Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 30. jul 2017, 18:19

Min søde kæreste overraskede mig med et ret romantisk frieri i foråret :lun: Det kom faktisk noget bag på mig, men det var helt fantastisk :love:

Så nu er der bryllupsplanlægning på programmet. Vi har styr på dato, sted (vi er i gang med den endelige booking nu), transport og påklædning til os begge, og vi har også en anden vigtig detalje på plads, nemlig kransekagefigurerne :lol:. Men vi mangler alt det andet. Heldigvis er det først i maj næste år, så vi skal nok nå det.

Vi har booket et drivhus til receptionen, og har tænkt os at have kagebord med forskellige slags hjemmebagte kager. Min mor har tilbudt at komme over og hjælpe med at bage en masse forskellige kager, så konceptet med en uformel reception med en masse hjemmebagte kager synes jeg er lige i øjet :love: Er ikke til store bryllupskager, og slet ikke til, at gæsterne skal stå og vente i evigheder, mens vi bliver fotograferet. Middagen bliver på et hotel, der ligger lige ved siden af, hvor receptionen skal være. Det er et godt sted med lækker mad og fin beliggenhed, og det er super praktisk, fordi gæsterne kan overnatte, hvis de har lyst.

Tænkte at bruge tråden her til at holde lidt styr på planlægningen, som absolut ikke er min stærke side :fløjt:

Vigtigste opgaver lige nu:
Booke kirke / præst
Beslutte endelig gæsteliste (det er det springende punkt og store hovedpine lige nu - nøj, det er svært :gruble:)
Booke fotograf
Lave endeligt program

De sjove, små opgaver:
Sende invitationer (har lavet dem selv)
Finde vielsesringe
Købe ting til gaveposer
Lave gaveposer til gæsterne
Købe blomster til receptionen
Bage kager til receptionen
Lave bordkort (samme stil som invitationerne)
4
:lun: Be brave
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf Joe » 30. jul 2017, 18:35

Jeg følger helt klart med, som en fellow maj '18-brud.
Er feststedet i nærheden af jer selv (altså, kan I blive gift i eget sogn) eller skal I på kirkeshopping, så I kan holde det i nærheden af feststedet?
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 30. jul 2017, 18:42

Joe skrev:Jeg følger helt klart med, som en fellow maj '18-brud.
Er feststedet i nærheden af jer selv (altså, kan I blive gift i eget sogn) eller skal I på kirkeshopping, så I kan holde det i nærheden af feststedet?


Vi regner med at holde det hele tæt på hinanden i det område, hvor vi bor. Vi har så meget historie her, og området er simpelthen så fint med skov og sø :lun: Så det bliver nok i en af de tre kirker, som vi har i vores eget område.

Hvad med jer?
0
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf godtnavn » 30. jul 2017, 19:46

Tillykke :lun:

Glæder mig til at følge med, jeg skal også giftes næste år, dog først til juni. Lyder som en fantastisk reception :love: Vi holder også vores i et drivhus, dog uden kage men med chokoladefontæner (ja i flertal) og massevis af frugt.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 30. jul 2017, 20:30

Som sagt har vi fået styr på en vigtig ting i rigtig god tid, nemlig figurerne til kagen :lol: Kunne ikke stå for to totalt pjattede og uformelle figurer.
Senest rettet af LaMariposa 1. aug 2017, 10:34, rettet i alt 2 gange.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 30. jul 2017, 20:45

Har researchet lidt på brudebuketter, og fundet lidt inspiration. Forhåbentligt blomstrer syrenerne på det tidspunkt, så vil gerne have en lidt løs og rodet buket. Elsker syrener.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af LaMariposa 31. jul 2017, 07:40, rettet i alt 1 gang.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf Joe » 30. jul 2017, 21:17

LaMariposa skrev:
Joe skrev:Jeg følger helt klart med, som en fellow maj '18-brud.
Er feststedet i nærheden af jer selv (altså, kan I blive gift i eget sogn) eller skal I på kirkeshopping, så I kan holde det i nærheden af feststedet?


Vi regner med at holde det hele tæt på hinanden i det område, hvor vi bor. Vi har så meget historie her, og området er simpelthen så fint med skov og sø :lun: Så det bliver nok i en af de tre kirker, som vi har i vores eget område.

Hvad med jer?


Lækkert at det er en mulighed!

Vi havde faktisk fin mulighed for at holde det i en af de to kirker i sognet, det tager ret kort tid (med metro) at komme derfra og til feststedet. Men vi valgte i stedet kirken i hvad der næsten må være nabosognet, hvor det faktisk tager en smule længere tid. Min kærestes morfar var præst, og han arbejdede i sine unge dage i den kirke. Han døde så kort inden jeg kom ind i familien. Men min kærestes mormor lever stadig i bedste velgående, og noget af det først hun sagde efter forlovelsen (som jo foregik hos hende), var at så skulle vi holde det i den kirke (og at vi ville få en endefuld, hvis der skulle synges "Det er så yndigt") - og så må vi jo gøre, som der bliver sagt. Det er så også den pæneste kirke i området, hvis man spørger mig.
Og samtidig importerer vi min moster, der til daglig er præst i den anden ende af landet, til at forestå vielsen. Så seriøs bryllupsshopping, og jeg var i tvivl om, hvorvidt vi få lov, men min moster tog åbenbart en samtale med dem kollega til kollega, så jeg intet behøvede at forklare da vi ringede. Så dejligt nemt, da det kom til stykket.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 9. sep 2017, 07:39

Jeg går stadig og grubler over det med kirker, vel vidende, at det snart skal på plads. Den kirkelige handling betyder egentlig en del for mig, men jeg har aldrig rigtig fået tilhørsforhold til en kirke, efter at jeg flyttede til København. Vi har tilmed mulighed for at blive viet af en af familiens præster (vi har to-tre stykker i omgangskredsen), men kan ikke rigtigt finde ud af, hvad jeg helst vil.

Decisions, decisions... :gruble:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 9. okt 2017, 12:52

Så er både kirke og præst endelig faldet på plads. Nåede at have lidt krise over det i flere omgange, fordi vores egen kirke er sådan lige lovlig frikirkeagtig til, at jeg kunne se mig selv i det... som i overhovedet ikke :genert:

Men nabosognet vil heldigvis gerne lægge kirke og præst til vielsen, så nu er den del også på plads. Pyha :-D
3
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf godtnavn » 9. okt 2017, 15:23

LaMariposa skrev:Så er både kirke og præst endelig faldet på plads. Nåede at have lidt krise over det i flere omgange, fordi vores egen kirke er sådan lige lovlig frikirkeagtig til, at jeg kunne se mig selv i det... som i overhovedet ikke :genert:

Men nabosognet vil heldigvis gerne lægge kirke og præst til vielsen, så nu er den del også på plads. Pyha :-D


Tillykke med god præst og kirke, forstår godt du ikke vil i frikirke!

Jeg stresser også over præst, hende vi vil have ringer ikke tilbage, og går det ligesom med fotograf bliver det jo helt umuligt at finde...
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 9. okt 2017, 16:05

godtnavn skrev:
LaMariposa skrev:Så er både kirke og præst endelig faldet på plads. Nåede at have lidt krise over det i flere omgange, fordi vores egen kirke er sådan lige lovlig frikirkeagtig til, at jeg kunne se mig selv i det... som i overhovedet ikke :genert:

Men nabosognet vil heldigvis gerne lægge kirke og præst til vielsen, så nu er den del også på plads. Pyha :-D


Tillykke med god præst og kirke, forstår godt du ikke vil i frikirke!

Jeg stresser også over præst, hende vi vil have ringer ikke tilbage, og går det ligesom med fotograf bliver det jo helt umuligt at finde...


Tak :D

Det skal lige siges, at vores kirke ikke er en frikirke, men den er vist et godt stykke ude på kirkens højrefløj og lige "frisk" nok til mig, så at sige.
0
:lun: Be brave
Ulla Fenger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24. jul 2017, 09:22
Kort karma: 0

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf Ulla Fenger » 23. okt 2017, 08:35

LaMariposa skrev:Min søde kæreste overraskede mig med et ret romantisk frieri i foråret :lun: Det kom faktisk noget bag på mig, men det var helt fantastisk :love:

Lave gaveposer til gæsterne


Du kunne også tage den nemme løsning med gaveposerne og købe nogle Smoking gaveæsker eller måske nogle Organza poser https://festbyen.dk/da/198-organza-poser

Ulla
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf Joe » 31. okt 2017, 22:05

Hvordan går planlægningen?
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf godtnavn » 31. okt 2017, 22:10

Ulla Fenger skrev:
LaMariposa skrev:Min søde kæreste overraskede mig med et ret romantisk frieri i foråret :lun: Det kom faktisk noget bag på mig, men det var helt fantastisk :love:

Lave gaveposer til gæsterne


Du kunne også tage den nemme løsning med gaveposerne og købe nogle Smoking gaveæsker eller måske nogle Organza poser https://festbyen.dk/da/198-organza-poser

Ulla


I så fald køb dem på ebay, der koster de en tiendedel :)
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 1. nov 2017, 04:58

Joe skrev:Hvordan går planlægningen?


Tak fordi du spørger :)

Der sker ikke så meget lige pt, da vi begge er lagt lidt ned af det der voksenliv. Hold nu op, det der arbejde er en tidsrøver.

Næste skridt bliver at få fat i en fotograf, og så skal vi have fastlagt den endelige gæsteliste. Den bøvler vi stadig lidt med.

Hvordan går det med jeres?
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Fest og bryllup"