Bryllupsfest 14.04.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 13. okt 2017, 20:06

Hej med jer :wave:

Nå, men min mand og jeg skal holde bryllupsfest. Vi blev gift sidste år på vores 7-års dag og vi holder festen i april næste år. Der skal ikke være nogen 2. vielse eller velsignelse eller noget :)

Vi har fundet et sted at holde festen - det bliver en spejderhytte på Midtsjælland, da vi gerne vil tilbyde gæsterne gratis overnatning, men vi har ikke lige budgettet til at tilbyde overnatning på kro/hotel/lignende til 65 mennesker :D Jeg kan dog vildt godt li', at man står op sammen med gæsterne dagen efter og spiser morgenmad og snakker om dagen og aftenen og derfor ville vi gerne tilbyde overnatning :gogo:

I dag har jeg bestilt og betalt min brudekjole. Shit, den er dyr, men shit, den er flot :love: Det er Lenora-modellen fra Watters Wtoo og den har jeg været helt forelsket i siden jeg så den første gang på en bryllupsmesse i oktober sidste år. Jeg har købt hos Fuhrmanns i Køge og har bare fået mega god service. De havde også lige sat nogle sko ned, som jeg har købt et par af. Det er par Vans-agtige, men med blondestof. De kostede kun 250,-, så det var ikke galt :D

Planen for dagen er følgende (med ca. tider):
14: Gæsterne ankommer og får vist deres værelser
14.30-17: Bryllupskage, kaffe og par/gruppe-fotograferinger. Evt. åbning af gaver - ved ikke om det skal gemmes til morgenmaden, men det er lidt ærgerligt for dem, der ikke overnatter.
17-18: Gæste-quiz-ish. Vi vil gerne lave en form for quiz, der samtidig fungerer som præsentation af gæsterne, så det ikke bare er os, der remser navne og relationer op.
18-23: Spisning
23-?: Kaffelounge og desuden fest + natmad.

Jeg kunne virkelig godt bruge nogle fif til fotograf og musik (DJ, tror jeg vi går med), for det synes jeg er mega svært at finde hoved og hale i :genert: Fotografen behøver ikke være der til længere end omkring midnat og DJ'en skal gerne være fra 23-04-ish.

Af farvetema tænker vi noget mørk, dyb blå, creme/offwhite og så måske med noget sort, sølv eller guld glimmer-stads, uden at det skal blive for nytårsaftens-agtigt :)

Vi har sendt en Save the date ud på facebook og SMS til dem, der skal med og har indtil videre kun fået to afbud - min onkel, fordi hans kæreste ikke er inviteret med og min ene svoger. Min svoger (mands storebror) betyder enormt meget for min mand og derfor er vi selvfølgelig virkelig kede af, at han ikke kan komme, men han har noget konference i USA i forbindelse med sin PhD, så han kan desværre ikke rigtig slippe udenom :/
2
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf godtnavn » 14. okt 2017, 17:25

Tillykke med det!

Jeg ville gemme åbning af gaver til næste dag, det tager nemt lang tid og jeg ville hellere bruge tiden på festen, især når mange bliver og overnatter :)
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Aquadorable » 14. okt 2017, 18:32

Det tog os to timer at åbne gaver - så det ville jeg også gemme til dagen efter :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Vixen » 14. okt 2017, 18:35

Jeg har ikke så meget input til din tråd, andet end at jeg har googlet din kjole, og wauw, hvor er den dog smuk! :love2:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 14. okt 2017, 22:17

Dejligt med input til gaveåbning :) vi gør opmærksom på, at det bliver næste dag og så må folk acceptere dét. Hehe.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 14. okt 2017, 22:19

KinderBueno skrev:Jeg har ikke så meget input til din tråd, andet end at jeg har googlet din kjole, og wauw, hvor er den dog smuk! :love2:


TAK! Jeg kan nok godt indrømme, at jeg ikke har en modelkrop, men jeg synes stadig den er mega flot og meget utraditionel samtidig med, at den er klassisk - giver det mening? Haha. Jeg er i hvert fald helt tosset med den, men prisen er sgu også lidt pebret. Tror dog aldrig jeg vil fortryde det :love:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf MilleMercy » 14. okt 2017, 22:28

Zonta skrev:
KinderBueno skrev:Jeg har ikke så meget input til din tråd, andet end at jeg har googlet din kjole, og wauw, hvor er den dog smuk! :love2:


TAK! Jeg kan nok godt indrømme, at jeg ikke har en modelkrop, men jeg synes stadig den er mega flot og meget utraditionel samtidig med, at den er klassisk - giver det mening? Haha. Jeg er i hvert fald helt tosset med den, men prisen er sgu også lidt pebret. Tror dog aldrig jeg vil fortryde det :love:


Det er en virkelig flot kjole, jeg kan godt forstå dig uanset pebret pris :love:
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Vixen » 15. okt 2017, 09:58

Zonta skrev:
KinderBueno skrev:Jeg har ikke så meget input til din tråd, andet end at jeg har googlet din kjole, og wauw, hvor er den dog smuk! :love2:


TAK! Jeg kan nok godt indrømme, at jeg ikke har en modelkrop, men jeg synes stadig den er mega flot og meget utraditionel samtidig med, at den er klassisk - giver det mening? Haha. Jeg er i hvert fald helt tosset med den, men prisen er sgu også lidt pebret. Tror dog aldrig jeg vil fortryde det :love:


Jeg er sikker på, at den sidder drønflot, modelkrop eller ej! :kys: Og ja, det er også det, jeg synes er flot ved den. Den der kombination af klassisk med et moderne pift. Du kommer til at ligne en million!

Hvad koster sådan en sag egentlig, hvis man må være så fræk?
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 15. okt 2017, 10:27

KinderBueno skrev:
Zonta skrev:
KinderBueno skrev:Jeg har ikke så meget input til din tråd, andet end at jeg har googlet din kjole, og wauw, hvor er den dog smuk! :love2:


TAK! Jeg kan nok godt indrømme, at jeg ikke har en modelkrop, men jeg synes stadig den er mega flot og meget utraditionel samtidig med, at den er klassisk - giver det mening? Haha. Jeg er i hvert fald helt tosset med den, men prisen er sgu også lidt pebret. Tror dog aldrig jeg vil fortryde det :love:


Jeg er sikker på, at den sidder drønflot, modelkrop eller ej! :kys: Og ja, det er også det, jeg synes er flot ved den. Den der kombination af klassisk med et moderne pift. Du kommer til at ligne en million!

Hvad koster sådan en sag egentlig, hvis man må være så fræk?


Tak :blomst: Den koster 10.900 bobs :nerve: Jeg tænker, at den kan lægges op bagefter og evt. farves, så den kan bruges som fest/sommerkjole senere hen :D Min mand synes jeg er helt sindssyg.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Vixen » 15. okt 2017, 12:07

Zonta skrev:
KinderBueno skrev:
Zonta skrev:
KinderBueno skrev:Jeg har ikke så meget input til din tråd, andet end at jeg har googlet din kjole, og wauw, hvor er den dog smuk! :love2:


TAK! Jeg kan nok godt indrømme, at jeg ikke har en modelkrop, men jeg synes stadig den er mega flot og meget utraditionel samtidig med, at den er klassisk - giver det mening? Haha. Jeg er i hvert fald helt tosset med den, men prisen er sgu også lidt pebret. Tror dog aldrig jeg vil fortryde det :love:


Jeg er sikker på, at den sidder drønflot, modelkrop eller ej! :kys: Og ja, det er også det, jeg synes er flot ved den. Den der kombination af klassisk med et moderne pift. Du kommer til at ligne en million!

Hvad koster sådan en sag egentlig, hvis man må være så fræk?


Tak :blomst: Den koster 10.900 bobs :nerve: Jeg tænker, at den kan lægges op bagefter og evt. farves, så den kan bruges som fest/sommerkjole senere hen :D Min mand synes jeg er helt sindssyg.


Haha, pyha det er også en god sjat! Men altså, det koster de jo nogle gange, de smukke kjoler. Og hvad kan man så gøre, hvis man forelsker sig i sådan én... :-D

Min kærestes søsters brudekjole kostede 12.000 og de er ellers IKKE en familie, hvor man bruger den slags penge på tøj (eller nogen andre ting, for den sags skyld). Men jeg tror det er godt nok, for så er det ikke første gang, min kæreste har stiftet bekendtskab med den slags kjolebeløb, når vores tid kommer :-D (ikke fordi, den SKAL være megadyr vel, men det kan jo godt ske...).
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 15. okt 2017, 12:10

KinderBueno skrev:
Zonta skrev:
KinderBueno skrev:
Zonta skrev:
KinderBueno skrev:Jeg har ikke så meget input til din tråd, andet end at jeg har googlet din kjole, og wauw, hvor er den dog smuk! :love2:


TAK! Jeg kan nok godt indrømme, at jeg ikke har en modelkrop, men jeg synes stadig den er mega flot og meget utraditionel samtidig med, at den er klassisk - giver det mening? Haha. Jeg er i hvert fald helt tosset med den, men prisen er sgu også lidt pebret. Tror dog aldrig jeg vil fortryde det :love:


Jeg er sikker på, at den sidder drønflot, modelkrop eller ej! :kys: Og ja, det er også det, jeg synes er flot ved den. Den der kombination af klassisk med et moderne pift. Du kommer til at ligne en million!

Hvad koster sådan en sag egentlig, hvis man må være så fræk?


Tak :blomst: Den koster 10.900 bobs :nerve: Jeg tænker, at den kan lægges op bagefter og evt. farves, så den kan bruges som fest/sommerkjole senere hen :D Min mand synes jeg er helt sindssyg.


Haha, pyha det er også en god sjat! Men altså, det koster de jo nogle gange, de smukke kjoler. Og hvad kan man så gøre, hvis man forelsker sig i sådan én... :-D

Min kærestes søsters brudekjole kostede 12.000 og de er ellers IKKE en familie, hvor man bruger den slags penge på tøj (eller nogen andre ting, for den sags skyld). Men jeg tror det er godt nok, for så er det ikke første gang, min kæreste har stiftet bekendtskab med den slags kjolebeløb, når vores tid kommer :-D (ikke fordi, den SKAL være megadyr vel, men det kan jo godt ske...).


Jeg har aldrig tænkt, at jeg skulle have en dyr brudekjole, men nu havde jeg haft den i hovedet i knap et år og var nødt til at prøve den for at se om den var et go eller et no go... Og den var bare så meget et go :love:
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 19. okt 2017, 20:59

Det her er grundplanen over hytten vi har lejet. Selve festlokalet er ca. 85 kvm og lige nu har vi lidt krise over hvordan bordopstillingen skal være. Jeg hælder nok mest til et E (med ekstra streg) hvor det lange bord er placeret langs væggen ud mod terrassen. Tallene er hvor mange sengepladser der er i de enkelte værelser.

Desuden er vi lidt i tvivl om hvordan vi rent praktisk gør fordi vi jo gerne skal have bryllupskage og kaffe om eftermiddagen, men der er ikke noget oplagt sted. Vi overvejede at "sløjfe" et par af soverummene og lave dem til lounges af en art, sådan så folk først sætter sig ved middagsbordet, når det er tid til dét. Kan man det? :genert: Det afhænger jo også lidt af hvor mange, der skal sove der, selvfølgelig.... :lol2: Vi ville gerne beholde dem til dem, der ikke gider høre bragende høj musik, når vi går igang med at danse osv. Vi regner med at lave dansegulv ved pejsen.

Lige nu synes jeg det er lidt forvirrende (og ret dyrt, det hele :gisp: :panik: )

*Slettet*
Senest rettet af Zonta 14. okt 2018, 18:16, rettet i alt 1 gang.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Hunkat » 20. okt 2017, 05:36

Lille input til farvetemaet mth. glimmer: måske kan I bruge messing eller kobberglimmer i stedet for guld? Det ligger i samme farve skala, kobber har noget af 'varmen' fra guld men uden at det bliver nytårsagtigt (IMO). Og kobber/mørkeblåt er virkelig flot, det er den farvekombi vi indretter efter herhjemme :D
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 20. okt 2017, 06:13

Hunkat skrev:Lille input til farvetemaet mth. glimmer: måske kan I bruge messing eller kobberglimmer i stedet for guld? Det ligger i samme farve skala, kobber har noget af 'varmen' fra guld men uden at det bliver nytårsagtigt (IMO). Og kobber/mørkeblåt er virkelig flot, det er den farvekombi vi indretter efter herhjemme :D

Altså min mand er ikke særlig glad for kobber - måske fordi undertegnede havde et lille flip med det for nogle år siden :fløjt: Men jeg synes messing er flot! Har nok bare lidt svært ved at se forskellen på guld og messing? Er jeg den eneste? :genert:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Tricolette » 20. okt 2017, 07:12

Med hensyn til hvor gæsterne skal være indtil spisning, så tænker jeg om, det er muligt at opsætte et mindre festtelt på terrassen og sætte nogle varmeblæsere op, så gæsterne kan holde varmen.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"