Bryllup 23.06.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Kort karma: 438
Likede indlæg: 3665

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 17. jun 2018, 19:43

Vi er lige gået 1000 kr under budget på en post :banan: Det er meget godt da det lader til vi går et par hundrede over på en anden post, samt der er nogle småting vi ikke har i budgettet som jeg gerne ville bruge 3-400 kr på, så nu bliver budgettet ikke højere af den grund :)
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. jun 2018, 08:22

Formentlig skal jeg ind og prøve en færdig kjole om 5 kvarter! I aften skal vi finde gode steder at tage billeder i Botanisk have (har I kendskab til det perfekte sted så skriv), derefter med forloveren op på taget og gennemgå vielsen, og så skal kæresten cykle over og betale kokken.

I aften skal vi få salmehæfter og gæstebogen helt klar til print, og i morgen skal vi lægge alt for mange penge i Vesterkopi (eller det er ganske fine priser da jeg får studierabat, der er bare meget der skal printes). Og vi skal finde sko til kæresten i morgen også. Vi har lige set at den skjorte kæresten skal have på er sat 150 kr ned, og vi er stadig indenfor at vi kan få pengene retur (og ham i butikken sagde at netop den skjorte ikke kom på udsalg her nu..) så vi overvejer at gå ned og bytte den til sig selv og få 150 kr med hjem.

Jeg er sygt smadret i skuldrene efter at have roet, så jeg glæder mig endnu mere til spa og massage torsdag!
2
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 620
Likede indlæg: 4654

Indlægaf Filipai » 18. jun 2018, 09:01

godtnavn skrev:Formentlig skal jeg ind og prøve en færdig kjole om 5 kvarter! I aften skal vi finde gode steder at tage billeder i Botanisk have (har I kendskab til det perfekte sted så skriv), derefter med forloveren op på taget og gennemgå vielsen, og så skal kæresten cykle over og betale kokken.

I aften skal vi få salmehæfter og gæstebogen helt klar til print, og i morgen skal vi lægge alt for mange penge i Vesterkopi (eller det er ganske fine priser da jeg får studierabat, der er bare meget der skal printes). Og vi skal finde sko til kæresten i morgen også. Vi har lige set at den skjorte kæresten skal have på er sat 150 kr ned, og vi er stadig indenfor at vi kan få pengene retur (og ham i butikken sagde at netop den skjorte ikke kom på udsalg her nu..) så vi overvejer at gå ned og bytte den til sig selv og få 150 kr med hjem.

Jeg er sygt smadret i skuldrene efter at have roet, så jeg glæder mig endnu mere til spa og massage torsdag!

Indendørs eller udendørs ? Nu pissede det ned på vores bryllupsdag , og vi måtte i hvert fald ikke komme ind og
Få taget billeder, men det er nok ikke noget de afviser hvis man får taget udenfor.
Glæder mig til at høre om kjoleprøvning.
0
Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 32
Likede indlæg: 746

Indlægaf Phlox9 » 18. jun 2018, 11:03

Håber også, at kjolen er blevet lige præcis, som du drømmer om :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. jun 2018, 11:39

Filipai skrev:
godtnavn skrev:Formentlig skal jeg ind og prøve en færdig kjole om 5 kvarter! I aften skal vi finde gode steder at tage billeder i Botanisk have (har I kendskab til det perfekte sted så skriv), derefter med forloveren op på taget og gennemgå vielsen, og så skal kæresten cykle over og betale kokken.

Indendørs eller udendørs ? Nu pissede det ned på vores bryllupsdag , og vi måtte i hvert fald ikke komme ind og
Få taget billeder, men det er nok ikke noget de afviser hvis man får taget udenfor.

Udenfor, havde slet ikke overvejet de kunne sige nej, men det kan de vel ikke udenfor? Nu har vi jo planlagt godt vejr da reception og vielse også er udendørs...
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. jun 2018, 11:42

Og kjolen var fantastisk :lun: Dog ikke færdig :lol: Ej det er virkelig småting der mangler, der skal syes en hægte i over lynlåsen på ryggen, knap på bh/kjole så de hænger sammen (hun har syet den ind over brystet så ville sætte nåle i dag så det bliver det helt rigtige sted), og bæltet skal syes færdigt (den foldede brede del) men den ville hun helst folde og sætte nåle i når jeg havde den på. Så torsdag skal den hentes :D

Jeg har overvejet det I har skrevet om bæltet, men da det er vigtigt for mig vil jeg ikke skrotte det, men er nået frem til at sy det på nederdeln (som i øvrigt er blevet latterlig flot og bling bling uden at det er for voldsomt efter jeg limede 1000 svarowski krystaller på) så det kun er på til vielsen, der passer det bedre :)
7
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 620
Likede indlæg: 4654

Indlægaf Filipai » 18. jun 2018, 11:42

godtnavn skrev:
Filipai skrev:

Udenfor, havde slet ikke overvejet de kunne sige nej, men det kan de vel ikke udenfor? Nu har vi jo planlagt godt vejr da reception og vielse også er udendørs...

Vi fik lov til at tage 4 billeder uden foran bygningen før vi fik af vide at de ikke ville have bryllupsfotografering. Jeg tænker ikke de kan sige nej rundt omkring i haven. Vi var selv rimeligt overraskede over at blive smidt væk, men det sagde han at de havde indført.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. jun 2018, 11:46

Filipai skrev:
Vi fik lov til at tage 4 billeder uden foran bygningen før vi fik af vide at de ikke ville have bryllupsfotografering. Jeg tænker ikke de kan sige nej rundt omkring i haven. Vi var selv rimeligt overraskede over at blive smidt væk, men det sagde han at de havde indført.

På deres hjemmeside skriver de:

Fotografering og film
Som privatperson er du velkommen til at fotografere i Botanisk Have og væksthusene.

Det er ikke muligt at foretage kommercielle foto- og filmoptagelser (fx modefotografering, modeblogs, produktfoto, musikvideoer m.m.).

Så jeg tror vi er flabede nok til at prøve :genert: Måske vi skal tage rundt omkring i haven først og så tilsidst der hvor der er risiko for at de smider os væk, for så har vi jo fået de vigtigste :) Og når de ikke skriver på hjemmesiden at man ikke må så tænker jeg ikke det er for flabet at gøre :)
0
LaMariposa
Kort karma: 314
Likede indlæg: 5474

Indlægaf LaMariposa » 18. jun 2018, 11:55

Måske er det en god ide at have en backup til foto, hvis det regner? Vi blev gift DEN dag i maj, hvor der regnede, og vi måtte i gang med en plan b den første time til fotografering (det væltede seriøst ned lige efter kirken).

Måske den der fine buegang inde ved Christiansborg? :)
1
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 395
Likede indlæg: 8349

Indlægaf sigge » 18. jun 2018, 12:03

godtnavn skrev:Og kjolen var fantastisk :lun: Dog ikke færdig :lol: Ej det er virkelig småting der mangler, der skal syes en hægte i over lynlåsen på ryggen, knap på bh/kjole så de hænger sammen (hun har syet den ind over brystet så ville sætte nåle i dag så det bliver det helt rigtige sted), og bæltet skal syes færdigt (den foldede brede del) men den ville hun helst folde og sætte nåle i når jeg havde den på. Så torsdag skal den hentes :D

Jeg har overvejet det I har skrevet om bæltet, men da det er vigtigt for mig vil jeg ikke skrotte det, men er nået frem til at sy det på nederdeln (som i øvrigt er blevet latterlig flot og bling bling uden at det er for voldsomt efter jeg limede 1000 svarowski krystaller på) så det kun er på til vielsen, der passer det bedre :)

Yay! :banan: Hvor lyder det bare godt, at din kjole er blevet så fin og næsten helt færdig. Virkelig godt gået af den skrædder.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. jun 2018, 13:13

LaMariposa skrev:Måske er det en god ide at have en backup til foto, hvis det regner? Vi blev gift DEN dag i maj, hvor der regnede, og vi måtte i gang med en plan b den første time til fotografering (det væltede seriøst ned lige efter kirken).

En nødløsning ved regn skal være tættere på, vi er på cykel så tænker vi vel se druknede ud hvis vi skal cykle langt :lol: Vores nødløsning er umiddelbart paraplyer...
0
JoyNips
Kort karma: 590
Likede indlæg: 9241

Indlægaf JoyNips » 18. jun 2018, 13:19

Min veninde blev viet i Botanisk have og de havde ingen problemer med at få fotograferet rundt om i haven. Blot vær obs på, at der godt kan være kø til at få taget billeder i buegange og på den lille bro, det er ret oplagte steder at få taget billeder så måske er der flere brudepar, der også skal fotograferes i haven.

Vielsen foregik oppe ved Palmehuset og der kunne ikke tages billeder.
0
LaMariposa
Kort karma: 314
Likede indlæg: 5474

Indlægaf LaMariposa » 18. jun 2018, 13:39

godtnavn skrev:
LaMariposa skrev:Måske er det en god ide at have en backup til foto, hvis det regner? Vi blev gift DEN dag i maj, hvor der regnede, og vi måtte i gang med en plan b den første time til fotografering (det væltede seriøst ned lige efter kirken).

En nødløsning ved regn skal være tættere på, vi er på cykel så tænker vi vel se druknede ud hvis vi skal cykle langt :lol: Vores nødløsning er umiddelbart paraplyer...

Ah, good point :D
0
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 19. jun 2018, 15:37

Vi var ude og kigge og tage billeder i Botanisk have, så nu er vores nødplan at gå på museum og tage billeder med dinosaur :lol: Eller, jeg fik i hvert fald vildt meget lyst da der var skilte med pile alle vegne, men lad os håbe på godt vejr og udendørs billeder, for fandt en del fine steder. Desværre synes jeg ikke buegangen er særlig fin lige nu, men broen skal vi nok have på, og så et par andre steder er også udvalgt :)

Vi har fået betalt både kok til middagen og dem der skal lave mad til taget, vi har i dag også fundet sko til kæresten, jeg mangler dog stadig et par sko på cirka 5 cm (nederdelen er for kort til mine høje, så skal ahve nogle lave om dagen). Vi skulle have printet gæstebog og salmehæfter i dag, men printeren i vesterkopi lavede gule streger på alle siderne, så det måtte vi opgive at få gjort :( Vi må tage forbi en anden af deres filialer i morgen :)

Kæresten var jo syg nærmest hele sidste uge og det gør at vi er kommet oceaner bagud med alt det vi skal nå, han har kun fri torsdag og fredag, og har desværre et vigtigt møde i morgen ellers havde han kunne tage en ekstra fridag der. Synes alle dagene i denne uge er helt fyldt med ting, i en sådan grad at jeg helt glemmer at det er på lørdag :panik: Jeg håber virkelig vi når det hele! Vi har lige købt 40 sæbebobbeldimser som vi skal have skiftet mærkat på også... Det der med ikke at kaste os ud i flere projekter går ikke så godt :genert:

Vi er begyndt at rykke ting til festlokalet nu, min mor bor lige ved siden af og er min datters dagplejemor også, så vi tager en kasse med og stiller hos hende hver dag :) Det tror jeg er meget godt med de mængder ting vi skal have derover...
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 19. jun 2018, 19:31

Brudebuketten bliver virkelig grim :lol: Mega fjollet og mig, farverig og glad, men bestemt ikke køn :lol: Jeg elsker den faktisk selvom den bliver grim :genert: Må prøve at tage billeder i morgen, den er langt fra færdig men begynder så småt at tage form :)
2

Tilbage til "Fest og bryllup"