Bryllupsfest 14.04.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 22. jan 2018, 13:02

Nå, nu er der bestilt følgende:
Lyskæder + bordtennisbolde
Vimpel-ranker med guldflag
Chips til goodiebags
Nescafé (de der små enkeltpakker) til goodiebags
Vådservietter til goodiebags

Så mangler vi kun ca. 400 andre ting :lol: Men det går stille og roligt fremad :)
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Aquadorable » 22. jan 2018, 13:10

Hvordan med kjole, nu hvor du er gravid? :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 22. jan 2018, 13:16

Aquadorable skrev:Hvordan med kjole, nu hvor du er gravid? :)

Den er faktisk kommet hjem og jeg har tid til tilpasning om to måneder. Har fortalt, at jeg er gravid og det var de nu ret cool med. Jeg har også en del mavefedt i forvejen, så hvis ikke maven vokser alt for meget, tror jeg ikke det er noget problem. Og så er den åben på ryggen, så det tror jeg på, at de nok skal løse. Som hun sagde til mig "Vi har aldrig haft en brud, der ikke har haft sin kjole på dagen." :D Det er Lenora-modellen fra Watters Wtoo, hvis du er blevet nysgerrig :)

Da jeg bestilte den, var jeg i tvivl om, om jeg kunne være gravid - i så fald ville jeg være 7 måneder henne til brylluppet og det så de ikke noget problem i. Måske skulle der justeres lidt på et kantbånd og noget, men det var ikke noget stort.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 27. jan 2018, 08:24

Øhm, der er jo det der med sådan en tale til ens mand... Jeg har intet imod at holde taler, så det er ikke dér skoen trykker. Jeg føler bare, at jeg har sagt alt og at vores kærlighed er meget fasttømret, stabil og gensidig. Vi har jo kendt hinanden i lidt over 8 år og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, som jeg ikke allerede har sagt til ham? Også uden at det bliver helt Kronprins Frederik "Kom lad os gå"-kliché-agtigt?

Giver det overhovedet mening? Og hvad faen skal jeg så snakke om? :lol: :genert: Har I kloge debathoveder nogle idéer?
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf godtnavn » 27. jan 2018, 09:51

Zonta skrev:Øhm, der er jo det der med sådan en tale til ens mand... Jeg har intet imod at holde taler, så det er ikke dér skoen trykker. Jeg føler bare, at jeg har sagt alt og at vores kærlighed er meget fasttømret, stabil og gensidig. Vi har jo kendt hinanden i lidt over 8 år og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, som jeg ikke allerede har sagt til ham? Også uden at det bliver helt Kronprins Frederik "Kom lad os gå"-kliché-agtigt?

Giver det overhovedet mening? Og hvad faen skal jeg så snakke om? :lol: :genert: Har I kloge debathoveder nogle idéer?


Det tænkte jeg også indtil jeg begyndte at skrive, fik et okay udkast klar på under 10 minutter. Så jeg vil sige bare begynd at skriv et eller andet. Nu mangler jeg bare at holde den et 5-10 steder så jeg kan få lavet videoen klar til brylluppet :) Holdt den for 70 mennesker i torsdags :D
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 16. feb 2018, 08:11

Nå, nu har vi haft S.U. Vi ender med at blive 67 gæster - måske 69. Der er to fra min mands familie, der har lidt problemer psykisk og derfor ikke kan sige med sikkerhed om de kommer, før vi er ret tæt på. Vi har lavet udkast til bordplan, men jeg synes det er svært! :tie: Sådan noget med, at nogen helst ikke lige skal sidde ved siden af nogle andre. Og så nogle, der er meget stille - hvem skal de så lige sidde ved siden af? Vi vil desuden helst undgå, at par sidder ved siden af hinanden, men de sidder ved samme bord. Og så har min mand noget familie, der er meget Enhedslisten-agtige (kunne de komme længere ud, gjorde de dét) og jeg har noget familie, der er sådan ret DF-agtige. Det gælder især deres udlændingesyn. Det er bare noget rod, hvis de skal sidde ved siden af hinanden :stoned:

Der er 56, der sover der - vildt hyggeligt! :love:

Vi har fået noget af pynten og det ser super fint ud. Jeg forstår slet ikke, at der er under to måneder til. Tingene går jo mega stærkt lige pludselig!
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 19. feb 2018, 15:30

Hurtigt spørgsmål - vi har flere gæster, der hedder det samme til fornavn. Vi skriver fornavn og forbogstav i efternavnet på bordkortene. Hvordan skal det stå?
"Pernille D"
"Pernille D."

Altså skal der punktum eller ej? :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2582
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 176
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3854

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Anlewi » 19. feb 2018, 15:41

Jeg ville sige med punktum, men tror ingen ville opdage hvis ikke det var der
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8916
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18048

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Mi55y » 20. feb 2018, 07:43

Jeg vil også sige, hvad I synes grafisk ser pænest ud. Hvis punktummet generer øjet, så drop det.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 26. feb 2018, 11:22

Jeg synes det hele kommer tæt på efterhånden. Der er kun 1½ måned til :nerve:

Vi har styr på stedet, overnatning, maden, musikken og tøjet.

Vi mangler at finde ud af den endelige bordpynt - har I nogle gode forslag til grønne planter/grene, som ikke bliver kedelige at se på efter et par timer? Vi har navyblå/guld/hvid som farvetema, så jeg synes ikke vi skal begynde at kaste os ud i alle mulige forskellige farver blomster. Måske hvid som maks. Tænker det bliver besværligt at finde guld eller navy blomster :lol: Vi skal også lige have fundet ud af, hvad vi gør med lys på bordene.

Og så mangler vi også at finde ud af hvad vi skal have at drikke (og ikke mindst hvor meget - :gisp: ). Nogle gode fif til udregninger af hvor meget vin/øl/vand 70 personer drikker? :lol:
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Aquadorable » 5. mar 2018, 15:25

Zonta skrev:Jeg synes det hele kommer tæt på efterhånden. Der er kun 1½ måned til :nerve:

Vi har styr på stedet, overnatning, maden, musikken og tøjet.

Vi mangler at finde ud af den endelige bordpynt - har I nogle gode forslag til grønne planter/grene, som ikke bliver kedelige at se på efter et par timer? Vi har navyblå/guld/hvid som farvetema, så jeg synes ikke vi skal begynde at kaste os ud i alle mulige forskellige farver blomster. Måske hvid som maks. Tænker det bliver besværligt at finde guld eller navy blomster :lol: Vi skal også lige have fundet ud af, hvad vi gør med lys på bordene.

Og så mangler vi også at finde ud af hvad vi skal have at drikke (og ikke mindst hvor meget - :gisp: ). Nogle gode fif til udregninger af hvor meget vin/øl/vand 70 personer drikker? :lol:


Til det sidste; prøv denne side :)

http://www.jacobworsoe.dk/hvor-meget-dr ... t-bryllup/
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 13. mar 2018, 13:52

:panik:

I morgen er der en måned til vores fest!? Hvor faen blev tiden lige af?

Nå, men vi har booket møde hos fotograferne, jeg har bestilt prøveopsætning af håret og fået booket serveringspersonale. Tror lige jeg skal have kigget på en det-her-skal-du-huske-liste, så vi ikke går glip af noget. Det ville være så dumt :genert:

De store ting, der mangler lige nu, er drikkevarerne. Vi skal finde ud af præcis hvad vi skal have at drikke samt hvor meget. Vi skal også have borddækningen helt på plads. Desuden skal vi have lavet goodiebags og de debat-kendte lyskæder med bordtennisbolde :lol2:

Vi har simpelthen den sødeste kok til hele det her arrangement og han sørger nærmest for alt, som vi skal have at spise. Han laver også kagen og det bliver bl.a. med hvid chokolademousse, passionsfrugtmousse og så nok en tredje mousse. Beklædt med marcipan på siden og chokolademoussen + bær på toppen :savl: :savl:
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 22. mar 2018, 12:26

Det går fremad her! Jeg har lige været nede til tilretning af kjolen og den er bare sååå fin! :dåne:
Hvis jeg selv kunne bestemme, havde den siddet lidt anderledes, men så havde jeg også skulle være en str. 34 uden deller (og nårh ja, lidt mindre gravid :deer: ) og det er jeg ikke ligefrem :D så med udgangspunkt i min krop er den bare så fin! Så skal jeg derned om to uger og prøve den efter skrædderen har været igang. Hvis den sidder som den skal, så er det bare dét og ellers har hun lige en uge til at lave de sidste ting.

Og så har vi fået vores gæstebog. Den er så fin. Jeg glæder mig virkelig meget til at se hvad folk finder på at skrive i den :) og så er der kun tryk på hver anden side, så jeg tror vi ender med at sætte et billede ind på den modsvarende side af gæsten/gæsterne, der har skrevet. Tror jeg kunne være super fint :)

På mandag skal min mand og min far en tur til Bordershoppen og købe de sidste drikkevarer, chokolade og snacks. Jeg var selv ude at købe vin i sidste uge på trods af, at jeg ikke drikker det :stoned: Men jeg fik lidt rabat og fik smidt lidt ekstra ting oveni, så det er helt fint. Hehe.

*Billede slettet*
Senest rettet af Zonta 14. okt 2018, 18:10, rettet i alt 1 gang.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 23. mar 2018, 08:15

:panik: :panik: :panik: :panik:

Okay, jeg har et dilemma.....

Der bliver holdt polterabend for min mand den 7. april, altså weekenden før brylluppet. Jeg har sagt til de mænd der arrangerer det, at jeg kunne fake-arrangere en frokost med mine forældre, fordi min far skal være toastmaster, så kunne vi lige få de sidste ting på plads. Min mand lurer det nok ret hurtigt, hvis han pludselig, lørdagen før bryllup skal "hjælpe en ven med noget". :stoned:
Jeg ved, at de skal spille fodboldgolf og så grille hos os, så jeg har fået at vide, at jeg nok skal finde et andet sted at være. Helt fint. I øvrigt kom der en kommentar om "Så står de også for oprydningen, det er en del af gaven ;) " - sådan noget provokerer mig voldsomt. Desuden synes jeg, at de er sluppet ret billigt mht. programmet i forhold til hvad der har været planlagt for andre i den vennegruppe :nerve:

Nå, men min mand og jeg sidder og snakker om at han skal finde en frisørtid inden brylluppet og at det kunne være den 7., men at han jo ikke vidste om det var farligt i forhold til polterabend? Han ved nemlig godt, at der bliver holdt noget: 1) Hans bror afslørede det :rulle: 2) Han så på min telefon, at jeg havde skrevet med en af hans venner som jeg ellers aldrig snakker med. Jeg siger så, at jeg tænkte vi kunne holde den der frokost med mine forældre og at jeg ved noget. I værste fald havde jeg tænkt mig at sige, at det de gerne ville lave, først kunne lade sig gøre efter brylluppet, så derfor ligger polteren efter festen.
Hans kommentar er "Men hvad hvis nu jeg også ved noget om den 7.?" - ergo der skal være polterabend for mig samme dag som ham. Hvordan faen får jeg lige sikret mig, at jeg og mine veninder ikke skal være hjemme hos os? Og så kunne jeg jo også godt tænke mig at vide, om der er sørget for pasning af vores hund - eller om alle de fulde mænd bare tager sig af den :genert: :gruble:

Hvad gør jeg? Hvor meget kan jeg blande mig? Skal jeg sige til arrangørerne af min mands polter, at jeg forventer de rydder op, hvis de skal være hos os?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Neenah » 23. mar 2018, 08:45

Mon ikke vennerne har koordineret? Det gjorde vores.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"