Bryllupsfest 14.04.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf godtnavn » 20. okt 2017, 13:58

Hold reception udenfor med varm kakao og tæpper :love:

Okay jeg har nok bare sygt meget lyst til kakao lige nu :lol: Var der ikke alle de triste mennesker udenfor var jeg smuttet i Netto!
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 25. okt 2017, 21:51

Nå, men det skrider da lidt fremad.

Vi har snakket om fotografer og fundet lidt forskellige. Vi skal lige have skrevet til dem alle og forhørt os om en pris, fordi vores setup jo er lidt utraditionelt og der derfor ikke skal være billeder af klargøring, vielse og dét. Vi regner nok med at gå med et "lille" opvarmet telt til om eftermiddagen, så folk ikke skal fryse ihjel.

Vi har også kigget lidt på gæstebogs-format. Vi synes den traditionelle med blanke sider er lidt kedelige, så vi vil gerne lave en skabelon, som gæsterne så bare udfylder selv. Det har vi også brainstormet lidt på i dag.

Så har vi snakket fået tilbud på en af de der kaffeknallerter - jeg synes det kunne være super hyggeligt og lidt lækkert at kunne få en special-lavet kaffe :savl: Det skulle være samtidig med kagen og der skulle desuden også være lidt snacks/pindemadder at guffe af. Vi har snakket om: Saltede mandler, Ost m. drue/pølse, Ting med butterdej, Grissini, Pesto/hummus/tapenade, Dadler m. bacon, Asparges m. bacon, Lakseroulader, Gulerødder/agurker, Tomat/mozzarella/basilikum på pind og lignende. Meget af det kan og vil vi gerne lave selv, så det skal gerne være noget, der kan laves en dag eller to i forvejen.

Til selve middagen har vi snakket lidt om hvad vi godt kunne tænke os. Vi er ikke vilde med svampe eller kold fisk, så vi har kigget på en opskrift, hvor man har anrettet cæsarsalat i små glas. Til hovedretten har vi snakket om bearnaise-creme, mørt kød, små, runde kartofler (med skræl), salat x 2, dressing med syrnet fløde/yoghurt (vi fik den til et bryllup og den var sygt god), foccacia, evt. sauce? Til dessert har vi kigget på crème brûlée med ananas/passionsfrugt-salat.

Til at servere regner vi med at shang-haie nogle af min kusines veninder, som har lyst til at tjene en sjat penge. Det behøver ikke være så fancy :lol2:

Af natmad vil min mand gerne have hotdogs, så det er vi ved at finde ud af hvordan det kan lade sig gøre.

Vi har desuden tænkt os at give et hangover-kit til alle, når de smutter hjem, hvad enten det er om aftenen, natten eller morgenen efter. Der skal være hovedpinepiller, cola, vand, chips, tyggegummi, TicTac, plaster, et lille brev Nescafe og så måske noget slik/chokolade. Vi skal blot finde nogle poser, der ikke koster en bondegård og som samtidig kan holde til lidt over 0,5 kg godter :forvirret:

Jeg har siddet og pinterest'et i dag og fundet en maaaaaasse inspiration til farver, udsmykning osv. Se billeder :D

*Billeder slettet*
Senest rettet af Zonta 14. okt 2018, 18:11, rettet i alt 1 gang.
4
J, juli 2018.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf sigge » 26. okt 2017, 06:22

Jeg kan godt lide farvetemaet, det er meget klassisk og flot. Og jeg er vild med de der helt enkle invitationer med sløjfen.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 14. nov 2017, 18:13

Okaj okaj okaj... Der har været lidt stille, men jeg har også lige en del andet i hovedet for tiden. Jeg har dog haft en lidt lunken fornemmelse med lokalet/hytten, som vi egentlig har booket, så på lørdag skal vi ud og se på noget andet. Det ligger ikke helt så godt transportmæssigt, men til gengæld ser det ud til at have alt andet, vi gerne vil have.

Og hvis det er et godt sted, så inviterer vi lige en 10-12 stykker mere med. Jeg har igen haft en lidt lunken følelse over at måtte sortere nogle fra, som jeg egentlig gerne ville have med pga. pladsmangel. Så jeg krydser fingre for, at det ser godt ud på lørdag, for så kan vi så småt gå igang med invitationer osv. :kryds:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 19. nov 2017, 19:55

De nye lokaler var lige i øjet - helt perfekte til os! Så nu er lokalet helt fastlagt og vi kan begynde at skrive til fotografer, ordne invitationer osv. Yay!
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 21. nov 2017, 19:53

HILFE! :panik:

Hvad gjorde udslaget for hvilken fotograf I valgte? Jeg synes det er så vildt, at der kan være SÅ meget forskel i priserne på samme ydelse. Jeg har fået priser fra nogle forskellige fotografer. Den billigste til 4.500 kr. og den dyreste til 12.900 kr. Det er ikke engang fordi der er vildt stor forskel i slutprodukterne - altså hvor mange billeder man får osv. Argh!
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 8. dec 2017, 13:18

VI har nu valgt fotograf, vi har snakket med kok om maden og vi har ordnet invitationer og venter bare på, at de kommer med posten og så skal de gives/sendes her i løbet af december :)

Vi er også så småt begyndt at gøre klar til de goodiebags, som vi skal give til gæsterne, når de skal hjem :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 6. jan 2018, 16:56

Så har vi fået ordnet alle invitationer og sendt dem ud. Vi har ikke fået så mange tilbagemeldinger endnu, men folk har trods alt også en måneds tid til S.U.

I forgårs blev jeg ringet op, at min brudekjole er kommet hjem, så jeg har tid til fitting ca. 3 uger før brylluppet, hvorefter jeg så får den hjem ca. en uge senere.

I dag fik jeg så en mail fra stedet, hvor vi skal holde det: "Er I stadig interesserede i at booke?" Det havde vi nu sagt til dem, men den var lige glippet med at få skrevet den ind. Så reservationen var der stadig, vi havde bare ikke fået booket 100%. Det har vi så nu. Og eftersom vi har sendt invitationer ud med adresse og det hele, så vil vi jo gerne have det sted. Fik lige lidt sved på panden en kort overgang :genert:

Vi har også snakket med kok og menuen kommer til at være nogenlunde sådan her:
Hapsere til eftermiddagen:
Kyllingespyd
Saltede/røgede mandler
Mini-trekants-sandwich
Grissini med creme/dip

Forret (portionsanrettet):
Skinke (fra Holbæk) m. sprøde kartofler, grønne asparges, friskost og frisésalat

Hovedret (buffet): (Vin: Zinfandel/Shiraz)
Oksefilet m. krydderurter + bearnaisesmør
Glaserede svinekæber
Blomkålssalat med brunet smør, hasselnødder og trøffel
Hjertesalat med vinaigrette med brødcroutoner
Små bagte kartofler med røget marv + kogte kartofler med smør og urter
Tomatsalat med syltet/bagt/alm.
Rødvinssauce
Persillepesto
Syrnet fløde med yoghurt
Ingefær/løg-chutney
Foccacia med rosmarin og havsalt

Dessert (buffet): (Vin: Mjød med hyldebær)
Chokolade/hasselnød-is med crumble
Citronfromage med citronpulver med marengs og citronmelisse
Creme Brulee med ananassalat

Sådan ish. Og det bliver godt! :savl:
4
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2018, 21:15

Gør mig helt glad at læse at du først har fået sendt invitationerne nu, jeg har helt stress over vores ikke er færdige og vi skal giftes et par måneder senere :lol:

Det lader til I er ved at have styr på det meste? Det må være så vildt!
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 6. jan 2018, 22:08

godtnavn skrev:Gør mig helt glad at læse at du først har fået sendt invitationerne nu, jeg har helt stress over vores ikke er færdige og vi skal giftes et par måneder senere :lol:

Det lader til I er ved at have styr på det meste? Det må være så vildt!

Vi skrev rundt til folk i efteråret og sagde, at de skulle sætte kryds i kalenderen, så de vidste datoen i forvejen :D

Men ja, der er styr på rigtig meget efterhånden :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 21. jan 2018, 13:52

Vi har købt cake topper :D https://www.aliexpress.com/item/new-des ... 0.0.Ahc8Tb

Vi er jo blevet gift, så vi syntes den var meget skæg :) Og så koster den jo ingenting :D
4
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 21. jan 2018, 21:48

Og nu har vi bestilt nogle hjerte-udstansere. Så laver vi selv den konfetti, der skal ligge rundt omkring. Det er noget billigere end at købe det og det er jo ikke fordi det er raketvidenskab at prikke huller i noget karton.

Jeg har også bestilt nogle pom pom'er og nogle honey combs.

Og desuden har vi bestilt kokken og DJ. De er brødre, og vi kender dem sådan perifært. Kokken skal også lave bryllupskagen og vi har fået ham med på, at bundene skal farves enten røde eller blå. Vi regner med, at alt går som det skal og så får vi kønnet at vide på vores baby i slutningen af marts, altså et par uger før brylluppet. Så vil vi gerne afsløre det på den måde :D :love:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Filipai » 21. jan 2018, 22:00

Zonta skrev:Og nu har vi bestilt nogle hjerte-udstansere. Så laver vi selv den konfetti, der skal ligge rundt omkring. Det er noget billigere end at købe det og det er jo ikke fordi det er raketvidenskab at prikke huller i noget karton.

Jeg har også bestilt nogle pom pom'er og nogle honey combs.

Og desuden har vi bestilt kokken og DJ. De er brødre, og vi kender dem sådan perifært. Kokken skal også lave bryllupskagen og vi har fået ham med på, at bundene skal farves enten røde eller blå. Vi regner med, at alt går som det skal og så får vi kønnet at vide på vores baby i slutningen af marts, altså et par uger før brylluppet. Så vil vi gerne afsløre det på den måde :D :love:


I kan jo også afsløre det for jer selv på den måde :P Undlad at få det af vide, få det skrevet på et kort som kokken så får :D
5
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf godtnavn » 21. jan 2018, 22:11

Filipai skrev:
Zonta skrev:Og nu har vi bestilt nogle hjerte-udstansere. Så laver vi selv den konfetti, der skal ligge rundt omkring. Det er noget billigere end at købe det og det er jo ikke fordi det er raketvidenskab at prikke huller i noget karton.

Jeg har også bestilt nogle pom pom'er og nogle honey combs.

Og desuden har vi bestilt kokken og DJ. De er brødre, og vi kender dem sådan perifært. Kokken skal også lave bryllupskagen og vi har fået ham med på, at bundene skal farves enten røde eller blå. Vi regner med, at alt går som det skal og så får vi kønnet at vide på vores baby i slutningen af marts, altså et par uger før brylluppet. Så vil vi gerne afsløre det på den måde :D :love:


I kan jo også afsløre det for jer selv på den måde :P Undlad at få det af vide, få det skrevet på et kort som kokken så får :D


Det stemmer jeg også for :D Selvom jeg nok ikke selv ville kunne holde ud at vente, men det kunne være ret fint at få at vide til brylluppet!
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bryllupsfest 14.04.18

Indlægaf Zonta » 22. jan 2018, 08:24

godtnavn skrev:
Filipai skrev:
Zonta skrev:Og nu har vi bestilt nogle hjerte-udstansere. Så laver vi selv den konfetti, der skal ligge rundt omkring. Det er noget billigere end at købe det og det er jo ikke fordi det er raketvidenskab at prikke huller i noget karton.

Jeg har også bestilt nogle pom pom'er og nogle honey combs.

Og desuden har vi bestilt kokken og DJ. De er brødre, og vi kender dem sådan perifært. Kokken skal også lave bryllupskagen og vi har fået ham med på, at bundene skal farves enten røde eller blå. Vi regner med, at alt går som det skal og så får vi kønnet at vide på vores baby i slutningen af marts, altså et par uger før brylluppet. Så vil vi gerne afsløre det på den måde :D :love:


I kan jo også afsløre det for jer selv på den måde :P Undlad at få det af vide, få det skrevet på et kort som kokken så får :D


Det stemmer jeg også for :D Selvom jeg nok ikke selv ville kunne holde ud at vente, men det kunne være ret fint at få at vide til brylluppet!

Jeg har lige hørt manden ad - han synes det er en vildt dårlig idé. Haha. Han VIL have det at vide :lol:
1
J, juli 2018.

Tilbage til "Fest og bryllup"