Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Daybreak
Kort karma: 4
Likede indlæg: 98

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Daybreak » 12. dec 2017, 09:51

Pandesteg skrev:Nogle ideer til en pakkespilsgave til ca. 50 kr?

Vi er kun voksne, der skal spille. Jeg vil helst undgå at købe et eller andet skrammel, som bare bliver smidt ud bagefter. Julepynt osv. har vi alle rigeligt af. Så tænkte jeg på øl eller chokolade, men man æder sig jo alligevel halvt fordærvet i december, så den synes jeg heller ikke lige om.

Det er en af årsagerne til at jeg ikke bryder mig om pakkespil.
Alle køber et eller andet skrammel, som ingen har brug for, og som ofte alligevel efterlades af vinderen. Det er simpelthen så sært i min verden.
Dog er det hyggeligt, hvis folk ligesom du, gerne vil købe noget fint/lækkert som faktisk er anvendeligt. Men de der julefrokost-pakkespil på job fx, hvor der står et hav af dåser med flåede tomater, grimme pynteting, billigt plastic-skrammel osv. tilbage når folk går, får jeg det decideret dårligt over.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2221
Likede indlæg: 13281

Indlægaf Wizzze » 12. dec 2017, 09:55

Så er vi halvvejs venner, og sneen er kommet :klap:
12days of christmas left

2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 505
Likede indlæg: 4938

Indlægaf Pandesteg » 12. dec 2017, 09:57

Daybreak skrev:

Vi er kun voksne, der skal spille. Jeg vil helst undgå at købe et eller andet skrammel, som bare bliver smidt ud bagefter. Julepynt osv. har vi alle rigeligt af. Så tænkte jeg på øl eller chokolade, men man æder sig jo alligevel halvt fordærvet i december, så den synes jeg heller ikke lige om.

Alle køber et eller andet skrammel, som ingen har brug for, og som ofte alligevel efterlades af vinderen. Det er simpelthen så sært i min verden.
Dog er det hyggeligt, hvis folk ligesom du, gerne vil købe noget fint/lækkert som faktisk er anvendeligt. Men de der julefrokost-pakkespil på job fx, hvor der står et hav af dåser med flåede tomater, grimme pynteting, billigt plastic-skrammel osv. tilbage når folk går, får jeg det decideret dårligt over.

Kan kun erklære mig fuldstændig enig. :gogo:

Tror jeg går på jagt efter en eller anden lækker delikatesse-ting i Irma/Mad&vineller lign. Hvis modtageren så ikke lige er til det jeg får købt, så er der sikkert andre i selskabet eller mig selv, der kan bruge det.
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Daybreak

Indlægaf Daybreak » 12. dec 2017, 10:02

Pandesteg skrev:
Tror jeg går på jagt efter en eller anden lækker delikatesse-ting i Irma/Mad&vineller lign. Hvis modtageren så ikke lige er til det jeg får købt, så er der sikkert andre i selskabet eller mig selv, der kan bruge det.

Lyder som en god idé - en lækker delikatesse-ting ville jeg blive meget glad for. Og det ville jeg også for lækker chokolade, selvom der er masser af snask i december i forvejen.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 505
Likede indlæg: 4938

Indlægaf Pandesteg » 12. dec 2017, 10:03

Daybreak skrev:
Pandesteg skrev:

Lyder som en god idé - en lækker delikatesse-ting ville jeg blive meget glad for. Og det ville jeg også for lækker chokolade, selvom der er masser af snask i december i forvejen.

Chokolade må være min back up plan :D
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Daybreak

Indlægaf Daybreak » 12. dec 2017, 10:04

Pandesteg skrev:
Chokolade må være min back up plan :D

Hvis alt andet fejler, er chokolade altid en god backup - ALTID :lol:
2
Fræksak
Kort karma: 101
Likede indlæg: 886

Indlægaf Fræksak » 12. dec 2017, 18:05

Pandesteg skrev:
Daybreak skrev:

Kan kun erklære mig fuldstændig enig. :gogo:

Jeg har nogle gange købt en god paperback (fås ofte til en 50'er i supermarkeder fx). Det synes jeg næsten altid, man kan bruge.
1
Fræksak
Kort karma: 101
Likede indlæg: 886

Indlægaf Fræksak » 12. dec 2017, 18:07

Jeg er færdig med gaver til ungerne, som jeg også skal købe til for bedsteforældrene. Det er vel 15 gaver i alt (der er to børn). Og så har jeg fundet gave til min mand fra en bedsteforælder og en gave fra mig til min mor. Nu mangler jeg så gave(r) fra mig selv til manden, og så mangler jeg gaver til hele mandens anden familie (forældrene er skilt). Men der håber jeg egentlig lidt, at min mand selv tager initiativ, når jeg nu har stået for alle de andre gaver!
0
Brugeravatar
Daybreak

Indlægaf Daybreak » 12. dec 2017, 18:24

Jeg mangler en gave til min fars kone, ved dog hvad det skal være, en lille ting til min mor, og så en gave fra ungerne til deres far. Ellers er der købt intet mindre end 25 gaver. Hurra for kæmpestor familie!

Min mand skal stå for den til sin far og fra børnene til mig. Ellers har jeg klaret til alle hans nevøer og niecer også. Gider helt ærligt heller ikke mere gaveindkøb nu.

I dag skulle vi have været på julemarked, men pga skoldkopper ved ældstebarn måtte vi aflyse. Det bliver i næste uge i stedet. I weekenden skal vi pynte juletræ - det glæder jeg mig til!
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1373
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 13616

Indlægaf Daine » 12. dec 2017, 20:12

“Nisser don’t use vold”
“It’s a julekalender, think you da lige a little around”
“Oh”

:lol:
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 490
Likede indlæg: 8897

Indlægaf Persnikedy » 12. dec 2017, 20:33

25158314_1620769734678880_1208805459171992211_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 371
Likede indlæg: 4727

Indlægaf Skralde » 12. dec 2017, 20:39

Jeg har tilmeldt mig til at være uddeler af madoverskud d.23.12 til økonomisk trængte familier, som har fået afslag på en julekurv igennem Dansk Folkehjælp. Jeg har i så mange år fået så meget fra samfundet qua min åndssvage psyke og har også tidligere modtaget julehjælp, så jeg glæder mig sådan til at kunne give lidt "igen" for én gangs skyld.
At jeg så allerede har ondt i maven over det og frygter angsten op til er så en bi-ting. Krydser I fingre for mig, at klarer det uden for mange psykiske konsekvenser? :)
Senest rettet af Skralde 12. dec 2017, 20:43, rettet i alt 1 gang.
18
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 490
Likede indlæg: 8897

Indlægaf Persnikedy » 12. dec 2017, 20:41

Skralde skrev:Jeg har tilmeldt mig til at være uddeler af madoverskud d.23.12 til økonomisk trængte familier, som har fået afslag på en julekurv igennem Folkehjælp. Jeg har i så mange år fået så meget fra samfundet qua min åndssvage psyke og har også tidligere modtaget julehjælp, så jeg glæder mig sådan til at kunne give lidt "igen" for én gangs skyld.
At jeg så allerede har ondt i maven over det og frygter angsten op til er så en bi-ting. Krydser I fingre for mig, at klarer det uden for mange psykiske konsekvenser? :)

Jeg krydser alt hvad krydses kan. Pøj pøj med det :banan:
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 371
Likede indlæg: 4727

Indlægaf Skralde » 12. dec 2017, 20:44

Persnikedy skrev:
Skralde skrev:Jeg har tilmeldt mig til at være uddeler af madoverskud d.23.12 til økonomisk trængte familier, som har fået afslag på en julekurv igennem Folkehjælp. Jeg har i så mange år fået så meget fra samfundet qua min åndssvage psyke og har også tidligere modtaget julehjælp, så jeg glæder mig sådan til at kunne give lidt "igen" for én gangs skyld.

Jeg krydser alt hvad krydses kan. Pøj pøj med det :banan:

Dejligt, tak :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 437
Likede indlæg: 8861

Indlægaf Flora » 12. dec 2017, 20:46

Skralde skrev:Jeg har tilmeldt mig til at være uddeler af madoverskud d.23.12 til økonomisk trængte familier, som har fået afslag på en julekurv igennem Dansk Folkehjælp. Jeg har i så mange år fået så meget fra samfundet qua min åndssvage psyke og har også tidligere modtaget julehjælp, så jeg glæder mig sådan til at kunne give lidt "igen" for én gangs skyld.

Jeg krydser også :kryds: Du skal nok klare det helt fint :)
1

Tilbage til "Fest og bryllup"