Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Juletråden 2017

Indlægaf sigge » 20. nov 2017, 13:38

Persnikedy skrev:Jeg syndes edenligt det træ er lidt kært. Jeg tænker lidt alla "den grimme ælling" så er det træ blevet mobbet i skoven og nu troede den endelig at det skulle blive til noget men nej, det kommer ned imorgen.
Det havde elelrs været en fin julehistorie om det grimme træ der blev til et samlingssted for juleglæde :lun:


23621554_10212470395847305_3784794639600813486_n.jpg



https://www.bt.dk/danmark/folk-i-chok-o ... itstive-da


Nårh, stakkels træ der bare bliver kasseret igen efter at have stået der så fint og stolt med lys på de forpjuskede grene. :(
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Juletråden 2017

Indlægaf sigge » 20. nov 2017, 13:42

Lemonella skrev:
sigge skrev:
Persnikedy skrev:Jeg syndes edenligt det træ er lidt kært. Jeg tænker lidt alla "den grimme ælling" så er det træ blevet mobbet i skoven og nu troede den endelig at det skulle blive til noget men nej, det kommer ned imorgen.
Det havde elelrs været en fin julehistorie om det grimme træ der blev til et samlingssted for juleglæde :lun:


23621554_10212470395847305_3784794639600813486_n.jpg



https://www.bt.dk/danmark/folk-i-chok-o ... itstive-da


Nårh, stakkels træ der bare bliver kasseret igen efter at have stået der så fint og stolt med lys på de forpjuskede grene. :(


Det er sgu da synd for træet. Der skal da også være plads til de skæve eksistenser. :D


Kan vi ikke finde en gård i nærheden af Aars, hvor de vil tage sig kærligt at træet indtil efter jul? :jule:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 20. nov 2017, 14:04

sigge skrev:
Lemonella skrev:
sigge skrev:
Persnikedy skrev:Jeg syndes edenligt det træ er lidt kært. Jeg tænker lidt alla "den grimme ælling" så er det træ blevet mobbet i skoven og nu troede den endelig at det skulle blive til noget men nej, det kommer ned imorgen.
Det havde elelrs været en fin julehistorie om det grimme træ der blev til et samlingssted for juleglæde :lun:


23621554_10212470395847305_3784794639600813486_n.jpg



https://www.bt.dk/danmark/folk-i-chok-o ... itstive-da


Nårh, stakkels træ der bare bliver kasseret igen efter at have stået der så fint og stolt med lys på de forpjuskede grene. :(


Det er sgu da synd for træet. Der skal da også være plads til de skæve eksistenser. :D


Kan vi ikke finde en gård i nærheden af Aars, hvor de vil tage sig kærligt at træet indtil efter jul? :jule:


Ja, der må da være et sted hvor selv et pjusket træ kan få lov at bære stjernen
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Daine » 20. nov 2017, 14:29

Helga1 skrev:Jeg er på jagt efter en ny jule-CD til bilen til december måned. :santa2:
Jeg vil gerne have en CD med så mange af de klassiske julesange, der kan synges med på, men jeg gider ikke alle de der nyindspilninger - det skal være "de rigtige", der synger
Eks. Last Christmas, All I want for Christmas.., White Christmas, Driving home for Christmas m.fl.
Hvad kan I anbefale? :jule: :deer:

Denne "Julemusik 2017" har jeg selv købt, den er god. Et fint miks af klassikere og nye sange, jeg kan sagtens skråle med :lol:
Bonus er, at den er til at finde i butikkerne. Ellers skal du nok på CDON og kigge.

image.jpeg
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 20. nov 2017, 14:44

Der var engang et træ. Ikke hvilken som helst træ, næ nej. Et juletræ.

Sådan et kender du nok til men dette her træ var helt specielt. Træet var hverken det højeste eller det mest fyldige, men siden det var et helt lille træ, inden kogler kunne gro og egern løbe op og ned af stammen havde træet hørt på menneskerne i skoven.
Små menneskebørn med varme huer og vanter der var med deres forældre i skoven. De snakkede altid så højt de små menneskebørn.
“Så skal vi have lys på, ikke far?”
“Jo” ville deres far sige og fortsætte “så mange lys at hele stuen er oplyst”
“Vi skal også have glaskuglerne på? Dem med guld glimmeret?” spurgte de med store øjne
“Ja, selvfølgelig. Og med den store stjerne i toppen” ville deres far svare imens de traskede videre igennem skoven.
Det lød så smukt synes træet. Tænk at et træ kan opleve noget så fantastisk som at blive klædt i lys og guld. Også ville alle de små menneskebørn kigge op på træet med de samme store forundrede øjne som de kiggede på deres far med når han talte om juletræet.
Det gjorde ikke det pjuskede træ noget at de altid gik forbi, for han gjorde alt hvad han kunne for at blive så høj og flot som mulig. Nogle stjerneklare nætter kunne han kigge op på stjernerne og tænke at han ville glimte lige så smukt.
I mange år hørte træet på de historier når menneskene gik forbi og nogle gange sang de også. “Juletræet med sin pynt, venter på, vi får begyndt. Aldrig har det vær’t så grønt, aldrig har det vær’t så kønt. Og fra selve himlen gled vist den store stjerne ned. , men de gik altid bare forbi.

En dag kom der 3 gamle mennesker. De snakkede også højlydt. Næsten ligeså højt som menneskenes børn gjorde. De snakkede om de gamle træer og hvor smukke de havde været.
“Det sidste må da have været 3 meter højt”, mumlede den ene højt.
“Ja bestemt, og julelysene var speciellt flotte”

Den ene af de gamle mennesker stoppede op foran træet. Træet kunne mærke det kildede helt ned i de dybe rødder. Ville menneskene nu synes at han var blevet flot nok til at være et juletræ?

“Det der..” sagde mennesket så højt at de 2 andre stoppede “Det skal det være. Det ligner træet fra da jeg var barn”
Den påstand fik de 2 andre til at studere træet nærmer.
“ Dens grene er lidt lange i den side er de ikke?”
“Jovist, men det er armene jo også når de rækker ud”
“Den er lidt bred forneden.. Er den ikke?”
“Jovist, men så kan man jo gemme flere gaver under”
“Den er vist ikke det højeste, er den?”
“Nej, på ingen måde, men det er børnene jo heller ikke”

Træets rødder rystede nu næsten helt. Var det her virkelig?
Før træet nåede at tænke færdigt var det bundet fast på en bil og drønede igennem skoven. “Ingen træ havde været så hurtigt før, tænkte træet for sig selv”

Det tog lidt tid, for rødderne havde de efterladt i skoven, men op kom træet. Han knejsede sig over den lille plads i Aars og kunne mærke hvordan den blev rykket og flået i ham fra mennskerne. Det hele gik så hurtigt tænkte han.
Lysene kom på. De skinned slet ikke? Hvad var der galt med dem?
Hele den lange dag stod de og rykkede og tog i ham. Han mærkede hvordan mere og mere vægt kom på hans grene og hvordan de skubbede til ham for at tjekke at han ikke ville vælte.
Men da det blev aften snakkede menneskene om at “tjekke lysene”, også trykkede menneskene på en form for knap. Og med stort glimt lyste han nu op. Hele pladsen blev som om månen selv var kommet ned for at hilse.
“Det lykkes” tænkte træet og strålede “jeg er et juletræ”

Den næste dag kom nogle mennesker hen til træet. Træet sørgede for at rejse sig så højt som han kunne. Han spredte sine grene ud. Han sørgede for at alle lysene blev holdt som var de det skrøbeligste i verden.
Menneskene stirrede.
“Det må være fordi jeg er så smuk” tænkte træet og forsøgte at lytte til hvad menneskene sagde, men han kunne intet høre.
Mennesker kom og begyndte at pille i lysene.
“Nej, hov” tænkte træet “Hvad sker der nu?”
Lysene kom ned og blev pakket i kasser. “Måske der var nogle andre lys der skulle bruges?”
Så blev der skubbet til ham igen og ned kom han og ligge
“Måske jeg får en ny holder?” Tænkte træet for sig selv “hvis bare mine rødder havde været her, de var så stærke at det her ikke havde været nødvendigt”

De kom ham op på en bil og kørte afsted i en fart.
“Måske menneskene synes jeg var så smukt et træ at jeg skal et endnu finere sted hen? Ja, det må da være det. Ingen træ at knejsede så højt som jeg har”

Men desværre så var det ikke det menneskene synes han skulle. Han blev smidt tilbage ude i skoven. De gad ikke engang rejse ham op på hans gamle rødder.
Træet sukkede indeni. “Jeg nåede det da en enkel aften. En enkel nat var jeg et rigtig juletræ”
6
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Juletråden 2017

Indlægaf sigge » 20. nov 2017, 14:51

Persnikedy skrev:Der var engang et træ. Ikke hvilken som helst træ, næ nej. Et juletræ.

[...]

Men desværre så var det ikke det menneskene synes han skulle. Han blev smidt tilbage ude i skoven. De gad ikke engang rejse ham op på hans gamle rødder.
Træet sukkede indeni. “Jeg nåede det da en enkel aften. En enkel nat var jeg et rigtig juletræ”


Åh, jeg håbede sådan på en lykkelig slutning. :whine: :whine: :whine:


(Men virkelig flot skrevet. :gogo: )
1
You can't spell awesome without me.
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. nov 2017, 17:04

Må jeg se det julepynt I har med største affektionsværdi? Jeg er en sucker for julepynt med en historie.
Jeg har selv denne æske med kugler til træet som jeg fik for et par år siden af min mor, der er kugler både fra min mors, min farmors og min oldemors samlinger. De er aldrig pakket ned med det andet pynt, men står i et skab hvor der ikke er fare for at de går i stykker.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Juletråden 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. nov 2017, 17:19

Hvis vi kunne få det ind af døren, måtte træet fra Aars gerne komme ind i min 10. klasse
Der kan vi rumme det meste, og hos os sker det, at pjuskede træer ender med at bære stjerner :lun:
2
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Juletråden 2017

Indlægaf DenBruneMunk » 20. nov 2017, 19:22

Det må høre hjemme her, hvis ikke sin helt egen tråd.

Billede
Der står på DR at de må være Danmark's grimmeste, det er jeg så helt enig i.

Hvem kunne finde på at sætte det op i Aars
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Lucia » 20. nov 2017, 19:27

DenBruneMunk skrev:Det må høre hjemme her, hvis ikke sin helt egen tråd.

Det er her skam allerede :D (forrige side)
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Juletråden 2017

Indlægaf DenBruneMunk » 20. nov 2017, 19:42

Lucia skrev:
DenBruneMunk skrev:Det må høre hjemme her, hvis ikke sin helt egen tråd.

Det er her skam allerede :D (forrige side)

Cool :) Så skulle jeg bare have læst på lektien men sejt nok, synes dog at de snakker om at pynte det op og ikke at rive det ned.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Tricolette » 20. nov 2017, 21:52

DenBruneMunk skrev:
Lucia skrev:
DenBruneMunk skrev:Det må høre hjemme her, hvis ikke sin helt egen tråd.

Det er her skam allerede :D (forrige side)

Cool :) Så skulle jeg bare have læst på lektien men sejt nok, synes dog at de snakker om at pynte det op og ikke at rive det ned.

Det bliver stående på grund af den megen omtale i medierne - både danske og udenlandske.
Og en større flok børnehavebørn skal sørge for pynt til det.
3
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Juletråden 2017

Indlægaf DenBruneMunk » 20. nov 2017, 22:08

Det er sgu lidt fedt, selvom træet ikke er pænt og kommunen ikke gad stille noget bedre op, at man sådan får ændret holdningen til træet. Nu fik jeg ikke læst om det har stået der i flere år, og noget kan tyde på det ikke er opstillet til begivenhederne men er tilbagevendende , desværre bare ikke pænt mere.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Juletråden 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. nov 2017, 23:23

Træet fra Aars har tilsyneladende stået model til unik julepynt fra Politikens netbutik.

Billede

Billede
8
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Tricolette » 21. nov 2017, 06:28

DenBruneMunk skrev:Det er sgu lidt fedt, selvom træet ikke er pænt og kommunen ikke gad stille noget bedre op, at man sådan får ændret holdningen til træet. Nu fik jeg ikke læst om det har stået der i flere år, og noget kan tyde på det ikke er opstillet til begivenhederne men er tilbagevendende , desværre bare ikke pænt mere.

Det er handelsstandsforeningen i Aars, som står for julepynten i byen. 3 ældre medlemmer (alle over 70) har egenrådigt udvalgt træet mellem skovens mulige. Noget de med held har gjort i rigtig mange år. Det gik så ikke så heldigt i år.
Efter de første negative reaktioner udtalte formanden for foreningen, at det selvfølgelig skulle skiftes ud med et nyt og pænere. Men nu får det så, som sagt, lov til at blive julen over fint pyntet og god reklame for byen Aars langt ud over kommunegrænserne.
(= læst på nordjyske.dk)
3

Tilbage til "Fest og bryllup"