Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Juletråden 2017

Indlægaf LaMariposa » 13. dec 2017, 16:15

Er der nogen, der har et par gode råd til, hvordan man finder julestemningen, når den ikke vil indfinde sig? Er så absurd stresset på arbejde :panik:, at jeg næsten ikke kan tænke på andet, og da vi samtidig er i gang med et større renoveringsprojekt derhjemme, er der ikke rigtigt tid til andet end i fritiden end at koordinere i et desperat forsøg på at få arbejde til at gå op med privatliv (og prøve at få sovet nok).

Har brug for akut hjælp til julehumøret... :blomst: :jule:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Daine » 13. dec 2017, 19:49

LaMariposa skrev:Er der nogen, der har et par gode råd til, hvordan man finder julestemningen, når den ikke vil indfinde sig? Er så absurd stresset på arbejde :panik:, at jeg næsten ikke kan tænke på andet, og da vi samtidig er i gang med et større renoveringsprojekt derhjemme, er der ikke rigtigt tid til andet end i fritiden end at koordinere i et desperat forsøg på at få arbejde til at gå op med privatliv (og prøve at få sovet nok).

Har brug for akut hjælp til julehumøret... :blomst: :jule:

Øhm, mit bedste råd er faktisk bare at acceptere at julen i år ikke bliver helt så fantastisk :genert: Det har gjort (for mig) at jeg kan hygge indimellem med god mad, lys og julefilm. Men uden det pres at der er så meget på min to-do-liste, jeg ikke får gjort i år. Jeg gemmer det til næste år (ture rundt til julemarkeder, julehyggetur til Århus, jul i Tivoli, bagedag mv).
Og jeg hører masser af julemusik. Om morgenen inden arbejde og når jeg kommer hjem står den på Radio Soft og deres nonstop julemusik, det hjælper også. Julestemningen er der ikke helt, men det er også okay. Jeg gør hvad jeg kan og forsøger bare at slappe af og stresse ned, når jeg endelig har muligheden :)

Så accepter at det ikke bliver i år, at julen er som i ugebladene; hør julemusik når du kan; og når muligheden endelig er der for at slappe af, så gør det uden “dårlig samvittighed” over at du ikke når alt det man “bør” gøre i december. Jul er kærlighed, varme, ro og hygge, så kan du få lidt af det ind i din hverdag, er du godt på vej :)

:kram:
12
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Juletråden 2017

Indlægaf FrøkenM » 13. dec 2017, 20:42

Min julestemning er forsvundet som dug for solen :(

Jeg tænker, at det handler om projektskrivningen på uni hænger mig langt ud af halsen så satser på den kommer tirsdag aften eller onsdag når vi har afleveret, afhængig af hvornår det sker.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Wizzze » 13. dec 2017, 22:30

Statistikken har talt, her er verdens top 20 julesange, er vi enige? :gruble:

Top 20 over verdens bedste julesang - statistisk set - er:
All I Want For Christmas Is You - Mariah Carey
Fairytale Of New York - Pogues feat. Kirsty MacColl
Last Christmas - Wham!
I Wish It Could Be Christmas Everyday - Wizzard
Merry Xmas Everybody - Slade
Merry Christmas Everyone - Shakin' Stevens
Do They Know It's Christmas - Band Aid
Driving Home For Christmas - Chris Rea
It's Beginning To Look A Lot Like Christmas - Michael Bublé
Rockin' Around The Christmas Tree - Brenda Lee
Happy Xmas (War Is Over) - Jon & Yoko/Plastic Ono Band
It's The Most Wonderful Time Of The Year - Andy Williams
Christmas Lights - Coldplay
Step Into Christmas - Elton John
Santa Baby - Kylie Minogue
Wonderful Christmastime - Paul McCartney
Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! - Dean Martin
White Christmas - Bing Crosby
Mary's Boy Child/Oh My Lord - Boney M
It's Beginning To Look A Lot Like Christmas - Perry Como
https://www.bt.dk/musik/statistikken-ha ... e-julesang

Nummer 4 undrer mig, at den er så højt, og at Chris Rea kun er nummer 8 :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Tricolette » 14. dec 2017, 07:17

UPS - 10 dage til juleaften, og jeg har ikke købt en eneste julegave endnu.....

Weekenden er booket med andre opgaver/arbejde, så det bliver enten i aften eller først i næste uge, at jeg får taget hul på den del.

Kan mærke panikken langsomt breder sig i kroppen :panik: :panik: :panik:
0
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Daybreak » 14. dec 2017, 07:25

Jeg synes julehumøret er lidt svingende i de her dage - det hænger utvivlsomt sammen med dårlig og manglende søvn.

I går var luciadag i børnehaven, og min lille, søde pige var bare så dygtig. Hun sang så fint og var så koncentreret og stolt. Det bedste var det udtryk hun fik, da hun fik øje på os - så glad. Og morens øjne svømmede over - præcis som de øvrige mødres :lol:

I dag skal jeg ud med de julegaver jeg har doneret til julehjælpen - håber det er noget børnene kan bruge.
4
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Skralde » 14. dec 2017, 08:25

Jeg har fri i dag, så når barnet har fri fra skole kl.14 tager vi til KBH for at slentre rundt i indre by hvor vi skal nyde lys og stemning, med en kop varm kakao i hånden. Jeg glæder mig :lun:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Pandesteg » 14. dec 2017, 08:46

Jeg er heller ikke helt så meget i julehumør, som jeg plejer. Har ikke rigtig bagt småkager endnu, kasserne med julepynt kom ikke engang ned i lejligheden, vi nuppede bare lige det der lå øverst. Jeg har altid haft tusind ting jeg gerne vil nå i julemåneden og alle de planer har jeg droppet fuldstændigt og bare koncentreret mig om at lave nogle hyggelige juleaftaler. Manden og jeg har været på flere julemarkeder, vi har været i Tivoli (og skal igen på lørdag), jeg har taget en spontan fridag i morgen for at få bagt lidt julebag osv. Det har hjulpet mig rigtig meget at slippe forventningerne til mig selv og bare nyde nu og her, så at sige, frem for at tænke "jeg burde også have nået dit og dat".
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Juletråden 2017

Indlægaf computermus » 14. dec 2017, 08:57

Wizzze skrev:Statistikken har talt, her er verdens top 20 julesange, er vi enige? :gruble:

Top 20 over verdens bedste julesang - statistisk set - er:
All I Want For Christmas Is You - Mariah Carey
Fairytale Of New York - Pogues feat. Kirsty MacColl
Last Christmas - Wham!
I Wish It Could Be Christmas Everyday - Wizzard
Merry Xmas Everybody - Slade
Merry Christmas Everyone - Shakin' Stevens
Do They Know It's Christmas - Band Aid
Driving Home For Christmas - Chris Rea
It's Beginning To Look A Lot Like Christmas - Michael Bublé
Rockin' Around The Christmas Tree - Brenda Lee
Happy Xmas (War Is Over) - Jon & Yoko/Plastic Ono Band
It's The Most Wonderful Time Of The Year - Andy Williams
Christmas Lights - Coldplay
Step Into Christmas - Elton John
Santa Baby - Kylie Minogue
Wonderful Christmastime - Paul McCartney
Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! - Dean Martin
White Christmas - Bing Crosby
Mary's Boy Child/Oh My Lord - Boney M
It's Beginning To Look A Lot Like Christmas - Perry Como
https://www.bt.dk/musik/statistikken-ha ... e-julesang

Nummer 4 undrer mig, at den er så højt, og at Chris Rea kun er nummer 8 :gruble:

Altså for mit vedkommende så er den 1. rigtig god, når det ikke er Mariah Carey der synger . Min yndlingsudgave af lige netop den er når Thomas Meilstrup synger den.
På min liste er Chris Rea noget højere oppe , sådan ca. nr. 3 / 4 , sammen med Last Christmas .
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Æble » 14. dec 2017, 09:26

En af mine yndlings julesange er Peppermint Winter med Owl City :lun: Kan se den ikke er på listen, så ville lige anbefale den.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Juletråden 2017

Indlægaf LaMariposa » 14. dec 2017, 09:46

Daine skrev:
LaMariposa skrev:Er der nogen, der har et par gode råd til, hvordan man finder julestemningen, når den ikke vil indfinde sig? Er så absurd stresset på arbejde :panik:, at jeg næsten ikke kan tænke på andet, og da vi samtidig er i gang med et større renoveringsprojekt derhjemme, er der ikke rigtigt tid til andet end i fritiden end at koordinere i et desperat forsøg på at få arbejde til at gå op med privatliv (og prøve at få sovet nok).

Har brug for akut hjælp til julehumøret... :blomst: :jule:

Øhm, mit bedste råd er faktisk bare at acceptere at julen i år ikke bliver helt så fantastisk :genert: Det har gjort (for mig) at jeg kan hygge indimellem med god mad, lys og julefilm. Men uden det pres at der er så meget på min to-do-liste, jeg ikke får gjort i år. Jeg gemmer det til næste år (ture rundt til julemarkeder, julehyggetur til Århus, jul i Tivoli, bagedag mv).
Og jeg hører masser af julemusik. Om morgenen inden arbejde og når jeg kommer hjem står den på Radio Soft og deres nonstop julemusik, det hjælper også. Julestemningen er der ikke helt, men det er også okay. Jeg gør hvad jeg kan og forsøger bare at slappe af og stresse ned, når jeg endelig har muligheden :)

Så accepter at det ikke bliver i år, at julen er som i ugebladene; hør julemusik når du kan; og når muligheden endelig er der for at slappe af, så gør det uden “dårlig samvittighed” over at du ikke når alt det man “bør” gøre i december. Jul er kærlighed, varme, ro og hygge, så kan du få lidt af det ind i din hverdag, er du godt på vej :)

:kram:


Tak for dit søde og omsorgsfulde indlæg, Daine :kys:

Du har fuldstændig ret... Det her år har været skrupskørt på alle mulige måder, og du har helt ret i, at jeg ikke skal prøve at nå så meget, som jeg prøver lige pt for at gøre julen som den plejer at være. Hørte lidt julemusik i morges og prøver at se så meget julekalender som muligt.

Og så er det bare med at nyde de små øjeblikke med julestemning, som dukker op rundt omkring.

:)
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Shmartiesh » 14. dec 2017, 10:40

Jeg skal bytte julegaver med familien på lørdag en en af de gaver der skal byttes er ikke kommet endnu. Zalando har åbenbart udvidet leveringstid her i julen :rulle: :panik:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Rapfisk » 14. dec 2017, 12:38

Wizzze skrev:Så er vi halvvejs venner, og sneen er kommet :klap:
12days of christmas left


De tolv juledage er da efter jul, Wizzzie :fløjt:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Æble » 14. dec 2017, 19:38

Forresten så kan man på appen viafree se en hel masse cheasy julefilm helt gratis.
2
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Muspel » 14. dec 2017, 20:48

Hej i juletråden.

Er der nogen af jer, der har en ide til en gave til min 17 årige rengøringspige, som går i gymnasiet og er ret hippieagtig? Budget ca 200?
0

Tilbage til "Fest og bryllup"