til det. Men det sparer os i hvert fald for en del, og vi ender med en kuvertpris på 150 for forret, hovedret, dessert og natmad, og det er så inkl 10 timer med kok :)


Hvis kokken kan anbefales så giv gerne navn evt i kort. Hvordan fandt I ham? Nogen facebooksider du kan anbefale? Er også sådan noget vi helst vil have, for en del af råvarerne vil vi helst selv købe af forskellige grunde.

Vi ved ikke om vi skal have forret, men tror det ikke omvendt er det heller ikke udelukket, dessert er helt sikkert droppet da vi jo laver kagebuffet til dessert, og tidligere på dagen har chokoladefontæner med frugt og diverse, så tænker der er grænser for sukkerindtaget, så kagebuffet bliver dessert (dog et stykke tid efter maden).
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2017, 15:11

...i øvrigt andre kager fra Lagkagehuset der kan anbefales? Når vi skal sende en forbi der uanset så kan vi lige så godt få mere med derfra hvis det er. Der ligger en lige ved feststedet så det er ikke som sådan krævende for en at hente :)
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf StripesAddict » 25. jul 2017, 15:42

godtnavn skrev:...i øvrigt andre kager fra Lagkagehuset der kan anbefales? Når vi skal sende en forbi der uanset så kan vi lige så godt få mere med derfra hvis det er. Der ligger en lige ved feststedet så det er ikke som sådan krævende for en at hente :)


Deres chokoladesoufflé :love: den er i øvrigt glutenfri.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"